خانوادهزوج و خانواده

اختلاف با خانواده شوهر | بعد دعوا با خانواده شوهر چه کنیم؟

اختلاف با خانواده شوهر بعد از ازدواج موضوعی است که بین بسیاری از زوجین بروز می‌کند. غافل از اینکه زمانی که با خانواده همسر خود دچار مشکل شوید؛ با خود او نیز نمی‌توانید به درستی ارتباط بگیرید. از این رو توجه کردن به این موضوع و تلاش برای حل آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد قبل از ازدواج تصور می‌کنند که خانواده طرف مقابل اصلا مهم نیستند و نیازی به برقراری ارتباط با آنها وجود ندارد. در صورتی که همسر شما در این خانواده بزرگ شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر آنهاست. شما نمی‌توانید او را به طور کلی از خانواده جدا کنید. از طرفی رفت و آمد با آنها نیز اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل باید نسبت به نکاتی آگاه بوده و تلاش کنید تا آنها را رعایت نمایید. در این مورد می‌توانید از یک مشاوره خانواده نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف با خانواده شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اختلاف با خانواده شوهر چگونه است؟

تقریبا می‌توان گفت که اختلاف با خانواده شوهر یکی از رایج ترین مسائلی است که زنان در زندگی مشترک دارند. حتی می‌توان گفت که در ابتدای ازدواج این موضوعات بیشتر بوده و به تدریج کمرنگ تر می‌شوند. در واقع افراد می‌آموزند که چطور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شناخت بیشتر افراد نیز از یکدیگر در این مورد موثر است. این اختلاف ها به شکل های مختلفی بروز کرده و خانواده ها نیز واکنش های متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. در ادامه بیشتر در مورد دلایل بروز این اختلاف ها و راه های مقابله با آنها توضیح خواهیم داد. برای جلوگیری از دخالت مادر شوهر کلیک نمایید.

چطور اختلاف با خانواده شوهر را حل کنیم؟

حل اختلاف با خانواده شوهر

مطمئنا خود شما نیز از بروز اختلاف با خانواده شوهر خوشحال نیستید. به همین دلیل می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید تا بر این شرایط غلبه کرده و این مشکل را حتی به خاطر همسر خود حل کنید. در این قسمت به توضیح این راهکارها خواهیم پرداخت.

برنامه ریزی برای رابطه با خانواده ها

یکی از اقدامات موثر در زمینه برطرف کردن اختلاف با خانواده شوهر ، صحبت کردن و برنامه ریزی در مورد الگوی رفت و آمد و رابطه با خانواده هاست. زمانی را به اینکار اختصاص داده و به دور از جبه گیری و مشاجره، به آرامی این مسئله را حل کنید.

احترام به حریم خصوصی افراد

در شرایط اختلاف با خانواده شوهر هم باز به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید. در واقع زمانی که اینکار را برای دیگران انجام دهید می‌توانید انتظار داشته باشید تا دیگران هم به حریم خصوصی شما احترام بگذارند. یکی از جنبه های حفظ حریم خصوصی این است که در مورد مشکلات تان با همسر با خانواده او صحبت نکرده و یا حرف هایی که از آنان می‌شنوید را به همسر خود منتقل نکنید.

حفظ احترام

در هر شرایطی احترام و ادب را نسبت به خانواده شوهر رعایت کنید. حتی در حین مشاجره نیز نیازی به پرخاشگری و یا لحن تند صحبت کردن، وجود ندارد. اتفاقا آرام و با احترام صحبت کردن، تاثیر حرف های شما را بیشتر خواهد کرد.

وفاداری خود را نشان دهید

بهتر است حسن نیت خود را به خانواده شوهر نشان داده و به آنها ثابت کنید که وفادار هستید. همسر شما، هم می‌تواند فرزند خوبی برای خانواده اش باشد و هم شوهر خوبی برای شما. پس از این بابت نگران نباشید و تلاش نکنید تا روابط خانوادگی را به هم بزنید.

کسب شناخت بیشتر از آنها

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ شناخت بیشتر افراد از یکدیگر از بروز بسیاری از سوتفاهمات جلوگیری می‌کند. برای شناخت نیز افراد نیاز به زمان و صبوری دارند. و همچنین خودشان نیز باید در این زمینه تلاش کنند. برای اطلاع از نقش خانواده در ازدواج کلیک نمایید.

پیشگیری از دخالت های آنان

پیشگیری از دخالت های آنان نیز راه دیگری برای حل اختلاف با خانواده شوهر است. با اینکه شما به کمک و راهنمایی های خانواده ها گاهی نیاز دارید؛ اما برخی از مسائل تنها به زوجین مربوط هستند و هیچ فرد دیگری نباید در مورد آنها مداخله کند.

علل بروز اختلاف با خانواده شوهر

از طرفی مطلع شدن از علل بروز اختلاف با خانواده شوهر نیز تاثیر زیادی در این مورد دارد. در واقع زمانی که افراد علت این موضوع را بدانند؛ می‌توانند از بروز آن پیشگیری کرده و یا واکنش بهتری در این مورد داشته باشند. برخی از دلایلی که منجر به بروز چنین حالتی می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند.

وابستگی همسر به خانواده اش: زمانی که شوهر به خانواده خود وابستگی زیادی داشته باشد؛ و نتواند بعد از ازدواج نیز میان همسر با خانواده اش تعادل ایجاد کند؛ احتمال بروز اختلاف زیاد خواهد شد.

تجاوز به حریم خصوصی افراد: با درمیان گذاشتن همه چیز با خانواده ها، و از بین رفتن حریم خصوصی، باید انتظار بروز اختلاف را نیز داشت.

انتقاد کردن به صورت غیر منطقی: انتقاد کردن اگر به درستی انجام شود؛ اصلا اشکالی ندارد. اما در صورتی که افراد روش انجام آن را نداند؛ مشکلاتی ایجاد می‌شود.

آداب و رسوم افراطی: گاهی این آداب و رسوم سختگیرانه و دست و پا گیر است که منجر به بروز چنین حالتی می‌شود.

انعطاف پذیر نبودن: زوجین باید در برخورد با خانواده های یکدیگر انعطاف پذیر باشند و بخشش و از خودگذشتگی داشته باشند.

نکاتی در زمینه پیشگیری از بروز اختلاف با خانواده شوهر

پیشگیری از اختلاف با خانواده شوهر

علاوه بر روش هایی که در بالا در مورد حل اختلاف با خانواده شوهر گفته شد؛ نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آنها به طور کلی سوتفاهمی ایجاد نشده و از بروز مشکل نیز پیشگیری می‌گردد. در این قسمت برخی از این نکات را ذکر کرده ایم.

  • حتما از مشاور کمک بگیرید
  • صحبت کردن به اندازه
  • رعایت احترام و ادب
  • حمایت کردن از همسر و تمرکز روی رابطه با او
  • تغییر را از خودتان شروع کنید
  • جدا از خانواده شوهر زندگی کنید
  • انرژی زیادی برای قانع کردن آنها نگذارید
  • عشق ورزیدن به همسر
  • لزومی ندارد سریعا با نظرات مخالفت کنید
  • در حضور خانواده شوهر برای او قدرت نمایی نکنید
  • در مقابل خانواده شوهر از او بدگویی نکنید
  • در مورد مشکلات مالی با خانواده شوهر صحبت نکنید
  • مراقبت از فرزندتان را به خانواده شوهر نسپارید

سخن پایانی

به طور کلی در زندگی مشترک، طبیعتا شرایطی ایجاد خواهد شد که منجر به اختلاف با خانواده شوهر می‌شود. از این رو باید روش برطرف کردن آن را دانست و خود را برای آن آماده نمود. چرا که در صورت ادامه یافتن چالش ها ممکن است با همسر خود نیز به مشکل بخورید. به همین دلیل برای پیشگیری از بروز این شرایط حتما با یک روانشناس نیز مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف با خانواده شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره