ازدواجزوج و خانواده

زنم تحویلم نمیگیره (زنم به من حسی نداره )

زنم تحویلم نمیگیره و باهام بدرفتاری می‌کنه! این جمله را احتمالا از زبان بسیاری از مردان، حداقل در برهه ای از زمان شنیده ایم. برخی از زنان حتی با وجود گذشت سالها از زندگی مشترک شان، هنوز نمی‌دانند که باید چطور با همسر خود رفتار کرده و سیاست های لازم را ندارند. البته که گاهی چنین رفتارهایی از طرف زنان ناشی از اشتباهات مردان بوده و بی‌دلیل نیست. اما به طور کلی تحویل نگرفتن و سردی کردن راه حل خوبی نیست. از این رو بهتر است به جای شکستن غرور مردان با این روش، زنان از راهکارهای موثر دیگری در این زمینه استفاده کرده و حتی کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحویل نگرفتن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

زنم تحویلم نمیگیره

بسیاری از مردان از اینکه همسرشان آن‌ها را تحویل نمی‌گیرد شاکی هستند؛ اما رفتارهای خود را ندیده و یا اصلا به طور دقیق این موضوع را بررسی نمی‌کنند. رفتار با همسر آدابی دارد که مخصوصا باید در حضور دیگران به آن توجه زیادی شود. البته که توجه و یا به اصطلاح تحویل گرفتن، باید دوطرفه باشد و مردان نیز باید اینکار را انجام دهند. اما به طور کلی این موضوع دلایل مختلفی داشته، با نشانه هایی همراه است و در صورتی که برای مدت زمان طولانی ادامه دار شود؛ مشکلات مختلفی را نیز به وجود می‌آورد. از این رو هم مردان و هم زنان باید آمادگی لازم برای چنین رفتارهایی را داشته باشند. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک نمایید.

نشانه های ناشی از اینکه زن شوهرش را آدم حساب نمی‌کند

نشانه های زنم تحویلم نمیگیره

به دلیل اینکه اصطلاح تحویل گرفتن بسیار کلی است و ممکن است برای هر فردی معنای مختلفی داشته باشد؛ برخی از زوجین در مورد آن دچار گیجی شده و نمی‌دانند که دقیقا چه رفتارهایی از طرف همسر درست بوده و کدامیک اشتباه است. به طور کلی مورد بی توجهی واقع شدن توسط همسر، شامل یک سری از رفتارهای مختلف است؛ شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های طلاق عاطفی کلیک نمایید.

  • مشورت نکردن با او در مورد مسائل مختلف
  • گرفتن تصمیمات بدون حضور همسر
  • مسخره کردن در جمع
  • جدی نگرفتن حرف های او
  • درد و دل نکردن با او
  • به ندرت اشتباهات همسر را می‌پذیرد
  • زمان نگذاشتن برای همسر
  • بزرگ شماردن عیب های کوچک

دلایل به حساب نیاوردن شوهر توسط زن

اما از ابتدا این سوال مطرح می‌شود که چرا یک زن نباید به همسرش توجه کرده و او را تحویل نگیرد؟ همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ این موضوع دلایل مختلفی دارد که باید حتما آنها را پیدا کرده و تلاش کرد تا رابطه را به حالت اول برگرداند. از طرفی هر فردی دلایل خاص خودش را برای بی توجهی کردن دارد.

گاهی تنها یک رفتار کوچک و پیش پا افتاده از طرف همسر کافی است تا دیگری را سرد کرده و منجر به بروز تحویل نگرفتن شود. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت. برای اطلاع از دلایل بدرفتاری زن با شوهر کلیک نمایید.

عزت نفس پایین شوهر

یکی از اصلی ترین دلایل تحویل نگرفتن شوهر توسط زن، عزت نفس نداشتن خود مردان است. در واقع هر فردی در ابتدا خودش باید برای خود احترام قائل بوده و خود را دوست بدارد. در صورتی که زنی شاهد رفتارهای آسیب زننده همسرش به خود باشد؛ او نیز تصور می‌کند که می‌تواند به همسر آسیب زده و یا به طور کلی او را نادیده بگیرد.

کنترلگری | زنم تحویلم نمیگیره

یکی دیگر از دلایل اینکه زنی شوهرش را تحویل نمی‌گیرد؛ روحیه کنترلگری زن است. زن کنترلگر باید در مورد همه چیز حرف اول را زده و اصلا تحمل شنیدن حرف ها و نظرات دیگران را ندارد.

وجود اختلاف نظرها

فراموش نکنید که همه زوج ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند و این کاملا طبیعی است. اما نحوه برخورد با این اختلاف نظرهاست که حائز اهمیت است. از این رو اگر مدتی است که با همسر خود به مشکل خورده اید؛ احساس کردن کمی سردی میان شما، موضوع غیرعادی نیست و احتمالا به زودی برطرف می‌شود.

مقابله به مثل کردن | زنم تحویلم نمیگیره

این نکته را در نظر داشته باشید که شاید همسرتان در حال مقابله به مثل کردن با شماست. یعنی حتی خود شما هم به اندازه کافی به همسرتان توجه نکرده و شاید او را تحویل نمی‌گیرید.

نخواستن خودتان

شما به عنوان شوهر باید خودتان هم بخواهید که مورد توجه و احترام قرار گیرید. در واقع اگر هر زمان احساس می‌کنید که محبت همسرتان نسبت به شما کمتر شده و یا تغییری در رفتارهای او ایجاد شده است؛ باید دلیل را جویا شده و به روش غیر مستقیم و مستقیم به او بگویید که به محبت و توجه او نیاز دارید.

تله های روانی | زنم تحویلم نمیگیره

گاهی طرحواره های ذهنی افراد و تله هایی که دارند؛ منجر به بروز چنین موضوعی می‌شود. برای مثال در اینجا احتمالا با دو نوع طرحواره در مردان روبرو می‌شویم. یکی طرحواره محرومیت هیجانی است و دیگری طرحواره طرد_جدایی.

در مورد تحویل نگرفتن زنان چه باید کرد؟

اقدامات زنم تحویلم نمیگیره

بعد از اینکه توانستید دلیل این موضوع را پیدا کنید؛ وقت آن است که دست به کار شده در این مورد کاری کنید. چرا که در صورت ادامه یافتن چنین رفتارهایی از سمت همسر، شما روز به روز بیشتر از یکدیگر فاصله گرفته و با یکدیگر سرد می‌شوید. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از نشانه های خیانت زنان کلیک نمایید.

شناسایی حق و حقوقتان: برای اینکه بتوانید عزت نفس خود را بازیابی کرده و از خودتان دفاع کنید؛ باید حق و حقوق خود را در رابطه بشناسید.

گذاشتن خط قرمز: با همسر خود در مورد مرزها و خط قرمزهایی که دارید صحبت کرده تا از بروز سوتفاهم ها جلوگیری کنید.

ریشه یابی کرده و دلیل آن را از بین ببرید: ریشه مشکلات را پیدا کنید و آن را از بین ببرید. چرا که حل کردن سطحی مشکلات منجر به بازگشت آنها به صورت مجدد می‌شود.

شما مقصر همه چیز نیستید: خودتان را به خاطر چنین رفتارهایی مقصر ندانید. گاهی زن به دلیل کنترلگری و یا مشکلات دیگری که دارد؛ چنین واکنش هایی دارد.

از متخصص کمک بگیرید: در این مورد حتما با یک روانشناس صحبت کرده و مشکل را به صورت تخصصی حل کنید.

سخن پایانی

اگر متوجه این موضوع شدید که مدتی است همسرتان شما را تحویل نمی‌گیرد؛ باید بدانید که این اصلا نشانه خوبی نبوده و حتما باید این موضوع را جدی بگیرید. در واقع او با بی محلی کردن در حال نشان دادن موضوعی است که شاید به طور مستقیم نمی‌تواند آن را به شما بگوید. از این رو حتما در این مورد با او صحبت کرده و تلاش کنید تا این موضوع را برطرف نمایید. در این راستا می‌توانید از یک مشاور نیز کمک دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحویل نگرفتن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره