ازدواجخانوادهزوج و خانواده

جدا خوابیدن زن و شوهر | 5 راهکار برای جلوگیری از جدا خوابیدن زن و شوهر

جدا خوابیدن زن و شوهر به طور کل موضوع خوبی نیست. برخی از شرایط مانند سرماخوردگی همسر، حرف زدن در خواب و … زوجین را مجبور می‌کند تا جدا از یکدیگر بخوابند. از نظر روانشناسان تخت خواب مشترک گاهی نقطه ای برای پایان دادن به برخی از دعواها و قهرهای زن و شوهر است. خوابیدن زن و شوهر در کنار هم آسیب های زندگی را کمتر می‌کند.

این موضوع را نمی‌توان صد در صد علمی دانست و بستگی به شرایط اعتقادی- فرهنگی زوجین دارد. اما بر اساس تحقیقات، 70 درصد از زوجین در کنار یکدیگر می‌خوابند. و برخی از افراد جدا‌خوابیدن زن و شوهر را حرکت اشتباه و منفی می‌دانند. و جدا خوابیدن زن و شوهر نشان از ازدواج و اتحاد بدون رابطه جنسی و عشق است. حتی عده ای این جدایی را طلاق می‌شمارند. شما می‌توانید برای بررسی زندگی زناشویی خود از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جدا خوابیدن از همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

جدا خوابیدن زن و شوهر

جدا خوابیدن زن و شوهر چگونه است

جدا خوابیدن زن و شوهر در برخی از فرهنگ ها بد و در برخی دیگر بدون ایراد است. اما بیشتر افراد در زندگی زناشویی جدا خوابیدن را خوب تلقی نمی‌کنند. جدا خوابیدن زن و شوهر به این منظور است که زوجین اتحاد و عشقی وجود ندارد و این رابطه بدون رابطه جنسی است. حتی عده ای از افراد وجود دارند که جدا‌خوابیدن زن و شوهر را طلاق خواب می‌نامند. اما هر جدا خوابیدنی را نمی‌توان طلاق در نظر گرفت. باید ابتدا تمامی دلایل را مشخص کنیم و پس از بررسی ریشه ها؛ راهکار مناسب ارائه می‌شود. در این زمینه کمک از روانشناس را فراموش نکنید. برای دریافت روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

دلایل جدا خوابیدن زن و شوهر

جدا خوابیدن زن و شوهر در برخی موارد دلایلی دارد که به طلاق منتهی نمی‌شود. برخی از دلایل که باعث جدا‌خوابیدن زن و شوهر می‌شود؛ در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

🔻 یکی از زوجین خروپف می‌کند.

🔻 برنامه خواب زوجین با یکدیگر متفاوت است.

🔻دمای مورد نظر برای خواب زوجین متفاوت است. مثلا یکی در اتاق گرم و یکی در اتاق سرد می‌خوابد.

🔻 زوجین شیفت کاری متفاوت از یکدیگر دارند. و دیر آمدن موجب بد خوابی همسر می‌شود.

🔻 بی خوابی زن یا مرد

🔻زن یا شوهر خواب سبک دارد و با هر تکان تخت از خواب بیدار می‌شود.

🔻 کودک قصد دارد که در کنار یکی از والدین بخوابد.

برای جبران جدا خوابیدن زن و شوهر در این شرایط، روش هایی که در ادامه ذکر کرده ایم را انجام دهید. حتما رابطه جنسی خود را با همسر حفظ کنید. به نیازهای عاطفی یکدیگر توجه کنید. در طول روز روابط عاطفی خود را گسترش دهید. جدا‌خوابیدن زن و شوهر را بهانه ای برای مشکلات دیگر ندانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قهر با همسر کلیک کنید.

جدا خوابیدن زن و شوهر در چه صورتی بد است؟

در برخی از موارد جدا‌خوابیدن زن و شوهر بد تلقی می‌شود. اگر دلایلی که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم را دلیل بر جدا خوابیدن با همسر می‌دانید، بهتر است که این کار را انجام ندهید! در ادامه دلایلی را اشاره کرده ایم که دلیل خوبی برای جدا‌خوابیدن زن و شوهر نیست.

🔺 فرار از رابطه جنسی

🔺 جدا خوابیدن پس از دعواهای زیاد زن و شوهر

🔺استفاده از موبایل همراه یا وسایل دیگر در هنگام خواب که باعث اختلال در خواب می‌شود.

🔺 خجالت از فرزندان به دلیل استفاده از تخت مشترک با همسر

🔺جدا خوابیدن زن و شوهر بعد از تولد فرزندان

دلایلی که در بالا برای جدا خوابیدن زن و شوهر گفته شد؛ دلیل خوبی نیست. و باعث فاصله عاطفی و احساسی زیاد بین زوجین می‌شود. در ادامه پیامدهای جدا‌خوابیدن زن و شوهر به دلایل بالا را توضیح داده ایم.

🔹 از بین رفتن رابطه جنسی خوب

🔹 افزایش خیانت زوجین

🔹کاهش صمیمیت عاطفی و از بین رفتن ارتباط عاطفی

🔹 مشکل در برقراری ارتباط با همسر و صحبت با او

🔹 افزایش تعارضات و اختلافات

🔹از بین رفتن عادت معذرت خواهی از همسر پس از قهر و دعوا

🔹 عادت به سبک جدید زندگی زناشویی

راهکار برای جلوگیری از جدا خوابیدن زن و شوهر

راهکار برای جلوگیری از جدا خوابیدن زن و شوهر

برای اینکه جدا خوابیدن زن و شوهر به عادت تبدیل نشود؛ لازم است که زوجین از راهکارهایی برای رفع این مشکلات استفاده کنند. بهتر است که زوجین حتی با قهر در کنار یکدیگر بخوابند. در این بخش مقاله راجع به راهکارهایی برای ترغیب همسر به در کنار هم خوابیدن صحبت کرده ایم.

🔴 در رابطه با خواسته ها و نیازهای خود صحبت کنید

یکی از راهکارهای جلوگیری از جدا خوابیدن زن و شوهر، این است که خواسته ها و نیازهای خود را با صحبت در میان بگذارید. قبل از اینکه به خواب بروید؛ نیازهای خود را اعلام کنید. مثلا به همسر بگویید که خروپف او باعث اذیت شما می‌شود. یا اگر موضوعی در رابطه با رابطه جنسی است؛ حتما بیان کنید. با همسرتان با صبوری و به دور از تنش صحبت کنید. و سپس با حل مشکلات به رخت خواب بروید.

🟣 گاهی آغاز کننده شما باشید

برای جدا خوابیدن زن و شوهر راهکار دیگری نیز وجود دارد. اینکه یک بار حداقل شما آغاز کننده باشید. همیشه منتظر نباشید که همسرتان به سوی شما بیاید. حتی در زمینه های جنسی، عاطفی و … نیز شما شروع کنید. زمانی که با یکدیگر قهر کرده اید اقدام به آشتی کنید. مشکلات را حل کنید و سپس برای خواب اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

🟡 به ظاهر خود و خانه اهمیت بدهید

یکی از راهکارهای جلوگیری از جدا خوابیدن زن و شوهر؛ این است که به ظاهر خود و خانه اهمیت بدهید. به خودتان برسید و آراسته باشید. همچنین اتاق خواب را به شکل زیبایی تزئین کنید. لباس های زیبا به تن کنید و عطر خوشبو بزنید.

🟢 برای خوابیدن کنار هم اشتیاق نشان دهید

یکی از روش های جلوگیری از جدا خوابیدن زن و شوهر، این است که برای خوابیدن کنار هم اشتیاق نشان دهید. این اشتیاق و ذوق را نشان دهید. یکدیگر را در آغوش بگیرید و دلتنگی را بیان کنید. گاهی لازم است که از لحاظ کلامی همسر خود را ارضا کنید.

🟠 از روانشناس راهنمایی بگیرید

اگر راهکارهایی که برای رفع جدا خوابیدن زن و شوهر گفته شد؛ برای شما مناسب نبود. حتما از یک روانشناس و مشاور راهنمایی بگیرید. روانشناس و مشاوره به شما کمک می‌کند که ابتدا دلیل جدا‌خوابیدن زن و شوهر مشخص شود و سپس راهکارهای مناسب را به شما ارائه می‌دهد.

کلام آخر

جدا خوابیدن زن و شوهر معمولا پس از دعوا ها رخ می‌دهد. اما گاهی این دعوا ها به مرور زمان زیاد می‌شود و باعث جدایی افراطی می‌شود. بهتر است که حتما هنگام رهایی از این قید و بند از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند که روابط خود را بهبود دهید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جدا خوابیدن از همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره