خصوصیات روانی نوجواننوجوان

زشت شدن نوجوان | 5 روش زیبا شدن در نوجوانی

زشت شدن نوجوان معمولا در دوران بلوغ افزایش می‌یابد. نوجوانان در سنین بلوغ به دلیل تغییرات ظاهری، جسمانی و روانی احساس زشت بودن دارند. این تغییرات و احساس زشت شدن نوجوان نیاز به درک والدین و اطرافیان دارد. نوجوانان را قبل از سن بلوغ باید آماده کنید تا با تغییرات ظاهری و دوران بلوغ شوک وارد نشود. با آماده کردن نوجوان برای دوران بلوغ می‌توانید برای افزایش اعتماد به نفس او تلاش کنید. زیرا زشت شدن نوجوان در دوران بلوغ او را با افت تحصیلی، دوری از اجتماع، تنهایی و … مواجهه می‌کند. بهترین راه این است که برای کمک به نوجوان خود از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید تا در روند زندگی با مشکل روبرو نشود. و دوران بلوغ او را از زندگی واقعی دور نکند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زشت شدن نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

زشت شدن نوجوان

علت زشت شدن نوجوان

نوجوانان در دوران بلوغ احساس می‌کنند که زشت شده اند و ظاهر طبیعی خود را از دست داده اند. زشت شدن نوجوان به این دلیل است که احساس می‌کند دماغ او بزرگ شده است؛ پوست صافی ندارد و دست و پاهای درازی دارد. در این دوران نوجوان از نظر بدنی و جسمی دچار تغییراتی می‌شود و هورمون هایی که در بدن او ترشح می‌شود احساس خوبی را به او القا نمی‌کند. نوجوانان دوست دارند که در دوران مورد توجه دیگران باشند و همه به آنها توجه کنند. آنها هرگز دوست ندارند که معمولی باشند.

اما معمولا در این سن آنها با مشکلات روحی نیز مواجهه می‌شوند که کاهش اعتماد به نفس و افسردگی و استرس بی دلیل را به دنبال دارد. والدین برای تسکین روحیه و حال نوجوان باید روش های درک و مهارت گفت و گو با نوجوان را آموزش ببینند. تا نوجوان با افزایش اعتماد به نفس به سوی بزرگسالی قدم بردارد. در این راه حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرند. در این مقاله راجع به زشت شدن نوجوان توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

چطور در بلوغ زیبا باشیم؟

زیبایی در نوجوانی

زشت شدن نوجوان امری طبیعی است که به دلیل تغییرات همه جانبه و تغییر قیافه به وجود می‌آید. و این دوران یکی از بحرانی ترین دوران نوجوانان است. در این راه باید از روانشناس راهنمایی بگیرید و اقدامات روانشناختی را فراموش نکنید. در ادامه راجع به اینکه چطور زیبا باشیم توضیح داده ایم.

📌 ظاهر افراد را قضاوت نکنید | زشت شدن نوجوان

در دوران بلوغ به دلیل زشت شدن نوجوان، والدین نباید ظاهر آنها را مورد قضاوت قرار دهند. والدین باید الگوی رفتاری مناسبی داشته باشند و به صحبت های خود دقت کنند. به برخورد های خود دقت کنید زیرا طرز برخورد شما در روحیه و نگرش فرزندان نقش بسیار زیادی دارد. سعی کنید روند بلوغ را با آرامش سپری کنید تا نوجوان احساس حقارت و اعتماد به نفس کم نداشته باشد. در این دوران بیش از هر دوره دیگری والدین باید بر رفتار با فرزند دقت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت افسردگی کلیک کنید.

📌 به خاطر داشته باشید که زیبایی امر نسبی است

حتما در زشت شدن نوجوان باید به این موضوع دقت داشته باشید که زیبایی امر نسبی است. و این نگاه ما است که به زیبایی ها جان می‌بخشد. همه ما ممکن است که از نظر یک فردی زشت باشیم و از نظر فرد دیگر زیبا باشیم. این موضوع را دقت داشته باشید که ظاهر شما مختص خودتان است و زیبایی های خاص خود را دارد. بهتر است که حتما این موضوع را در نظر داشته باشید ظاهر شما دست خودتان نیست و یک امر ذاتی است.

📌 تغییرات بلوغ موقتی است | زشت شدن نوجوان

زشت شدن نوجوانی امر طبیعی و البته گذرا است. در این دوران نوسانات خلقی، هورمونی و رشدی بسیار زیاد و با سرعت رخ می‌دهد. و ممکن است که در این دوران ظاهر برای خود شما دلچسب نباشد. باید صبور باشید و این دوران را برای خود گذری از کودکی به بزرگسالی تلقی کنید. والدین نیز باید در این دوران حواسشان به فرزندان خود باشد و به آنها آرامش تزریق کنند. همیشه لازم نیست که این ظاهر با شما بماند و به مرور زمان تغییر خواهید کرد. حتما در این دوران از روانشناس کمک بگیرد تا اعتماد به نفس شما سرکوب نشود.

📌 به جای فکر به زشت شدن؛ نقاط مثبت خود را افزایش دهید

تمام فکر خود را نباید درگیر زشت شدن نوجوان کنید. به جای اینکه افکار منفی و نامناسبی داشته باشید؛ به توانایی ها و دستاوردهای خود تکیه کنید. نقاط مثبت را تقویت کنید تا ملاک ارزش گذاری خود را ظاهر نبینید. والدین باید در این مسیر استعداد های نوجوان خود را افزایش دهند و به آنها کمک کنند تا اعتماد به نفسشان افزایش یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

📌 از روانشناس و مشاور کمک بگیرید | زشت شدن نوجوان

برای کنار آمدن با زشت شدن نوجوان، بهترین راه این است که از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به خانواده و نوجوان آموزش می‌دهد که چگونه با این بحران کنار بیاید و والدین چگونه باید با نوجوانان خود کنار بیایند. نوجوانان در این دوران با حساسیت هایی روبرو هستند که احساس ضعف را به دنبال دارد. روانشناس به آنها کمک می‌کند تا مسیر رشد و توانایی های خود را در دست بگیرند و به جای تفکر به تغییرات خود؛ به پیشرفت فکر کنند.

کلام آخر

دوران بلوغ بسیار دوران پیچیده ای است و زشت شدن نوجوان نیز در این دوران اتفاق می‌افتد. زمانی که یک نوجوان در یک خانه رشد می‌کند؛ تمامی اعضای خانواده باید حواس خود را جمع کنند تا نوجوان احساس بد و ناخوشایند خود را فراموش کند. و با اعتماد به نفس کم روبرو نشود. به همین دلیل لازم است که تمامی اعضای خانواده با یکدیگر تلاش کنند تا نوجوان از این دوران به خوبی عبور کند. فراموش نکنید که کمک از روانشناس نوجوان، کمک بزرگی به رشد نوجوان خواهد کرد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زشت شدن نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره