اعتیاددرمان و ترک اعتیاد

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد را چطور رفع کنیم؟

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد زندگی بسیاری از زوجین را تحت تاثیر قرار داده و یا مشکلات شان را تشدید می‌کند. در واقع یکی از اصلی ترین پیامدهای اعتیاد همین موضوع است. هم زنان و هم مردان تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و احتمالا دوران سختی را سپری خواهند کرد. با اینکه همه از تاثیر اعتیاد بر وضعیت جسمانی مطلع هستیم؛ اما کمتر کسی این موضوع را جدی گرفته و بعد از مدتی از آن باخبر می‌شود. در واقع اعتیاد هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم بر زندگی جنسی افراد تاثیر دارد. از این رو افراد باید در حین مصرف و حتی در دوران ترک به این موضوع توجه داشته اقدامات لازم را در این مورد انجام دهند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

افراد در دوران مصرف مواد مخدر به آخرین موضوعی که فکر می‌کنند برقراری رابطه جنسی و به طور کلی زندگی زناشویی است. در مواردی نیز شاهد بیشتر شدن میل جنسی افراد بعد از مصرف هستیم. البته این از پیامدهای کوتاه مدت مصرف مواد مخدر است. اما به طور کلی بعد از گذشت مدتی افراد کاملا میل جنسی خود را از دست داده و یا حتی در این مورد ناتوان می‌شوند. یعنی در صورتی که افراد مایل به برقراری رابطه باشند نیز به دلیل اختلال در نعوظ و یا حتی موضوع زودانزالی نمی‌توانند اینکار را انجام دهند. کسب اطلاعاتی در این مورد می‌تواند به افراد کمک زیادی کرده و زندگی جنسی آنها را نجات دهد. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد کلیک کنید.

تاثیر اعتیاد بر عملکرد جنسی

انواع مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که چطور مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد ایجاد شده و همچنین تاثیر اعتیاد بر مسائل جنسی چگونه است. در این قسمت به توضیح این موضوع می‌پردازیم. برای پاسخ به سوال بعد از ترک اعتیاد چه رفتارها و اقداماتی باید کرد کلیک نمایید.

📌وضعیت جسمانی

برخی حتی برای درمان مشکلات جنسی خود نیز به سراغ مصرف مواد مخدر می‌روند. اما این موضوع کاملا اشتباه بوده و مصرف مواد، مخصوصا در دراز مدت منجر به از دست رفتن حساسیت و ارتباط بین نورون های ناحیه تناسلی می‌گردد. بدین شکل که افراد دیگر نمی‌توانند کنترلی بر این ناحیه داشته باشند. از طرفی تعادل هورموتی در آنها بهم ریخته و دچار کمبود هورمون های لازم در مورد میل جنسی می‌گردند. از این رو بی میلی جنسی را تجربه می‌کنند. شاید مصرف برخی از مواد در ابتدا عملکرد جنسی را بهبود بخشد. اما در دراز مدت بدن نسبت به ماده مخدر مقاومت پیدا کرده و دیگر تاثیر خود را در این مورد از دست می‌دهد.

📌تاثیر روانی

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد خود را به شکل روانی نیز بروز می‌دهند. بدین صورت که افراد در ابتدا دچار افزایش اعتماد به نفس در زمینه جنسی شده تصور می‌کنند که عملکرد بسیار خوبی دارند. اما بعد از مدتی به طور کلی نسبت به خودشان احساس بدی پیدا کرده و دیگر انرژی لازم نیز برای برقراری رابطه جنسی را ندارند.

📌بازگشت به اعتیاد

بسیاری از معتادین دقیقا به دلیل مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد ، مصرف مجدد ماده مخدر را از سر می‌گیرند. چرا که به این دلیل احساس سرخوردگی کرده و می‌خواهند با مصرف مواد از واقعیت فرار کنند.

راه های درمان مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

اما خوشبختانه در بیشتر موارد مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد دائمی نبوده و می‌توان با استفاده از روش هایی بر آنها غلبه کرد. به طور کلی بعد از ترک بدن شروع به ترمیم خود کرده و احتمال حل این مشکل نیز هست. اما افراد نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

⭕محدود کردن رابطه جنسی

از آنجایی که احتمال بروز مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد بسیار بالاست؛ افراد بهتر است تا مدتی بعد از ترک از برقراری رابطه جنسی پرهیز کرده و فعالیت های جنسی خود را محدود کنند. در این حالت احساس فشار کمتری را نیز تجربه خواهند کرد. از طرفی همسر نیز باید در این مورد با آنها همکاری کرده و برای برقراری رابطه جنسی اصرار نکنند.

⭕ مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | شروع دوباره به آرامی

افراد پس از ترک اعتیاد باید فعالیت های جنسی خود را به مرور آغاز کنند. طبیعی است که در ابتدا نمی‌توانند یک رابطه کامل و بدون عیب و نقص داشته باشند. بدن آنها هنوز برای چنین چیزی آماده نبوده و نیاز به زمان بیشتری هست. برخی از متخصصین مدت زمان این دوران را شش ماه تا یکسال پیشنهاد می‌کنند.

⭕صحبت کردن در این مورد با همسر

همچنین افراد باید حتما در مورد مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد با همسر خود صحبت کرده و او را در جریان تغییرات بدنی خود قرار دهند. برخی از افراد تمایل دارند که همه چیز را خوب و طبیعی جلوه داده و به دلیل احساس غرور از بیان کردن ناتوانی خود می‌ترسند. اما این حالت می‌توان همه چیز را بدتر کند.

⭕ مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | دارودرمانی

یکی دیگر از راه های غلبه بر مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد ، دارودرمانی است. افراد باید برای رفع این مشکل در صورت نیاز دارو مصرف کرده و تحت نظر پزشک این مشکل را حل کنند. فراموش نکنید که خود داروها می‌توانند منجر به بروز عوارض جانبی شوند؛ از این رو استفاده از آنها به صورت خودسرانه اقدام درستی نیست.

⭕کمک گرفتن از مشاور جنسی

کمک گرفتن از مشاور جنسی نیز یکی دیگر از راه های حل مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد است. در واقع افراد علاوه بر اینکه باید در این دوران از یک پزشک و روانشناس کمک بگیرند؛ بهتر است با یک مشاور جنسی نیز مشورت نمایند. چنین فردی شرایط زوج را بررسی کرده و با استفاده از تمریناتی به آنها کمک می‌کند تا این دوران را راحت تر پشت سر بگذارند.

تاثیر انواع مواد در مورد مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

ترک اعتیاد به طور کلی منجر به بروز تغییراتی در بدن شده که در این حالت وضعیت جنسی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اما این شرایط در مورد مخدر مختلف، کمی متفاوت است.

🔸ماری جوانا حشیش و گرس

این مواد در بیشتر موارد منجر به بروز اختلال نعوظ شده و از طرفی در دراز مدت زنان و مردان را عقیم می‌کند. در بهترین حالت افراد تحت تاثیر مصرف این مواد دچار بی میلی جنسی و بی انگیزگی نسبت به همسر می‌شوند.

🔸تریاک

تریاک در بیشتر موارد منجر به بروز زودانزالی در افراد می‌شود. در حالی که در ابتدای مصرف تاثیر مثبت داشت. با پیشروی در مصرف و وابستگی جسمانی مردان دچار زودانزالی و حتی ناتوانی در نعوظ می شوند.

🔸شیشه

مصرف شیشه با تاثیری که بر مغز دارد؛ منجر به بی میلی جنسی و یا تمایل به برقراری روابط جنسی پرخطر می‌گردد.

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد برای زنان

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد زنان

برخی تصور می‌کنند که مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد تنها محدود به مردان است. اما زنانی که خود مصرف کننده هستند و یا در معرض دود مصرفی همسرشان قرار دارند؛ مشکلاتی را تجربه می‌کنند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌شود.

اختلال در سیستم تولید مثل

ابتلا به سرطان های پستان، رحم و تخمدان

افزایش احتمال ناباروری

بروز تغییراتی در چرخه جنسی و قاعدگی

احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی

ابتلا به اختلالات جنسی

سخن پایانی

بروز مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد یکی از مهم ترین و مخرب ترین پیامدهای اعتیاد است. چرا که در این حالت دو نفر تحت تاثیر قرار گرفته و حتی روابط عاطفی شان نیز دچار مشکل می‌شود. از این رو افراد باید در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشکلات جنسی پس از ترک درمان می شوند ؟

بله؛ درمان مشکلات جنسی اگرچه ممکن است برای زمانی شما را درگیر خود کند اما قابل‌درمان است. هرچه بیشتر به توصیه‌ها و نکات آموزشی در ارتباط با مسائل جنسی توجه داشته باشید، این مشکلات سریع‌تر برطرف خواهند شد.

استفاده از کدام مواد مخدری باعث بروز مشکلات جنسی می‌شود؟

استفاده از تمامی انواع مواد مخدر پس از مدتی باعث بروز مشکلات جنسی می‌شود و در دوره ترک نیز ممکن است فرد مشکلاتی را تجربه کند.

همسر فرد چطور می‌تواند به بهبود مشکلات جنسی پس از ترک کمک کند؟

بهتر است نارضایتی خود را به شکل نامناسبی بیان نکنید و با صبوری برای بهبود شرایط به فرد کمک کنید. علاوه بر این استفاده از تکنیک‌هایی نظیر ماساژ جنسی و تمرین‌های رفتاری را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره