اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کوکائین به شکل های مختلفی انجام می‌شود. با اینکه کوکائین ماده مخدر گرانی محسوب شده و افراد کمتری قادر به تهیه و مصرف آن به صورت مکرر هستند؛ اما متاسفانه امروزه آمار استفاده از آن بسیار بالا رفته است. به همین دلیل احتمالا افراد در شرایط مختلف مجبور به انجام تست های تشخیصی مربوط به این ماده قرار بگیرند. از طرفی برخی از تست های اعتیاد نیز آیتم مربوط به تشخیص این ماده را دارند. از این رو بهتر است اطلاعات لازم را در مورد آن کسب کرده و همچنین برای درمان اعتیاد به آن نیز اقدام نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تست اعتیاد به کوکائین

کوکائین ماده ای روان گردان محسوب می‌شود که جزو دسته محرک هاست. این ماده به صورت شیمیایی و صنعتی تولید می‌شود از این رو خاصیت اعتیادآوری بالایی داشته و از طرفی عوارض جانبی بیشتری نیز برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو بسیاری از خانواده ها نگران اعتیاد همسر و یا فرزندان خود به این ماده بوده و از روش های مختلفی نیز برای اطلاع از این موضوع استفاده می‌کنند. از آنجایی که مصرف این ماده در کشور ما رایج نیست کیت های تشخیص فوری این ماده وجود نداشته و افراد نمی‌توانند در خانه اینکار را انجام دهند. اما در صورت رضایت و تمایل خود افراد می‌توانند به آزمایشگاه مراجعه کرده و با دستور پزشک این آزمایش را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با مواد محرک کلیک نمایید.

مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن

روش تست اعتیاد به کوکائین

 

زمانی که افراد از کوکائین استفاده می‌کنند؛ این ماده در بدن آنها برای مدت زمان طولانی باقی مانده و آثار آن می‌توان به این موضوع پی برد. اما این زمان بسته به مورد بخش های مختلف بدن و همچنین دوز مصرفی افراد متفاوت است. معمولا بعد از مصرف، این ماده در ادرار به مدت 3 الی 4 روز و در خون یک الی دو روز باقی می‌ماند. از طرفی با آزمایش بر روی موی افراد حتی تا سه ماه بعد نیز می‌توان مصرف این ماده را تشخیص داد. این ماده در بزاق افراد نیز تا 19 ساعت باقی می‌ماند.

عوامل موثر در مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن

البته عوامل مختلفی بر مدت زمان ماندگاری این ماده بر بدن و تست اعتیاد به کوکائین تاثیر می‌گذارد. میزان مصرف این ماده و همچنین خلوص آن دو عامل تاثیر گذار در این مورد هستند. زیرا هرچه فرد مقدار بیشتری از این ماده مصرف نماید؛ خروج آن از بدن کار دشوار تری است. پس برای مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند. زمانی که افراد به کوکائین اعتیاد پیدا کرده و هربار مجبور به مصرف مقدار بیشتری هستند؛ بدن سازوکار خود را برای دفع این ماده تقریبا از دست می‌دهد. از طرفی هرچه ماده مخدر خالص تر باشد؛ تاثیرات قوی تری بر بدن داشته و طبیعتا برای مدت زمان طولانی تری نیز باقی می‌ماند. برای دریافت درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

نحوه مصرف

در بیشتر موارد کوکائین که به شکل پودر سفید رنگی است؛ به صورت تدخینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آن را به شکل های دیگری نیز می‌توان مصرف نمود. با تزریق کوکائین به بدن بیشترین میزان لذت به افراد دست می‌دهد. در این حالت نیمه عمر ماده در بدن پنج دقیقه بوده و ظرف نیم ساعت نیز اثر آن از بین می‌رود. اما مصرف آن به صورت استنشاقی بین 10 تا 30 دقیقه اثر خود را می‌گذارد؛ اما برای مدت زمان طولانی تری نیز می‌توان لذت آن را تجربه کرد که تقریبا سه ساعت است. برخی کوکائین خالص را تدخین می‌کنند که در این حالت نیز نیمه عمر آن 45 دقیقه بوده و بیش از چهار ساعت طول می‌کشد تا از بدن خارج شود.

نشانه های اعتیاد به کوکائین

مصرف کوکائین با بروز نشانه های مختلفی در افراد همراه است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود. توصیه می کنیم مقاله علائم اعتیاد را مطالعه نمایید.

بروز اختلال در خواب و مبتلا شدن به انواع اختلالات خواب

توهم

اختلال در اشتها و بی میل شدن نسبت به غذا

بالا رفتن ریتم تنفسی

بالا رفتن میزان فشار خون و ضربان قلب

تعریق بیش از حد

تحریک پذیری و حساسیت از نظر روانی

گشاد شدن مردمک چشم

افزایش تمرکز بیش از حد بعد از مصرف

رنگ پریدگی

بیشتر شدن انرژی افراد

روش های مختلف تست اعتیاد به کوکائین

در ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که برای انجام تست اعتیاد به کوکائین افراد باید رضایت کامل داشته باشند. هیچگاه نباید افراد را مجبور به انجام اینکار کرده و یا به صورت پنهانی اینکار را انجام داد. از طرفی آیتم مربوط به این ماده در همه آزمایش های اعتیاد نبوده و باید به طورجداگانه برای آن درخواست نمود. اما به این آزمایش به روش های مختلفی صورت گرفته در هرصورت نتایج آنها معتبر است. رای آشنایی با سایر انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

خون

این روش آزمایش برای زمانی مناسب است که مدت زمان کوتاهی از مصرف فرد گذشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توان از این روش استفاده نمود. اما در عوض آزمایش خود بسیار دقیق بوده و حتی مقدار اندک این ماده را در خون نیز تشخیص می‌دهد.

مو

با اینکه این روش نسبت به سایر روش های تست اعتیاد به کوکائین پرهزینه تر است؛ اما تا سه ماه بعد از مصرف این می‌توان متوجه این ماده در بدن شد.

ادرار

رایج ترین نوع تست اعتیاد به کوکائین، ادرار است. این روش ارزان تر از بقیه روش ها بوده و همچنین باید در مدت زمان کوتاهی بعد از مصرف نیز صورت گیرد.

بزاق یا عرق

زمانی که استفاده از روش های دیگر تست اعتیاد به کوکائین مقدور نباشد؛ از این روش استفاده می‌شود. جواب این تست نیز در صورت گذشت مدت زمانی کوتاه بعد از مصرف امکانپذیر خواهد بود. معمولا در اداره پلیس و آگاهی از این روش استفاده می‌کنند.

کابردهای تست اعتیاد به کوکائین

کابردهای تست اعتیاد به کوکائین

در بیشتر موارد از تست های اعتیاد برای ازدواج و یا استخدام در ارگان های مختلف استفاده می‌شود. در شرایط اورژانسی نیز گاهی متخصصین این تست را تجویز می‌کنند تا از طریق آن بتوانند از ماده ای که فرد مصرف کرده مطلع شوند و یا داروهای تجویزی را بر اساس آن تنظیم کنند. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد به مواد محرک کلیک کنید.

تفسیر پاسخ های تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کوکائین به سه شکل وجود دارد. منفی، مثبت یا نامعتبر. اما در مورد جواب مثبت یا منفی لزوما به این معنا نیست که فرد حتما از کوکائین مصرف کرده و یا نکرده است. در برخی مواقع این جواب ها کاذب هستند. بدین معنی که احتمال دارد فرد جواب تست خود را دستکاری کند و یا به دلیل مقدار ناکافی از این ماده در بدن جواب تست منفی شده باشد. در این شرایط نیاز به تکرار مجدد آزمایش و یا تغییر روش آن وجود دارد. برای آشنایی با راه های مختلف ترک اعتیاد به کوکائین کلیک نمایید.

سخن پایانی

در صورتی که جواب تست اعتیاد به کوکائین در افراد مثبت شده و یا شاهد بروز نشانه های مصرف این ماده در آنها هستید؛ حتما از متخصص کمک گرفته و برای درمان اقدام نمایید. ترک مواد مخدر کمی دشوار است. چرا که افراد بیشتر از نظر روانی به آنها وابستگی دارند. اما با روش های مختلفی امکانپذیر بوده و افراد حتما باید به طور همزمان از یک روانشناس و پزشک کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

1. بهترین روش برای تست اعتیاد به کوکائین چیست؟

بهترین روش بررسی نمونه موی فرد است زیرا اثرات مصرف کوکائین تا حدود سه ماه در موی فرد باقی می‌ماند؛ اما با توجه به هزینه بالای این تست معمولاً از تست نمونه ادرار به‌عنوان گزینه جانشین استفاده می‌شود.

2. تا چه مدت پس از مصرف کوکائین، اعتیاد به این ماده در تست‌ها قابل بررسی است؟

تا 3 ماه پس از مصرف کوکائین نیز از طریق بررسی نمونه موی سر می‌توان استفاده از این ماده را ردیابی کرد. همچنین آزمایش نمونه ادرار می‌تواند مصرف کوکائین تا 4 روز قبل را تشخیص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره