اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

پول دادن به معتاد | به معتاد پول بدهیم یا نه؟

پول دادن به معتاد و حمایت مالی از او تبعات زیادی خواهد داشت. با اینکه خانواده ها همواره بر سر این دوراهی قرار گرفته و تصور می‌کنند که اگر به فرد معتاد پول ندهند به معنی طرد کردن اوست. اما پول دادن به چنین فردی هم به ضرر او خواهد بود و هم خانواده. چرا که فرد معتاد همه پول و انرژی خود را در راه اعتیاد مصرف کرده و هیچ هدف دیگری برای خرج کردن پول خود ندارد. با وخیم تر شدن اعتیاد، فرد شغل خود را بعد از مدتی از دست می‌دهد؛ از این رو تعجبی ندارد که برای دریافت کمک به سراغ شما آمده و بهانه تراشی کنند. اما باید بهتر است اینکار را انجام نداده و با کمک یک متخصص برای ترک اعتیاد با او همراهی کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول دادن به معتاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

به معتاد پول بدهیم یا نه؟

نمی‌توان به طور مستقیم به این سوال جواب داد؛ چرا که به مسائل مختلفی باید در این زمنیه توجه داشت. طبیعی است که یک معتاد از شما درخواست پول داشته باشد. اما نحوه واکنش شما در این مورد اهمیت دارد. معمولا فرد معتاد در این شرایط بهانه های مختلفی برای گرفتن پول از شما می‌آورد که باید نسبت به آنها هشدار بوده و فریب نخورید. چرا که این پول برای او آسیب زننده است و باعث می‌شود تا بیشتر درگیر اعتیاد گردد. اما به جای پول دادن به معتاد چه باید کرد؟

در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد. اما به طور کلی بهتر است تا حد امکان از کمک مالی به فرد معتاد پرهیز کرده و از روش های دیگر از او حمایت کنید. برای اطلاع از راه های تشویق معتاد به ترک کلیک نمایید.

پیامدهای ناشی از پول دادن به معتاد

پیامدهای پول دادن به معتاد

با اینکه احتمالا معتاد برای تامین هزینه های اعتیاد خود دست به روش های نامتعارف دیگری می‌زند؛ اما در برخی موارد همین بی پولی است که منجر به ترک اعتیاد شده و باعث می‌شود تا افراد از اعتیاد خود دست بکشند. در این قسمت به توضیح برخی از پیامدهایی خواهیم پرداخت که پول دادن به معتاد باعث آنها می‌شود. برای آشنایی با چگونگی رفتار با معتاد کلیک نمایید.

مصرف مجدد و بازگشت به اعتیاد

زمانی که به فردی که در حال ترک اعتیاد است؛ پول داده می‌شود، بسیار احتمال دارد که دوباره مصرف را آغاز کرده و به سراغ اعتیاد برود. همانطور که گفته شد؛ بی پولی خود یک انگیزه برای ترک اعتیاد است که با وجود پول دیگر افراد به آن فکر نکرده و به مصرف خود ادامه می‌دهند.

خطر اوردوز

یکی دیگر از پیامدهای پول دادن به معتاد، خطر اوردوز است. در این شرایط افراد تا جایی که پول دارند؛ مواد خریده و مصرف می‌کنند که همین منجر به اوردوز خواهد شد. از طرفی بعد از گذشت مدتی دوز مصرفی افراد بالا رفته و باید مقدار بیشتری مواد مصرف نمایند. اما زمانی که پول نداشته باشند؛ نمی‌توانند اینکار را انجام دهند. به همین دلیل بهتر است حتی در صورت پول دادن به فرد معتاد، مقدار آن کم باشد.

بروز مشکلات مالی در خانواده

یک فرد معتاد همواره به پول نیاز دارد. از این رو با هربار پول دادن به معتاد دیگر نباید توقع بازگشت پول خود را داشته و او احتمالا هربار از شما مقدار بیشتری درخواست می‌کند. بسیاری از خانواده ها دقیقا به همین دلیل بعد از مدتی دچار بحران مالی می‌شوند. از این رو این موضوع می‌تواند به طور کلی به اقتصاد خانواده آسیب بزند. برای اطلاع از نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک نمایید.

عوارض پول ندادن به معتاد

اما در صورت پول ندادن به معتاد چه اتفاقی می‌افتد؟ این موضوع بیشتر خانواده ها را نگران می‌کند. در واقع به دلیل پیامدهای ناشی از پول ندادن به معتاد است؛ که اطرافیان به معتاد پول می‌دهند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر هستند.

دزدی کردن

در بیشتر موارد زمانی که خانواده دیگر با پول دادن به معتاد موافقت نمی‌کند؛ او نیز شروع به فروختن وسایل خود کرده و یا به دزدی کردن روی می‌آورد. برای او فرقی نمی‌کند که وسیله ارزشمند است یا خیر. تنها به فکر راهی برای تامین مواد مخدر است.

مورد سواستفاده قرار دادن خانواده

زمانی که به معتاد پول کافی نرسد؛ او خانواده خود را تحت فشار قرار می‌دهد. در این حالت شاهد پرخاشگری، تهدید کردن و رفتارهای این چنینی در معتادین هستیم. که در واقع با این رفتارها می‌خواهند از خانواده پول بگیرند.

مشکلات خانوادگی

با حضور یک فرد معتاد در خانواده، مشکلات قدیمی تشدید شده و یا مشکلات جدیدی بروز می‌کند. در واقع بسیاری از زوجین به همین دلیل از یکدیگر جدا می‌شوند و یا خانواده ها به طور کامل فرزند خود را طرد می‌کنند. اعتیاد، خانواده را از نظر روانی در فشار زیادی قرار داده و مسائل زیادی برای آنها ایجاد می‌کند. برای اطلاع از دلایل کتک زدن پدر در افراد معتاد کلیک نمایید.

چگونه به معتاد پول دهیم؟

گاهی نمی‌توان به طور کامل پول دادن به معتاد را متوقف کرد. البته که همواره پول ندادن به او روش بهتری بوده و بیشتر احتمال دارد که او را مجبور به ترک اعتیاد نماید. در این حالت باید مقدار کمی برای خرج روزانه فرد معتاد به او پول داده شود؛ تا قادر به خرید مواد نباشد. و یا اگر او قصد خرید چیزی را دارد؛ درست به همان اندازه به او پول دهید و نه بیشتر. این اقدامات شاید غرور فرد معتاد را جریحه دار کند؛ اما در نهایت منجر به ترک او خواهد شد.

به جای پول دادن به معتاد چه کنیم؟

جایگزین پول دادن به معتاد

خانواده ها بهتر است به دنبال راهی باشند تا این موضوع را متوقف کرده و به دنبال راه جایگزینی باشند. برخی از اقداماتی را که والدین و یا همسران می‌توانند به جای پول دادن به معتاد انجام دهند؛ شامل موارد زیر هستند.

کمک کردن به او برای ترک اعتیاد: به جای پول دادن به معتاد به صورت مستقیم، از او حمایت کنید تا فرایند ترک اعتیاد را آغاز کند. حتی می‌توانید هزینه های ترک او را بر عهده بگیرید.

حمایت کردن از خانواده او: همچنین از خانواده او به روش های مختلف حمایت کرده و سعی کنید پول کافی در اختیار آنها قرار دهید و نه فرد معتاد.

کمک گرفتن از متخصص: در این مورد حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا پیامدهای ناشی از اعتیاد را در خانواده به حداقل برسانید.

حکم شرعی پول دادن به معتاد

این موضوع به قدری جدی است که حتی مجتهدین نیز در مورد آن فتوا داده و معتقدند که کمک مالی یا غیرمالی به فرد معتاد که باعث ترغیب او در ادامه دادن اعتیاد گردد؛ حرام است.

سخن پایانی

با اینکه در برخی موارد پول ندادن به معتاد برای خانواده او بسیار دشوار بوده و نمی‌خواهند او را در شرایط سخت ببینند؛ اما فراموش نکنید که اینکار به نفع او نخواهد بود. بهتر است از روش ها دیگر برای حمایت از او استفاده کرده و حتما در زمینه پول دادن به معتاد از یک روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول دادن به معتاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره