ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

تلفن جواب ندادن همسر | چرا دوست پسرم / دخترم تلفن جواب نمیده

تلفن جواب ندادن یکی از رفتارهایی است که احساسات مختلفی را در دیگران برمی‌انگیزد. در واقع طبیعی است که در برخی موارد افراد قادر به پاسخگویی تلفن همراه خود نباشند؛ اما گاهی اینکار برای عده ای تبدیل عادت شده و اینکار را به صورت مداوم انجام می‌دهند. این وسیله برای برقراری ارتباط با دیگران و همچنین مطلع شدن از حال آنان است. اما وقتی فردی این رفتار را می‌کند دیگر راهی برای ارتباط نمی‌گذارد. بهتر است افراد همواره برای کارهای ضروری در دسترس بوده به تلفن و همچنین پیام های خود جواب دهند. البته گاهی این بی توجهی به طرف مقابل نیز برمی‌گردد. چرا که وقتی افراد در اینکار زیاده روی می‌کنند طرف مقابل نیز دیگر مایل به جواب دادن تلفن خود نخواهد بود. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباطات می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تلفن جواب ندادن

از آنجایی امروزه تلفن همراه یکی از وسیله های مهم ارتباطی در زمینه های مختلف محسوب نمی‌شود؛ نمی‌توان به راحتی تماس ها و همچنین پیام های دیگران را نادیده گرفت. بهتر است قبل از تلفن جواب ندادن، خود را به جای طرف مقابل گذاشته و در این مورد فکر کنید. چرا که احتمالا این رفتار دیگران را ناراحت و یا عصبانی می‌کند. همه افراد گاهی نیاز به استراحت از لحاظ فکری دارند.

از این رو تلفن خود را از دسترس خارج کرده و با هیچکس ملاقات نمی‌کنند. اینکار برای مدت زمان کوتاه مشکلی ندارد. اما نباید طولانی شده و منجر به نگرانی دیگران گردد. بهتر است افراد در این مورد با دیگران صحب کرده و آنان را مطلع نمایند. برای اطلاع از انواع ارتباط کلامی کلیک کنید.

دلایل تلفن جواب ندادن

دلایل تلفن جواب ندادن

تلفن جواب ندادن، دلایل مختلفی دارد. فراموش نکنید که این تنها یکی از راه های ارتباطی بوده و همچنین افراد همیشه نمی‌توانند در دسترس باشند. به همین دلیل در این مورد نباید از آنان متوقع بود. اما به طور کلی مطلع شدن از دلایل این موضوع باعث می‌شود تا افراد کمتر دچار نگرانی شوند.

درگیری های کاری

یکی از دلایل اصلی تلفن جواب ندادن، درگیری های کاری و مشغله هی مختلف است. بیشتر افراد وقتی در محل کار خود هستند؛ نمی‌توانند از تلفن همراه خود استفاده کنند و یا اصلا وقتی برای آن ندارند. از طرفی حتی در خانه نیز وظایفی دارند که باید به آنان رسیدگی کنند. با اینکه همواره زمانی برای پاسخ دادن به تماس ها و پیامک ها پیدا می‌شود. اما بهتر است در این زمینه به دیگران سخت گیری نکنید.

زیاده روی طرف مقابل در این کار

یکی دیگر از دلایل جواب تلفن ندادن، زیاده روی دیگران در زنگ زدن و پیامک دادن است. وقتی اطرافیان به طور مداوم زنگ زده و پیامک می‌دهند؛ افراد کلافه شده و دیگر تمایلی به جواب دادن پیدا نمی‌کنند. البته بهتر است به جای جواب ندادن، به آنها بگویید که در زمان مشخص به شما پیام داده و یا زنگ بزنند. همچنین کار خود را به صورت خلاصه و مستقیم بیان کنند.

تلفن جواب ندادن و تلاش برای حفظ تمرکز

گاهی افراد برای حفظ تمرکز خود جواب تلفن ندادن را انتخاب می‌کنند. این موضوع می‌تواند منجر به حواسپرتی شده؛ از این رو آنان برای انجام کاری مانند درس خواندن و یا حتی در محل کار خود، تلفن همراه خود را خاموش کرده و یا اصلا پاسخ نمی‌دهند.

ویژگی های شخصیتی

برخی از افراد به طور کلی تمایلی به صحبت کردن با تلفن همراه ندارند. آنان پیام دادن را ترجیح داده و حتی اگر شرایط تلفن حرف زدن را هم داشته باشند؛ باز اینکار را نمی‌کنند. با اینکه این موضوع گاهی به ضرر آنها تمام شده مشکلاتی را برای آنان موجب می‌شود. با این حال بازهم به تماس های خود پاسخ نمی‌دهند.

چرا از تلفن جواب ندادن طرف مقابل دچار اضطراب می‌شویم؟

جواب تلفن ندادن دیگران، ما را دچار احساسات مختلفی می‌کند. این موضوع منشا روانی داشته که بهتر است به آن بپردازیم. اضطراب ناشی از این موضوع به دلیل وجود طرحواره رها شدگی در افراد است. در واقع وقتی دیگران به تلفن های آنان جواب نمی‌دهند؛ احساس رها شدگی و طرد شدن کرده و به همین دلیل دچار ناراحتی می‌شوند. در واقع احساس ترس و ضعف است که دیگران را از جواب تلفن ندادن دچار اضطراب می‌کند. برای مثال آنان تصور می‌کنند که وقتی فردی جواب تلفن های آنان را نمی‌دهد؛ به این معنی است که با آنان قطع ارتباط کرده و دیگر علاقه ای به آنان ندارد. اما این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که شاید طرف مقابل در شرایط سختی قرار دارد.

چگونگی برخورد با تلفن جواب ندادن

برخورد با تلفن جواب ندادن

در برخورد با فردی که جواب تلفن ندادن برای او تبدیل به عادت شده است؛ نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد. در واقع بهتر است افراد این موضوع را حل کرده چرا که در رابطه می‌تواند منجر به بروز مشکلات بیشتری گردد. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شود.

حفظ آرامش

در قدم اول در مورد جواب تلفن ندادن دیگری، آرامش خود را حفظ کرده و داستان سازی نکنید. تنها این مورد را در نظر داشته باشید که شاید او در شرایط سختی بوده و قادر به پاسخگویی بلافاصله نیست و به زودی با شما تماس می‌گیرد.

پرهیز از زنگ زدن و پیام دادن مداوم

در برخی موارد افراد به قدری در مورد جواب تلفن ندادن دچار استرس و نگرانی می‌شوند؛ که به طرف مقابل به صورت مداوم زنگ زده و پیام می‌دهند تا زمانیکه او جواب دهد. اما اینکار درست نبوده و بیشتر شما را مضطرب می‌کند. بهتر است بعد از یکبار زنگ زدن، کمی صبر کنید.

درک کردن شرایط و صبر کردن

درک کردن شرایط طرف مقابل نیز می‌تواند در مورد جواب تلفن ندادن، بسیار موثر باشد. در واقع وقتی می‌دانید که او الان در چه وضعیتی است و به چه دلیل جواب تلفن را نمی‌دهد؛ دیگر لزومی برای نگرانی وجود ندارد. باید شرایط آنان را درکر کرده و از این بابت به آنها فشار نیاورید.

برقراری تعادل

همچنین در مورد برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه نیز، تعادل را رعایت کنید. برای مثال اگر شما یکبار به طرف مقابل زنگ زدید؛ بهتر است در نوبت بعدی او اینکار را انجام دهد. با اینکه زنگ زدن برای صحبت کردن در مورد مسائل کاری و مهم نوبتی نیست. اما در مواردی که کار ضروری ندارید؛ بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید.

به طور مستقیم از او بپرسید

یکی دیگر از راه هایی که می‌توانید در مورد جواب تلفن ندادن مداوم طرف مقابل انجام دهید؛ سوال پرسیدن به صورت مستقیم و صحبت کردن در این مورد است. بهتر است به صورت محترمانه به او بگویید که اینکاراو، شما را ناراحت می‌کند و منجر به فاصله می‌گردد.

سخن پایانی

بسیاری تصور می‌کنند که جواب تلفن ندادن، یکی از موارد پیش پا افتاده در یک رابطه است. اما اینطور نیست و باید عوامل دیگر را نیز در نظر داشت. در روابط کاری، جواب تلفن ندادن می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. حتی در یک رابطه عاطفی نیز این موضوع حائز اهمیت است. از همین رو بهتر است افراد در این مورد از همان ابتدا صحبت کرده و شرایط را با طرف مقابل در میان بگذارند. همچنین برای حل این مشکل، می‌توان از روانشناس نیز کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره