ازدواجزوج و خانواده

در زمان پریودی با زنان چطور رفتار کنیم؟

رفتار و نحوه برخورد با زنان در زمان پریودی یکی از چالش های مردان، در این دوران محسوب می‌شود. زنان در زمان قاعدگی تغییرات روحی و جسمی زیادی را تجربه می‌کنند. این دوران، یکی از سخت ترین زمان های هر ماه برای زنان است. به همین دلیل همسران باید بیشتر از قبل به آنها توجه کرده و از آنان مراقبت کنند. بسیاری از مردان این موضوع را جدی نگرفته و نسبت به آن بی اهمیت هستند. یا حتی در مواردی در مورد آن شوخی های آزاردهنده ای بیان می‌کنند. اما طبق تحقیقات انجام شده مردان می‌توانند در کاهش درد قاعدگی همسران شان موثر باشند و در این دوران به آنان کمک کنند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

نحوه برخورد با زنان در زمان پریود

زنان در زمان قاعدگی حساس تر و زودرنج تر از گذشته شده و فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند. به همین دلیل نحوه رفتار مردان در زمان قاعدگی بسیار مهم است. بیشتر زنان دوران پریودی سختی دارند. همین موضوع، داشتن اطلاعاتی در این زمینه را برای همسران، به خوبی نشان می‌دهد.

از آنجایی که در برخی فرهنگ ها در این مورد بسیار کم صحبت شده و به طور کلی آموزش جنسی به درستی انجام نمی‌گیرد؛ طبیعی است که هم مردان و هم زنان در این مورد اطلاعات کمی داشته باشند. در این مقاله به بررسی این موضوع از جنبه های مختلف، خواهیم پرداخت. برای اطلاع از نحوه برقراری رابطه جنسی در پریودی کلیک کنید.

روش های برخورد با زنان در زمان پریودی

روش برخورد با زنان در زمان پریودی.jpg

مواردی که مردان در این زمان  باید از آنها مطلع باشند؛ فاصله بین زمان های قاعدگی است که تقریبا از 28 روز تا 40 روز متغیر است. علاوه بر این، واکنش های جسمانی همسر آنها چگونه است! این موضوع حتی در کیفیت رابطه جنسی افراد نیز موثر خواهد بود. در این قسمت برخی از راه های نحوه برخورد با زنان در زمان پریود را ذکر خواهیم کرد. برای اطلاع از علت پریود نشدن زنان کلیک کنید.

📌اطلاع داشتن از زمان چرخه قاعدگی زنان

در قدم اول در این مورد با همسر خود صحبت کرده و از او در مورد زمان قاعدگی اش سوال کنید. یا حتی می‌توانید ازتقویمی برای یادآوری این موضوع استفاده کنید. پرسیدن از علائم بدنی و همچنین نیازهای او یکی از واکنش های مناسب آقایون در این مورد است. با اطلاع از این زمان، می‌توانید در این دوران به همسر خود کمک بیشتری کرده و برنامه ریزی داشته باشید. برخی از مردان بدون توجه به این موضوع برای سفر و تفریحات دیگر برنامه ریزی می‌کنند که این موضوع برای زنان آزاردهنده است. اما با اطلاع از این زمان، می‌توانند برای همسر خود احترام بیشتری قائل شوند.

📌کمک کردن به او در انجام کارهایش

با توجه به دردهای جسمانی که زنان در این دوران دارند؛ طبیعی است که در انجام امور روزمره شان، دچار مشکلاتی شوند. مردان باید در این زمان در انجام کارهای خانه و همچنین مسائل دیگر به همسر خود کمک کنند. انجام امور خانه فقط به عهده زنان نیست و در این دوران نیز، آنها به کمک بیشتری نیاز دارند. حتی اگر او شاغل است و در خانه کار می‌کند می‌توانید شما نیز مرخصی گرفته و در کنار او بمانید.

📌صبوری در مواجهه با رفتارهای او

زنان به دلیل برهم خوردن تعادل هورمون ها، احتمالا حالات روحی مختلفی را تجربه می‌کنند. همچنین تجربه درد نیز باعث حساسیت بیشتر زنان می‌شود. مردان گاهی از این موضوع مطلع نبوده و بدرفتاری زنان را به حساب دلایل دیگر می‌گذارند. همچنین شوخی کردن با این موضوع نیز زنان را عصبی تر می‌کند. نحوه برخورد با زنان در زمان پریود، در این شرایط، صبوری و مهربانی با او است. مقابله به مثل نکرده و به این دلیل همسر خود را مورد سرزنش قرار ندهید.

📌ماساژ دادن همسر

ماساژ همسر در زمان پریودی او، علاوه بر کاهش درد، باعث افزایش میزان صمیمیت میان زوجین نیز خواهد شد. بهتر است اینکار را به آرامی و با ملایمت انجام داده و از ناحیه پا، آغاز کنید. اینکار باعث ایجاد احساس آرامش در زنان می‌شود. با این رفتار می‌توانید در همسر خود احساس امنیت ایجاد کرده و علاقه خود را به او نشان دهید. می‌توانید از خود او در این مورد سوال کرده و از هر ناحیه از بدن که درد بیشتری تجربه می‌کند؛ شروع کنید.

📌احترام به خواسته های او

اگر زنان در این زمان نیاز به تنهایی و یا خواسته های دیگری دارد؛ به آنها احترام گذاشته و تا حد امکان آنها را اجرایی کنید. طبیعی است که زنان در این دوران بی حوصله بوده و یا به فضایی برای خود نیاز داشته باشند. بهتر است بدون آوردن دلیل و بهانه ای، اینکار را انجام داده و او را در اولویت قرار دهید.

📌صحبت نکردن در مورد تغییرات رفتاری او

همانطور که گفته شد؛ زنان تغییرات رفتاری زیادی را در زمان پریودی و حتی قبل از آن تجربه می‌کنند. یادآوری این موضوع برای زنان، خوشایند نیست و حتی شاید به آنان احساس گناه بدهد. بهتر است در مقابل واکنش های شدید زنان با ملایمت رفتار کرده و وانمود کنید چیزی تغییر نکرده است. صحبت کردن در این مورد، ذهن او را تحریک کرده و باعث بروز مشکلاتی میان شما خواهد شد. برای آشنایی با دلایل زودعصبانی شدن در زنان کلیک کنید.

تغییرات زنان در زمان پریودی

تغییرات زنان در زمان پریودی.jpg

تغییرات بدنی و روانی زنان در زمان قاعدگی شدت های مختلفی داشته و همچنین تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می‌گیرد. در برخی از زنان این تغییرات به قدری شدید هستند که به تازگی سندرومی برای آن در نظر گرفته شده است. pms شامل تغییرات جسمانی و روانی قبل از زمان قاعدگی است که تقریبا از دو هفته قبل آغاز می‌شود. این تغییرات شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با سندروم پیش از قاعدگی و عوامل موثر بر آن کلیک کنید.

🔸اختلال در خواب و اشتها

🔸دردناک شدن عضلات و سینه ها

🔸کمبود انرژی

🔸خستگی

🔸تحریک پذیری

🔸افزایش وزن

🔸ناراحتی بدون دلیل

قبل از هر چیز خود زنان باید در این مورد با همسر خود به راحتی صحبت کنند. برخی از این موضوع احساس شرم و خجالت می‌کنند که اصلا منطقی نیست. قاعدگی، یکی از مکانیسم های طبیعی بدن و نشانه سلامت آن برای باروری است. پس دلیلی برای پنهان کردن آن و یا تحمل فشار و درد به تنهایی وجود ندارد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که این دوران موقت بوده و به زودی همسرتان به حالت قبل برمی‌گردد. و به طور کلی میزان درد افراد در زمان پریودی، در ماه های مختلف، متفاوت است. به همین دلیل نباید در این مورد به همسر خود فشار زیادی وارد کنید. دراین دوران با او همراهی کرده و از او حمایت کنید. اینکار در افزایش صمیمیت شما در روزهای دیگر نیز موثر خواهد بود. برای کنترل رفتارهای همسران در این دوران و یا همکاری بهتر با او، می‌توانید از یک روانشناس و یا زوج درمانگر کمک گرفته و مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با زنان در زمان پریود می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره