ازدواجخانوادهزوج و خانواده

پشیمانی بعد از عقد | 6 راهکار مواجهه با پشیمانی بعد از عقد

پشیمانی بعد از عقد، برای عده زیادی از افراد اتفاق می‌افتد. معمولا شنیده‌اید که برخی از افراد بعد از عقد اظهار پشیمانی می‌کنند. اما به دلیل حفظ آبرو و خانواده پشیمانی خود را بروز نمی‌دهند. دلایل متفاوتی برای پشیمانی بعد از عقد وجود دارد که در هر فردی به شیوه گوناگون است.

این افراد دخالت‌های پدر و مادر در انتخاب همسر، عدم تفاهم، فرهنگ متفاوت و… را دلیل بر پشیمونی‌های خود می‌دانند. و برای ازدواج دچار شک و تردید شده اند. اما در بسیاری از موارد نیز پشیمانی گذرا است و با رفع سوء تفاهم‌ها رابطه زوجین بهبود می‌یابد. اما در بیشتر موارد تصمیم به ادامه رابطه یا پایان دادن به آن برای افراد آشفتگی ذهنی و همراه دارد. در چنین شرایطی حتما باید از یک زوج درمانگر راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

پشیمانی بعد از عقد چیست؟

I Married Someone with a Mental Illness | Marriage Means Moore

همه ما بارها شاهد پشیمانی عده‌ای از افراد بعد از عقد هستیم. این افراد دلایل متفاوتی را ارائه می‌دهند تا پشیمانی خود را ابراز کند. اما در بسیاری از موارد به دلیل حفظ آبرو و اجبار خانواده تن به جدایی نمی‌دهند؛ و این ازدواج را قبول می‌کنند. شاید بارها نیز شنیده باشید که در جاهای مختلف از جمله “اگر سر عقد نیز پشیمان شدید، بازگردید” استفاده می‌کنند.

تصمیم برای رابطه جدی کار آسانی نیست. و گاهی با تصمیمات عجولانه خود یا حفظ چیزهای مختلف صدمات روحی و روانی زیادی به خود و رابطه وارد می‌کنیم. اما برای تصمیم گیری حتما از یک روانشناس و مشاور متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا شک و تردید شما با راهنمایی‌های درست، راه صحیح خود را پیدا کند.

دلیل پشیمانی بعد از عقد چیست؟

پشیمانی بعد از عقد همانطور که گفته شد، به عوامل و دلایل متفاوتی باز می‌گردد. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

📌 ازدواج بدون عشق

یکی از دلایل پشیمانی بعد از عقد، ازدواج بدون عشق می‌باشد. معمولا در ازدواج‌های سنتی این مورد بیشتر مشاهده می‌شود؛ و با پشیمانی بعد از عقد همراه هستیم. اغلب زوجینی که به سفارش دیگران با یکدیگر ازدواج می‌کنند، حسرت ازدواج بدون عشق را می‌خورند. حتی آنها با تلاش‌های مداوم برای دوست داشتن یکدیگر با شکست روبرو می‌شوند.

📌 اجبار در ازدواج | پشیمانی بعد از عقد

از دیگر دلایل پشیمانی بعد از عقد، می‌توان به اجبار در ازدواج اشاره کرد. افرادی که برخلاف میل خود و بدون اختیاری که در انتخاب همسر داشتند، با پشیمانی بعد از عقد دست و پنجه نرم می‌کند. و دائم به این فکر می‌کنند که ای کاش به زمان عقب برمی‌گشتند؛ و همه چیز را تغییر می‌دادند.

📌 عدم رابطه صمیمانه

عدم رابطه صمیمانه یکی دیگر از دلایل پشیمانی بعد از عقد می‌باشد. زمانی که شما و همسرتان هیچ رابطه‌ای با یکدیگر نداشته باشید؛ و تنها در یک خانه زندگی می‌کنید. و در هیچ شرایطی به یکدیگر نزدیک نمی‌شوید، رابطه سردی خواهید داشت. و عدم رابطه در زندگی زناشویی یکی از بارزترین دلایل پشیمانی بعد از ازدواج است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی در دوران عقد کلیک کنید.

📌 عاشق شخص دیگر بودن

یکی از دلایل پشیمانی بعد از عقد، این است که زوجین عاشق شخص دیگری بودند. و پس از جدایی نتوانستند آنها را فراموش کنند. معمولا افرادی که نتوانند به عشق خود برسند، از صمیم قلب بعد از ازدواج خود پشیمان می‌شوند.

📌 خیانت همسر | پشیمانی بعد از عقد

از دیگر دلایل پشیمانی بعد از عقد، خیانت همسر می‌باشد. یادآوری و تکرار مداومی که همسرتان به شما خیانت کرده است؛ شما را به مرور زمان از ازدواج با او پشیمان می‌کند. و به همین دلیل ذات خیانت شکست آسیب‌های مداوم به رابطه می‌باشد.

📌 همسرتان بعد از عقد چیزی که نشان می‌داد نبود است

گاهی همسرتان با چیزی که قبل از عقد نشان می‌داده است نسبت به بعد از عقد متفاوت بوده است. که باعث پشیمانی بعد از عقد شما می‌شود. بارها در این شرایط به این فکر می‌کنید که اگر قبل از عقد چنین رفتاری را از خود نشان می‌داد، با او هرگز ازدواج نمی‌کردید.

علائم پشیمانی بعد از عقد

معمولا افرادی که به پشیمانی بعد از عقد دچار می‌شوند، از خود علائمی را نشان می‌دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کردیم.

🔻 معمولا این زوجین هیچ حرفی برای گفتن با یکدیگر ندارند.

🔻 فاصله بین آنها روز به روز بیشتر می‌شود.

🔻منفعلانه منتظر کمک هستید.

🔻 در رابطه با زندگی بدون همسرتان بسیار خیال پردازی می‌کنید.

🔻 دائم به این فکر می‌کنید که اگر فرد دیگری همسر شما بود شاید زندگی بهتری داشتید.

راهکارهای مواجهه با پشیمانی بعد از عقد

زمانی که با پشیمانی بعد از عقد مواجه می‌شوید؛ باید به دنبال راهکارهایی باشید. و حتما در این زمینه از روانشناس کمک بگیرید. در این بخش مقاله به شما راهکارهای مواجه با پشیمانی بعد از عقد را توضیح داده‌ ایم.

🔘 واقع بین باشید

یکی از راهکارهای مواجه با پشیمانی بعد از عقد، این است که واقع بین باشید. در این شرایط سعی کنید که انتظارات مالی و عاطفی خود را با توجه به شرایط و توانایی‌های همسرتان ذکر کنید. و واقع بینانه راجع به زندگی خود تصمیم بگیرید.

🔘 نقاط قوت را مرور کنید

یکی از روش‌ها و راهکارهای مواجهه و پشیمانی بعد از عقد، این است که نقاط قوت را مرور کنید. در این شرایط با خود بیندیشید که نقاط قوت طرف مقابل شما چگونه است؛ و سعی کنید در پذیرش آنها کوشا باشید. همچنین با تشویق و تقدیر نقاط قوت او را تقویت کنید.

🔘 حساسیت ها را کاهش دهید | پشیمانی بعد از عقد

کاهش حساسیت‌ها یکی از راهکارهای پشیمانی بعد از عقد می‌باشد. در این شرایط باید به اختلاف‌ها و حساسیت‌های بی‌مورد دامن نزنید. و با آموزش مهارت‌های ارتباطی در حل آنها کوشا باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

🔘 کمالگرایی ممنوع

ممنوعیت در کمالگرایی یکی از روش‌های پشیمونی بعد از عقد می‌باشد. در این شرایط باید به این موضوع پی ببرید که هیچ فردی بدون نقص نیست. اگر همسر شما ایرادی دارد، نباید تصمیم به رهایی بگیرید. و به این فکر کنید که هرگز نمی‌توانید با کسی باشید که بی‌نقص باشد.

🔘 گذشته را فراموش کنید

یکی از راهکارهای پشیمانی بعد از عقد، این است که گذشته را به فراموشی بسپارید. اگر با توجه به مسائلی که در گذشته برای شما پیش آمده است، پشیمانی را احساس می‌کنید؛ بهتر است که تصمیم به فراموشی گذشته بگیرید. و برای زندگی مناسب و خوب به دنبال راهکار مناسب باشید.

🔘 از روانشناس راهنمایی بگیرید | پشیمانی بعد از عقد

یکی از روش‌ها و راهکارهای جلوگیری از پشیمانی بعد از عقد، این است که حتما از یک روانشناسان و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. اگر مشکلات دوران عقد را حل نکنید؛ هرگز در زندگی مشترک موفق نخواهید بود. و احساس پشیمانی شما روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ پشیمانی بعد از عقد دلایل متفاوتی دارد. که برای هر فردی به شیوه گوناگونی بروز پیدا می‌کند. اما زمانی که ازدواج کرده‌اید، باید مشکلات خود را رفع کنید و سپس زیر یک سقف زندگی کنید. برای رفع مشکلات و ازدواج از یک درمانگر راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی بعد از عقد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره