روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

برخورد با آدم های نمک نشناس | 12 نشانه نمک نشناس ها

برخورد با آدم های نمک نشناس نه تنها دشوار است؛ بلکه باعث بروز توهمات بیشتری در آنها می‌شود. در واقع هرکاری برای این افراد انجام دهید؛ تصور می‌کنند که وظیفه است و تلاشی برای جبران نمی‌کنند. معاشرت با چنین افرادی می‌تواند سلامت روان شما را خدشه دار کرده و به طور کلی آسیب زننده باشد. چرا که گاهی از تاثیر رفتارهای خودشان، آگاه هم نیستند. از این رو دیگران را رنجانده و حتی باعث دوری آن‌ها می‌شوند. به طور کلی بهترین راهکار در مورد چنین افرادی همین است که از آنان دوری کنید. اما در برخی موارد، نمی‌توان آنها را به طور کلی کنار گذاشت؛ پس باید از نحوه رفتار با آنها آگاه شد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخوردبا آدم‌های نمک‌نشناس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

برخورد با آدم های نمک نشناس

در بیشتر موارد در برخورد با آدم های نمک نشناس، افراد تلاش می‌کنند تا آنها را تغییر داده و یا متوجه اشتباهات شان بکنند. اما اینکار نتیجه ای در برنداشته و حتی در مواردی اوضاع را پیچیده تر می‌کند. در نتیجه بهترین کار این است که با واکنش درست و به موقع، آنان را آگاه سازید. اما گاه می بینیم با وجود تلاش ها هرگز متوجه نمی شوند؛ چرا که افراد به این رفتارها عادت کرده‌اند.

با این حال باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم آنان را در جریان قرار داد. انجام چنین کاری دشوار بوده و انرژی زیادی می‌گیرد. باید در معاشرت با چنین افرادی سنجیده رفتار کرد. توصیه می کنیم که حتما درباره نشانه های شخصیت بی ثبات نیز بخوانید.

نشانه های آدم های نمک نشناس

نشانه های برخورد با آدم های نمک نشناس

برای برخورد با آدم های نمک نشناس در ابتدا باید نشانه های این رفتار را در آنان تشخیص داده و به طور کلی شناخت بیشتری از آنها پیدا کنید. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

  • حسادت
  • کینه جویی
  • کمک گرفتن مداوم از دیگران
  • عجول بودن
  • خودخواهی و اهمیت ندادن به دیگران
  • طمع
  • همواره از دیگران متوقع هستند
  • بی ثباتی در خلق و خو
  • نقش قربانی را دارند
  • قدردان نیستند
  • معذرت خواهی نمی‌کنند
  • منفی نگر هستند

البته داشتن برخی از این ویژگی ها به معنی نمک نشناسی نیست. شدت این نشانه ها در افراد مختلف متفاوت بوده وحتی گاهی موقتی است. به همین دلیل بهتر است بعد از شناخت افراد به آنها برچسب نمک نشناسی بزنید.

علت بروز رفتارهای آدم های نمک نشناس

از طرفی افراد نمک نشناس به دلایل مختلفی، چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند. در واقع این موضوع تا حد زیادی به گذشته آنها و حتی دوران کودکی برمی‌گردد. چرا که در این دوران است که آنها می‌آموزند تا از دیگران قدردانی کرده و تشکر کنند. همچنین در دوران بزرگسالی افراد یاد می‌گیرند که برخی از کارها وظیفه نبوده و افراد در حال لطف کردن هستند. اما این افراد در مواردی مبتلا به سندروم امپراطور شده و به همین دلیل همواره خود را در مرکز جهان می‌بینند. در برخورد با آدم های نمک نشناس باید این موضوع را در نظر گرفت که نباید از آنان توقع عذرخواهی و یا تشکر را داشت. در واقع می‌توان گفت که در بیشتر موارد این اطرافیان هستند که باعث بروز چنین رفتارهایی در آنان می‌شوند.

روش برخورد با آدم های نمک نشناس

روش برخورد با آدم های نمک نشناس

از طرفی برای برخورد با آدم های نمک نشناس باید در ابتدا از روش درست اینکار مطلع باشید. چرا که در غیر این صورت، سلامت روان شما نیز دچار آسیب شده و در واقع این شما هستید که آسیب می‌‌بینید. در این قسمت به توضیح این روش ها می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های درمان شخصیت نمایشی کلیک کنید.

ابتدا آن ها را شناسایی کنید

در ابتدا همانطور که گفته شد؛ برای برخورد با آدم های نمک نشناس باید این افراد را شناسایی کنید. در برخی موارد ما در این مورد دچار سوتفاهم می‌شویم. اما بهتر است با توجه به نشانه هایی که گفته شد؛ در مدت زمانی این افراد را زیر نظر گرفت و سپس در این مورد قضاوت کرد.

مشخص کردن حد و مرز برای خود

همچنین بهتر است در برخورد با آدم های نمک نشناس، حد و مرزهایی را رعایت کرده و طوری برخورد کنید که آنان نیز حد و حدود خود را با شما بدانند. در چنین شرایطی به خود اجازه نمی‌دهند تا بیش از حد در امور و زندگی شما دخالت کرده و یا حتی توقعات بیجا از شما داشته باشند. بهترین کار رعایت فاصله با چنین افراد و صمیمی نشدن بیش از حد با آنان است.

بررسی واکنش های خود

بررسی واکنش و رفتارهای خود نیز در مورد برخورد با آدم های نمک نشناس مهم است. چرا که در مواردی این خود ما هستیم که باعث می‌شویم تا مورد سواستفاده قرار گیریم و یا دیگران رفتارهای نادرستی با ما داشته باشند. از همین رو در مواجهه با چنین افرادی هیجانات و احساسات خود را کنترل کرده و همچنین نه بگویید.

قدرشناسی خود را حفظ کنید

یکی دیگر از راه های برخورد با آدم های نمک نشناس ، قدرشناسی خود ماست. برخی تلاش می‌کنند تا با افراد نمک نشناس مقابله به مثل کرده و مانند آنان رفتار کنند. اما زمانی که شما در مقابل آنان چنین رفتاری را انجام می‌دهید؛ آنان نیز می‌آموزند که باید در مقابل لطف و محبت دیگران تشکر کنند. در واقع شاید این راهی باشد که آنان را متوجه رفتارهای اشتباه شان بکند.

کمک گرفتن از روانشناس

در مورد رفتار با آدم های نمک نشناس ، می‌توانید از روانشناس نیز کمک بگیرید. از آنجایی که رفتارها و همچنین برخورد با آدم های نمک نشناس تا حد زیادی سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفته و به بهداشت روانی خود اهمیت دهید. از طرفی روانشناس نیز راهکارهایی در مورد روش برخورد با شما ارائه خواهد داد.

مهربانی با چنین افرادی

تا حد امکان در برخورد با آدم های نمک نشناس مهربان باشید. حتی می‌توانید خود را جای آنان قرار دهید و به شرایط آنها در زندگی فکر کنید. شاید خود او نیز از این شرایط راضی نبوده و به دنبال راهی برای درمان است. به همین دلیل واکنش های نامناسب می‌تواند رفتارهای او را تشدید کند. از این رو با آنان مهربان بوده و حتی به آنها کمک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که برخورد با آدم های نمک نشناس برای هیچ فردی خوشایند نیست. همچنین نباید تلاش کرد تا آنان را تغییر داد و یا ثابت کرد که رفتارشان اشتباه است. بهتر است شما واکنش کاملا آرام و منطقی با این موضوع داشته و حتی در صورت لزوم از روانشناس نیز کمک بگیرید. مشاور به افراد کمک می‌کند تا واکنش درستی نسبت به این موضوع داشته و حتی به خود فرد می‌آموزد که این رفتارهای سمی را جایگزین نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخوردبا آدم‌های نمک‌نشناس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره