اختلالات جنسیاختلالات روانی

ترک پورن | راه های ترک دیدن فیلم پورن

ترک پورن بسیار ضروری بوده و در صورت اعتیاد افراد به این مساله بهتر است سریعا اقدامات لازم صورت گیرد. با اینکه معمولا کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود اما بسیاری از افراد با آن درگیر بوده و بر زندگی آن‌ها تاثیرات منفی می‌گذارد. معمولا چنین افرادی خود از این موضوع بسیار ناراحت بوده اما نمی‌تواند آن را کنترل کنند. وقتی شروع به تماشای پورن می‌کنند؛ ساعت های طولانی درگیر آن شده و نمی‌توانند آن را متوقف سازند. از طرف دیگر گاهی در مکان‌های مختلف نیز اینکار را آغاز می‌کنند. این موضوع هم زندگی خود آنان و هم دیگران را تحت تاثیر قرار داده، به همین دلیل باید به دنبال راهی برای ترک آن باشند. پس حتما برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک پورن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

ترک پورن

به طور کلی ترک اعتیاد کار دشواری است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع اعتیادهای رفتاری بعد از مدتی زندگی شخصی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده و برای آنها مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. برای ترک پورن، روش های مختلفی وجود دارد که افراد در ابتدا باید از علت اعتیاد خود را پیدا کرده و همچنین برای شروع این فرایند از یک متخصص نیز کمک بگیرند. در مواردی اعتیاد به پورن منجر به بروز مشکلات جنسی دیگری نیز شده و همچنین چرخه پاسخ جنسی افراد را تغییر می‌دهد. به همین دلیل داشتن اطلاعاتی در این زمینه و همچنین اقدام برای ترک سریع تر ضروری است. برای اطلاع از دلایل خودارضایی همسر کلیک کنید.

پیامدهای عدن ترک پورن

تاثیر ترک پورن

از آنجایی که این رفتار بر جنبه های مختلفی و به شکل های متفاوت تاثیرگذار است؛ از این رو ترک پورن اهمیت می‌یابد. فیلم های پورن هم پیامدهای جسمی داشته و هم مشکلات روانی برای افراد ایجاد می‌کنند. برخی از این تاثیرات شامل موارد زیر می‌گردند. برای آشنایی بیشتر با انواع اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

🔸تاثیر بر مغز

به طور کلی عملکرد سلول های مغزی در مواجهه با تماشای پورن و اعتیاد به آن دچار تغییراتی شده که گاهی جبران ناپذیر هستند. اینکار مانند اعتیاد به مواد مخدر عمل کرده و منجر به ترشح دوپامین در مغز می‌گردد. کاهش حساسیت نورون ها به دوپامین، بعد از مدتی منجر به افسردگی شده و حتی اضطراب را نیز پدید می‌آورد. در واقع گاهی افراد از اینکه نمی‌توانند به تماشای پورن دسترسی داشته باشند؛ دچار استرس و فشار روانی می‌شوند.

🔸تاثیر بر زندگی زناشویی

طبیعی است که با اعتیاد به تماشای پورن، افراد دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود نداشته باشند. همچنین در برخی موارد افراد شرایط رابطه جنسی خود و حتی بدن خود را با بازیگران پورن مقایسه کرده و از همسر خود انتظارات غیرواقعی پیدا می‌کنند. از همین رو ترک پورن با وجود همسر ضرورت پیدا می‌کند.

🔸تاثیر بر نوجوانان

امروزه بسیاری از نوجوانان، به دلایل مختلفی به پورن اعتیاد پیدا کرده اند که این موضوع می‌تواند تاثیرات بلند مدت زیادی برایشان داشته باشند. این موضوع گاهی از روی کنجکاوی بوده اما به هر حال تاثیرات خود را خواهد داشت. آنها از این سنین نه تنها درگیر اعتیاد رفتاری شده بلکه در آینده نیز در برقراری رابطه جنسی، مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد.

چرا ترک پورن سخت است؟

به طور کلی نمی‌توان دلیل مشخص و دقیقی را برای اعتیاد به پورن، مطرح کرد. اما مجموعه‌ای از مسائل، افراد را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهد. افراد به دلیل مشکلات روانی یا شخصیتی، کمبودهایی در زندگی زناشویی، تقلید از دوستان و همسالان، کنجکاوی و یا حتی برخی از مسائل بیولوژیکی به تماشای پورن وابستگی پیدا می‌کنند. راه‌های ترک پورن در هریک از این موارد متفاوت است و بهتر است افراد با توجه به آن‌ها عمل کنند.

چه زمانی باید برای ترک دیدن پورن اقدام کرد؟

افرادی که به تماشای پورن اعتیاد دارند؛ نشانه های رفتاری از خود بروز می‌دهند که با توجه به آنها می‌توان از این موضوع مطلع شده و به آنها کمک کرد. البته در بیشتر موارد این نشانه ها ناآشکار بوده و فرد تمام تلاش خود را می‌کند تا این موضوع را از دیگران پنهان کند. برای مثال آنها زمان و هزینه زیادی را برای تماشای پورن صرف می‌کنند. حتی بارها تلاش کرده اند تا اینکار را ترک کنند؛ اما موفق نشده اند.

برای تماشای پورن، زندگی شخصی و حرفه ای آنها مختل شده و همچنین سلامت روان آنها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چنین افرادی بعد از مدتی در رابطه جنسی دچار مشکلاتی شده و حتی گاهی تنها با تماشای پورن ارگاسم را تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی ترک پورن ضروری بوده و باید فرد را از این موضوع مطلع ساخت.

چرا ترک پورن اهمیت زیادی دارد؟

همانطور که در مورد تاثیرات تماشای پورن در قسمت های مختلف ذکر شد؛ این موضوع پیامدهای زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند که ترک پورن را در اولویت قرار می‌دهد. فراموش نکنید  که افراد نمی‌توانند به صورت ناگهانی اینکار را انجام دهند؛ به همین دلیل بهتر است به صورت اصولی و به تدریج اینکار را انجام داده و همچنین دیگران نیز با آنها همراهی کند. چرا که گاهی دیگران آنها را به دلیل اعتیادشان مورد سرزنش قرار داده و همچنین آنها را منحرف می‌دانند. با اینکه تماشای پورن زمینه ساز انحرافات جنسی نیز هست. اما اینکار نمی‌تواند برای آنها محرک بوده و تنها منجر به بروز عذاب وجدان می‌گردد.

روش های ترک پورن

روش های ترک پورن

افراد می‌توانند برای ترک پورن از روش های مختلفی استفاده کنند. اما در ابتدا بهتر است از نشانه ها و همچنین دلایل این موضوع مطلع شده و در قدم بعدی به صورت اصولی در این زمینه اقدام کنند.

🔽شناسایی محرک ها و دوری از آنها

برای افرادی که به ماده ای یا حتی رفتاری اعتیاد دارند؛ همیشه عامل محرکی وجود دارد که آنها را برای انجام آن کار یا مصرف ماده تحریک می‌کنند. در چنین شرایطی، بهتر است افراد این محرک ها شناسایی کرده و از آن دوری کنند. این موضوع آسان نیست و نیاز به زمان دارد تا افراد بتوانند این موارد را شناسایی کنند.

🔽کمک گرفتن از مشاور جنسی

به طور کلی موثرترین کار برای ترک پورن، کمک گرفتن از مشاور جنسی و متخصص در این زمینه است. روانشناس در ابتدا علل این اعتیاد را شناسایی کرده و در قدم بعدی به فرد راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنند تا این رفتار را ترک کند. در تمام این مسیر مشاور در کنار فرد بوده و به او کمک می‌کند. با اینکه صحبت کردن در مورد این نوع از اعتیاد با دیگران آسان نیست. اما مشاور تنها فردی است که نه تنها بدون قضاوت به حرف های افراد گوش دادهغ بلکه برای برطرف کردن آن نیز به آنها کمک می‌کند.

🔽محدود کردن زمان و میزان دسترسی به اینترنت

یکی دیگر از اقداماتی که افراد می‌توانند در مورد ترک پورن انجام دهند؛ محدود کردن دسترسی خود به اینترنت و وسایل ارتباطی است. در واقع با اینکار افراد دیگر نمی‌توانند به راحتی پورن ببینند و این موضوع بعد از مدتی برای آنها بی اهمیت می‌شود. اینکار نیاز به برنامه ریزی و اراده دارد. اما روش موثری برای ترک پورن است.

سخن پایانی

فراموش نکنید که ترک پورن نیز مانند ترک اعتیاد به مواد مخدر نیاز به انرژی و زمان کافی دارد و افراد باید در این مورد صبور باشند. از طرفی حمایت دیگران نیز در این مورد بسیار موثر است. به همین دلیل فرد معتاد باید با افراد قابل اطمینان در این مورد صحبت کرده و همچنین از یک متخصص نیز کمک بگیرند. ترک پورن از جهت جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل نباید در این مورد خودسرانه عمل کرد. کمک گرفتن از مشاور جنسی در این مورد بسیار اثربخش است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک پورن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره