خیانتزوج و خانواده

جواب خیانت با خیانت

جواب خیانت با خیانت یکی از واکنش های اشتباه در این شرایط است که افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. همه ما بارها شنیده ایم که بخشش بهتر از انتقام بوده و هیچوقت افراد با انتقام به آرامش نمی‌رسند. اینکار نیز دقیقا مشابه با انتقام گیری بوده و افراد دقیقا به همین دلیل مقابله به مثل می‌کنند. در صورتی که با اینکار همه چیز از بین رفته و دیگر نمی‌توان اوضاع را درست کرد. افراد در زندگی زناشویی و یا روابط عاطفی خود دچار لغزش هایی می‌شوند؛ اما این اصلا خیانت کردن هردو نفر را به صورت مکرر توجیه نمی‌کند. از این رو اگر زوجین نمی‌دانند که در این شرایط باید چطور واکنش نشان دهند؛ باید در این زمینه حتما از روانشناس کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

جواب خیانت با خیانت یعنی چه؟

جواب خیانت را با خیانت دادن به این معناست که زمانی که یکی از طرفین متوجه خیانت طرف مقابل خود می‌شود؛ به جای پیدا کردن دلیل و درست کردن اوضاع، او هم خیانت کرده و دقیقا همان کار را تکرار می‌کند. در واقع این موضوع از عدم سواد عاطفی افراد نشات گرفته و گویای کنترل نداشتن بر احساسات و هیجانات است. در ادامه بیشتر در مورد دلایل انجام اینکار صحبت خواهیم کرد. اما به طور کلی یکی از اشتباه ترین کارهایی که افراد می‌توانند در شرایط خیانت انجام دهند؛ همین جواب خیانت با خیانت است. از این رو زوجین باید قبل از هرگونه تصمیم گیری عجولانه در این مورد و پیامدهای آن به خوبی فکر کرده و سپس اقدام نمایند. برای اطلاع از راه های جبران خیانت کلیک نمایید.

چرا افراد تمایل دارند که جواب خیانت را با خیانت بدهند؟

چرایی جواب خیانت با خیانت

طبیعی است که مورد خیانت واقع شدن، افراد را در شرایط سختی از لحاظ روانی قرار داده و در این شرایط نمی‌توانند به خوبی فکر کنند و تصمیم گیری نمایند. اما گاهی جواب خیانت با خیانت به این دلیل اتفاق می‌افتد که افراد میل زیادی به انتقام گیری و قدرت نمایی داشته و می‌خواهند به طرف مقابل خود نشان دهند که آنان هم می‌توانند خیانت کنند. در صورتی که خیانت کردن اصلا کار سختی نیست و این بخشش و درست کردن رابطه است که دشوار است.

یکی دیگر از دلایلی که افراد برای اینکار خود می‌آورند این است که نمی‌توانند به دلایل مختلفی از همسر خود جدا شوند؛ اما در شرایط مختلف به او این آزادی را می‌دهند که خیانت کند. فراموش نکنید که آزادی دادن به همسر تا این اندازه اصلا راه حل محسوب نشده و تنها همه چیز را پیچیده تر می‌کند. مخصوصا اگر در این رابطه فرزندان نیز حضور داشته باشند.

با اینکه شاید عده ای در ابتدا تنها برای تجربه هیجان اینکار، دست به خیانت زده و واقعا قصد انجام اینکار را نداشته باشند؛ اما در ادامه این موضوع برایشان تبدیل به عادت شده و به طور مکرر آن را انجام می‌دهند.

تقلید کردن از دیگران نیز یکی دیگر از دلایل جواب خیانت با خیانت است. ممکن است افراد به دلیل اینکه به صورت مداوم این رفتار را در اطرافیان خود دیده اند؛ آن را واکنش درست و یا حتی تنها راه حل دانسته و در روابط خود از آن استفاده می‌کنند. برای مثال فرزندانی که شاهد بروز چنین رفتاری در والدین خود بوده اند؛ ممکن است در بزرگسالی در روابط خود به این شکل رفتار کنند.

پیامدهای ناشی از جواب خیانت با خیانت

پیامدهای جواب خیانت با خیانت

همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ جواب خیانت با خیانت مشکلات زیادی را برای هردو نفر ایجاد می‌کند. با اینکه شاید آنان تصور کنند که در یک رابطه باز هستند و به یکدیگر هیچ کاری ندارند؛ اما به هرحال نمی‌توان از پیامدهای ناشی از اینکار در امان ماند. در این قسمت به توضیح برخی ازعوارض ناشی از این موضوع می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با شرایط خیانت توافقی کلیک نمایید.

رابطه هرگز بهبود نمی‌یابد

در صورتی که یکی از طرفین خیانت کرده و حال از کار خود پشیمان باشد و بخواهد جبران کند؛ اگر جواب خیانت با خیانت توسط دیگری اتفاق بیافتد؛ دیگر نمی‌توان به هیچ عنوان این رابطه را به حالت اولیه برگرداند. حتی اگر دو طرف هم تصمیم بگیرند که دیگر خیانت نکنند؛ بازهم اعتماد و وفاداری بین آنها از بین رفته و رابطه هرگز درست نخواهد شد.

برای خیانت مجدد انگیزه بیشتر می‌شود

جواب خیانت با خیانت مانند یک چرخه باطل است که در آن هرچه افراد بیشتر پیش روند؛ بیشتر دچار مشکل شده و خارج شدن از آن نیز سخت تر می‌شود. در واقع زوجین هرچه بیشتر شاهد رفتارهای یکدیگر هستند؛ بیشتر به خیانت کردن متمایل شده و می‌خواهند که این رفتار را ادامه دهند. چرا که احساس خشم در آنها از بین نرفته و تلاش می‌کنند تا با امتحان کردن راه های مختلف آن را سرکوب کنند.

فرزندان دچار آسیب های مختلفی می‌شوند

فراموش نکنید که در مورد جواب خیانت با خیانت باید به فرزندان نیز توجه داشته باشید. در واقع مشاهده این رفتار در والدین آسیب بزرگی به فرزندان وارد کرده و آنان را در شرایط سختی قرار می‌دهد. در چنین حالتی معمولا هیچ یک از والدین به قدر کافی به فرزند توجه نکرده و به او اهمیت نمی‌دهند. برای اطلاع از چگونگی تاثیر خیانت بر بچه ها کلیک نمایید.

افراد آرامش را تجربه نمی‌کنند

زوجین تصور می‌کنند که با جواب خیانت با خیانت به آرامش رسیده و می‌توانند به طرف مقابل خود درس بزرگی را بیاموزند؛ در صورتی که افراد بیش از قبل استرس و اضطراب را تجربه می‌کنند. افراد تنها در صورتی می‌توانند این ناراحتی را از بین ببرند که با یکدیگر در این مورد صحبت کرده و به این رفتار خود پایان دهند.

بروز مشکلات جبران ناپذیر

جواب خیانت با خیانت را می‌توان به یک مسابقه ای تشبیه کرد که هیچ برنده ای ندارد. افراد تنها تلاش بیهوده می‌کنند و بعد از مدتی هم دچار فرسایش روانی شده مشکلات جبران ناپذیری را تجربه خواهند کرد. فارغ از مشکلاتی که بین زوجین وجود دارد؛ باید مسائل قانونی و شرعی را نیز در نظر گرفت.

به جای جواب خیانت با خیانت چه کنیم؟

اما واکنش درست در این شرایط چیست؟ بسیاری از زوجین هیچ راه دیگری به جز جواب خیانت با خیانت سراغ ندارند. اما در صورتی که برای اولین بار مورد خیانت واقع شده اید؛ بهتر است قبل از هر اقدامی کمی به خود فرصت داده و فکر کنید. سپس در این مورد با طرف مقابل خود صحبت کرده و در مرحله بعدی از یک متخصص کمک بگیرید. حتی اگر می‌خواهید به این رابطه پایان دهید؛ بازهم خیانت کردن راه درستی برای آن نیست و باید به درستی اینکار را انجام دهید. روانشناس در این مورد می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. برای اطلاع از دلایل تکرار خیانت کلیک نمایید.

سخن پایانی

شاید تصور کنید که با جواب خیانت با خیانت می‌توانید طرف مقابل را متوجه اشتباهش کرده و اوضاع را مثل قبل کنید. در صورتی که اینکار به خود شما نیز آسیب های جدی وارد کرده و هرگز منجر به بهبودی رابطه هم نمی‌شود. از این رو قبل از انجام اینکار به خوبی فکر کرده و حتما با یک روانشناس مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره