اختلالات روانیمشکلات خواب

تعبیر خواب عتیقه

تعبیر خواب عتیقه و اجسام زیرخاکی در صورتی قابل تعبیر هستند که تحت تاثیر اتفاقات قبل از خواب نبوده و همچنین در نزدیکی سحر باشند. اگر چه گاهی با وجود برقرار نبودن این دو شرط بازهم می‌توان خواب را تعبیر کرد و یا تعبیر خواب در واقعیت اتفاق می‌افتد. اما به هر حال توجه کردن به برخی از جزئیات و شرایط در تعبیر خواب موثر هستند. افراد مختلف در مورد این خواب نظرات متفاوتی داشته که با خواندن و تحلیل آنها می‌توان به موضوعات جالبی رسید. همچنین بهتر است در این زمینه حتما افراد از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعبیر خواب عتیقه

معمولا دیدن عتیقه جات و اجسام زیرخاکی و یا حتی گنج موضوعی نیست که افراد به صورت مرتب خواب آن را ببیننند و یا برای همه پیش آید. به همین دلیل تعبیر خواب عتیقه موضوع بسیار رایجی نیست. افراد در طول زندگی خود بیشتر خواب چیزها و یا اتفاقاتی را می‌بینند که در طول روز با آنها درگیر هستند و یا بسیار به آن فکر می‌کنند. اما دیدن خواب عتیقه به صورت ناگهانی می‌تواند نشانه ای از بروز اتفاق و رویدادی در آینده نزدیک و یا مسئله ای در ناخودآگاه افراد باشد. از این رو پرداختن به آن خالی از لطف نیست.

این بدان معنا نیست که باید معنی همه خواب ها را جدی گرفت و یا آنها را تعبیر کرد. این موضوع را فراموش نکنید که در اکثر موارد خواب های ما اصلا معنی خاصی نداشته و اتفاق نمی‌افتند. از این رو بهتر است تنها اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

تعبیر خواب عتیقه از نظر مفسران مختلف

انواع تعبیر خواب عتیقه

معبران، تفسیرهای متفاوتی از تعبیر خواب عتیقه دارند؛ در این بخش به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

◀ابن سیرین

ابن سیرین در مورد تعبیر خواب عتیقه معتقد است که اگر در خواب عتیقه ای را پیدا کردید که به صورت ناگهانی ناپدید شد؛ بدین معنی است که در سلامت کامل قرار دارید. همچنین پیدا کردن عتیقه های هم جنس نیز به معنی رفتن به سفر حج است. از نظر او پیدا کردن ده چیز در خواب به معنی به دست آوردن مال، سی چیزی به معنی پیروزی و موفقیت، هزار چیز معنی داشتن خواب بهتر و پیدا کردن کوهی از طلا به معنی ولایت یافتن و کوعی از جنس نقره به معنی زنی زیبا است.

◀جابر مغربی

جابر مغربی نیز در مورد تعبیر خواب عتیقه نظری مشابه با ابن سیرین دارد. بدین صورت که به نظر او پیدا کردن زیر خاکی در جایی آباد به معنی سلامتی و در جایی دورافتاده و ویران به معنی بیماری است.

◀مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی نیز تعبیر خواب عتیقه را بدیمن دانسته و معتقد است که همانقدر که پیدا کردن گنج و زیرخاکی در عالم واقعیت لذتبخش است؛ در خواب معنای خوبی ندارد. اگر فردی در خواب عتیقه ای پیدا کند که نقش و نگارهای زیادی بر روی آن است؛ به زودی به بیماری و یا مشکلی دچار خواهد شد. مخصوصا اگر این عتیقه از جنس طلا هم باشد فرد در واقعیت به زودی باید تاوان و دیه ای پرداخت نماید.

تعبیر خواب عتیقه در روانشناسی

تعبیر خواب در روانشناسی به معنی بررسی موضوعاتی است که در ناخودآگاه افراد روی می‌دهد. تفسیر رویاها در روانکاوی نقش زیادی داشته و دانشمندان این حوزه مثل فروید و یونگ نظریه های زیادی در این زمینه دارند. همچنین به طور کلی اگر رویاها و کابوس هایی که افراد در خواب می‌بینند زندگی شخصی آنها را دچار مشکل کند؛ تنها حوزه ای که می‌تواند به آنها کمک کند؛ روانشناسی است. از این رو در این زمینه افراد باید از متخصصین روانشناس کمک بگیرند.

📌یونگ

یونگ معتقدد است که تعبیر خواب عتیقه به معنی استعداد و توانایی درونی و یا نهفته افراد است. در واقع فردی که چنین خوابی را می‌بیند؛ باید به دنبال استعدادهایی از خود باشد که هنوز شکوفا نشده اند. همچنین اگر فرد در خواب ببیند که در حال پنهان کردن عتیقه ای زیر خاک است؛ بدان معنی است که استعداد خود را از دیگران پنهان می‌کند.

📌لوک اویتنهاو

رسیدن ارثیه و یا خوشبختی و شادی یکی دیگر از انواع تعبیر خواب عتیقه از نظر لوک اویتنهاو است. او پیدا کردن عتیقه را در خواب چنین تفسیر می‌کند.

📌آنلی بیتون

همچنین آنلی بیتون نیز پیدا کردن عتیقه در خواب را به معنی رسیدن ثروتی به صورت ناگهانی دانسته و معتقد است که اگر فرد در خواب این گنج را گم کند؛ بیانگر ترک و دوری کردن دوستان خواب بیننده در آینده نزدیک است.

تعبیر خواب عتیقه در کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها، نویسنده آن تونی کریسپ تعبیر خواب عتیقه را به صورت هرگونه اعجاز، خرد، ازش زندگی و دارایی می‌داند. در واقع این گنج نماد تمام زحماتی است که تاکنون کشیده ایم. اما در نهایت نتیجه آن رضایت بخش خواهد بود.

تعبیر خواب عتیقه در شرایط مختلف

تعبیر خواب عتیقه در شرایط مختلف

تعبیر خواب عتیقه به شکل های دیگری نیز صورت می‌گیرد. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند.

دیدن عتیقه: دیدن عتیقه در خواب به معنی بهبود شرایط در آینده و بهتر شدن اوضاع است.

شکستن آن: شکستن ظروف عتیقه در خواب خبر از نابودی می‌دهد. در واقع افراد یا در حال آسیب زدن به خود و یا دیگران هستند.

عتیقه فروشی: گشتن در عتیقه فروشی ها در خواب نشان دهنده بی قراری شما در مورد موضوعی است.

خریدن عتیقه: خریدن عتیقه نیز در خواب به معنی تلاش برای کسب دانش و بالابردن توانایی های خود است.

عتیقه در موزه: دیدن عتیقه جات در موزه معنای مختلفی داشته که یکی از آنها به معنی تغییر شرایط زندگی است. بارداری و پیدا کردن همسری مناسب نیز از دیگر معانی آن می‌باشد.

گلدان عتیقه: دیدن گلدان عتیقه در خواب می‌تواند به معنی خوشبختی کامل و یا ملاقات با یک دوست قدیمی باشد.

تخریب عتیقه فروشی: اگر در خواب خود دیدید که در حال تخریب یک عتیقه فروشی هستید؛ بدین معناست که باید از گذشته خود جدا شوید.

سخن پایانی

به طور کلی تعبیر خواب عتیقه از آنجایی که موضوع رایجی نیست و همه افراد آن را نمی‌بینند؛ کار ساده ای نیست. همچنین گاهی برخلاف آنچه در واقعیت بر اثر پیدا کردن عتیقه اتفاق می‌افتد؛ اصلا معنی خوبی ندارد. به همین دلیل نباید به آن دل خوش کرد و بر اساس آن تصمیم گیری نمود. به همین دلیل دانستن تعبیرهای متفاوت آن ضرورت دارد. افراد در این زمینه می‌توانند از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره