اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به حشیش

تست اعتیاد به حشیش به روش های مختلفی صورت می‌گیرد. تی اچی سی موجود در حشیش که خود جزو کانابیس ها محسوب می‌شود؛ برای مدتی در بدن باقی مانده و جواب تست های مختلف را مثبت می‌کند. این جواب به معنی اعتیاد افراد است. اما مواردی هم وجود دارد که آزمایش خطا داشته جواب مثبت و منفی، کاذب هستند. بسیاری از مراکز و یا حتی خود افراد نیاز به جواب این آزمایش دارند. از این رو بسیار اهمیت دارد که افراد در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و همچنین برای انجام این آزمایش آمادگی لازم را کسب کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به حشیش می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تست اعتیاد به حشیش

تست اعتیاد به حشیش روش های مختلفی دارد که افراد و یا متخصصین بسته به نیاز از آنها استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد افراد از کیت های خانگی و روش های سریع استفاده می‌کنند. البته این روش خطای زیادی داشته جواب درستی ندارد. اما به طور کلی حشیش ماده ای اعتیادآور است و منجر به بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌گردد. از این اطلاع از اعتیاد به آن اطرافیان و حتی خود فرد باید اهمیت داشته و اقداماتی در این زمینه صورت گیرد. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این آزمایش می‌پردازیم.

موارد مصرف تست اعتیاد به حشیش

به طور کلی از تست اعتیاد به حشیش در مواردی برای ازدواج و در بیشتر موارد برای استخدام در شرکت های مختلف استفاده می‌شود. تست نواری حشیش که در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای حضور حشیش و متابولیت های آن در حد مرزی 50 نانو گرم در میلی لیتر در سرم و ادرار طراحی شده است. این کیت ها کاربردهای حرفه ای و آزمایشگاهی داشته و برای غربالگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در مواردی داروخانه ها نیز کیت های فوری و خانگی می‌فروشند که اعتبار چندانی ندارند. برای آشنایی بیشتر با انواع مواد اعتیادآور کلیک کنید.

انواع تست اعتیاد به حشیش

دو نوع تست اعتیاد به حشیش که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ شامل تست کروماتوگرافی لایه نازک تی اچ سی است. نوع دیگر تست نواری یا کیت تست است که در این نوع نیازی به حضور در آزمایشگاه و یا استفاده از تجهیزات پزشکی نیست. همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که هر آزمایشی که در آن آیتم تی اچ سی وجود داشته و یا نسبت به این ماده حساس باشد؛ می‌تواند این ماده را در خون، ادرار و یا حتی کراتین مو تشخیص دهد.

مراحل تست اعتیاد به حشیش

مراحل تست اعتیاد به حشیش

برای انجام تست اعتیاد به حشیش باید مراحل مشخصی طی شود. این مراحل در آزمایشگاه و تحت نظر متخصص انجام می‌شوند؛ تا احتمال بروز خطا را به صفر برسانند. در این قسمت به توضیح این مراحل می‌پردازیم.

⭕آزمایش ادرار

در ابتدا ادرار باید به مقدار 10 میلی لیتر در ظرف های پلاستیکی مخصوصی جمع آوری شود. برخی از ظرف های پلاستیکی ماده مخدر ادرار را به خود جذب می‌کنند. حتی برخی از افراد ممکن است از این موضوع سواستفاده کرده و ظرف خود را تغییر دهند.

⭕آماده کردن سرم

برای تهیه سرم در جهت آزمیش تست اعتیاد به حشیش، باید 4 تا 5 میلی لیتر از خون وریدی را در یک لوله ضدانعقاد ریخته و سپس در دستگاه سانتریفیوژ قرار دهید. سپس سرم به دست آمده را باید به یک لوله تمیز انتقال داد.

⭕نگهداری از نمونه

سرم و همچنین نمونه ادرار تا هفت روز در یخچال قابل نگهداری هستند. همچنین برای نگهداری در مدت زمانی طولانی نمونه حتما باید منجمد شود. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

⭕روش آزمایش

این آخرین مرحله برای رسیدن به جواب تتس اعتیاد به حشیش است. نمونه ادرار و یا سرم باید به دمای اتاق رسیده و سپس نوارد تست باید داخل آن قرار گیرد. فراموش نکنید که نوار باید از سمت فلش وارد سرم و یا نمونه ادرار شده و همچنین تا خطی که مشخص شده و نه بیشتر. نوارد باید حداقل 10 ثانیه داخل نمونه قرار بگیرد تا جواب قطعی مشخص شود. سپس نوار از نمونه خارج شده و باید به صورت افقی بر روی یک سطح صاف و خشک قرار بگیرد. نتایج تقریبا سه الی هشت دقیقه بعد مشخص می‌شوند.

جواب تست اعتیاد به حشیش

معمولا نتیجه تست اعتیاد به حشیش از سه حالت خارج نیست. همچنین اگر تست اعتیاد بعد از هشت دقیقه مشخص شود؛ قابل قبول نیست.

🔽منفی

مشخص شدن دو خط صورتی و بنفش به معنی منفی بودن تست و مصرف نکردن حشیش است. حتی در صورتی که فرد از این ماده مصرف هم کرده باشد یا مقدار آن کمتر از حالتی است که قابل تشخیص باشد و یا مدت زمان زیادی از مصرف گذشته است.

🔽مثبت

یک خط صورتی و یا بنفش نشان دهنده مثبت بودن تست است. در واقع وجود این خط در ناحیه کنترل بدین معناست که مقدار تی اچ سی داخل خون بیشتر از مقدار مشخص می‌‎باشد.

حساسیت تست اعتیاد به حشیش

این تست در 99 درصد موارد قابل اعتماد بوده و خطا ندارد. در صورتی که تمام شرایطی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم؛ رعایت شده باشد.

کیت تست اعتیاد به حشیش

کیت تست اعتیاد به حشیش آزمایش فوری و خانگی اعتیاد به این ماده است. این کیت توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده و در 98 درصد موارد جواب معتبری دارد. اما به هر حال بهتر است برای اطمینان از این موضوع به آزمایشگاه مراجعه کنند.

◀نواری

تست اعتیاد به حشیش به صورت نواری، معمولا برای تشخیص اعتیاد به مورفین، حشیش و متادون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تشخیص بر پایه وجود آنتی بادی های در ادرار است. برای استفاده از این کیت نواری نیازی به ادرار تازه نیست. بلکه افراد می‌توانند این تست را در هر ساعتی از شبانه روز تا  48 ساعت بعد استفاده کنند.

◀نحوه استفاده

برای استفاده از این تست های نواری باید مقداری از ادرار درونی ظرفی تمیز جمع آوری شده و سپس نوارد به مدت 15 ثانیه درون ظرف قرار گیرد. در این مدت مواد شیمیایی داخل نوار با مواد درون ادرار آمیخته شده و نتیجه مشخص می‌شود.

◀کیت 10 کاره

این کیت به طور همزمان قادر به تشخیص 10 نوع ماده مخدر کوکائین، اکستازی، حشیش، فنسیکلیدین، بنزودیازپین ها و… است.

◀کیت 5 کاره

این کیت تنها پنج نوع از مواد مخدر را تشخیص می‌دهد. موادی مانند شیشه، متادون، حشیش و ماری و جوانا.

روش منفی کردن تست اعتیاد به حشیش

برخی از افرادی که حشیش مصرف می‌کنند؛ در شرایطی که مجبور باشند که تست اعتیاد به حشیش را انجام دهند؛ از روش هایی برای منفی کردن تست خود استفاده می‌کنند. برخی از داروها اینکار را انجام داده و همچنین روش های دیگری مانند ریختن آبلیمو و سرکه نیز درون ظرف ادرار نیز موثر است. افراد بهتر است از این روش ها استفاده نکرده و به جای آن به فکر ترک اعتیاد خود باشند. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد به مواد توهم زا کلیک کنید.

حشیش تا چند روز در آزمایش مشخص می‌شود؟

تی اچ سی موجود در حشیش با توجه به نوع آزمایش تا تقریبا 90 روز در بدن باقی می‌ماند. البته ابن مدت زمان بسته به متابولیسم بدن افراد متفاوت است. اما در مورد کیت های تشخیصی و یا آزمایش خون و ادرار تقریبا تا 10 روز قابل شناسایی است.

داروهایی که تست اعتیاد به حشیش را مثبت می‌کنند

مثبت کردن تست اعتیاد به حشیش

مصرف برخی از داروها منجر به جواب تست مثبت به صورت کاذب در تست اعتیاد به حشیش می‌گردد. برخی از این داروها شامل داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل ولتارن است. برخی دیگر نیز داروهای ضدآلرژی، خواب اور و ضدتهوع هستند.

سخن پایانی

تست اعتیاد به حشیش در بیشتر موارد بدون خطا بوده ومی‌توان به نتیجه ان اعتماد کرد. به همین دلیل بهتر است افراد به جای استفاده از روش های نامناسب در جهت منفی کردن این تست ها، به ترک اعتیاد فکر کرده و از روش های بهتری در این مورد استفاده نمایند. همچنین حتما از روانشناس نیز کمک گرفته و با متخصص مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به حشیش می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

آیا امکان خطا در تست اعتیاد به حشیش وجود دارد؟

بله با وجود اشتباهات آزمایشگاهی، تقلب در آزمایش و مصرف برخی داروها این امکان وجود دارد که نتیجه تست به طور اشتباه مثبت یا منفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره