روابط زناشوییزوج و خانواده

رابطه مقعدی (رابطه از پشت)

رابطه مقعدی یا رابطه از پشت یکی از انواع رابطه‌جنسی است که بسیاری از زوجین آن را انجام می‌دهند. با اینکه فانتزی ها و عادات جنسی زوجین با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما معمولا بیشتر زنان از برقراری رابطه مقعدی نه تنها لذت نمی‌برند؛ بلکه درد زیادی را نیز تجربه می‌کنند. از طرفی بخش اعظمی از مشکلات چنین رابطه ای برای زنان برجای می‌ماند. با این حال به دلایل مختلفی به برقراری چنین رابطه ای تن می‌دهند. به همین دلیل بهتر است هم مردان و هم زنان اطلاعاتی در این مورد کسب کرده تا در صورت تمایل به انجام آن، دچار مشکلات کمتری گردند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه مقعدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رابطه مقعدی چگونه است؟

رابطه مقعدی یا سکس آنال بدین معناست که دخول از طریق مقعد صورت گرفته و و این ناحیه تحریک می‌شود. با اینکه در بیشتر موارد چنین رابطه ای اصلا توصیه نشده و یا حتی یک نوع تابو محسوب می‌شود؛ اما بسیاری از زوجین از انجام آن لذت می‌برند. باید بدانند که چنین رابطه‌ای در دراز مدت، مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت.

معمولا تصور می‌شود که زنان خواستار برقراری چنین رابطه ای مخصوصا قبل از ازدواج هستند؛ در صورتی که زنان اصلا از رابطه از پشت لذت نبرده و تنها برای راضی کردن طرف مقابل خود، چنین رابطه ای را انتخاب می‌کنند. در ادامه بیشتر در مورد دلایل و پیامدهای این رابطه توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از انواع روش های رابطه بدون دخول کلیک نمایید.

آیا داشتن رابطه از پشت قابل تشخیص است؟

از آنجایی که برای بسیاری از دختران بکارت قبل از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است؛ برای برطرف کردن نیاز جنسی خود از رابطه مقعدی استفاده کرده و برایشان این موضوع مهم است که آیا دیگران متوجه آن خواهند شد یا خیر. در ابتدا باید بگوییم که تشخیص رابطه واژینال و یا مقعدی از عهده افراد عادی برنمی‌آید.

از طرفی اگر دختری به ندرت رابطه مقعدی داشته باشد؛ حتی متخصص هم ممکن است در این مورد دچار اشتباه شود. اما داشتن رابطه از پشت به صورت مکرر، باعث می‌شود تا عضلات این ناحیه شل شده و حتی آثاری از رابطه در دیواره مقعد برجای بماند. از این رو متخصص به راحتی می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد.

دلایل تمایل افراد به رابطه از پشت

دلایل تمایل افراد به رابطه از پشت

با وجود اطلاع از مشکلات ناشی از این نوع رابطه، زوجین به دلایل مختلفی، تمایل به انجام آن دارند. در این قسمت به توضیح این دلایل خواهیم پرداخت.

ترس از بارداری

یکی از اصلی ترین دلایل تمایل زوجین به رابطه مقعدی ، ترس از بارداری در آنان است. برای مثال زوجین در دوران نامزدی یا عقد از چنین رابطه ای استفاده می‌کنند یا بارداری زودهنگام اتفاق نیوفتد.

باورهای غلطی که در این مورد وجود دارد | رابطه مقعدی

اطلاعات غلطی که در مورد رابطه مقعدی وجود دارد نیز زوجین را ترغیب به انجام رابطه مقعدی می‌کند. برای مثال آنها تصور می‌کنند که بیماری های مقاربتی از طریق رابطه از پشت منتقل نمی‌شود. در صورتی که اینطور نبوده و در برخی موارد شاهد انتقال این بیماری ها از طریق رابطه دهانی یا مقعدی هستیم. برای اطلاع از شرایط انجام رابطه دهانی کلیک نمایید.

آسیب نرسیدن به پرده بکارت

از دلایل تمایل به رابطه مقعدی ، می‌توانیم به آسیب نرسیدن به پرده بکارت نیز اشاره کنیم. برخی از دخترانی که قبل از ازدواج رابطه‌جنسی دارند؛ این روش را انتخاب می‌کنند که سکس داشتن خود را از دیگران پنهان کنند و پرده بکارت را حفظ نمایند. برای اطلاع از چگونگی رابطه جنسی در دوران عقد کلیک نمایید.

فواید رابطه مقعدی

البته این نوع رابطه، فوایدی هم می‌تواند داشته باشد. برای مثال در برخی موارد شاهد این موضوع هستیم که تحریک مقعد منجر به ارگاسم سریعتر و لذت بیشتر می‌شود. و یا با این روش زوجین می‌توانند در رابطه خود تنوع ایجاد کنند. کاهش احتمال بارداری نیز دلیل دیگری برای استفاده از این روش در رابطه جنسی است.

البته این نکته را فراموش نکنید که انجام رابطه از پشت برای همه افراد مناسب نبوده و بهتر است برای انجام اینکار به شریک خود فشار وارد نکنید.

پیامدهای ناشی از رابطه از پشت

بعد از پیدا کردن دلیل تمایل به رابطه از پشت ، بهتر است با پیامدهای ناشی از آن نیز آشنا شوید. بسیاری از زوجین به این دلیل به انجام این رابطه اصرار دارند که از مشکلات ناشی از آن مطلع نیستند. در این قسمت برخی از این مشکلات را ذکر خواهیم کرد.

پاره شدن مقعد

بافت داخلی مقعد به اندازه قسمت بیرونی آن محکم نبوده و بسیار آسیب پذیر است. از این رو با انجام مکرر رابطه مقعدی و یا انجام آن به صورت نادرست، احتمال پارگی این ناحیه وجود دارد.

ابتلا به بی اختیاری مدفوع | رابطه مقعدی

سکس مقعدی به صورت مداوم، اسفنکتر دفع مدفوع را ضعیف کرده و باعث می‌شود تا افراد کنترل خود را بر دفع مدفوع از بین بدهند.

ابتلا به عفونت واژن یا مجاری ادراری

این حالت به این دلیل اتفاق می‌افتد که افراد از یک کاندوم برای رابطه واژینال و مقعدی استفاده می‌کنند. و یا موارد بهداشتی دیگر را رعایت نمی‌کنند.

بروز خونریزی خفیف | رابطه مقعدی

خونریزی بعد از رابطه از پشت نشانه ای از پارگی شقاق و یا ابتلا به هموروئید است.

احساس درد و سوزش در ناحیه مقعد

حتی با انجام یک بار رابطه از پشت، افراد تا چند روز دردی را در این ناحیه احساس کرده و احتمالا در نشستن، خوابیدن و یا حتی مدفوع کردن، دچار مشکل خواهند شد.

بروز مشکلاتی در مدفوع کردن | رابطه مقعدی

با وجود درد؛ طبیعتا مدفوع کردن دشوار شده و حتی افراد ممکن است اختیار خود را نیز از دست بدهند.

بروز زودانزالی در مردان

پیامدهای ناشی از رابطه مقعدی ، تنها برای زنان نبوده و مردان را نیز دچار مشکلات می‌کند. با انجام مکرر این کار مردان دچار زودانزالی شده و همین موضوع بر کیفیت رابطه جنسی در دراز مدت تاثیر می‌گذارد.

فشار آمدن به کیسه منی | رابطه مقعدی

همچنین با رابطه از پشت ، به کیسه منی و پروستات در مردان فشار آمده و آنها را نیز دچار احساس درد خواهد کرد.

برای داشتن رابطه مقعدی ایمن چه کنیم؟

اگر واقعا مایل به برقراری رابطه از پشت هستید؛ با رعایت نکاتی می‌توانید مشکلات ناشی از این موضوع را به حداقل برسانید.

  • برای مثال حتما از لوبریکانت استفاده کرده و مطمئن شوید که تحریک به اندازه کافی صورت گرفته است.
  • برای تحریک مقعد حتی می‌توانید از انگشت و یا ابزارهای دیگر نیز استفاده نمایید و حتما نیازی به دخول کامل نیست.
  • برای رابطه واژینال و مقعدی از دو کاندوم جداگانه استفاده نمایید.
  • قبل از شروع رابطه مقعدی، مقعد خود را کاملا تمیز کنید. می‌توانید برای اینکار از دوش مقعدی استفاده کنید.

رابطه از پشت در دوران بارداری

رابطه مقعدی در بارداری

تصمیم گیری در مورد برقراری رابطه مقعدی در دوران بارداری یک تصمیم شخصی بوده و بستگی به شرایط دارد. اما افراد باید حتما در این مورد با متخصص خود مشورت کرده و نکاتی را رعایت نمایند. از طرفی زنانی که بارداری های پرخطر دارند؛ بهتر است در این دوران به طور کلی از برقراری رابطه آنال پرهیز نمایند. برای آشنایی با چگونگی برقراری رابطه جنسی در بارداری کلیک نمایید.

سخن پایانی

استفاده از روش های مختلف در رابطه جنسی، در بیشتر موارد کیفیت رابطه را افزایش داده و منجر به صمیمیت بیشتر زوجین می‌گردد. اما افراد باید نکاتی را نیز در این زمینه رعایت کرده و مشکلات ناشی از آن نیز باخبر باشند. به طور کلی معایب رابطه مقعدی از مزایای آن بیشتر بوده و بهتر است زوجین در صورت تمایل حتما با یک مشاور صحبت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه مقعدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره