ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

دوست پسرم منو میزنه (دوست پسرم فحش میده و حرمت نگه نمیداره)

دوست پسرم منو میزنه نمیدونم چیکار کنم؟ طبیعی است که در یک رابطه عاطفی زمانی که به طرف مقابل علاقه و وابستگی دارید؛ به راحتی نمی‌توانید او را ترک کنید. اما در اینجا شما همسر طرف مقابل نیستید و از طرفی موضوع دست به زن داشتن و خشونت فیزیکی، بسیار حساس و مهم است. در واقع نباید به سادگی از کنار این موضوع بگذرید. وقتی در مورد علت این رویداد سوال می‌شود؛ دلایل بی اهمیت و سطحی را بیان می‌کنند. از این رو اگر فردی در یک رابطه عاطفی رفتارهای خشونت آمیز نشان می‌دهد؛ شاید بهتر باشد رابطه خود را با او پایان داده و از خودتان محافظت کنید. در این زمینه می‌توانید از یک مشاور نیز کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست پسرم منو میزنه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دوست پسرم منو میزنه

طبیعتا زمانی که شاهد این موضوع هستید که دوست پسرتان که زمانی خود را بسیار عاشق پیشه معرفی می‌کرد؛ اکنون شما را کتک می‌زند و یا بی احترامی می‌کند، در شرایط سختی از لحاظ روانی قرار خواهید گرفت. چرا که احتمالا هم ماندن در چنین رابطه‌ای و هم پایان دادن به آن برایتان دشوار است.

فراموش نکنید که او به هیچ دلیلی مجاز به انجام اینکار نیست. شاید ذهن شما شروع به دلیل تراشی کرده و حتی به این نتیجه برسید که او حق داشته که شما را کتک بزند؛ در صورتی که حتی همسرتان نیز نباید اینکار را بکند و شما لایق چنین چیزی نیستید. از این رو در ادامه بیشتر در مورد دلایل انجام اینکار و راه های برخورد ب آن توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های رابطه تاکسیک کلیک نمایید.

چرا دوست پسرم منو میزنه

چرا دوست پسرم منو میزنه

همانطور که گفته شد؛ احتمالا شما در ذهن خود دلایل زیادی برای این کار دارید. اما باید بدانید که این دلیل به شما برنمی‌گردد. بلکه چنین فردی که شما را کتک می‌زند مشکل داشته و خشم زیادی دارد. در این قسمت به توضیح دلایلی می‌پردازیم که منجر به بروز چنین رفتاری در دوست پسر می‌گردد. برای جلوگیری از بروز تحقیر شدن در رابطه کلیک نمایید.

او بسیار کنترلگر است

بروز چنین رفتاری از دوست پسر تنها به میزان خشم او برنمی‌گردد. بلکه گاهی او تمایل دارد تا با این روش شما را کنترل کند. چرا که با کتک زدن دختر دچار احساس ترس شده و برای هر موضوعی به دوست پسر خود جواب می‌دهد. برای مثال او از ترس اینکه دوباره کتک نخورد؛ در مورد لباسی که می‌خواهد بپوشد؛ دوستانش، محل کارش و به طور کلی همه چیز از دوست پسرش سوال می‌کند.

اعتماد به نفس کافی ندارند | دوست پسرم منو میزنه

پسری که دست بزن دارد؛ اعتماد به نفس کافی را ندارد. چنین افرادی از روش های دیگر احساس قدرت نمی‌کنند؛ به همین دلیل از کتک زدن استفاده کرده و به این روش می‌خواهند که طرف مقابل خود نشان دهند که در موضع قدرت هستند.

کنترلی بر روی خشم خود ندارند

نداشتن کنترل بر روی خشم، اصلی ترین موضوعی است که منجر به کتک زدن دوست پسر می‌شود. شاید از شما هم رفتار اشتباهی سر زده باشد و تا حدی مقصر باشید؛ اما او باید قادر باشد که خشم و عصبانیتش را در مورد شما کنترل کند. چنین افرادی معمولا در رابطه با سایر افراد مثل خانواده و یا همکاران شان تا حدی می‌توانند خشم خود را کنترل کنند. اما در مورد دوست دخترشان چنین نیستند.

مبتلا به اختلالات روانی و شخصیتی هستند | دوست پسرم منو میزنه

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان برای این موضوع مطرح کرد؛ ابتلا به اختلالات شخصیتی و روانی است. برای مثال افرادی که مبتلا به دو قطبی، شخصیت ضد اجتماعی، پارانوئید و بیش فعالی-کمبود توجه هستند؛ بسیار احتمال دارد که در دوره آشنایی، شریک خود را کتک بزنند.

باورهای اشتباهی که در مورد کتک زدن دوست پسر وجود دارد

شاید شما با وجود چنین رفتارهایی، همچنان تمایل داشته باشید که به رابطه خود با چنین فردی ادامه دهید و یا تصور کنید که همین یکبار بوده و شما مقصر بوده اید. اینها تله های فکری هستند که می‌توانند آینده شما را نابود کنند. این فرد در زمان آشنایی که همه افراد خود را بهتر از آن چیزی که هستند؛ نشان می‌دهند، شما را کتک می‌زند. طبیعتا بعد از ازدواج نیز اینکار را به صورت مکرر تکرار خواهد کرد. از این رو بهتر است با چند نمونه از باورهای اشتباهی که در این زمینه وجود دارد؛ آشنا شوید.

❌او بعد از اینکار عذرخواهی کرده و تلاش می‌کند تا جبران کند. حتی کادوهای گران قیمتی نیز برایم خریده است.

✅حتی این رفتار بعد از کتک زدن نیز خود راهی برای کنترلگری بیشتر بر روی شماست تا شما را در رابطه نگه دارد.

❌او درمان می‌شود و اگر ازدواج کنیم؛ دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

✅فرد پرخاشگر همواره پرخاشگر است. حتی شاید بعد از ازدواج بدتر هم بشود.

❌تقصیر خودم بود که مرا کتک زد.

✅شما هیچگاه شایسته خشونت فیزیکی، آنهم از طرف دوست پسرتان نیستید.

❌او مرا دوست دارد و به دلیل دوست داشتن زیاد است چنین رفتار می‌کند.

✅هیچگاه کسی به دلیل دوست داشتن زیاد، فرد دیگری را کتک نمی‌زند.

چه رفتاری باید از خود نشان دهید؟ | دوست پسرم منو میزنه

مقابله با کتک زدن دوست پسر

اما واکنش مناسب در چنین شرایطی چیست؟ حتی گاهی بهم زدن با چنین فردی نیز خطرناک است. از این رو باید در این مورد بسیار محتاطانه عمل کنید. برخی از روش های موثری که در این هنگام می‌توانید از آنها استفاده نمایید؛ شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از راه های قطع رابطه با دوست پسر کلیک نمایید.

صحبت کردن و تشویق او به دریافت مشاوره: به آرامی با چنین فردی صحبت کرده و او را ترغیب کنید که حتما از مشاور کمک بگیرد. در این صورت اصلا ادامه رابطه به صلاح نیست.

سعی کنید تا با روشی ایمن این رابطه را پایان دهید: از آنجایی که احتمال بروز هر رفتاری از این فرد وجود دارد؛ احتمالا موقع پایان دادن به رابطه نیز عصبانی شده و تحمل چنین چیزی را ندارد. از این رو به تدریج اما قاطعانه اینکار را انجام دهید.

در این مورد با یک فرد قابل اعتماد صحبت کنید: حتما یکی از اطرافیان خود را در جریان گذاشته تا در صورت لزوم بتوانید از او کمک بگیرید.

سعی کنید مدارکی از رفتارهای خشونت آمیز او داشته باشید: بهتر است از جای زخم ها و کبودی های خود عکس بگیرید و یا حتی در صورت لزوم تا زمانی که دیر نشده است؛ شکایتی تنظیم کنید.

فرصت دوم ندهید: به چنین دوست پسری اصلا نباید شانس دوباره ای داد. چرا که با اینکار تنها خود را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهید.

زمان بیشتری به خودتان بدهید: برای تصمیم گیری در این مورد عجله نکرده و به خوبی فکر کنید.

از 123 کمک بگیرید: این شماره اورژانس اجتماعی است که در صورت مورد خشونت واقع شدن و یا حتی داشتن افکار خودکشی می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

سخن پایانی

معمولا فردی که در یک رابطه دوستی به خشونت فیزیکی متوسل می‌شود؛ به شکل های دیگری نیز از شما سواستفاده کرده و به طور کلی فرد سالمی نیست. از این رو بهتر است از این فرد دوری کرده و رابطه خود را با او به پایان برسانید. در این زمینه حتما با یک روانشناس و یا فرد معتمد نیز مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره