خصوصیات روانی نوجواننوجوان

استقلال طلبی نوجوان با 6 روش پرورش دهید

استقلال طلبی نوجوان به منظور عبور فرد از دوران کودکی به بزرگسالی است. البته که این استقلال طلبی از سن 3 سالگی آغاز می‌شود و در نوجوانی بیشتر بروز می‌کند. در این دوران نوجوانان عقاید، سلایق و رفتارهای متفاوت از خانواده بروز می‌دهند. لجبازی بیشتری را از خود به نمایش می‌گذارند. سن نوجوانی یعنی دوری از خانواده و تمایل به عضویت در گروه دوستان است. نوجوان به تدریج با فاصله گرفتن از خانواده به آموزش مهارت های اجتماعی، خودشناسی، تقویت نقاط قوت و … می‌پردازد.

والدین از آنجایی که نمی‌دانند فرزندان در این دوره سنی چه می‌خواهند؛ رفتارهای خوبی از خود نشان نمی‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که والدین با صبوری و درک به آگاهی بیشتری برسند و در این راه از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه استقلال طلبی نوجوان کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استقلال طلبی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استقلال طلبی نوجوان

استقلال طلبی نوجوان چیست؟

همه ما دوران نوجوانی را سپری کرده ایم. و با مشکلات دوران نوجوانی آشنا هستید. اما با گذر زمان خواسته های نوجوانان متفاوت می‌شود. انسان ها به طور ذاتی نیازمند استقلال هستند و قصد دارند که برای فعالیت های تنهایی هر کاری را انجام دهند. آنها در سن نوجوانی باید آماده ورود به سن بزرگسالی شوند و با یادگیری مهارت های مختلف این آمادگی صورت می‌گیرد.

والدین برای استقلال طلبی نوجوان باید با درک و صبوری برخورد کنند. معمولا زمانی که این استقلال طلبی با برخورد های تند بروبرو شود، نتیجه ای جز لجبازی نخواهد داشت. او برای ورود به جامعه باید آماده شود و پذیرش مسئولیت های مختلف را داشته باشد. در این راه والدین باید کمک کننده باشند و مانند دوست با فرزندان خود برخورد کنند. این مقاله تمامی جوانب استقلال طلبی نوجوان را سنجیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

نشانه های استقلال طلبی نوجوان

انسان ها به طور کل نیاز روانی به کسب استقلال دارند. و تمام تلاش خود را می‌کنند تا مستقل شوند. استقلال به معنی انجام تمامی کارها و مسئولیت ها به تنهایی! مرز های استقلال در نوجوانان با یکدیگر متفاوت است. اما نوجوانانی که قصد مستقل شدن دارند؛ از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 مسئولیت پذیری بیشتر

🔻 دوری از خانواده

🔻ایجاد باور ها و ارزش های خود

🔻 ورود به گروه همسالان

🔻کاهش اتکای خود به دیگران

🔻 برخورد با مسائل شخصی به صورت خودکفا

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرکشی نوجوان کلیک کنید.

مزایای استقلال طلبی نوجوان

استقلال طلبی نوجوان مزایای زیادی به همراه دارد. به همین دلیل است که در برخورد با استقلال نوجوانان والدین را به صبر و درک تشویق می‌کنیم. نوجوانان برای ورود به بزرگسالی باید استقلال کسب کنند تا مهارت های لازم را آموزش ببیند. در این بخش مقاله به مزایا مستقل شدن نوجوانان اشاره کرده ایم.

🔹 افزایش اعتماد به نفس

🔹 مسئولیت پذیر شدن

🔹افزایش عزت نفس

🔹 آموزش مهارت های اجتماعی

🔹 بهبود قدرت در تصمیم گیری

🔹متفکر شدن نوجوان

🔹 شناسایی و تقویت نقاط قوت

🔹 ورود مناسب و خوب به دنیای بزرگسالی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیر آمدن نوجوان به خانه کلیک کنید.

روش های پرورش استقلال طلبی نوجوان

والدین در پرورش استقلال طلبی نوجوان نقش بزرگی دارند. به همین جهت پیشنهاد می‌شود که برای کمک به نوجوان خود از روش های زیر استفاده کنید.

📌 احترام به عقاید فرزند

هیچ والدی نباید عقاید خود را به فرزندان خود تحمیل کند. و برای تقویت استقلال طلبی نوجوان بهتر است که به عقاید فرزند احترام بگذارید. احساسات فرزند خود را درک کنید و کمک کنید تا تغییرات اجتماعی، روحی، روانی و عاطفی را سپری کند. والدینی که با احساسات فرزندان خود هماهنگ می‌شوند؛ روش مدیریت و درک احساسات را نیز به فرزندان خود آموزش می‌دهند.

📌 آزادی مناسب به فرزند

یکی از روش های تقویت استقلال طلبی نوجوان، آزادی دادن به فرزند است. زمانی که برای نشان دادن توانایی های خود در تلاش هستید؛ عشق و محبت خود به فرزند را نادیده نگیرید. روابط والد و فرزندی مناسب به افزایش اعتماد به نفس نوجوان کمک می‌کند. در این شرایط نوجوان رفتار مناسب تری از خود نشان خواهد داد.

📌 آموزش مدیریت مالی

آموزش مدیریت مالی یکی از مهم ترین روش های تقویت استقلال طلبی نوجوان است. باید به نوجوان آموزش دهید که چگونه پول خود را پس انداز کند و برای هر قسمت از فعالیت های خود چع مقدار پول در نظر بگیرد. با این آموزش نحوه مدیریت مناسب پول را به فرزند آموزش خواهید داد.

📌 آموزش صبر

آموزش صبر به کودک؛ نوجوان و افراد در سنین مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. همه افراد در تمامی مراحل زندگی خود باید صبر داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند. به همین دلیل باید صبوری و درک را به فرزند خود آموزش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

📌 تعیین قوانین

برای تقویت استقلال طلبی نوجوان باید قوانین و مزر تعیین کنید. برای ارتباط، محدودیت ها، مسئولیت ها و وظایف نوجوان خود مرز مشخصی را تعیین کنید تا نوجوان دچار سردرگمی نشود. قوانین منزل رفتار و فعالیت های فرزند شما را ایمن نگه می‌دارد.

📌 ابراز محبت را فراموش نکنید

جهت پرورش و تقویت استقلال طلبی نوجوان، ابراز محبت را فراموش نکنید. همه والدین باید در تمامی سنین احساسات خود را به فرزندان نشان دهند. حمایت های بی دریغ والدین، نشان عشق و علاقه و … کمبود های نوجوان را ارضا می‌کند و نوجوان برای دریافت توجه و محبت به دیگران وابسته نمی‌شود.

نقش والدین در حمایت از استقلال طلبی نوجوان چگونه باشد؟

نقش والدین در حمایت از استقلال طلبی نوجوان چگونه باشد؟

والدین باید در استقلال طلبی نوجوان درک بالایی داشته باشند و به نکات زیر توجه کنند تا نوجوان با شکست روبرو نشود.

➰دوست داشتن شخصیت واقعی نوجوان

➰ تحمل پرخاشگری های نوجوان

➰نادیده نگرفتن مهارت ها و دستاوردهای نوجوان

➰ رفتار نکردن مانند کودک بی دست و پا

➰ وابسته نکردن فرزند به خود

➰احترام به ایده های نوجوان

➰ مسخره کردن ترس های او

➰دور از دسترس نشمردن ایده های او

کلام آخر

دوران نوجوانی و بلوغ برای همه رخ داده است و همه ما با مشکلات این دوران آشنایی داریم. به همین دلیل بهتر است که شرایط نوجوان خود را درک کنید و استقلال طلبی نوجوان را مورد حمایت قرار دهید. بهتر است که نوجوان خود را در تمامی شرایط مورد حمایت خود قرار دهید تا برای رفع نیازهای خود به دیگران وابسته نشود. در این راه نیز حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره