بلاگ

استعدادیابی کودکان تهران

بسیاری از والدین به دنبال مرکزی برای استعدادیابی کودکان در تهران هستند. مراکز استعدادیابی علاوه بر تجهیزات لازم باید دارای نیروهایی خبره در این زمینه نیز باشند. مجموعه تخصصی و مشاوره روانشناسی آواژه با ایجاد بستری مناسب برای برگزاری تست های هوش و مشاوره، به عنوان اولین مجموعه جامع استعدادیابی در تهران افتخار فعالیت دارد. خدمات استعدادیابی این مجموعه به تمامی گروه های سنی قابل ارائه است. پس کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان این مجموعه بتوانند شما راهنمایی نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان تهران

قبل از هر چیز باید به این سؤال پاسخ بدهیم که استعداد چه معنایی دارد؟ به‌طورکلی گفته می‌شود که استعداد یک نوع توانایی است. اما این توانایی در وجود فرزند شما پنهان است. مهم‌ترین فعالیت مراکز استعدادیابی این است که این توانایی پنهان را با استفاده از روش‌های مشخص آشکار می‌کنند. در واقع این مراکز به شما نشان می‌دهند که فرزندتان در چه زمینه‌هایی توانایی بیشتری دارد.

اهمیت توجه به استعدادیابی کودکان تهران

برای بسیاری از والدین این سؤال پیش می‌آید که استعدادیابی چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم استعدادها به‌مرورزمان خودشان معلوم می‌شوند. و یا معتقدیم که فرزندمان وقتی بزرگ‌تر شد علائق و استعدادهای خودش را پیدا خواهد کرد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از مراجعان مراکز روان‌شناسی همین مشکل را دارند. آن‌ها استعداد و توانایی‌های خود را نمی‌شناسند. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد. که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

ازدست‌دادن زمان

هنگامی که فرزند شما از کودکی استعدادهای خود را می‌شناسد زمان کافی برای رشد دادن آنها خواهد داشت. اما وقتی شما در سنین 18 یا 20 سالگی به دنبال استعدادهای خود می‌گردید به این معنی است که زمانی در حدود حداقل 15 سال را برای پرورش استعدادهایتان از دست داده‌اید. به‌علاوه کودکی معمولاً زمانی است که شما با سرعت و انعطاف بیشتری مطالب را یاد می‌گیرید. به همین خاطر کسانی که از سال‌های کودکی به دنبال استعدادهایشان می‌روند از نظر زمان به‌مراتب جلوتر از همسالانشان هستند.

احساس شکست و ناکامی

یکی از مشکلات جدی برای کسانی که توجهی به استعدادیابی نداشته‌اند احساس شکست است. این افراد معمولاً بدون اینکه شناخت درستی از توانایی‌های‌شان داشته باشند رشته تحصیلی و یا حرفه‌ای را انتخاب می‌کنند. این کار بسیاری از مواقع باعث می‌شود که فرزند شما نتواند پیشرفت کافی را در این زمینه‌ها داشته باشد. همین موضوع دلیلی می‌شود برای این که او احساس کند انسان موفقی نیست. و این می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را به دنبال داشته باشد. درحالی‌که اگر این فرد با توانایی‌ها و استعدادهای خود آشنا بود در زمینه‌ای فعالیت می‌کرد که بتواند احساس موفقیت را تجربه کند.

پیشنهاد مراکز استعدادیابی کودکان تهران به والدین

به رفتارهای فرزندتان دقت داشته باشید

اولین و ساده‌ترین راه برای اینکه استعدادهای فرزندتان را پیدا کنید این است که با دقت به رفتارهای او توجه داشته باشید. مرکز استعدادیابی آواژه تهران توصیه می‌کند که ببینید فرزندتان دوست دارد زمان‌های خالی خود را با چه فعالیتی پر کند؟ در انجام چه کاری توانایی بیشتری نشان می‌دهد. و همین‌طور به چه کارهایی علاقه نشان نمی‌دهد. سعی کنید فرزندتان را به سمت فعالیت‌هایی هدایت کنید که می‌بینید در آن‌ها توانایی بیشتری دارد. استفاده از بازی‌ها و کلاس‌های مختلف در زمینه استعداد فرزند شما می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

از مقایسه کردن خودداری کنید

یکی از اشتباهات بسیاری از والدین این است که فرزندشان را با دیگران مقایسه می‌کنند. یادتان باشد که هر کودکی توانایی‌ها و استعدادهای خاص خودش را دارد. اینکه شما بخواهید فرزندتان درست مثل یک کودک دیگر رفتار کند به این معنی است که شما استعدادهای او را نادیده گرفته‌اید. و در واقع از او می‌خواهید که استعدادهای یک نفر دیگر را داشته باشد و مانند او رفتار کند.

این کار می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را برای کودک به همراه داشته باشد. به همین خاطر حداکثر تلاش‌تان را بکنید که تا جای ممکن از مقایسه فرزندتان با دیگران خودداری نمایید.

به فرزندتان جهت ندهید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد استعدادیابی باید در نظر بگیرید این است که به کودک جهت ندهید. یادتان باشد شما صرفاً باید یک بیننده باشید؛ و رفتار فرزندتان را مشاهده کنید تا استعدادهای او را پیدا کنید. اینکه بخواهید او را به سمت کارهایی بکشانید که خودتان دوست دارید یا در کودکی آرزو داشته‌اید که باشید؛ می‌تواند آسیب‌های بسیاری را برای کودک به همراه داشته باشد. پس سعی کنید ذهن‌تان را از هرگونه پیش‌داوری و قضاوت خالی کنید؛ و به‌صورت خنثی توانایی‌ها و استعدادهای فرزندتان را پیدا کنید.

استعدادیابی کودکان تهران و اهمیت مشاوره

مراکز استعدادیابی یکی از بهترین راهکارها برای شناخت استعدادهای فرزندتان را ارائه می‌دهند. با استفاده از راهکارهای ذکر شده معمولاً می‌توانید بهترین استعداد فرزندتان را پیدا کنید. اما این کار تا حدودی نیز  ضریب خطا خواهد داشت. به‌علاوه شما از این طریق متوجه همه توانایی‌های فرزندتان نخواهید شد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که برای شناخت کامل توانایی‌های فرزندتان از یک مشاور کودک کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از ابزارهایی مثل پرسش‌نامه‌ها یا بازی و مصاحبه با کودک می‌توانند توانایی‌های او را تشخیص بدهند.

علاوه بر شناخت استعدادها کمک‌گرفتن از مشاور این فایده را دارد که آموزش‌های لازم برای برخورد با استعداد فرزندتان را نیز یاد می‌گیرید. در حقیقت شناختن استعدادها اولین قدم است. شما می‌بایست راه‌های برخورد با این استعداد را نیز بلد باشید. مشاورین کودک با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در این زمینه‌ها به شما کمک کنند.

معرفی استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره آواژه

مرکز مشاوره آواژه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

-مرکز مشاوره ذهن نو _ فاطمی و شریعتی _ شماره تماس 02166419012

– مرکز مشاوره آواژه _ مرزداران _ 092191002360

– مرکز مشاوره دانتل کو – ستارخان 02191005066

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پیداکردن استعدادهای کودک تهران چه اهمیتی دارد؟

این کار باعث می‌شود فرزند شما از ابتدا با توانایی‌های خود آشنا شود؛ و شما می‌توانید به او در مسیر توانایی‌هایش کمک کنید. در نتیجه فرزندتان تبدیل به فردی موفق در زمینه توانایی‌های خودش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره