خانوادهزوج و خانواده

با مادر شوهر حسود چه کنیم؟ (نشانه های مادرشوهر حسود)

مادر شوهر حسود و رفتارهای او همواره از چالش های برخی از دختران در زندگی مشترک است که منجر به بروز مشکلات بیشتری می‌گردد. تقریبا می‌توان گفت که بیشتر دختران و زنان ایرانی با مادرشوهر خود رابطه خوبی نداشته و تنها حفظ ظاهر می‌کنند. حتی برخی از مادرشوهرها اصلا حسود نیستند و یا عروس ها نیز تلاش خود را برای ارتباط می‌کنند؛ اما به دلیل باورهایی که در این زمینه وجود دارد افراد دچار الگوی رفتاری اشتباهی شده وهمواره در مقابل عروس و یا مادرشوهر خود گارد دارند. از این رو باید انعظاف پذیری خود را در این زمینه بیشتر کرد. برای اینکار افراد می‌توانند از مشاوره خانواده کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مادرشوهر حسود می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مادر شوهر حسود چگونه است؟

فارغ از تمام باورهای اشتباه و اغراق شده ای که در این زمینه وجود دارد؛ برخی از مادر شوهرها واقعا نسبت به عروس خود حسود بوده و در جریان زندگی مشترک مخصوصا در اوایل آن، عروس خود را به صورت خواسته یا ناخواسته می‌آزارند. گاهی اصلا خود مادرشوهر از رفتارهای اشتباهش مطلع نبوده و تصور می‌کند که در حال محبت کردن به پسرش است.

در صورتی که باید این موضوع را بپذیرد که حال پسرش با ازدواج مستقل شده و نیاز به فضای بیشتری دارد. البته مردان نیز در این مورد نقش اساسی ایفا کرده و باید تعادل لازم را میان مادر خود و همسر برقرار نمایند. برای آشنایی با نشانه های شوهر بچه ننه کلیک نمایید.

نشانه های رفتاری مادر شوهر حسود

نشانه های مادر شوهر حسود

یک مادر شوهر حسود را به راحتی می‌توان تشخیص داده و دختران با گذشت مدت زمان کوتاهی از زندگی مشترک، سریعا متوجه این موضوع خواهند شد. البته این بدان معنا نیست که اگر مادر شوهر شما تنها یکی از نشانه های زیر را دارد؛ حسود است. بلکه باید مجموعه ای از این علائم برای مدت زمان طولانی بروز کنند. همچنین رفتارهای خود عروس نیز در شدت این رفتارها موثر هستند. در ادامه به توضیح این نشانه ها خواهیم پرداخت.

صحبت کردن با لحن بد در مورد شما

مادر شوهر حسود احتمالا پشت سر شما غیبت کرده و حرف های بدی در موردتان می‌زند که بیشتر آنها حقیقت ندارند. در واقع با اینکار در حال تلاش است تا خود را به دیگران خوب نشان دهد. برای اطلاع از راه های جلوگیری از دخالت مادرشوهر کلیک نمایید.

ناسپاس است | مادر شوهر حسود

حتی اگر به مادر شوهر حسود، خوبی هم بکنید؛ بازهم خوبی های شما را نمی‌بیند. چرا که او ناسپاس و قدرنشناس است و کارهایی را که برای او کرده اید به خاطر نمی‌سپارد.

حرفهایش با شما حالت دستوری دارد

به دلیل روحیه قدرت طلبی، همواره با لحن دستوری با شما صحبت کرده و انتظار دارد تا شما نیز اوامرش را انجام دهید. احتمالا در حرف هایش زیاد کلکه “باید” را شنیده و مدام “بکن و نکن” می‌کند.

همواره برنامه های شما را به هم می‌ریزد | مادر شوهر حسود

یکی دیگر از نشانه های مادرشوهر حسود ، این است که برنامه های شما و همسرتان را بهم می‌ریزد. برای مثال اگر برنامه ریزی کرده اید که با همسرتان به مسافرت بروید؛ شما را مجبور می‌کند که به خانه او رفته و از او مراقبت کنید.

بی اعتنایی کردن به شما

یک مادرشوهر حسود ، آنقدری که به پسرش محبت و توجه می‌کند؛ شما را نادیده گرفته و به شما اهمیتی نمی‌دهد. او در موقعیت های مختلف شما را نادیده می‌گیرد.

نقش قربانی را می‌گیرد | مادر شوهر حسود

بازی کردن نقش قربانی نیز یکی دیگر از نشانه های مادرشوهر حسود است. او مظلوم نمایی کرده و وانمود می‌کند که شما در حال بدی کردن به او هستید و یا پسرش را چنگش درآورده اید.

کینه توز است

اگر تنها یه رفتار اشتباه از شما ببیند؛ آن را اصلا از یاد نبرده و کینه اش را فراموش نمی‌کند. او از کلمات تحقیرآمیزی برای شما استفاده کرده و مدام مسخره می‌کند.

با شما به صورت مستقیم صحبت نمی‌کند | مادر شوهر حسود

مادر شوهر حسود ، حرف هایشان را به پسرش زده و تمایلی به صحبت کردن با شما ندارد. حتی گاهی از اینکه حرفی را مستقیم به شما بگویند؛ می‌ترسند.

مقایسه کردن شما با دیگران یا عروس های دیگر خانواده

مقایسه کردن نیز یکی دیگر از رفتارهای مادرشوهر حسود است. او به صورت مداوم شما را با عروس های دیگر خانواده و یا افراد دیگر مقایسه کرده و به شما احساس ناکافی بودن می‌دهد.

اختلاف ایجاد کردن به شما و همسرتان | مادر شوهر حسود

طبیعتا با چنین رفتارهایی، رابطه شما با همسرتان نیز بهم می‌خورد. حتی گاهی مادرشوهر حسود دقیقا همچین هدفی داشته و از قصد چنین رفتارهایی انجام می‌دهد.

احترام نگذاشتن به حریم خصوصی شما

او اصلا به حریم خصوصی شما احترام نگذاشته و تصور می‌کند تا باید در مورد خصوصی ترین مسائل بین شما و همسرتان نیز اطلاعات کسب کند. این موضوع اگر با او در یک مکان زندگی کنید؛ تشدید هم می‌شود.

جلب توجه کردن برای پسرش | مادر شوهر حسود

برای پسرش با رفتارهای مختلف جلب توجه کرده و  تمایل دارد تا توجه بیشتری نسبت به شما از پسرش بگیرد. برای مثال خود را به مریضی زده و یا جوری وانمود می‌کند که انگار شما او را آزرده اید.

انتقاد کردن بیش از حد از شما

اینکه مادرشوهر از عروسش انتقاد کند؛ اصلا اشکالی نداشته و طبیعی است. اگر اینکار به شکل درستی انجام شود. اما یک مادرشوهر حسود اینکار را بیش از اندازه انجام داده و در مورد هر موضوعی تمایل دارد تا اظهار نظر کند.

فرزندان تان را بر علیه شما می‌کند |  مادر شوهر حسود

حتی گاهی این رفتارهای مادرشوهر حسود ، بچه ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز مشکلاتی در ارتباط با آنها نیز می‌گردد. چرا که مادرشوهر آنها را بچه های پسرش می‌داند نه شما.

علت حسادت برخی از مادرشوهرها چیست؟

به عنوان یک عروس اگر دلیل چنین رفتارهایی را در مادرشوهرتان پیدا کنید؛ شاید کمی بیشتر او را درک کرده و یا واکنش مناسب تری از خود نشان دهید. با اینکه این رفتارهای از سمت او اشتباه بوده و هیچگونه توجیحی ندارند. اما به طور کلی گاهی مادرشوهرها به این دلایل دچار احساس خطر می‌شوند.

_او احساس خطر کرده و تصور می‌کند جایگاه خود را پیش پسرش از دست داده است.

_ تصور می‌کند پسرش را به طور کلی از دست داده است.

_احساس می‌کند ارزشش کمتر شده است.

_حسادت به رابطه خوب بین شما و پسرش

_ حسادت به اینکه همسرش یعنی پدرشوهر طرف شماست.

_از اینکه از شما حمایت کند؛ حس بدی می‌گیرد.

_ به دلیل اینکه خود در گذشته در معرض چنین رفتارهایی بوده است؛ حال قصد جبران کردن و یا انتقام گیری دارد.

_روش برخورد با فردی که به تازگی وارد خانواده شده است را نمی‌داند.

با مادر شوهر حسود چطور باید برخورد کرد؟

برخورد با مادر شوهر حسود

طبیعتا شما، مخصوصا در ابتدا، نمی‌دانید که باید در مقابل رفتارهای مادرشوهر حسود چه واکنشی از خود نشان دهید. فراموش نکنید که او جزو خانواده همسر شماست و نباید به او بی احترامی کنید و یا نمی‌توانید به طور کلی با قطع ارتباط نمایید. از این رو می‌توانید از چنین روش هایی استفاده کرده و ارتباط بهتری با او برقرار نمایید.

  • صحبت کردن با او به طور مستقیم
  • کمک گرفتن از همسر
  • کمک گرفتن از مشاوره خانواده
  • درگیر بازی های او نشدن و ایجاد مرز

سخن پایانی

گاها دیده شده است که رفتارهای مادرشوهر حسود یک زندگی را به جدایی کشانده است. چنین حالتی به این دلیل ایجاد می‌شود که عروس خانواده روش برخورد با این رفتارها را نمی‌داند. البته بعد از مدتی افراد نسبت به یکدیگر شناخت بیشتری پیدا کرده و همه چیز بهتر می‌شود. اما بهتر است افراد در این زمینه حتما از یک روانشناس نیز کمک گرفته و از بروز پیامدهای بیشتری پیشگیری نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مادرشوهر حسود می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره