ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

کات کردن رابطه | 4 راهکار برای پایان دادن به رابطه

کات کردن رابطه معمولا برای کسی که قصد چنین کاری را دارد؛ دشوار است. اغلب زمانی که اتفاق بدی برای رابطه رخ می‌دهد؛ جوانان کات کردن و جدایی را بهترین راهکار می‌دانند. اما به جای اینکه فورا برای کات کردن اقدام کنید؛ به فکر حل مساله و مرور رابطه باشید. شاید اگر همه ما به جای کات، به حل مساله و مرور رابطه می‌پرداختیم، روابط کمتر با مشکل روبرو می‌شد.

تمامی روابط بالا و پایینی های فراوانی دارد. به همین دلیل زمانی که وارد رابطه می‌شوید؛ باید سختی های آن را هم بپذیرید. و اگر رابطه شما بسیار دشوار بود؛ از روانشناس و متخصص رابطه در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پایان دادن به رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کات کردن رابطه

کات کردن رابطه چیست؟

پایان داده به رابطه یا تمام شدن از تلخ ترین اتفاقات زندگی است. تمامی روابط به یک شکل تمام نمی‌شوند و زمانی که تصمیم به جدایی گرفته شود، حال خوب اتفاق نخواهد افتاد. اما برای اتمام رابطه هر کدام به شیوه های مختلفی اقدام می‌کنند. بسیاری از افراد دلایل متفاوتی را برای اتمام در نظر دارند که شاید هر کدام از این دلایل برای دیگران قانع کننده نباشد.

اما به طور کلی برای کات کردن رابطه لازم است فرد اتمام کننده به شیوه ای رفتار کند که باعث آسیب های روانی و حال بد زیاد شریک احساسی نشود. نحوه کات کردن و جدایی اصولی دارد. در این مقاله روش های اصولی کات کردن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

راهکارهای کات کردن رابطه

همانطور که گفته شد برای پایان رابطه باید برخی از اصول را به خاطر داشته باشید. در این بخش مقاله روش های جدایی و تمام کردن رابطه را توضیح داده ایم.

📌 اطمینان پیدا کنید که قصد اتمام رابطه را دارید

اولین کاری که باید برای کات کردن رابطه انجام دهید، تصمیم گیری درست است. اینکه آیا واقعا قصد تمام کردن دارید یا رفتار هیجانی بر مبنای یک اشتباه و ناراحتی است. باید تمام دلایل خود را برای قطع رابطه در نظر بگیرید و سعی کنید که تصمیم گیری منطقی داشته باشید. زیرا اگر نتوانید خود را به خوبی قانع کنید، در آینده نه چندان دور با مشکل روبرو خواهید شد.

📌 با روان آرام و آسوده تصمیم بگیرید

سعی کنید زمانی که آشفته هستید یا هفته بدی پیش رو داشته اید؛ برای کات کردن رابطه اقدام نکنید. در زمان هایی که دعوا کرده اید تصمیم فوری برای جدایی نگیرید و حرف هایی که هنگام بحث می‌شنوید را جدی نگیرید.

📌 زمان و موقعیت مناسبی را در نظر بگیرید

کات کردن رابطه نیاز به زمان و موقعیت مناسب دارد. بهتر است که یک موقعیت مناسب در نظر بگیرید و زمان هایی که آرامش دارید را انتخاب کنید. برای انتخاب مکان و موقعیت از جاهایی که احساس خوبی به آن دارید؛ اجتناب کنید. و همه تلاش خود را بکنید تا در موقعیت بی طرف و خنثی این کار را انجام دهید.

📌 برای کات کردن رابطه حضوری را انتخاب کنید

اگر قصد کات کردن رابطه را دارید؛ حتما گزینه حضوری را انتخاب کنید. و فقط زمانی به رابطه پایان دهید که طرف مقابل از شما بسیار دور باشد. در برخی شرایط مانند افراد خشمگین و عصبی نیز این کار را انجام ندهید؛ و گزینه جدایی غیر حضوری را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قطع رابطه با دوست دختر کلیک کنید.

روش های کاهش آسیب ناشی از کات‌کردن رابطه

روش های کاهش آسیب ناشی از کات‌کردن رابطه

برای اتمام رابطه حتما باید آسیب های روانی را نیز در نظر بگیرید. وابستگی و علاقه ای که در رابطه ایجاد شده است، کات کردن رابطه را برای شما دشوار می‌کند. به همین جهت لازم است تا روش هایی را برای جلوگیری از کات کردن رابطه انجام دهید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای کاهش آسیب ناشی از کات کردن رابطه صحبت کرده ایم.

✨ کلیشه ها را رها کنید: از جملاتی مانند من دیگه به درد تو نمی‌خورم استفاده نکنید. سعی کنید صادقانه و با صراحت رفتار کنید.

✨ مسئولیت پایان رابطه را بپذیرید: اگر شما قدم اول کات کردن رابطه را برداشته اید؛ باید مسئولیت این رفتار خود را گردن بگیرید. در غیر اینصورت حس عذاب وجدان به شخص مقابل وارد نکنید.

✨ رابطه را با قطعیت به پایان برسانید: به طرف مقابل نگویید که دوست معمولی هستیم. این حرف ها باعث بی ارزش کردن و احساس سرخوردگی می‌شود.

به اعتماد به نفس شخص مقابل آسیب وارد نکنید: مشکلات را ساده و صادقانه بیان کنید اما به خود اجازه حرف هایی که باعث کاهش عزت نفس می‌شود؛ ندهید.

✨ هنگام کات کردن رابطه تنها بر نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید: به خوبی ها و روزهای قشنگ هم اشاره کنید. تا شخص مقابل احساس ارزشمندی داشته باشد.

✨ سعی کنید که خود را در برخی مواقع در جایگاه طرف مقابل قرار دهید: برای کات کردن رابطه باید طرف مقابل را درک کنید که به او آسیب جدی وارد نشود.

✨ مهربان رفتار کنید: این رفتار به اندازه کافی بار منفی به همرا دارد. برای اینکه از دشواری های چنین پیشنهادی شریک احساسی خود را دور کنید، مهربان باشید.

✨ تنها یک یا دو دلیل را برای اتمام رابطه در نظر بگیرید و بیان کنید: لزومی ندارد که همه دلایل را بیان کنید. برای اینکه شریک احساسی درگیری کمتری داشته باشد؛ یک تا دو دلیل را برای کات کردن رابطه بیان کنید.

✨ سر حرف خود بایستید و تغییر ندهید: این امر طبیعی است که شخص مقابل بخواهد با صحبت هایش شما را به رابطه برگرداند. اما اگر تصمیم نهایی خود را گرفته اید؛ هرگز به نفع شما نیست که به رابطه برگردید.

✨ سعی نکنید همچنان او را به خود علاقه مند کنید: برخی از افراد حتی هنگام تمام شدن رابطه، قصد دارند تا خود را به شریک احساسی سابق علاقه مند نگه دارند. اما این کار بدترین نحوه تمام کردن رابطه است که شریک احساسی را با نقص بین خواستن و نخواستن رها می‌کنید.

کلام آخر

کات کردن رابطه یک تصمیم سخت و دشوار است. بهتر است که برای جلوگیری از آسیب ها از روانشناس کمک بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید تا با پیامدهای کمتری روبرو شوید.مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تمام کردن رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره