روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

زنان لجباز | علت لجبازی زنان

زنان لجباز و یک دنده برای هیچکس دوست داشتنی نیستند. با اینکه در بیشتر موارد تصور می‌کنند که بروز چنین رفتارهایی آنها را جذاب تر می‌کند؛ اما این موضوع اصلا حقیقت ندارد. چرا که اگر حتی دیگران هم به حرف آنها گوش می‌دهند و یا تلاش می‌کنند تا آنها را راضی نگه دارند؛ تنها به این دلیل است که از دست واکنش های آنان در امان باشند. در غیر اینصورت لجبازی اصلا به نتایج خوبی در روابط میان فردی منجر نخواهد شد. چنین زنانی معمولا درگیر یک الگوی اشتباه رفتاری شده و خود نیز از آن مطلع نیستند. در واقع در بسیاری از موارد حتی برای خارج شدن از آن تلاش نیز می‌کنند؛ اما تغییر دادن آن بسیار کار دشواری است. در این زمینه حتما باید از یک روانشناس کمک گرفت. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان لجباز می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

اهمیت شناخت زنان لجباز

شناخت زنان لجباز از این لحاظ اهمیت زیادی پیدا می‌کند که در صورت شناخت درست آنها می‌توان واکنش بهتری نسبت به رفتارهای آنان از خود نشان داد و یا حتی کمی در آنها تغییر ایجاد کرد. در برخی موارد حتی مردان ترجیح می‌دهند که از این زنان دوری کنند. چرا که در رابطه با آنها انرژی زیادی از مردان گرفته می‌شود و مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. از طرفی هرچه بیشتر برای تغییر و یا کمک کردن به آنها تلاش می‌کنند؛ مسائل بیشتری را تجربه می‌کنند. لجبازی در برخی از زنان به قدری شدید است که حتی در مورد بعضی از مسائل کوچک و پیش پا افتاده نیز بروز می‌کند. به همین دلیل به مردان توصیه می‌شود که از همان ابتدای رابطه به این موضوع توجه داشته باشند. برای اطلاع از دلایل کنترل شوهر کلیک نمایید.

ویژگی های رفتاری زنان لجباز

ویژگی های رفتاری زنان لجباز

برای اینکه بتوانیم زنان لجباز اطرافمان را شناسایی کنیم؛ در ابتدا باید ویژگی های شخصیتی آنها را بشناسیم. در واقع علاوه بر لجبازی این زنان ویژگی های دیگری نیز دارند. برخی از این خصوصیات شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های زنان آلفا، بتا و امگا کلیک نمایید.

انعطاف ناپذیر هستند

یکی اصلی ترین خصوصیات زنان لجباز این است که اصلا انعطاف پذیری ندارند. در واقع نمی‌توانند با شرایط مختلف خود را سازگار کنند. همه چیز همواره باید طبق میل آنها بوده و نمی‌توانند چیزی را خارج از کنترل خود تحمل کنند.

کنترل گر هستند

زنان لجباز بسیار کنترلگر هستند. همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ همه چیز باید طبقه خواسته آنها پیش رفته و خودشان در مورد آنها تصمیم گیری کنند. در غیر اینصورت کلافه شده و واکنش های بدی از خود نشان می‌دهند.

حس همدلی ندارند

طبیعتا با وجود لجبازی و گاها خودخواهی، افراد نمی‌توانند با دیگران همدلی کنند. با اینکه زنان در مقایسه با مردان روحیه همدلی بیشتری در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهند؛ اما این موضوع در مورد زنان لجباز صادق نیست.

اشتباهات خود را قبول نمی‌کنند

لجبازی باعث می‌شود تا افراد بر کار اشتباه خود پافشاری کرده و آنها را نپذیرند. به همین دلیل زنان لجباز نیز در شرایط مختلف، اصلا مسئولیت کار خود را قبول نکرده و بر آن تاکید می‌کنند. برای آشنایی با ویژگی های رفتاری زنان دروغگو کلیک نمایید.

به طور مکرر نه می‌گویند

زنان لجباز با هرچیزی مخالفت می‌کنند. حتی در مواردی با اینکه دوست دارند کاری را انجام دهند؛ اما بازهم به آن نه می‌گویند. این موضوع برای خودشان نیز ناراحت کننده است؛ اما به هرحال آن را انجام می‌دهند.

علت بروز رفتارهای زنان لجباز

پیدا کردن دلیل رفتارهای زنان لجباز نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در این صورت راحت تر می‌توان آنها را درک کرده و یا آنها کنار آمد. حتی با وجود دانستن علت، می‌توانیم به شکل موثرتری به آنها کمک کنیم. در این قیمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

کمبود اعتماد به نفس

یکی از اصلی ترین دلایل رفتارهای زنان لجباز ، کمبود اعتماد به نفس در آنان است. این موضوع در ناخودآگاه آنها ثبت شده است که ضعیف هستند و از این طریق در حال پنهان کردن آن می‌باشند. از طرفی رفتارهای لجبازانه به آنها احساس قدرت داده و از این طریق در حال جبران این کمبود در خود هستند.

نتیجه گرفتن از لجبازی در گذشته

یکی دیگر از دلایل رایج رفتارهای زنان لجباز ، این است که آنها در گذشته از چنین رفتارهای نتیجه گرفته اند. در واقع همه آدمها زمانی که می‌بینند رفتارهای حتی اشتباه آنان، به نتیجه دلخواهشان منتهی می‌شود؛ بازهم اینکار را می‌کنند.

نحوه برخورد با زنان لجباز

اما چطور باید با زنان لجباز برخورد کرد؟ در برخی موارد امکان فاصله گرفتن و یا حتی جدایی از چنین زنانی وجود ندارد. از این رو باید به روش دیگری با آنها برخورد کرده و یا این موضوع را در مورد آنها پذیرفت. برای اطلاع از خواسته های زنان در رابطه کلیک نمایید.

پیدا کردن دلیل این موضوع: همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم؛ پیدا کردن دلیل این موضوع کمک بزرگی به شما خواهد کرد. که معمولا هم از این دو حالت خارج نیست.

تحریک نکردن آنها: بهتر است کاری نکنید تا روحیه لجبازی در آنها تحریک شود. در واقع آنها در مورد برخی از موضوعات پافشاری بیشتری دارند. که بهتر است شما به سراغ آنها نروید.

مقابله به مثل نکردن: فراموش نکنید که جواب لجبازی را با لجبازی ندهید. این روش نه تنها جواب نمی‌دهد؛ بلکه اوضاع را پیچیده تر نیز خواهد کرد.

کمک گرفتن از روانشناس: در مورد زنان لجباز بهتر است حتما از روانشناس کمک بگیرید. در غیر اینصورت ممکن شاهد تشدید شدن چنین رفتارهایی در آنها باشید.

حقایقی که باید در ازدواج با زنان لجباز بدانید

همچنین اگر قصد ازدواج با زنان لجباز را دارید؛ باید نکاتی را در این زمینه در نظر گرفته و خود را برای آنها آماده کنید. برای مثال او مستقل است و در بیشتر موارد نیازی به کمک شما ندارد. برخی دیگر از موضوعاتی که در چنین رابطه ای باید انتظارش را داشته باشید؛ شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی با انواع سیاست های زنانه کلیک نمایید.

  • بسیار پرشور بوده و میزان علاقه او زیاد است
  • برای شما می‌جنگد
  • عامل محرکی برای حرکت رو به جلوست
  • به حرف های او گوش داده و در مقابل او مقاومت نکنید

پیامدهای ازدواج با زنان لجباز

پیامدهای ازدواج با زنان لجباز

با وجود تمام مزایایی که ممکن است رفتارهای زنان لجباز در رابطه برای شما داشته باشد؛ باید انتظار بروز مشکلاتی را نیز در این زمینه داشته باشید. در چنین شرایطی زوجین اصلا نمی‌توانند رابطه سالمی با یکدیگر داشته و به درستی با هم صحبت کنند. از طرفی رابطه بعد از مدتی تبدیل به میدان جنگی برای قدرت شده و هر فردی به دنبال اثبات حرف خود است. در صورت حضور فرزندان این موضوع بر روی آنان نیز تاثیر گذاشته و حتی آنان نیز چنین رفتارهایی را می‎آموزند.

سخن پایانی

طبیعی است که گاهی زنان با لجبازی به دنبال جلب توجه و یا کسب قدرت بیشتری مخصوصا در ارتباط با مردان باشند. اما باید این موضوع را بدانند که لجبازی بیش از حد منجر به بروز مشکلات زیادی شده و حتی برای زندگی شخصی خودشان نیز مخرب است. از این رو بهتر است تلاش کنند تا از موضع خود کمی فاصله گرفته و گذشت بیشتری از خود نشان دهند. در این زمینه بهتر است حتما از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان لجباز می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره