خیانتزوج و خانواده

تاثیر خیانت بر بچه ها | 8 تاثیر خیانت بر بچه ها

تاثیر خیانت بر بچه ها به قدری زیاد و مخرب است که اگر والدین از آن آگاه بودند؛ به دلیل سلامت روان فرزند هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دانند. در جامعه امروزی خیانت به شدت افزایش پیدا کرده و باعث برهم خوردن زندگی های زیادی شده است. انگاری که هیچ حیا و شخصیتی برای افراد باقی نمانده. حتی اغلب افراد خائن از این اتفاق رضایت دارند و عذاب وجدان نمی‌گیرند.

عده زیادی از کودکان هستند که در سنین کم شاهد خیانت پدر و مادر خود بوده اند و آسیب های جبران ناپذیری را تجربه کرده اند. تاثیر خیانت بر بچه ها بسیار عمیق است و در صورتی که درمان نشود؛ تا پایان عمر همراهشان خواهد بود. خوشبختانه روانشناسی به این کودکان کمک می‌کند تا آسیب های خیانت والدین را کاهش دهند. توصیه می‌کنیم که برای کمک به بچه ها حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تاثیر خیانت بر بچه ها

تاثیر خیانت بر بچه ها چیست؟

تا به حال فرزندی را مشاهده کرده اید که با وجود خیانت پدر و مادر حال خوبی داشته باشد؟ تاثیر خیانت بر بچه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. تاثیرات مستقیم کودکان این است که شاهد دعوا و بحث های والدین بوده اند. و تاثیر غیر مستقیم رفتارهایی است که والدین با یکدیگر دارند و آرامشی در خانه وجود نخواهد داشت. اما برای رفع این تاثیرات روش هایی وجود دارد که با کمک روانشناس قابل حل است.

به طور کل اگر بزرگ ترین بعد تاثیر خیانت بر بچه ها را بررسی کنیم، به عدم اعتماد نسبت به دیگران می‌توانیم اشاره کنیم. و عده زیاد دیگری از کودکان تصور می‌کنند که دائم به آنها دروغ خواهند گفت. و از والدین خود فاصله خواهند گرفت. در این مقاله اثرات خیانت والدین را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

تاثیر خیانت بر بچه ها چگونه است؟

اثرات خیانت بر فرزندان بسیار جدی و شدید است. زمانی که یکی از والدین خیانت می‌کند؛ تنش های زیادی در رابطه به وجود می‌آید و تمامی این تنش ها باعث آسیب های روانی به کودک می‌شود. در این مقاله راجع به تاثیر خیانت بر بچه ها کامل توضیح داده ایم.

📌 حس رها شدن

تاثیر خیانت بر بچه ها در دسته حس رها شدگی نیز وجود دارد. زمانی که والدین در یک خانه زندگی می‌کنند اما هر فردی مشغول عاشقی با دیگری است؛ به کودک توجهی نمی‌کنند و رفتار های منفی از خود بروز می‌دهند، حس رها شدگی را به کودک منتقل می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم دعواهای زناشویی را به دور از فرزندان انجام دهید.

📌 ابراز خشم به خود | تاثیر‌خیانت بر بچه ها

ابراز خشم به خود، تاثیر خیانت بر بچه ها است. زمانی که جو خانواده تنش زا باشد و کودک حق هیچ اعتراضی نداشته باشد؛ خشم او سرکوب می‌شود. و این خشم را به خود بروز می‌دهند. کودک نشانه هایی از جمله ساکت بودن، در خود فرورفتگی، بد غذایی، بی اشتهایی و در برخی از مواقع مازوخسم از خود بروز می‌دهد.

📌 بی اعتمادی به دیگران

بزرگ ترین تاثیر خیانت بر بچه ها، بی اعتمادی به دیگران است. ظلمی که والدین به فرزندان خود می‌کنند، پرورش کودک بدبین است. کودکان در سن کم ارتباط های گوناگون والدین را مشاهده می‌کنند و تا سالیان دراز توان برقراری ارتباط با دیگران را نخواهند داشت. حتی زمانی که کودک رشد می‌کند؛ در بزرگسالی نمی‌تواند به دیگران اعتماد کند و شریک احساسی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین کلیک کنید.

📌 احساس گناه

تاثیر خیانت بر بچه ها، احساس گناه بزرگی است که تجربه می‌کنند. احساس گناه اولین تاثیر است که آنها احساس می‌کنند در مرکز جهان هستی تصور به این دارند که هر اتفاقی که رخ دهد، تقصیر آنها است. کودکان با مشاهده خیانت والدین به این نتیجه می‌رسند که در این رویداد نقش دارند.

📌 تقلب در آینده | تاثیر ‌خیانت بر بچه ها

تقلب در آینده نوعی تاثیر خیانت بر بچه ها است. این کودکان در روابط آینده خود با درصد بالایی تقلب خواهند کرد و به احتمال چند برابر بیشتر خودشان به شریک احساسی خیانت خواهند کرد. در واقع این عمل را آموزش دیده اند.

📌 ابراز خشم به دیگران

تاثیر خیانت بر بچه ها در دسته ابراز خشم به دیگران نیز وجود دارد. اگر جو خانواده به شیوه فرزند محور باشد، کودک حق اعتراض و صحبت ندارد. کودک زمانی که شاهد خیانت والدین است، به پرخاشگری، شکاندن اشیا، فریاد، کتک، داد و رفتار های تکانشگر گرایش پیدا می‌کند.

📌 افسردگی

از تاثیر خیانت بر بچه ها می‌توان به افسردگی اشاره کرد. کودکانی که در جریان خیانت پدر و مادر خود قرار دارند، به احتمال خیلی زیاد افسرده خواهند شد. این کودکان دائم احساس می‌کنند که زندگی خوبی ندارد و از هیچ چیزی لذت نمی‌برند. در واقه مدام والدین خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و افسوس می‌خوردند.

📌 دائم نگران هستند | تاثیر خیانت بر بچه ها

از تاثیر خیانت بر بچه ها که باعث بروز آسیب های به شدت بزرگ می‌شود؛ می‌توان به نگرانی های دائم اشاره کرد. کودکانی که شاهد خیانت پدر و مادر خود هستند، همیشه نگران بروز اتفاقات دیگر هستند. و با هر اتفاق ساده ای منتظر تنش بسیار بزرگ خواهند بود.

روش های کاهش تاثیر خیانت بر بچه ها

روش های کاهش تاثیر خیانت بر بچه ها

زمانی که پدر و مادر خیانت می‌کنند؛ آسیب های زیادی به فرزندان وارد می‌کنند. تاثیر خیانت بر بچه ها مشهود است و کاملا قابل تشخیص. برای اینکه از میزان این اثرات کاسته شود؛ روش هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 در ابتدا پدر و مادر باید به فکر خود باشند. منظور این نیست که فرزندان را به حال خود رها کنید، اما باید به سلامت روانی برسید تا بتوانید فرزندان سالم پرورش دهید.

🔻 برای کاهش تاثیر‌خیانت بر بچه ها به فرزند خود محبت کنید. با او بازی کنید و در کنار فعالیت های روزانه او قرار بگیرید.

🔻 احساسات خود را بروز دهید. و به فرزندتان آموزش دهید که باید احساسات خود را نشان دهد.

🔻 از گفتگوهای متناقص جلوگیری کنید. به فرزند خود اجازه دهید که تصمیم بگیرد و تحت حرف های شما نباشد.

🔻 حتما از روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید. و نشانه هایی که کودک از خود بروز می‌دهد را جدی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

کلام آخر

زمانی که صحبت از خیانت می‌شود؛ تنش، درگیری و جدایی در فکر ما روشن می‌شود. زمانی که این تنش ها در خانه و در حضور فرزندان انجام شود، باید منتظر عواقب آن بمانید. تاثیر خیانت بر بچه ها بسیار شدید است و روان کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین برای اینکه از شدت این آسیب ها جلوگیری کنید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره