ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

رابطه بنفیت چه معایب و مزایایی دارد؟

رابطه بنفیت یکی از اشکال جدید روابط امروزی است که همانطور که از اسم آن هم مشخص است افراد تنها به دنبال بردن نفعی از این رابطه بوده و اهمیتی به موازین اخلاقی و یا حتی احساسات نمی‌دهند. البته تغییراتی که در سبک زندگی جوامع امروزی افراد اتفاق افتاده؛ علت بروز چنین روابطی است. همچنین افراد برای ورود به چنین روابطی حق انتخاب دارند. اما باید بدانند که احتمالا بعد از تمام شدن چنین رابطه ای مسائل بیشتری را تجربه خواهند کرد. نمی‌توان در این مورد فردی را مورد قضاوت قرار داد. اما بهتر است به خوبی قبل از ورود به چنین رابطه ای فکر کرده و همه جوانب آن را در نظر داشته باشید. حتی با یک روانشناس نیز در این زمینه مشورت کنید. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بنفیت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رابطه بنفیت چیست؟

اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم؛ رابطه بنفیت در بیشتر موارد تنها منحصر به برقراری رابطه جنسی است. دو طرف رابطه تنها زمانی یکدیگر را ملاقات می‌کنند که بخواهند با او رابطه جنسی داشته باشند. برخی منافع مالی را نیز از انواع رابطه بنفیت تلقی می‌کنند. اما در این حالت احتمال وجود رابطه عاطفی و احساسی بین افراد وجود دارد.

در یک رابطه بنفیت ، افراد فارغ از هرگونه عشق و احساس و یا تعهد؛ با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می‌کنند. در بیشتر موارد هر دو طرف هم می‌دانند که در یک رابطه بنفیت هستند. حتی گاهی با یکدیگر وقت گذرانده و یا صحبت می‌کنند؛ اما هرگز وارد یک رابطه جدی نمی‌شوند. جلوتر این نوع رابطه را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای اطلاع از پیامدهای ناشی از رابطه قبل از ازدواج کلیک نمایید.

چرا افراد به برقراری رابطه بنفیت گرایش دارند؟

گرایش به رابطه بنفیت

همانطور که گفته شد؛ عوامل گوناگونی افراد را در معرض رابطه بنفیت قرار می‌دهد. در جوامع امروزی، جوانان کمتر تمایل دارند تا تنها به یک نفر متعهد بوده و تمام وقت و انرژی خود را برای او بگذارند. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت. برای اطلاع از شرایط خیانت توافقی کلیک نمایید.

عوض شدن نگرش ها

امروزه دیدگاه افراد نسبت به عشق و رابطه متفاوت شده و افراد ملاک های دیگری دارند. در گذشته برقراری رابطه جنسی تنها به ازدواج محدود می‌شد و برخی از جوانان مجبور بودند تا برای رفع این نیاز خود تن به ازدواج دهند. در صورتی که امروزه روش های دیگری در این زمینه وجود دارند.

بالا رفتن سن ازدواج و متعهد نبودن افراد | رابطه بنفیت

سن ازدواج در بیشتر خانواده ها افزایش پیدا کرده و افراد دیگر نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی به یک نفر متعهد بمانند. این موضوع باعث بیشتر شدن مجردین و ورود به چنین روابطی می‌شود.

بیشتر شدن استقلال

جوانان در حال حاضر بیشتر از هرزمان دیگر مستقل هستند و در زمینه های مختلف خودشان تصمیم گیری می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا راحت تر از یک رابطه خارج شده و یا بدون احساس دریک رابطه بمانند.

دسترسی راحت تر به تکنولوژی | رابطه بنفیت

یکی دیگر از دلایل تمایل افراد به رابطه بنفیت؛ دسترسی ساده تر به تکنولوژی است. امروزه جوانان می‌توانند به وسیله یک تلفن همراه و اینترنت با افراد زیادی آشنا شده و نیازهای عاطفی و روانی خود را برطرف نمایند.

تنوع طلبی

یکی از اصلی ترین دلایل بروز رابطه بنفیت؛ تنوع طلبی افراد است. چرا که افراد نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی بودن با یک نفر در رابطه را تحمل کنند. از این رو یک نفر را تنها برای رفع نیاز جنسی و سایرین را به دلایل دیگر انتخاب می‌کنند. برای اطلاع از دلایل سکس خواستن پسرها کلیک نمایید.

رفع نیازهای جنسی | رابطه بنفیت

در واقع ماهیت اصلی رابطه بنفیت ، رابطه جنسی بدون عشق و تعهد واست. افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه به این دلیل ازدواج کرده و سختی های زیادی را متحمل شوند؛ در چنین رابطه ای باشند.

افزایش عزت نفس

گاهی دیده شده است که حضور در چنین رابطه باعث بالاتر رفتن اعتماد به نفس در افراد می‌گردد. چرا که این موضوع به آنها احساس قدرت داده و تصور می‌کنند می‌توانند آزادانه در روابط خود عمل کنند.

کاوش کردن در گرایش های جنسی | رابطه بنفیت

با استفاده از رابطه بنفیت ، افراد می‌توانند به شکل راحت تر و حتی خصوصی تری گرایش جنسی خود را بیشتر کاوش کرده و رفتارهای جنسی مختلف را امتحان کنند.

معایب ناشی از رابطه بنفیت

صراحتا باید گفت که رابطه بنفیت ، یک رابطه پرخطر است. شاید برای حضور در چنین رابطه ای به خود حق داده و یا آن را برای خود توجیح کنید. اما باید بدانید که با حضور در چنین رابطه خود را در معرض مشکلات زیادی قرار خواهید داد که برخی از آنها طولانی مدت بوده و بعدها خود را نشان می‌دهند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر هستند.

  • احساس تنهایی کردن
  • بروز احساسات یکطرفه
  • ابتلا به بیماری های مقاربتی یا بارداری ناخواسته
  • ایجاد حس حسادت و عوارض عاطفی

اگر مایل به داشتن رابطه بنفیت هستید؛ چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

اما اگر به هر دلیل مایلید تا چنین روابطی را آغاز کنید و یا در حال حاضر در یک رابطه بنفیت هستید؛ رعایت کردن این نکات به شما کمک خواهد کرد.

صحبت کردن از انتظارات خود

فراموش نکنید که صحبت کردن در مورد انتظارات خود به معنی جدی کردن رابطه و یا فشار آوردن به طرف مقابل نیست. تنها باید در مورد نیازها و یا حتی حد و حدود خود به طور واضح و روشن صحبت کنید.

مشخص کردن مدت زمان رابطه

بعد از اینکه به طور مستقیم به طرف مقابل خود توضیح دادید که این یک رابطه بنفیت است؛ مدت زمان آن را نیز تعیین کنید. برای مثال بگویید این رابطه تا زمانی ادامه خواهد یافت که قصد ازدواج داشته باشید و یا فردی مناسبی را برای رابطه پیدا کنید.

قرار گذاشتن با افراد دیگر

از آنجایی که این یک رابطه بنفیت است و هیچ قطعیتی در مورد آن وجود ندارد؛ بهتر است شانس های خود را از دست نداده و حتما با افراد دیگر نیز آشنا شوید. شاید در این حین به طور کلی در داشتن چنین رابطه پشیمان شده و یک رابطه جدی را آغاز کردید.

چه زمانی باید از برقراری رابطه بنفیت دوری کرد؟

وارد نشدن به رابطه بنفیت

اما چه زمانی نباید به یک رابطه بنفیت تن داد؟ این موضوع نیاز به خودشناسی زیادی دارد. چرا که اگر شما فردی هستید که تمایل نیاز دارد در یک رابطه جدی و عاطفی باشد؛ چنین رابطه ای اصلا برای شما مناسب نخواهد بود. با داشتن چنین روحیه ای اگر وارد رابطه بنفیت شوید؛ نه تنها به خود آسیب خواهید زد؛ بلکه فشار زیادی به طرف مقابل خود وارد می‌کنید.

سخن پایانی

با وجود تمام معایب و مشکلاتی که در مورد رابطه بنفیت گفته شد؛ اگر بازهم تمایل به شروع چنین رابطه ای دارید؛ بهتر است به خوبی در مورد فکر کرده و حتی از یک روانشناس نیز کمک بگیرید. از طرفی شخص مناسبی را برای اینکار انتخاب کرده و از خود در مقابل خطرات ناشی از این موضوع محافظت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بنفیت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره