اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان ب2 با تریاک

مصرف همزمان ب2 با تریاک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. ب2 یا بوپرونورفین یکی از داروهای ترک اعتیاد است که بسیاری از افراد در دوران ترک از آن استفاده می‌کنند. اما خود این دارو نیز اعتیادآور بوده و افراد را در معرض مشکلات مختلفی قرار می‌دهد. در واقع افراد بعد از مدتی دیگر از دوز تجویز شده توسط پزشک پیروی نکرده و همزمان با مصرف مواد مخدر دیگر مانند تریاک، از این دارو هم استفاده می‌کنند. با اینکه ب2 خاصیت درمانی دارد؛ اما مصرف آن با مواد دیگر می‌تواند منجر به بروز خطرات زیادی گردد. از این رو افراد بهتر است برای شروع فرایند ترک اعتیاد با متخصص مشورت کرده و بهترین راه را انتخاب کنند. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان ب2 با تریاک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

مصرف همزمان ب2 با تریاک

بسیاری از افراد به این دلیل که از خاصیت اعتیادآوری ب2 مطلع نیستند؛ به صورت خودسرانه مصرف آن را آغاز می‌کنند. این دارو یکی از روش های اصلی ترک اعتیاد به تریاک محسوب می‌شود که بسیاری از آن استفاده می‌کنند. اما بعد از مدتی وابستگی جدیدی پیدا کرده و به مصرف همزمان ب2 با تریاک روی می‌آورند.

اما مصرف این دو ماده با یکدیگر اصلا روش خوبی نبوده و پیامدهای جبران ناپذیری دارد. ترک مصرف هریک از این مواد نیز بسیار دشوار است. از این رو افراد باید پیش از وابستگی به آنها در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و با متخصصین نیز مشورت نمایند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

قرص ب2

همانطور که در قسمت های قبلی هم به آن اشاره شد؛ ب2 یا بوپرونورفین، ساختار شیمیایی مشابه با تریاک دارد و از مشتقات آن محسوب می‌شود. این دارو به دلیل اینکه خاصیت درمانی دارد؛ نسبت به داروهای اپیومی دیگر ضعیف تر بوده اما همچنان اعتیادآور است. این دارو به شکل قرص بوده و متخصصین برای شروع فرایند ترک اعتیاد آن را تجویز می‌کنند.

تریاک

تریاک نیز یکی از قدیمی ترین مواد مخدر سنتی محسوب می‌شود که از خشخاش به دست می‌آید. این مواد و دیگر مشتقات آن با اتصال به گیرنده هایی در مغز منجر به ترشح مسکن های طبیعی شده و احساس آرامش و سرخوشی به فرد می‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند؛ از این ماده استفاده می‌کنند. اما در طولانی مدت مصرف تریاک منجر به بروز مشکلات بسیار زیادی در افراد می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به تریاک کلیک نمایید.

علت مصرف همزمان ب2 با تریاک

علت مصرف همزمان ب2 با تریاک

در مورد مصرف همزمان ب2 با تریاک در ابتدا باید علت انجام اینکار را بررسی کرد. چرا که امروزه بسیاری از افرادی که معتاد به مصرف تریاک هستند؛ اینکار را انجام می‌دهند. در این قسمت به توضیح برخی از این علل پرداخته ایم. برای اطلاع از علت اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

بیشتر شدن لذت

به طور کلی بعد از مدتی بدن نسبت به مواد مخدر مختلف مقاوم شده و این مواد دیگر تاثیری بر بدن نمی‌گذارند. به همین دلیل فرد معتاد مجبور است برای رسیدن به لذت اولیه، یا دوز مصرفی خود را افزایش دهد و یا به سراغ مصرف مواد دیگر برود. البته مصرف همزمان ب2 با تریاک نیز تنها برای مدتی موثر بوده و بعد از آن افراد از مصرف آنها نیز دچار لذت نمی‌شوند.

مصرف همزمان ب2 با تریاک برای کم کردن نشانه های منفی

معتادین بعد از مدتی متوجه می‌شوند که برخی از مواد و داروها می‌تواند نشانه های منفی اعتیاد را در آنها کاهش داده و حالشان را بهتر کند. از طرفی تداخل هم ایجاد  نمی‌شود. ب2 یکی از این داروهاست که می‌تواند نشانه های منفی ناشی از مصرف تریاک را در افراد کاهش دهد. از این رو افراد زمانی که به تریاک دسترسی ندارند و یا دچار علائم منفی می‌شوند؛ از ب2 استفاده می‌کنند.

تلاش برای ترک اعتیاد

یکی دیگر از دلایل مصرف همزمان ب2 با تریاک، این است که در حال تلاش برای ترک کردن هستند. در واقع در ابتدای درمان نمی‌توان به طور ناگهانی مصرف تریاک را قطع کرده و مصرف ب2 را آغاز کرد. از این رو افراد در ابتدا مدتی این دو ماده را با یکدیگر مصرف می‌کنند.

مصرف همزمان ب2 با تریاک برای منفی کردن تست اعتیاد

قرص ب2 می‌تواند منجر به تغییر تست اعتیاد شود. بسیاری از افرادی که قصد پنهان کردن اعتیاد خود را دارند؛ از این قرص قبل از آزمایش استفاده می‌کنند. البته در این حالت با اینکه مصرف همزمان ب2 با تریاک اتفاق می‌افتد؛ اما معمولا افراد اینکار را ادامه نمی‌دهند.

پیامدهای مصرف همزمان ب2 با تریاک

با اینکه مصرف همزمان ب2 با تریاک در ابتدا منجر به بیشتر شدن احساس لذت در افراد می‌گردد؛ اما پیامدهای زیادی نیز دارد. در واقع اطلاع از این مشکلات می‌تواند افراد را انجام اینکار منصرف کرده و عاملی برای شروع ترک باشد. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند.

مسمومیت دارویی و اوردوز

یکی از اصلی ترین پیامدهای ناشی از مصرف همزمان ب2 با تریاک ، مسمومیت دارویی و اوردوز است. با اینکه این دو ماده ساختار تقریبا مشابهی دارند؛ اما استفاده از آنها برای طولانی مدت و با دوز بالا منجر به بروز نشانه های اوردوز می‌شود.

سخت تر شدن فرایند ترک اعتیاد

طبیعی است که ترک کردن اعتیاد به دو ماده دشوار تر است. از این رو با مصرف همزمان ب2 با تریاک ، افراد در زمان ترک نیز سختی های بیشتری را باید متحمل شوند.

بیشتر شدن پیامدها

هر کدام از این دو ماده عوارض جانبی خاص خود را دارند. حال زمانی که با یکدیگر مصرف می‌شوند؛ این عارضه ها افزایش یافته و با شدت بیشتری هم بروز می‌کنند.

قرارگیری در معرض استفاده از سایر مخدرها

به طور کلی فردی که به مصرف یک ماده اعتیاد دارد؛ بسیار مایل است که مواد دیگر را امتحان کرده و یا مصرف آنها را آغاز نماید. اعتیاد باعث می‌شود تا افراد به انجام کارهای پرخطر بیشتر علاقه پیدا کرده و روحیه هیجان طلبی را در آنان افزایش می‌دهد.

درمان مصرف همزمان ب2 با تریاک

درمان مصرف همزمان ب2 با تریاک

با اینکه ترک مصرف همزمان ب2 با تریاک کار دشواری است؛ اما غیرممکن هم نیست. در صورتی که از اعتیاد خود به ب2 علاوه بر تریاک، مطمئن شدید؛ حتما برای درمان اقدام کرده و کمک بگیرید. برای انجام اینکار راه های مختلفی وجود دارد که بهتر است آنها را با کمک متخصص امتحان کرده و بهترین روش را انتخاب نمایید. برخی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام دهید؛ شامل موارد زیر هستند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

  • پیدا کردن علت اینکار
  • روان درمانی
  • دارو درمانی
  • اصلاح سبک زندگی
  • خانواده درمانی

سخن پایانی

در بیشتر موارد افراد در حین ترک اعتیاد به تریاک دچار اعتیاد به مصرف ب2 نیز می‌شوند. در این حالت نه تنها تریاک را ترک نکرده بلکه به مصرف همزمان ب2 با تریاک نیز روی می‌آورند. افراد در حین درمان نباید از دوز مصرفی خود در مورد ب2 سرپیچی کرده و اقدامات خودسرانه ای انجام دهند. در این حالت عوارض جانبی ناشی از ترک اعتیاد نیز به حداقل می‌رسد. بهتر است در این زمینه حتما از متخصص کمک گرفته و ترک اعتیاد را به صورت اصولی انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان ب2 با تریاک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1.چرا فرد به دنبال استفاده همزمان از ب2 و تریاک می‌رود؟

به دست آوردن لذت بیشتر، کاهش نشانه‌های ناخوشایند و یا تلاش برای منفی کردن نتیجه تست اعتیاد به تریاک ازجمله دلایل مصرف هم‌زمان ب2 با تریاک است.

2.آیا امکان ترک اعتیاد همزمان به ب2 و تریاک وجود دارد؟

بله، اگرچه در شرایط چند مصرفی درمان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود اما در صورت همکاری بیمار احتمال ترک وجود دارد. بهتر است برای جلب حمایت و انگیزه فرد حتماً از مشاوره‌های روانی استفاده کنید.

3.آیا مصرف ب2 اعتیادآور است؟

چنانچه این دارو زیر نظر پزشک و به دلیل خاصی استفاده می‌شود مانعی برای مصرف آن وجود ندارد اما با توجه به خاصیت اعتیادآوری بالای این دارو استفاده خودسرانه از آن می‌تواند باعث اعتیاد شود.

‫35 دیدگاه ها

  1. اقا این که میگن تشنج میکنید فلان اینا چرته من خوردم و کشیدم هیچیم نشد. اینارو میگن که منو شمارو مچل کنن تو مشت خودشون بگیرن

    1. داروهای مختلفی در بازار تحت عنوان ب 2 عرضه میشه. در صورتی که ب 2 اصل باشه حتما موجب تشنج و گاه مرگ میشه. پس شرط عقل واجبه که در صورت مصرف داروی بوپرنورفین از مصرف همزمان مواد مخدر پرهیز کنید. توصیه می کنیم برای ترک حتما تحت نظر متخصص باشید تا تداخلات دارویی پیش نیاد.

        1. بستگی به سوخت ساز بدن داره. ب2 اگر وارد بدن بشه و هنوز آثار مواد افیونی وجود داشته باشه موجب به هم خوردن تعادل شیمیایی بدن میشه

      1. اوایل ب2خوب بهم میساخت ولی الان هر دفه میخورم پادرد میگیرم البته متادونم مصرف کردم

        1. یه سری تغییرات مثل تغییرات در وضعیت جسمانی، سبک زندگی و تغذیه میتونن روی آثار داروها تاثیر بزارن. برای همین لازمه به درمانگرتون عوارض دارو رو اطلاع بدید تا جایگزین مناسب بهتون پیشنهاد بدن

        2. برای اینکه این دو دارو ضدونقیض هم هستند.وتداخل دارویی شدید دارند.اگر بعدازخوردن متادون،ب دو بخوری.میزنتت زمین‌..ولی اگر بعد ب دو متادون بخوری به گیرنده های مخدر که در مغر همه انسانها هستند.نمیزاره که متادون اثر کنه*******

      2. همه چیز تو ایران تقلبی و فیکه از دارو بگیر تا موادمخدر،من ۹ماه تریاک مصرف کردم ،بصورت خوردنی ،مثل خوردن قرص با اب ،و هرهفته حدود هفت گرم مصرف میکردم،بخاطر این تریاک همیشه بدنم بوی بدی میداد،لباسام که هر روز باماشین لباسشویی میشستم اگه یه روز اونارو عوض نمیکردم بخاطر بوی بد کسی نمیتونست کنارم بشینه،بخاطر شغلم چون همیشه با ادمها در ارتباط بودم و خلاصی ازین بوی ازار دهنده تصمیم به ترک گرفتم ،ولی عجیب اینکه یک هفته بود اصلا تریاک نمیخوردم و درطول روز کلا فقط یک دوم ب ۲ میذاشتم زیر زبونم ،و اصلا نه درد داشتم نه خوماری زیاد نه ناراحتی نه اختلال گوارش ،هیچ علایم ناراحت و اذیت کننده ای نداشتم که مثلا نشون بده درحال ترک هستم فقط رنگ صورتم کمی تیره تر و چرب تر شده بود و بعضی وقتا اگه فعالیت بدنی داشتم بدنم کمی بیشتر از حالت عادی عرق میکرد،باخودم میگفتم نکنه که زیاد تریاک مصرف کردم و هنوز اثارش توبدنم مونده و تموم نشده، دوهفته هم گذشت هیچ علایم ناراحت کننده ای نداشتم،اما الان که بهش فکر میکنم میتونم حدس بزنم چرا علایم ترک رو نداشتم ،چون تریاکی که میگرفتم ناخالصی زیاد داشته و کلا تقلبی بوده ،هروقت هم مصرف کردم زیاده روی نکردم هر چندساعت یکبارمقدار معینی میخوردم تا مصرفم بیشتر نشه ،هیچوقت احساس سرخوشی غیر عادی نداشتم ،همین ب ۲ که مصرف میکنم از تریاک بیشتر بهم سرخوشی میده ،،یعنی خدامیدونه تاحالا به اسم تریاک چی خوردم که الان یک چهارم قرص ب۲ بیشتر از تریاک بهم سرخوشی میده ،حدود یه ماه ب ۲ رو هم مصرف نکردم چیزیمم نشد فقط سردرد و تعرق داشتم ،ولی بدون سرخوشی حوصله کارکردن نداشتم ،دوباره شروع کردم مصرف ب۲ ،،خیلی هم راضیم دلم نمیخواد ترک کنم بدون سرخوش بودن زندگی نزه نمیده

        1. سلام چندسال دیگه میای همینجا و از حال و روزت برامون میگی و ماهم دوباره سلامت میکنیم عزیز سرخوووووش

    2. ز** میزنه گوش ندین ب۲ با هیچ نوع دارو مخدری همخونی نداره باعث درد و بهم ریختگی میشه جوری که امکان داره تا یک ماه هرچی مصرف کنی بازم خمار بمونی

  2. مدت سه سال است که قرص ب دو مصرف می کنم الان سه روز است نمی خورم و از تریاک استفاده می کنم می خواستم بدانم چند روز طول میکشد که اثرات قرص از بدنم خارج بشود

    1. قرص ب 2 برای ترک اعتیاد تجویز میشه و شما با این توضیحاتی که دادید در خلاف جریان درحال حرکت هستید. اگر قصد ترک دارید باید بگیم مسیر اشتباهی دارید میرید و باید هرچه زود تر به متخصص ترک اعتیاد مراجعه کنید و طبق برنامه از دارو مصرف کنید. . اگر می خواهید با مصرف تریاک دارو را کنار بگذارید باید بگیم این کار راحت تر هم امکان پذیر بود. ترک قرص ب2 از اخرین مراحل درمانی است که در روش درمان جایگزین استفاده می شه. جهت شروع درمان با شماره های درج شده تماس بگیرید

      1. سلام من صبح ب2خوردم خیلی سردرددارم شدیدمصرفم تریاک بودالان 7ساعت میگذره اگه تریاک بکشم خطرناک نیست

        1. سلام اگر برای ترک ب2 مصرف کردید بهتره به جای مصرف تریاک از متخصص ترک اعتیاد تون برای تنظیم دوز راهنمایی بگیرید. مصرف تریاک و ب2 همونطور که تو متن مقاله هم توضیح دادیم اگر در فاصله زمانی کوتاه باشن میتونه باعث تشنج و اور دوز بشه.

  3. کلا غلط نوشتی تریاکی ب دو بخوره تا سه روز از درد پا خماری میمیره، اصلا کمک کننده نیست ب دو سه روز اول مگر خیلی مصرف تریاکتو کم کنی، من بعد 14 ساعت از اخرین مصرف تزیاکم ب د میخورم درد پا شدید میگیرم و بدتر خمار میشم و متاسفانه نمیتونم با ب دو ترک کنم، کاش عوض این حرف تکراری اموزش نحوه مصرب بگید که تریاکی چطور اینو بخوره خمارتر نشه

  4. متاسفانه هیج کمکی نمیکنید و خودتونم نمیدونید من بعد 14 ساعت از اخرین مصرف تریاکم ب دو میخورم بدتر منو خمار میکنه و اصلا نمیتونه کمکم کنه، سالها پیش ترک کردم با ب دو نمیدونم چرا الانا ب دو ها اثر رو بدتر میکنه و خمارتر میکنه

  5. اخه اگه قصد ترک داشته باشی که دیگه تریاک نمیخوری ولی همزمان استفاده نشه بهتره اما اگه علائم خماری داشتی و سه ساعت ازش گذشته بود میتونی به مقدار کم مصرف کنی مثلا اگر مصرفت خوراکیه به مقدار کم مصرف کنی باز نیم ساعت بعد اگه نیاز داشتی میتونی مصرف کنی اگه دیدی اذیتت نمیکنه
    بازم میگم کسی که قصد ترک داشته باشه اصن فکر مصرف همزمان نمیوفته مگر اینکه خدایی نکرده ترک شکست بخوره

  6. سلام. یه سوال داشتم. اگه مصرف قرص ب2 تموم شده باشه کلا و دو سه هفته از آخرین قرص خورده شده گذشته باشه، آیا کشیدن تریاک یا شیره خطرناکه؟

  7. سلام. من سه ماه ب2 مصرف میکردم. بعد ولش کردم. الان سه هفته میشه که اصلا قرص نخوردم. اگه الان بعد از سه هفته بخوام شیره بکشم، خطرناکه؟ یا مشکلی پیش نمیاد؟ یکی بهم میگفت خطرناکه ممکنه آثار قرص هنوز توی بدنت باشه!

    1. سلام داروهای مثل ب2 و متادون طولانی اثر هستن یعنی مدت بیشتری نسبت به مواد مخدر توی بدن میمونن. تریاک حدود 21 روز در بدن میمونه و به نسبت فیزیولوژی و سوخت و ساز هر کس این مدت میتونه کم و زیاد بشه. داروها هم همینطور زمان دقیقی براشون نمیشه مشخص کرد، لازم به ذکره که هم متادون و هم ب2 به عنوان جایگزین مواد مخدر در جهت ترک مصرف میشن، حالا که ب2 رو برای سه ماه مصرف می کنید در واقع در مسیر درستی برای ترک قرار دارید، عوارض دارو اگر غیر قابل تحمل هست می تونید با دریافت مشاوره ترک اعتیاد روش های بهتری رو امتحان کنید. برگشت به مصرف ماده ای مثل شیره وضعیت جسمانی تون رو بدتر می کنه ( مقاومت بدن رو در برابر مواد اعتیاد بالا میبره و میزان وابستگی بیشتر میشه) . بنابراین برای رفع مسائل پیش آمده حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

    2. کلا چه مواد مخدر چه قرص ب2 هردوشون 72ساعت تو بدن می می مونن روزی که قرص ب2مصرف کردی اون روز رو شیره و تریاک مصرف نکن فرداش میتونی شیره مصرف کنی هیچ مشکلی پیش نمیاد من خودم دوسال ب2مصرف کردم

  8. آخرشم نفهمیدیم اولن قرص و بعد چند ساعت بخوریم کل مقاله همش عوارض و فلان بود یکی بگه من الان کشیدم توپ توپ میخوام دیگه نکشم بعد چند ساعت قرص و کوفت کنم.

    1. به طور کل ب2 با تریاک ناسازگاری داره و باعث تشنج و گاه مرگ میشه. پس به هیچ عنوان نباید این دوتا با هم مصرف بشن. ساعتش رو نمیشه دقیق گفت چرا که خارج شدن ماده به طور کامل بدن با بدن فرق داره. برای شروع دوباره قرص ب2 یا متادون با شماره های درج شده تماس بگیرید تا متخصصین ترک اعتیاد راهنمایی تون کنن

  9. آیا خوردن ب2اونهم نصفش و بعداز گذشت پنج الی شش ساعت دوباره بره شیره بکشه مشکلی براش پیش میاد یاخیر

    1. سلام قرص ب2 طی چند ساعت از بدن خارج نمیشه و مصرف همزمان ب 2 با سایر مشتقات اقیون باعث تداخل و حتی تشنج میشه

  10. سلام من چند ماهه ترامادول 200 میخورم روزی 3 من نمی‌دونم چی بخورم گه تب لرز و بدن درد وحاله بدی بهم دست نده تاقتشوندارم تا از بدنم خارج بشه من مشکلم همینه وگرنه وسوسه نمیشم بخوام برم دوباره استفاده کنم بعدش. اول یه دوست بهم چند روز داد عصابم بهم ریخته بود دیدم اروم میکنه منو بد از یه هفته گذاشتم کنار ولی 12 نشده دیدم دارم میمیرم نفسم بالا نمیومد بدن درد و…..‌
    خودمم نمیدونستم چمه بعد فهمیدم بخاتر ترامادول هست تا الان فقط میخورم فقط حالم بد نشه وگرنه اگه راهی بود بدونه دردو حاله بد بزارم کنار همین الان میزاشتم کنان.
    باید چطور بزارمش کنار. شرایت دکتر رفتنم ندارم باید هروز سرپا باشم .یه دارویی یه راهی بهم بگید خواهش میکنم

    1. سلام ودرود
      ترک برای شما خیلی اسون میتونه باشه. چرا که وسوسه مصرف نه به خاطر دردها بلکه به خاطر ریشه های روانی هست که فرد به مواد پیدا میکنه. در واقع ترک جسمانی بر عکس تصور معتادین خیلی راحت تر از ترک روانی هست. طبق گفته خودتون که وابستگی جسمانی فقط پیدا کردید با یک برنامه ترک سرپایی (بدون نیاز به بستری) میتونید ترامادول رو کامل بدون درد کنار بگذارید. برای دریافت برنامه میتونید با شماره های درج شده تماس بگیرید و از متخصص ترک راهنمایی تلفنی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره