ازدواجزوج و خانواده

هنوز در 30 سالگی مجردم (ازدواج بعد سی سالگی هم قشنگه)

هنوز در 30 سالگی مجردم نمی‌دونم باید چیکار کنم؟ زمانی که مدت زمان زیادی را برای رسیدن یک شاهزاده سوار بر اسب سفید صبر می‌کنید؛ اما او نمی‌آید؛ احتمالا شما دیگر در موقعیت ازدواج نبوده و علاوه بر این زمان زیادی را نیز از دست داده اید. در بیشتر موارد عقب انداختن ازدواج تا سنین بالا از کمالگرایی افراد و ملاک های نادرست شان از ازدواج نشات می‌گیرد. در نهایت هم با فردی ازدواج می‌کنند که اصلا شبیه تصورات شان نیست. از طرفی این بدان معنا نیست که نمی‌توانید در سی سالگی ازدواج کنید. بلکه افراد ممکن است در هر سنی عشق زندگی خود را پیدا کنند. اما به هر حال در این سنین، کمی ازدواج کردن سخت تر شده و ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. در ادامه بیشتر در مورد راهکارهای موثر در این مسیر توضیح خواهیم داد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مجرد ماندن در 30 سالگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چرا هنوز در 30 سالگی مجردم؟

چرا هنوز در 30 سالگی مجردم

شاید در سی سالگی به عقب برگردید و از خودتان بپرسید که چرا هنوز در 30 سالگی مجردم؟ این سوال معمولا زمانی به ذهن افراد می‌رسد که هیچ شریک عاطفی نداشته و در یک رابطه جدی نیستند. البته شاید هم از انتخاب خود راضی باشند و به راحتی بتوانند خود را قانع کنند. اما به هر حال برخی از دلایلی که منجر مجرد ماندن افراد تا سن سی سالگی می‌گردد؛ شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از بهترین سن ازدواج کلیک نمایید.

در حال ادامه تحصیل بودید

یکی از دلایلی که معمولا افراد به خاطر آن ازدواج خود را به تعویق می‌اندازند؛ تحصیل کردن است. زمانی که دیگران از آنها در مورد ازدواج کردن می‌پرسند؛ می‌گویند که ما با درس یا کارمان ازدواج کردیم و یا در حال حاضر زمان کافی برای فکر کردن به ازدواج را نداریم.

نمی‌دانید چطور باید با جنس مخالف ارتباط برقرار کنید | هنوز در 30 سالگی مجردم

یکی دیگر از دلایل اصلی و مهم ازدواج نکردن تا سی سالگی ، نداشتن مهارت های ارتباطی با جنس مخالف است. شاید حتی خیلی زودتر موقعیت مناسبی برای ازدواج داشته اید؛ اما به این دلیل که نمی‌دانستید چطور باید به او نزدیک شده و ارتباط لازم را بگیرید؛ او را از دست داده اید. به همین دلیل است که توصیه می‌شود جوانان از سن کم چنین مهارت هایی را بیاموزند.

در جمع های مختلف حاضر نمی‌شوید

طبیعتا زمانی که تا سن سی سالگی هیچ جا نرفته اید و در جمع های مختلف حضور نداشتید؛ نباید انتظار زیادی در مورد ازدواج داشته باشید. چرا که برای پیدا کردن شخصی مناسب، نمی‌توانید تنها در خانه نشسته و منتظر باشید تا آنها شما را پیدا کنند.

مسائل اقتصادی | هنوز در 30 سالگی مجردم

یکی دیگر از دلایلی که برای ازدواج نکردن تا 30 سالگی مطرح است؛ مسائل اقتصادی است. این موضوع مخصوصا در جامعه ما و به ویژه برای پسران بیشتر اتفاق می‌افتد. چرا که شروع یک زندگی مشترک، مستلزم برخورداری از یک تمکن مالی است و هم دختران و هم پسران باید برای آن آمادگی داشته باشند.

ملاک های نادرستی برای ازدواج داشتید

داشتن ملاک های غیر واقع بینانه برای ازدواج نیز دلیل دیگری برای ازدواج نکردن تا 30 سالگی است. زمانی که افراد بسیار رویا پرداز هستند؛ هیچ فردی به چشم شان کافی نیامده و به همین دلیل یا هیچگاه ازدواج نمی‌کنند و یا در سنین بالا اینکار را انجام می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با انواع معیارهای ازدواج کلیک نمایید.

اعتماد به نفس ندارید | هنوز در 30 سالگی مجردم

ازدواج کردن و یا برقراری ارتباط با دیگران به این هدف، نیازمندی اعتماد به نفس و احساس خودارزشمندی است. زمانیکه افراد چنین احساسی را در مورد خودشان نداشته باشند؛ طبیعتا همواره ازدواج را به زمان دیگری موکول می‌کنند.

سخت گیر بوده اید

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که در مورد همه کیس های ازدواج خود بسیار ایرادگیر بوده و یک بهانه ای برای قطع ارتباط با آنها پیدا می‌کنند. چنین افرادی به دلیل سخت گیری های که داشته اند؛ تا سن 30 سالگی مجرد مانده اند.

از رقابت کردن می‌ترسید | هنوز در 30 سالگی مجردم

ازدواج کردن و یا ارزیابی افراد مختلف، تقریبا نوعی رقابت با دیگران محسوب می‌شود. برخی از افراد به این دلیل که به طور کلی روحیه رقابت جویی نداشته و یا تمایلی به اینکار ندارد؛ وارد چنین چیزی نمی‌شوند. این موضوع هم از عدم اعتماد به نفس آنها نشات می‌گیرد.

هنوز در 30 سالگی مجردم چیکار کنم؟

هنوز در 30 سالگی مجردم چیکار کنم؟

برخی تصور می‌کنند که اگر تازه در 30 سالگی به دنبال ازدواج کردن بروند؛ عجیب و یا غیرممکن است. در صورتی که هیچگاه برای ازدواج کردن دیر نبوده و در این مورد می‌توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. برای اطلاع از دلایل بالا رفتن سن ازدواج کلیک نمایید.

حتما از یک مشاور کمک بگیرید

در ابتدا بهتر است از یک مشاور کمک گرفته و سعی کنید تا روی مهارت های ارتباطی و یا اعتماد به نفس خود کار کنید. این موضوع باعث می‌شود تا دیدگاه شما نسبت به ازدواج تغییر کرده و به کیس های خود برای ازدواج فرصت دهید.

در مکان های مختلف حضور یابید

در مکان هایی که احساس می‌کنید آدم های شبیه به شما وجود دارند؛ حضور یابید و تلاش کنید تا با آنها ارتباط بگیرید. همین که بر ترس خود غلبه کرده و به بیرون از خانه بروید؛ قدم بزرگی برداشته اید.

از اپلیکیشن های آنلاین استفاده نمایید

امروزه اپلیکیشن های زیادی برای دوست یابی یا ازدواج وجود دارند که می‌توانید از آنها نیز برای ارتباط گرفتن با آدمها استفاده کنید. این روش برای افرادی که مایل به حضور در بیرون از خانه نیستند؛ بسیار مناسب است.

پیامدهای مجرد بودن در 30 سالگی

با اینکه در هر سنی ممکن است موقعیت ازدواج را تجربه کنید؛ اما به طور کلی دیر ازدواج کردن پیامدهای مختص به خود را دارد. هرچه سن شما بیشتر شود؛ احتمالا سخت گیر تر شده و به طور کلی تمایل خود را برای ازدواج کردن از دست خواهید  داد. از طرفی احتمالا جامعه و خانواده نیز فشار زیادی به شما وارد خواهند کرد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که سی سالگی سن بالایی محسوب نشده و افراد هنوز هم موقعیت های کافی در زمینه های مختلف دارند. اما به این دلیل که معمولا سن ازدواج در بازه 20 تا 25 سال است؛ ازدواج کردن در 30 سالگی دیر تلقی می‌شود. همچنین به طور کلی هرچه سن افراد برای ازدواج بالاتر می‌رود؛ مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است خود را برای این موضوع آماده کرده و از متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مجرد ماندن در 30 سالگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره