ازدواجزوج و خانواده

مطرح کردن ازدواج با خانواده (چطوری بگم خواستگار دارم؟)

مطرح کردن ازدواج با خانواده و صحبت در این مورد معمولا برای فرزندان دشوار است. البته که امروزه جوانان ارتباط صمیمی تری با والدین خود داشته و حتی از زمان آشنایی نیز والدین خود را در جریان همه چیز قرار می‌دهند. اما به طور کلی زمانی که همه چیز قرار است جدی شود و یا خانواده ها با یکدیگر آشنا شوند؛ مطرح کردن آن کمی سخت است. فرزندان معمولا از اینکار خجالت کشیده و یا حتی از واکنش والدین خود می‌ترسند. از طرفی تجربه این احساسات طبیعی است و موضوع نگران کننده‌ای در این مورد وجود ندارد. اما بهتر است فرزندان خود را برای آن آماده کرده و روش درست اینکار را بیاموزند. در این زمینه حتی می‌توانند با یک روانشناس نیز مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مطرح کردن ازدواج با خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مطرح کردن ازدواج با خانواده چگونه است؟

چگونگی مطرح کردن ازدواج با خانواده

همه دختر و پسرها احتمالا روزی در این موقعیت قرار می‌گیرند که بخواهند در مورد ازدواج تصمیم گیری کرده و آن را با والدین خود مطرح کنند. اما چگونگی انجام اینکار می‌تواند واکنش والدین را تغییر می‌دهد. در واقع فرزندان اگر می‌خواهند به هدف خود برسند؛ باید درخواست خود را به شکل درستی بیان کنند و برای شرایط احتمالی نیز آماده باشند.

دختران باید خانواده خود را برای جلسه خواستگاری آماده کرده و پسران نیز باید برای مواجهه با خانواده دختر و یا حتی پیشنهاد ازدواج با خانواده خود صحبت کنند. در ادامه راهکارهای عملی را بیان خواهیم کرد که هم دختران و هم پسران می‌توانند از آنها استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با نقش خانواده در ازدواج کلیک نمایید.

تشخیص نوع خانواده

یکی از موضوعاتی که در مورد مطرح کردن ازدواج با خانواده اهمیت پیدا می‌کند؛ این است که با روحیات خانواده خود آشنا شده و شناخت درستی از آنها داشته باشید. معمولا خانواده ها در این مورد به دو دسته تقسیم می‌شوند. یا به راحتی این موضوع را پذیرفته به فرزند خود کمک می‌کنند و یا مخالفت شدید کرده و به طور کلی مانع می‌شوند. که در این شرایط باید از دلیل مخالفت آنها مطلع شد.

در نظر گرفتن سن و شرایط خانوادگی تان

قبل از مطرح کردن ازدواج با خانواده ، سن و شرایط خانوادگی خود را در نظر داشته باشید. اگر سن تان پایین است؛ طبیعی است که خانواده مخالف ازدواج شما باشد. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که آیا خانواده آمادگی لازم برای ازدواج شما را دارد! این موضوع هم از نظر مالی و هم روانی اهمیت دارد. برای اطلاع از سن مناسب ازدواج کلیک نمایید.

روش هایی برای مطرح کردن ازدواج با خانواده

روش های مطرح کردن ازدواج با خانواده

بعد از اینکه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد؛ فکر کردید؛ به این نتیجه رسیدید که مطرح کردن ازدواج با خانواده هنوز هم درست است؛ می‌توانید از روش هایی برای مطرح کردن این موضوع استفاده نمایید. در این قسمت به توضیح این روش ها پرداخته ایم.

پرهیز از خودخواه بودن

در مورد مطرح کردن ازدواج با خانواده طرف مقابل خود را نیز در نظر گرفته و خودخواه نباشید. شاید زمانی که شما اینکار را انجام می‌دهید؛ طرف مقابل آمادگی ازدواج را نداشته و در معذوریت قرار گیرد. از این رو در ابتدا از طرف مقابل خود مطمئن شوید.

پنهانکاری نکنید | مطرح کردن ازدواج با خانواده

یکی از اصلی ترین اقداماتی که باید در مطرح کردن ازدواج با خانواده انجام دهید؛ این است که چیزی را از آنها پنهان نکنید. سعی کنید صادقانه همه چیز را توضیح داده و پنهانکاری نکنید. برخی از جوانان که به طور کلی حتی در مورد ازدواج شان نیز با خانواده مشورت نکرده و کاملا خودسرانه عمل می‌کنند. اما حتما با خانواده خود پیش از هر تصمیمی، مشورت کنید. برای آشنایی بیشتر با روانشناسی ازدواج کلیک نمایید.

خودتان را برای احتمالات مختلف آماده کنید

خانواده ممکن است هر واکنشی از خود نشان دهد. از این رو باید خود را برای شرایط مختلف آماده کنید. همچنین از این موضوع اطمینان حاصل کنید که خودتان نیز شرایط شروع زندگی مشترک و ازدواج کردن را دارید.

سوالاتی که ممکن است در این زمان از شما پرسیده شود

برخی از سوالاتی که معمولا والدین بلافاصله بعد از مطرح کردن موضوع ازدواج می‌پرسند؛ شامل موارد زیر هستند.

کجا باهم آشنا شدید؟

  • از کی همدیگرو می‌شناسید؟
  • چند سالشه؟
  • چی خونده؟ و تا چه مقطعی؟
  • اهل کجاست؟
  • شغل و تحصیلات والدینش چیه؟
  • خواهر و برادر هم داره؟
  • اخلاق هاش چطوره؟
  • چه شکلیه؟

انتخاب فرد مناسب در خانواده برای مطرح کردن | مطرح کردن ازدواج با خانواده

اگر صحبت کردن به طور کلی با خانواده برایتان دشوار است؛ فردی که با او احساس راحتی بیشتری دارید را انتخاب کرده و این موضوع را با او مطرح کنید. در واقع از او کمک بگیرید تا او با اعضای دیگر نیز صحبت کند.

زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید

برای مطرح کردن ازدواج با خانواده ، زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید. وقتی در شرایط مناسبی این موضوع را با آنها مطرح نمایید؛ بیشتر احتمال دارد که با شما موافقت کرده و یا با شما همراهی کنند.

تمرین کنید و خجالت نکشید | مطرح کردن ازدواج با خانواده

حتی می‌توانید در صورت خجالت کشیدن، اینکار را چند بار جلوی آینه و یا با دوستان تان تمرین کنید. البته که احساس شرم برای صحبت کردن در این مورد تا حدی طبیعی است. اما در نهایت باید از پس اینکار برآیید و آن را انجام دهید.

در صورت مخالفت خانواده چه کنیم؟

بعد از مطرح کردن ازدواج با خانواده باید خودتان را برای مخالفت نیز آماده کنید. در چنین شرایطی پافشاری و یا حتی لجبازی کردن کار درستی نیست. فراموش نکنید که خانواده ها تجربیات بیشتری نسبت به شما داشته و حتما دلیل قانع کننده ای برای مخالفت دارند. بسیاری از افراد در این شرایط از روی هیجان تصمیم می‌گیرند که به دور از چشم خانواده ها و یا با اصرار زیاد با یکدیگر ازدواج کنند که باید بگوییم، اصلا آینده روشنی در انتظار آنها نیست.

واکنش والدین باید چطور باشد؟

اما اگر به عنوان والدین در حال مطالعه این مقاله هستید؛ باید بگوییم که شما هم باید خود را برای روزی که فرزندتان در مورد ازدواج با شما صحبت کند؛ آماده کنید. واکنش شما بسیار تعیین کننده بوده و می‌توانند آینده فرزندان تان را به طور کلی تغییر دهد. بهتر است به فرد مورد علاقه فرزندتان این فرصت را بدهید که او را ملاقات کرده و حتی با او صحبت کنید. شاید شما هم از او خوشتان آماده با فرزندتان همسو شدید. در غیر اینصورت، مستقیما نظر خود را به فرزندتان بگویید و او را راهنمایی کنید.

سخن پایانی

مطرح کردن ازدواج با خانواده کار آسانی نیست و خود خانواده نیز این موضوع را درک می‌کند. اما چگونگی بیان کردن آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو حتما خود را برای شرایط مختلف آماده کرده و سعی کنید تا ارتباط نزدیک تری با خانواده برقرار کنید. از طرفی حتما پیش از اینکار با یک روانشناس نیز مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مطرح کردن ازدواج با خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره