اختلالات روانیسایر اختلالات روانی

میل جنسی به حیوانات | نشانه ها و درمان زوفیلیا

میل جنسی به حیوانات یکی از اختلالات طیف پارافیلیا است که در مردان بیشتر دیده می‌شوند. همچنین انجام آن بین کسانی که مدت زمان زیادی را با حیوانات می گذرانند، افراد دارای محرومیت های حسی و کسانی که سادیسم (مبتلا به دیگر ازاری) دارند؛ شایع تر است. بی شک انجام این عمل غیرقانونی، غیراخلاقی و غیربهداشتی نیز می باشد. به دلیل بیماریهای مختلف و پیامدهای آن به شدت منع شده و در صورت بروز چنین مساله ای حتما باید برای درمان روانی نیز اقدام شود. پس در این باره می‌توانید خدمات مشاوره فردی دریافت کنید.

میل جنسی به حیوانات | زوفیلیا

همیشه داشتن میل جنسی به حیوانات به معنی عملی کردن این فانتزی نیست؛ گاهی فرد تنها با فکر کردن به حیوانات یا لمس کردن انها، برانگیختگی جنسی را تجربه می کند. متاسفانه در برخی از کشورهای غربی ازدواج با حیوانات درحال مرسوم شدن است. به عنوان مثال در کشور صربستان فاحشه خانه های حیوانی وجود دارد که هر ساله به سبب این موضوع توریست های زیادی به این کشور سفر می‌کنند.

معمولا این افراد در برقراری رابطه جنسی با انسان ها، ناتوان هستند یا فقط برای کنجکاوی دست به این عمل می‌زنند که اگر فقط به یک بار محدود شود؛ فرد تشخیص زوفیلیا نمی گیرد. در خیلی از متون یا تصاویری که در گذشته وجود دارند؛ نشان دهنده چنین روابطی در گذشته هم هستیم؛ البته مشخص نیست این رفتار در گذشته نشانه قدرت طلبی یا اختلال بوده است یا فقط ساخته ذهن نقاشان زمان است.

در تحقیقی مشخص شده که درصد بالایی از کسانی که به رابطه با حیوانات پرداخته اند؛ به دلیل بوی حیوانات به انها جذب شده اند. این می تواند یک نظریه تامل برانگیز باشد؛ چرا که بسیاری از رفتارهای حیوانات و حتی انسان تحت تاثیر فرومون ها شکل میگیرد. فرومون ها مواد شیمیایی هستند که از بدن یک فرد ترشح شده و با تاثیر بر سیستم بویایی فرد دیگر پاسخ رفتاری به راه می اندازد.

برای آشنایی با نشانه های سادیسم کلیک کنید.

خطرات رابطه و میل جنسی به حیوانات

علاوه بر عواقب روانی، تحریک جنسی با حیوانات مشکلات جسمی زیادی را به وجود می اورد. برای مثال بیماری های امیزشی، آلودگی گوشت و افزایش بیماری های مشترک بین انسان ها و حیوانات و… . پاسخ های الرژیک شدید می تواند منجر به مرگ فرد شود.

زوفیلیا می تواند اولیه یا ثانویه باشد. میل جنسی به حیوانات ( زوفیلیا ) اولیه یک گرایش فطری نسبت به حیوانات است و نوع ثانویه آن بعد از مدتی به دلیل نارضایتی از زندگی جنسی یا به دلیل در معرض بودن طولانی مدت با حیوات اتفاق می افتد.

ایا در رابطه جنسی با حیوانات، بارداری اتفاق می افتد؟

خیر؛ به دلیل تفاوت سلول های جنسی گونه انسان با حیوانات و چرخه جنسی متفاوت، امکان بارداری برای هیچ یک وجود ندارد؛ اما می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی شود.

ایا همه کسانی که حیوانات خانگی دارند مبتلا به زوفیلیا هستند؟

البته که خیر. حیوانات می‌توانند بهترین دوست انسان ها باشند و در انجام کارهایشان به انها کمک کنند؛ شمار بزرگی از افراد حیوانات را به سرپرستی میگیرند و از انها تا پایان عمر بدون هیچ گونه ازاری نگهداری میکنند. معمولا قبل از عقیم کردن حیوانات خانگی شاهد خودارضایی یا حتی گرایش او به خودتان (مخصوصا به جنس مخالف) شده اید. اما این موضوع کاملا طبیعی است و نشان دهنده غریزه انهاست. اگر قصد نگهداری حیوان خانگی دارید؛ بهتر است قبل از سن بلوغ به عقیم کردن او بپردازید تا با خیالی آسوده از او نگهداری کنید.

زوفیلیا در فرهنگ های مختلف

متاسفانه امروزه شاهد بروز و عادی سازی زوفیلیا در کشورهای مختلف هستیم. به عنوان مثال امار رابطه جنسی با اسب ها در کشور سوئیس بسیار بالاست. حتی در هند که در ایین های ان، حیوانات را مقدس می دانند، مواردی از ازدواج حیوان با انسان گزارش شده است.در خاورمیانه نیز افرادی به رابطه جنسی با حیوانات  اهلی می پردازند.

صنعت پورنوگرافی حیوانات در دنیا در حال توسعه است و روزانه شاهد پخش ویدئو هایی با مضمون رابطه جنسی حیوانات در فضای مجازی هستیم که کاملا برخلاف حقوق آن‌هاست. به طورکلی و بین عوام این یک عمل مضموم محسوب می شود و حتی ادیان زیادی ان را منع کرده اند.

تشخیص زوفیلیا (میل جنسی به حیوانات)

افراد زوفیلیک از نگاه کردن به عکس حیوانات نیز لذت می برند و معمولا سابقه ازار حیوانات را داشته اند. مانند اختلالات دیگر طیف پارافیلیا، این افراد نیز باید حداقل 6 ماه چنین علائمی را بدون وقفه داشته باشند تا تشخیص زوفیلیا دریافت کنند. این تمایل باعث اختلال در زندگی شخصی و کاری انان نیز می شود چراکه تمام حواس شان معطوف به حیوانات می شود و برای ارضای این نیاز تلاش می کنند.

ایا زوفیلیا قابل درمان است؟

همانطور که می دانید درمان این گونه از اختلالات، بسیار پیچیده و یا غیر ممکن است. به دلیل اینکه این افراد خود را بیمار نمی دانند و برای درمان اقدام نمی کنند. به دلیل ندرت این بیماری از لحاظ اماری درمان مشخصی برای ان وجود ندارد اما همزمانی دارو درمانی با روش های مختلف روان درمانی می تواند بسیار موثر واقع شود. درمان های شناختی-رفتاری و کمک گرفتن از یک سکستراپیست نیز شانس درمان را بالا می برد.

افراد متاهل مبتلا به زوفیلیا باید درمان خود را با همسر شروع کند و فرد مجرد بهتر است بعد از مشاهده نشانه های بهبودی، به دنبال شریک جنسی برای خود باشد. بسیاری از افراد به دلیل دوری از جوامع بزرگ و یا نداشتن شریک انسانی به این اختلال مبتلا شده اند. در مواجه با چنین افرادی یا حتی بروز این تمایل در خودتان، بدون قضاوت در ابتدا علل را ریشه یابی کنید و از یک متخصص کمک بگیرید.در پروسه درمان به اختلالات روانی و جسمانی همراه با این بیماری هم توجه داشته باشید.

سخن پایانی

در دنیای امروزی با نشانه های تمایلات غیر معمولی روبه رو هستیم اگرچه همانطور که گفته شد؛ این اختلال در قدیم الایام نیز بوده است. اما با احترام به حقوق حیوانات و همچنین شان بالای انسانی می توان از بروز بیشتر آن جلوگیری کرد. از آنجا که اختلال میل جنسی به حیوانات نادر است، مبتلایان چندان برای درمان اقدام نمی‎کنند. اما با توجه به پیامدهای جسمی و روانی درمان ضرورت زیادی دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متدوال

ایا امکان بارداری در رابطه ی جنسی انسان با حیوان وجود دارد؟

خیر به دلیل تفاوت سلول های جنسی گونه های انسان و حیوان و چرخه های جنسی متفاوت،احتمال بارداری وجود ندارد.

زوفیلیا چیست؟

به تمایل جنسی نسبت به حیوانات زوفیلیا می گویند.

ایا می توان با حیوانات ازدواج کرد؟

در بسیاری از کشور ها قوانینی در این مورد وجود دارد اما افراد زیادی بدون رسمی کردن این ارتباط به رابطه ی جنسی با حیوانات میپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره