ازدواجخانوادهزوج و خانواده

عدم تفاهم با همسر | پیامدها و نشانه های تفاهم نداشتن با همسر

عدم تفاهم با همسر موضوعی حساس و اساسی در روابط است. چرا که مهم ترین اصل در زندگی مشترک این است که افراد با یکدیگر اشتراکات نسبی داشته و بر سر آنها به توافق برسند. در واقع تفاهم موضوعی است که باید قبل از ازدواج مورد بررسی قرار گیرد و وقتی افراد بعد از ازدواج تازه متوجه این موضوع می‌شوند؛ حل کردن آن کمی پیچیده و دشوار می‌شود. البته رسیدن به تفاهم همیشه امکانپذیر است. چرا که افراد بعد از مدتی نسبت به یکدیگر شناخت بیشتری پیدا کرده و به طور کلی سازگار می‌شوند.

اما این بدان معنا نیست که افراد به این امید که بعدا تفاهم به وجود می‌آید ازدواج کنند و یا یکدیگر را مجبور به تغییر نمایند. بین رسیدن به تفاهم و گذشت و بخشش یکطرفه در مورد همه چیز مرز باریکی وجود دارد. از این رو بهتر است افراد در این مورد با یک متخصص مشورت کرده و در روابط خود از او کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم تفاهم با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

عدم تفاهم با همسر

طبیعی است که در ابتدای ماجرا احساسات و عشق کمی ما را از توجه کردن به سایر مسائل باز دارد. در واقع زوجین در ابتدای رابطه به قدری به یکدیگر علاقه دارند که به تفاهم و دیگر مسائل فکر نکرده و تنها می‌خواهند در کنار هم باشند. در صورتی که عدم تفاهم همین موضوع را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چرا که ما هرچه فردی را دوست داشته باشیم بازهم باید بر سر مسائلی با او به درک متقابل رسیده و به تفاوت ها نیز احترام بگذاریم. گاهی این تفاوت ها و اختلاف هاست که جذابیت رابطه را بیشتر می‌کند. به همین دلیل زمانی که احساس کردید با همسرتان دیگر در هیچ موضوعی تفاهم ندارید؛ باید حتما کمک دریافت کنید. برای اطلاع از راه های صحبت با همسر کلیک نمایید.

علل عدم تفاهم با همسر

علل عدم تفاهم با همسر

عدم تفاهم با همسر به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در واقع داشتن کمی اختلاف نظر از همان ابتدا طبیعی است و نمی‌توان در مورد آن کاری کرد. اما زمانی که این اختلاف ها تشدید شده و یا تعدادشان زیاد می‌شود؛ باید به دنبال دلیل مشخصی بود.

مهارت نداشتن

درک کردن یکدیگر یک مهارت است. در واقع افراد باید در مورد تفاوت ها و اختلاف هایی که با یکدیگر دارند به یک پذیرش رسیده و این موضوع را درک کنند. اینکار گاهی ساده نبوده و زمانی که افراد از مهارت کافی برخوردار نباشند؛ این مهم نیز امکانپذیر نیست. برای آشنایی با انواع مهارت لازم برای ازدواج کلیک کنید.

شناخت نداشتن از همسر | عدم تفاهم با همسر

یکی دیگر از دلایل عدم تفاهم با همسر ، شناخت کافی نداشتن از یکدیگر است. زمانی که افراد زمان کافی را برای شناخت اختصاص ندهند قطعا بعد از مدتی دچار عدم تفاهم و اختلاف شده و مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد.

عدم درک تفاوت های مردان و زنان

باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مردان و زنان با یکدیگر تفاوت هایی در زمینه های مختلف دارند و این اجتناب ناپذیر است. اگر نتوانید که تفاوت را بپذیرید؛ قطعا در زندگی مشترک خود به مشکل خواهید خورد.

باورهای غلط در مورد جنس مخالف | عدم تفاهم با همسر

داشتن باورهای غلط از جنس مخالف نیز از علل عدم تفاهم با همسر است. زمانی که انتظارات غیرواقعی از طرف مقابل خود داشته و رویاپردازانه فکر کنید؛ زمانی که با واقعیت روبرو می‌شوید، با همسر خود نیز به مشکل برخواهید خورد.

سرخوردگی از دوران آشنایی و نامزدی

زمانی که زوجین از زمان آشنایی و حتی نامزدی رابطه درستی با یکدیگر نداشته  نمی‌توانند نیازهای یکدیگر را برطرف نمایند؛ زمانی که ازدواج می‌کنند دچار احساس سرخوردگی شده و به طور کلی با یکدیگر به تفاهم نمی‌رسند. از این رو این مشکل ادامه دار می‌شود.

نشانه های عدم تفاهم با همسر

همچنین گاهی زوجین تصور می‌کنند که رابطه خوبی با یکدیگر دارند. اما در واقع هیچ تفاهمی در موضوعات مختلف نداشته و به صورت مداوم در حال نزاع و مشاجره با یکدیگر می‌شوند. از این رو مطلع بودن از نشانه های عدم تفاهم با همسر، از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

درک نکردن یکدیگر

اهمیت ندادن به احساسات

نفهمیدن یکدیگر

ناتوانی در بیان احساسات

فاصله داشتن با یکدیگر

ابتلا به وسواس

عدم علایق مشترک و تفاهم

عدم اعتماد به نفس در کنار همسر

پیامدهای عدم تفاهم با همسر

این عدم تفاهم با همسر زوجین را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. شاید در ابتدا این موضوع به قدر کافی بغرنج به نظر نرسد؛ اما بعد از مدتی به طور کلی آنان را از یکدیگر دور کرده و رابطه را به پایان می‌رساند. در این قسمت به توضیح سه تا از اصلی ترین مسائلی که زوجین با وجود عدم تفاهم به آن برمی‌خورند؛ می‌پردازیم.

از بین رفتن رابطه

در صورت عدم تفاهم با همسر، افراد از یکدیگر دورتر و دورتر شده تا جایی که طلاق عاطفی را تجربه می‌کنند و یا به طور کلی از یکدیگر جدا می‌شوند.

عواطف مثبت از بین می‌رود | عدم تفاهم با همسر

یکی دیگر از پیامدهای عدم تفاهم با همسر، از بین رفتن عواطف مثبت میان آنهاست. دیگر افراد به یکدیگر خوش بین نبوده و نمی‌توانند احساسات خوبی به یکدیگر داشته باشند.

بیخیال شدن

افراد در شرایط عدم تفاهم با همسر موضوع دیگری نیز اختیار می‌کنند. و آن این است که به طور کلی بیخیال رابطه و طرف مقابل می‌شوند. چنین افرادی تنها با یکدیگر زندگی می‌کنند اما هیچ احساسی نسبت به یکدیگر ندارند.

راه هایی برای بالابردن میزان تفاهم در زندگی مشترک

مقابله با عدم تفاهم با همسر

اما راه هایی برای بالا بردن میزان تفاهم در میان زوجین وجود دارد. افراد می‌توانند خود از این روش ها استفاده کرده و در کنار آن از یک مشاور نیز کمک بگیرند. انجام این روش های به درستی از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که ممکن است رابطه را دچار مشکلات بیشتری نمایند. از این رو برای بکارگیری آنها در رابطه خود حتما  با یک روانشناس نیز مشورت نمایید. برای اطلاع از روش های رفتار درست با همسر کلیک کنید.

  • وقت گذاشتن برای شناخت یکدیگر
  • آگاهی از احساسات و انگیزه های خود
  • تحمیل نکردن آرمان ها و عقاید خود
  • احترام به حریم خصوصی یکدیگر
  • احترام به نیازهای یکدیگر
  • همیشه حق با شما نیست
  • سازش کنید
  • به طرف مقابل فرصت توضیح دادن بدهید
  • شناختن اهداف و انگیزه های طرف مقابل
  • در مقابل خشم، مهربانی کنید
  • از اشتباهات یاد بگیرید
  • تشویق طرف مقابل برای راحت تر بودن

سخن پایانی

به طور کلی رسیدن به تفاهم و درک متقابل در رابطه با فردی که هیچ شناختی از او ندارید؛ کار دشواری است. همچنین طبیعی است که در برخی موارد با همسر خود تفاهم نداشته باشید. اما نباید این شرایط در مورد موضوعات ساده و پیش پا افتاده نیز بروز کرده و منجر به دوری افراد از یکدیگر شود. از این رو در این مورد حتما با روانشناس مشورت کرده و علت را پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم تفاهم با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره