اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان ترامادول و الکل چه خطراتی دارد؟

خطر مصرف همزمان ترامادول و الکل را باید جدی گرفت و از انجام اینکار پرهیز نمود. بیشتر کسانی که به یکی از این دو ماده اعتیاد دارند؛ به علت بی اطلاعی از پیامدهای ناشی از همزمانی آنها با یکدیگر اینکار را انجام داده و دچار مشکلات زیاد و خطرناکی می‌شوند. هردوی این مواد؛ به طور جداگانه می‌توانند اعتیاد ایجاد کرده وپیامدهای جدی دیگر ایجاد نمایند. از این رو خوردن با هم آنها سلامت افراد را مورد تهدید قرار خواهد داد. به همین دلیل بهتر است قبل از مصرف افراد در این مورد مطلع کرد. همچنین افراد حتما باید در این زمینه با یک روانشناس نیز مشورت کرده و درمان را آغاز نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان ترامادول و الکل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مصرف همزمان ترامادول و والکل چگونه است؟

در بیشتر موارد افراد به طور جداگانه مصرف همزمان ترامادول و الکل را انجام نمی‌دهند؛ بلکه درون بطری های مشروب از پیش قرص ترامادول انداخته شده است تا تاثیر و گیرایی این مشروبات را انجام دهد. اما با اینکار تنها به افراد آسیب جدی تری وارد شده و هیچ تاثیر در کیفیت الکل نخواهد داشت. بسیاری از فروشندگان مشروبات الکلی از قرص های آرامبخشی مثل متادون یا ترامادول در این زمینه استفاده می‌کنند. در صورتی که این داروها با الکل تداخل داشته و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. به همین دلیل است که گاهی شاهد نابینایی و یا حتی مرگ افراد در اثر مصرف مشروبات الکلی هستیم.

ترامادول

در ابتدا قصد داریم تا به معرفی هریک از این دو مواد به طور جداگانه بپردازیم. ترامادول یکی از داروهای مسکن قوی است که خاصیت آن مشابه با مورفین است. در واقع شبه افیونی بوده در مواردی برای تخفیف احساس درد، کم کردن سرعت تنفس، کاهش ضربان قلب و احساس آرامش تجویز می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به صورت سرخود از این دارو استفاده می‌کنند. غافل از اینکه کاملا اعتیادآور بوده و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به ترامادول کلیک نمایید.

الکل | مصرف همزمان ترامادول و الکل

ماده موثر و اصلی در مشروبات الکلی اتانول است که با ورود به جریان خون منجر به بروز احساساتی مثل خواب و آلودگی و گیجی می‌شود. اتانول می‌تواند با فعال کردن سلول های ترشح کننده دوپامین و گابا کمی به افراد احساس سرخوشی نیز بدهد. در حالت مستی شاهد اختلال در فعالیت های حرکتی و کندی افراد نیز هستیم.

علت مصرف همزمان ترامادول و الکل

علت مصرف همزمان ترامادول و الکل

پی بردن به علت مصرف همزمان ترامادول و الکل نیز حائز اهمیت است. در واقع پیش تر گفتیم که گاهی افراد اصلا از این موضوع مطلع نیستند که در حال مصرف این دو ماده به طور همزمان می‌باشند. اما در موارد دیگر این کار را به صورت عامدانه انجام می‌دهند. برخی از دلایل این موضوع، شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی با دلایل اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

تجربه لذت بیشتر

از آنجایی که این دو ماده هردو باعث احساس سرخوشی و آرامش بیشتری می‌شوند؛ افراد برای اینکه به لذت بیشتری برسند، شروع به مصرف همزمان ترامادول و الکل می‌کنند. در واقع گاهی به علت اعتیاد به یکی از این دو ماده بدن نسبت به آن مقاوم شده و دیگر به سرخوشی اولیه نمی‌رسد. از این رو فرد تمایل دارد تا همواره مواد دیگری را تجربه نماید.

ترک اعتیاد و جایگزین کردن مواد مختلف | مصرف همزمان ترامادول و الکل

یکی دیگر از دلایل مصرف همزمان ترامادول و الکل ، قرارگیری در فرایند ترک اعتیاد است. چرا که افرادی که در حال ترک کردن هستند؛ به صورت خودسرانه و یا حتی از روی ناآگاهی مصرف ماده دیگری را آغاز کرده و به آن نیز وابستگی پیدا می‌کنند.

اعتیاد به یک ماده و قرارگیری در معرض مصرف مواد دیگر

زمانی که افراد در مسیر اعتیاد قرار می‌گیرند؛ ناخودآگاه در معرض مصرف مواد دیگر نیز قرار گرفته و برای رد کردن آنها هیچ ارادی ای ندارند. در واقع برای اینکه بتوانند خود را نشئه کنند؛ از هر موادی که نزدیک آنها باشد، استفاده می‌کنند.

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان ترامادول و الکل

مطلع شدن از اینکه مصرف همزمان ترامادول و الکل چقدر جدی است و چه مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند؛ می‌تواند عامل بازدارنده ای باشد که افراد این کار را انجام ندهند. در این قسمت به توضیح برخی از این پیامدها پرداخته ایم.

شدت یافتن عوارض جانبی هریک از آنها

یکی از اصلی ترین عوارض ناشی از مصرف همزمان ترامادول و الکل، شدت یافتن پیامدهای هریک از آنهاست. در واقع هریک از این ماده خود عوارضی را ایجاد می‌کنند؛ که در صورتی که با یکدیگر مصرف شوند؛ این مشکلات با شدت بیشتری در افراد بروز می‌کنند. برخی از این عارضه ها شامل کند شدن و کاهش عمق تنفس، بروز آسیب های کبدی و بروز مشکلات روحی و روانی است.

تضعیف بیشتر سیستم عصبی مرکزی | مصرف همزمان ترامادول و الکل

ترامادول و الکل هریک به تنهایی سیستم عصبی افراد را تضعیف می‌کنند. در نتیجه مصرف همزمان این دو ماده منجر به ایجاد نشانه هایی مثل کاهش ضربان قلب، افت فشار خون و سطحی شدن تنفس شده و در نهایت به کاهش سطح هوشیاری، اغما و مرگ منجر می‌شود.

اختلال در سیستم تنفسی افراد

با مصرف همزمان ترامادول و الکل ، مراکز تنفسی در بصل النخاع سرکوب شده باعث می‌شود که تنفس سطحی شود. گاهی این شرایط برای طولانی مدت ادامه یافته و در نهایت منجر به بروز اختلالات تنفسی در افراد می‌گردد.

بیشتر شدن خطر مسمومیت و اوردوز

به دلیل اینکه مشروبات الکلی میزان جذب و نحوه متابولیسم داروی ترامادول را در بدن تغییر می‌دهند؛ احتمال اوردوز و مسمومیت بسیار بیشتر شده و افراد در نهایت هوشیاری خود را از دست می‌دهند. در واقع می‌توان گفت که تجربه چنین چیزی تقریبا اجتناب ناپذیر است. چرا که این دو ماده با یکدیگر تداخل داشته و چه افراد مطلع باشند و چه نباشند؛ دچار مشکل خواهند شد. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

ترک مصرف همزمان ترامادول و الکل

ترک مصرف همزمان ترامادول و الکل

برای ترک مصرف همزمان ترامادول و الکل ، در واقع افراد باید به طور کلی خوردن مشروبات الکلی را کنار بگذارند. چرا که ممکن است در آنها قرص ترامادول بوده و افراد را دچار مشکل کند. در صورتی که افراد اینکار از روی قصد هم انجام دهند؛ بازهم اولین اشتباه، آخرین اشتباه بوده و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را تجربه نمایند.

برای ترک مشروبات الکلی و یا ترک مصرف قرص ترامادول روش های مختلفی وجود دارد که بهتر است افراد در مورد آنها در ابتدا با یک متخصص مشورت کرده و در قدم بعدی برای ترک در خانه و یا کلینیک های ترک اعتیاد اقدام نمایند.

سخن پایانی

به طور کلی همه افراد از پیامدهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی آگاه هستند. به همین دلیل بهتر است مصرف آن را به حداقل رسانده و در صورت امکان آن را ترک کنند. در مورد ترامادول نیز اگر متخصص آن را برای شما تجویز کرده است؛ حتما طبق دوز مشخص پیش رفته و از تداخلات دارویی آن نیز مطلع شوید. در این مورد حتما با یک متخصص نیز مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان ترامادول و الکل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره