روابط زناشوییزوج و خانواده

رابطه یک شبه (وان نایت استند چیست)

رابطه یک شبه یا وان نایت استند نوعی از روابط است تنها هدف آن برقراری رابطه جنسی بوده و افراد تنهاد برای رفع نیاز جنسی خود و خوشگذرانی به آن روی می‌آورند. امروزه انواع مختلفی از رابطه وجود دارد تا افراد بتوانند نیازهای عاطفی و جنسی خود را به شکل های مختلفی برطرف کنند. اما این تنوع و آزادی انتخاب همیشه هم خوب نیست. چرا که در بیشتر موارد شاهد بروز مشکلات زیادی بعد از ورود به چنین روابطی هستیم. افراد معمولا برای شروع چنین روابطی، هیجان زیادی داشته و به دلیل باورهای اشتباه و یا عدم اطلاعات کافی، تمایل دارند تا چنین روابطی را داشته باشند. از این رو بهتر است در ابتدا اطلاعات افراد را بالا برده و در قدم بعدی در این زمینه از روانشناس کمک گرفت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه یک شبه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

رابطه یک شبه به چه معناست؟

رابطه یک شبه به معنی برقراری رابطه جنسی بدون هیچ‌گونه تعهد با فردی است که حتی ممکن است اصلا او را نشناسید. در بیشتر موارد هردو نفر کاملا از این موضوع آگاه بوده و با رضایت به آن تن می‌دهند. از شروط اصلی این نوع رابطه این است که دو نفر مطلع باشند که در حال انجام چه کاری هستند. در غیر اینصورت این رابطه می‌تواند تبدیل به نوعی خشونت و یا سواستفاده جنسی و عاطفی باشد. در این رابطه بعد از چند ساعت رابطه جنسی، افراد از یکدیگر جدا شده و شاید اصلا هرگز یکدیگر را نبینند. برای آشنایی بیشتر با شرایط خیانت توافقی کلیک نمایید.

دلایل تمایل افراد به رابطه یک شبه

تمایل به رابطه یک شبه

برخی از افراد معتقدند که برقراری رابطه جنسی بدون داشتن رابطه عاطفی و احساسات، اصلا ممکن نیست. پس چطور بعضی از افراد رابطه یک شبه را انتخاب کرده و بدون هیچ گونه رابطه متعهدانه ای با فردی که نمی‌شناسند؛ سکس دارند؟ این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. پیدا کردن علت اینکار می‌تواند بسیار کمک کننده بوده و برای منصرف کردن افراد موثر باشد. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با پیامدهای رابطه بنفیت کلیک نمایید.

روحیه تنوع طلب افراد

یکی از دلایلی که افراد رابطه یک شبه را انتخاب می‌کنند؛ روحیه تنوع طلبی در آنهاست. برخی از افراد به طور کلی نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی با یک نفر در رابطه باشند و سریع خسته می‌شوند. از این رو به روابط وان نایت استند روی می‌آورند.

نداشتن اصول و چهارچوب های اخلاقی

داشتن ارزش های مشخص و چهارچوب های فکری در مورد رابطه و سکس نیز مانع از شکل گیری رابطه یک شبه می‌شود. زمانی که فردی به هیچ چیزی معتقد نبوده و به طور کلی اهمیتی به این موضوعات نمی‌دهند؛ طبیعتا روابط وان نایت استند را ترجیح خواهند داد.

ترسیدن از تعهد و رابطه طولانی مدت

دسته دیگر رابطه یک شبه را به این دلیل انتخاب می‌کنند که از تعهد و مسئولیت پذیری می‌ترسند اما همچنان هم باید میل جنسی خود را ارضا نمایند. در واقع آنان تصور می‌کنند که با اولین نفری که وارد رابطه عاطفی شوند؛ باید ازدواج کنند و یا سکس در نهایت منتهی به ازدواج خواهد شد. در صورتی که این باور اشتباهی است می‌توان زمان بیشتری را برای شناخت افراد و تصمیم گیری برای ازدواج اختصاص داد.

ارضای نیاز جنسی

در واقع اصلی ترین دلیل شروع یک رابطه یک شبه همین است. این است که افراد کنترلی بر نیاز جنسی خود نداشته و هر زمان که چنین احساسی داشته باشند؛ تنها می‌خواهند آن را برطرف کنند و به هیچ چیز دیگری هم فکر نمی‌کنند.

خیانت و انتقام گیری

گاهی افراد به این دلیل به رابطه یک شبه روی می‌آورند که از همسر یا شریک عاطفی خود انتقام بگیرند و یا به او قدرت خود را نشان دهند. از این روش به عنوان وسیله ای برای قدرت نمایی استفاده کرده و منجر به بروز مشکلات بیشتری در رابطه می‌گردند.

فواید حضور در رابطه یک شبه

با اینکه رابطه یک شبه روش خوبی حتی برای رفع نیاز جنسی هم محسوب نمی‌شود؛ اما به هر حال برخی معتقدند که فوایدی نیز دارد. در واقع تجربه وان نایت استند هیجانی زودگذر است که همواره معایب ناشی از آن بر مزایایش غلبه می‌کند. برخی از فواید موقتی که این رابطه برای افراد ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر است.

  • تجربه لذت جنسی بدون نیاز به تعهد و مسئولیت پذیری
  • خلاص شدن از تنهایی
  • کسب تجربیات بیشتر
  • داشتن آزادی جنسی و حق انتخاب داشتن
  • کم شدن فشارهای روانی
  • آشنا شدن با افراد مختلف
  • کم شدن استرس و اضطراب
  • رفع نیاز جنسی در دوران مجردی
  • ایجاد هیجان در زندگی
  • بیشتر شدن خودآگاهی افراد در چنین روابطی
  • بیشتر شدن اعتماد به نفس

پیامدهای ناشی از حضور در رابطه یک شبه

پیامدهای رابطه یک شبه

اما حتی با یک بار تجربه کردن وان نایت استند، به زودی متوجه بروز مشکلات ناشی از آن در زندگی خود خواهید شد. این کار نه تنها زندگی جنسی شما، بلکه روابط عاطفی تان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی از این پیامدها شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع روابط فرازناشویی کلیک نمایید.

نبود امنیت و اعتماد: زمانی که شما چنین روابطی دارید؛ نباید از دیگری انتظار داشته باشید تا در این روابط شرکت نداشته باشد. از این رو اعتماد و امنیت روانی خود را نسبت به دیگران از دست خواهید داد و نمی‌توانید حتی رابطه عاطفی سالمی را نیز تجربه کنید.

ابتلا به بیماری های مقاربتی یا بارداری ناخواسته: حضور در رابطه یک شبه ، به شدت شما را در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی مختلف قرار خواهد داد. چرا که احتمالا شما از گذشته طرف مقابل آگاه نخواهید بود.

بروز آسیب های روانی و عاطفی: داشتن روابط یک شبه به شکل متعدد، به سلامت روانی افراد آسیب زده و منجر به بروز مشکلات در روابط عاطفی نیز می‌گردد.

تاثیر بر روابط آینده: همانطور که گفته شد؛ در این حالت شما اعتماد خود را نسبت به دیگران از دست خواهید داد و یا با ابتلا به بیماری های مقاربتی دیگر نمی‌توانید در آینده با افراد دیگر حتی روابط عاطفی طولانی مدت داشته باشید.

قضاوت های اجتماعی: با اینکه این یک تصمیم شخصی برای افراد است؛ اما به هر حال دیگران متوجه شده و از این رو احتمالا در معرض قضاوت های زیادی از سمت دوستان خود قرار خواهند گرفت.

ضعیف شدن ارزش های اخلاقی و خانوادگی: اینکار در دراز مدت می‌تواند ذهنیت افراد را نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده تغییر داده و ارزش های اخلاقی و خانوادگی را تضعیف کند.

بروز سواستفاده و خشونت: در حین این روابط، گاهی شاهد بروز سواستفاده و خشونت نیز میان افراد هستیم. این موضوع گاهی می‌تواند مانند یک تروما برای افراد باشد.

بروز احساس تنهایی و رضایت نداشتن: رابطه یک شبه باعث می‌شود تا شما احساس تنهایی کرده و رضایت از زندگی در شما کاهش یابد. چرا که بعد از مدتی شما از اینکار خسته شده و احساس پوچی و ناامیدی می‌کنند.

به جای روی آوردن به رابطه یک شبه ، چه کنیم؟

همانطور که مشاهده کردید؛ دلایل افراد برای حضور در رابط یک شبه متفاوت است. اما هدف آنها هرچه که باشد؛ راهکار جایگزینی برای آن وجود داشته و افراد می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند. برای مثال حتما قبل از تن دادن به چنین روابطی حتما با یک روانشناس صحبت کرده و از سلامت و آمادگی خود ار لحاظ روانی، اطمینان پیدا کنند. از طرفی روی مهارت های اجتماعی خود بیشتر کار کنند تا بتوانند روابط معنی دار تر و متعهدانه تری شکل داده و عملکرد بهتری از نظر جنسی یا عاطفی داشته باشند.

سخن پایانی

برقراری رابطه جنسی در یک رابطه عاطفی بسته به تصمیم آگاهانه افراد کار اشتباهی نیست. اما افراد به جای اینکه در رابطه عاطفی با شریک یا همسر خود اینکار را انجام داده و یا بر کیفیت آن تمرکز کنند؛ از روش های اشتباهی مثل رابطه یک شبه استفاده می‌کنند. از این رو بهتر است؛ قبل از انجام اینکار حتما به عواقب آن فکر کرده و با یک روانشناس نیز مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه یک شبه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره