دسته‌بندی نشده

از دست دادن عشق | 9 راهکار برای کاهش غم از دست دادن عشق

از دست دادن عشق به معنای اتمام یا پایان رابطه‌عاطفی با یک شخص دیگر است. این مورد به صورت دو طرفه یا یک‌ طرفه اتفاق می‌افتد و در هر دو حالت، این تجربه می‌تواند برای افراد دشوار و دردناک باشد. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله عدم تطابق در ارزش‌‌ها و اهداف، مشکلات ارتباطی، تغییر در شرایط زندگی یا حتی فاصله جغرافیایی. این تجربه ممکن است با احساساتی همچون غم، انزجار، خشم، اضطراب و افسردگی همراه باشد.

از دست دادن عشق فرآیندی درمانی است که زمان و تلاش زیادی برای بهبودی نیاز دارد. مهم است که احساسات و تجربیات خود را پذیرش کنید و به مرور زمان به خودتان فرصت دهید تا بهبود پیدا کنید. همچنین، حمایت از دوستان، خانواده و حتی مشاوره روان‌شناختی می‌تواند به شما کمک کند تا با این تجربه سخت مقابله کنید و به سمت بهبود حال بروید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

از دست دادن عشق

از دست دادن عشق چگونه است؟

از دست دادن عشق موضوعی است که برای هر فردی پیش می‌آید. این موضوع برای اغلب آدم ها دردناک است و فراموشی فرد مورد علاقه مدت ها افراد را به خود درگیر می‌‌‌‌‌‌‌کند. همین امر باعث چالش و عذاب های بیشتر می‌شود. افرادی که عشق خود را از دست می‌دهند، باید دوران سوگ را سپری کنند. اگر این وابستگی از بین نرود و همچنان ادامه داشته باشد، در وهله اول خود شما را ناتوان می‌کند و در وهله دوم آسیب شدیدی به زندگی شما وارد می‌کند.

زمانی که وابستگی شدید وجود داشته باشد، چشم انسان روی همه بدی ها بسته می‌شود. تصمیم های عجیب و غریب می‌گیرد؛ افکار پریشان دارد و در دام عشق دست و پا می‌زند. اگر به فراموشی نرسید، پیامد های زیادی را در این زمینه باید به جان بخرید. در این مقاله راجع به از دست دادن عشق صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی عشق کلیک کنید.

با از دست دادن عشق چیکار کنیم؟

با از دست دادن عشق چیکار کنیم؟

همه ما می‌دانیم که از دست دادن عشق روند سخت و طولانی دارد. برای روبرو شدن با چنین موضوعی باید قدرت پذیرش بالایی داشته باشیم. در غیر اینصورت زندگی بسیار دشواری را تجربه خواهیم کرد. شما خود را فردی آسیب دیده در نظر بگیرید و مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید برای بهبودی قدمی برداشته باشید.

💢 با جریان سوگ آشنا شوید | از دست دادن عشق

برای اینکه از دست دادن عشق روند سالم تری داشته باشد؛ باید با جریان سوگ آشنا شوید. از دست دادن فرد مورد علاقه به شدت به روان شما آسیب وارد می‌کند. بنابراین برای زندگی بهتر لازم است تا با روند سوگواری آشنا شوید. اما به خاطر داشته باشید که طی کردن این جریان بسیار دشوار است و باید از متخصص کمک بگیرید.

💢 از روانشناس کمک بگیرید

اگر در تلاش برای بهبود حال خود هستید؛ جهت از دست دادن عشق، حتما از روانشناس کمک بگیرید. سپری کردن روند سوگواری تنها به کمک روانشناس امکان پذیر است. اگر کمک متخصص وجود نداشته باشد، امکان اینکه در یک مرحله قفل شوید بسیار زیاد است. بنابراین با کمک روانشناس می‌توانید زندگی عادی خود را کسب کنید.

💢 خودتان را دوست داشته باشید

برای از دست دادن عشق لازم است تا خودتان هم دوست داشته باشید. اگر مدت زمان زیادی را در رابطه سپری کرده اید؛ بسیار عادی است که احساسات منفی زیادی داشته باشید. بنابراین این حق را به خود بدهید که حالتان بد باشد. اما در کنار حال بد باید به خودتان نیز عشق بورزید. به خود زمان دهید و مهربانانه برخورد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق یک طرفه کلیک کنید.

💢 به شناسایی احساسات بپردازید

یکی از کارهایی که باعث کاهش غم بعد از دست دادن عشق می‌شود؛ شناسایی احساسات است. زمانی که حال خوبی ندارید و احساس بدی را تجربه می‌کنید؛ باید از خودتان بپرسید که در حال حاضر چه احساسی را تجربه می‌کنید؟ زمانی که برای احساسات خود نامگذاری مناسبی داشته باشید؛ راحت تر با احساس خود کنار می‌آیید.

💢 به فکر مبارزه نباشید | از دست دادن عشق

مبارزه با افکار در صورت از دست دادن عشق کار بسیار اشتباهی است. بسیاری از افکار خواسته قلبی ما نیستند و جز اذیت چیزی ندارند. بهتر است که خودتان را سرزنش نکنید و بدانید که مغز به چه شیوه ای عمل می‌کند تا زیاد با فکر خود مبارزه نکنید.

💢 یادآوری نکنید

بعد از دست دادن عشق بسیار طبیعی است که دائم به شخص مقابل خود فکر کنید. اما باید به صورت کاملا آگاهانه این رفتار را ترک کنید. اما چگونه ممکن است؟ در ادامه توضیح داده ایم.

🔺 به هیچ عنوان با او تماس نگیرید

🔺 تمامی راه های ارتباطی را مسدود کنید

🔺عکس ها و شماره تلفن او را حذف کنید

🔺 تمامی هدیه ها و یادگاری های او را دور بریزید

🔺 اگر دیگران راجع به او سوال پرسیدید؛ بدون خجالت بگویید که نمی‌خواهید راجع به آن صحبت کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شکست عشقی کلیک کنید.

💢 به فکر آرامش خود باشید | از دست دادن عشق

یکی از کارهایی که بعد از از دست دادن عشق باید انجام دهید، این است که به فکر آرامش خودتان باشید. به این فکر کنید که در رابطه قبلی خبری از آرامش نبود و شما در تنش زندگی می‌کردید. آرامش موضوع بسیار مهمی است که اگر در رابطه وجود نداشته باشد؛ هرگز به سود شما نخواهد بود.

💢 از رابطه جدید فاصله بگیرید

زمانی که روزهای از دست دادن عشق را سپری کردید؛ برای فراموشی و یا انتقام نباید وارد رابطه دیگری شوید. با این کار انتخاب بزرگ بسیار بدی خواهید داشت که رابطه جدید را نیز تخریب می‌کند. در کمترین حالت شما به مدت 6 ماه باید از رابطه جدید دور بمانید.

💢 خودتان را سرگرم کنید

از دست دادن عشق افکار شما را به طور کل مختل می‌کند. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم که خودتان را سرگرم کار و فعالیت های مورد علاقه کنید. با این کار به جای فکر مداوم راجع به عشق سابق خود، به فعالیت های مورد علاقه تان مشغول خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فراموش کردن عشق کلیک کنید.

کلام آخر

احساساتی که شما با از دست دادن عشق تجربه می‌کنید بسیار تلخ است. اما برای اینکه این احساسات از بین برود؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. کمک از روانشناس بسیار به روند بهبودی شما کمک می‌کند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره