دسته‌بندی نشده

مشاوره رابطه و روابط عاطفی | حضوری تلفنی و آنلاین

مشاوره رابطه یکی از اقداماتی است که افراد به دلایل مختلفی از آن بهره می‌گیرند. در واقع اینکار بیشتر برای کسانی مفید است که هنوز ازدواج نکرده و یا به دنبال بهبود کیفیت روابط خود هستند. امروزه بسیاری از افراد قبل از ازدواج، با جنس مخالف روابط عاطفی را آغاز می‌کنند و گاهی اینکار را با هدف ازدواج انجام می‌دهند. اما به طور کلی نمی‌توان در این روابط هم فکر نشده یا بدون برنامه ریزی عمل کرد. چرا که در غیر این صورت شما دچار آسیب و مشکلاتی می‌شوید، پس حتما در این مورد از روانشناسان کمک بگیرند.

جلسات مشاوره رابطه بهتر است همراه با شریک عاطفی فرد صورت گیرد. در واقع در این حالت نتایج بهتری حاصل می‌گردد؛ اما گاهی برخی از افراد تمایلی به این موضوع نداشته و یا حتی ترجیح می‌دهند که اینکار را به تنهایی انجام دهند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

مشاوره رابطه

مشاوره روابط عاطفی به زوجین کمک می‌کند تا مسائل را از زاویه دیگری دیده و همچنین مهارت های بیشتری در این زمینه کسب کنند. با اینکه اینکار برای کسانی که قصد ازدواج دارند؛ تاثیر بیشتری دارد و بهتر عمل می‌کند؛ اما به طور کلی حتی اگر افراد در یک رابطه عاطفی، به تنهایی برای مشاوره اقدام کنند بازهم شاهد پیشرفت هایی در رابطه خود خواهند بود.

اما از طرفی برخی از افراد با چنین مشاوره ای بدون هدف ازدواج موافق نبوده و حتی تصور می‌کنند که این موضوع برایشان ایجاد مسئولیت و تعهد می‌کند. حتی برخی از افراد را ترسانده و باعث دوری از طرف مقابل می‌گردد. اما به هر حال باید بدانید که این یکی از گام‌های مهم و اساسی در یک رابطه عاطفی است و نتایج مثبتی در پی خواهد داشت. برای آشنایی با نشانه های رابطه سمی کلیک کنید.

مزایای و معایب مشاوره رابطه حضوری و آنلاین

مزایای مشاوره رابطه

امروزه مشاوره رابطه به شکل‌های مختلفی برای سهولت و دسترسی بیشتر افراد صورت می‌گیرد. مشاوره رابطه به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری از انواع این موضوع هستند که همه آن‌ها فرایند تقریبا یکسانی دارند. البته هزینه آنها نیز با یکدیگر متفاوت بوده که در این مورد باید با کلینیک مورد نظر در ارتباط باشید. از طرفی شرایط افراد نیز با یکدیگر متفاوت است و بهتر است قبل از هر اقدام قطعی به خوبی تحقیق کرده و همچنین در این مورد نیز با یکدیگر صحبت کنند. برای اطلاع از اصولی که باید قبل از ازدواج رعایت کنید کلیک نمایید.

📌مشاوره روابط عاطفی تلفنی

در مشاوره رابطه به صورت تلفنی که در هر مکان و زمانی امکانپذیر است؛ افراد می‌توانند در زمان رفت و آمد صرفه جویی کرده و با مشاور خود صحبت کنند. از طرفی در چنین شرایطی ارتباط رو در رو برقرار نشده و حتی بیشتر احتمال دارد که افراد تمرکز خود را از دست بدهند.

📌مشاوره رابطه آنلاین

گاهی مشاوره آنلاین رابطه به صورت ویدئوکال بوده که افراد می‌توانند یکدیگر را ببینند و گاهی نیز تنها به صورت چت و پیام دادن است. این کاملا بستگی به شرایط مراجع دارد. برخی از افراد علاقه ای ندارند که هویت آنها آشکار گردد و یا حتی شرایط صحبت کردن با مراجع را در خانه یا محل کار خود ندارند. در واقع نمی‌خواهند اطرافیان از این موضوع مطلع شوند. در چنین شرایطی مشاوره به صورت آنلاین، بهترین گزینه است. از طرفی افرادی که در شهر یا کشور دیگر نیز زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از این نوع استفاده کنند.

📌مشاوره رابطه حضوری

در مشاوره رابطه حضوری، افراد به صورت تنهایی و یا با شریک خود حضور پیدا کرده و در مورد مسائل مختلفی با یکدیگر صحبت می‌کنند. این بهترین حالت مشاوره رابطه است. چرا که همه افراد حضور داشته و می‌توانند در زمان تعیین شده در مورد شرایط و مشکلات خود صحبت کنند. حتی اگر فرد تلاش کند تا ویژگی های فردی خود را ارتقا دهد و فرد بهتری در رابطه باشد نیز، بازهم در حال انجام کار درستی است. برخی تصور می‌کنند تنها در صورتی باید از مشاور کمک گرفت که مشکلی در رابطه وجود داشته باشد. اما در واقع باید قبل از بروز مشکل از آن جلوگیری کرد.

مشاوره رابطه با همسر

فراموش نکنید که مشاوره رابطه تنها به روابط قبل از ازدواج و دوست پسر و دوست دختر ختم نشده و حتی زوجین نیز می‌توانند از مشاوره رابطه کمک بگیرند. در واقع ازدواج نیز نوعی رابطه است که در آن افراد تصمیم می‌گیرند با یکدیگر زندگی کرده و تشکیل خانواده دهند. شرایط برای آنان نیز یکسان است؛ البته مشاور باید در راهنمایی آنان مسائل بیشتری را در نظر داشته باشد.

مشاوره رابطه قبل از ازدواج

برخی از زوجینی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند؛ نیز باید از مشاوره رابطه کمک بگیرند. در برخی از موارد در طول جلسات مشاوره افراد اقدام به چنین تصمیمی می‌کنند که در این شرایط کمک کردن به آنها کمی راحت تر می‌گردد؛ چرا که روانشناس  بیشتر با شرایط هر دوی آنها آشناست. اما اگر بعد از این تصمیم تازه به مشاور مراجعه کنند؛ بازهم تصمیم بهتری می‌توانند بگیرند.

فراموش نکنید مشاور نمی‌تواند به جای افراد تصمیم گرفته و به آنها بگوید که ازدواج کنند یا نه. اما باید در مورد شرایط و احتمالات مختلف صحبت کرده تا زوجین خودشان به تصمیم قطعی برسند. برای دریافت اطلاعاتی در زمینه ازدواج با دوست پسر کلیک کنید.

مشاوره رابطه با دوست دختر یا دوست پسر

مشاوره رابطه قطعا برای افرادی که دوست پسر و دوست دختر دارند نیز مورد استفاده قرار گرفته و همچنین مفید واقع می‌شود. این در صورتی است که مدتی از رابطه گذشته باشد و افراد به شناخت نسبی از یکدیگر رسیده باشند. باید هر دو نفر در این مورد رضایت داشته و با همکاری یکدیگر اینکار را انجام دهند.

مشاوره رابطه در مورد خیانت

برخی از زوجین در شرایط بحرانی به مشاوره رابطه مراجعه می‌کنند. خیانت یکی از دوراهی های رابطه است که افراد نمی‌دانند تصمیم درست کدام است. مشاوره رابطه در چنین حالتی می‌تواند کمک بزرگی به افراد بکند.

مشاوره رابطه لانگ دیستنس

حتی در مورد روابط لانگ دیستنس نیز می‌توان از مشاوره رابطه کمک گرفت. اتفاقا در این حالت به دلیل اینکه افراد از یکدیگر دور هستند؛ بیشتر دچار سوتفاهم و مشکلات مختلف می‌گردند. بهتر است شرایط رابطه را به درستی و کامل برای روانشناس توضیح داده و با توجه به شرایط خود عمل کنند. برای آشنایی با شرایط رابطه از راه دور کلیک کنید.

مشاوره رابطه در مورد به اتمام رساندن رابطه

همانطور که گفته شد؛ شرایط بحرانی زیادی در رابطه ایجاد می‌شود که افراد در مورد آنها نیاز به کمک دارند. روابط سمی یا روابطی که رو به پایان هستند؛ می‌توانند آسیب بزرگی به افراد وارد کنند. از همین رو بهتر است از این شرایط پیشگیری کرده و از مشاور کمک بگیرند.

مشاوره رابطه با زن و مرد متاهل

برخی از روابط نادرستی که امروزه بسیار شایع شده اند؛ دوست شدن با زن یا مرد متاهل است. در چنین شرایطی بهتر است از مشاوره رابطه کمک بگیرید تا این رابطه را به پایان برسانید؛ چرا که ترمیم یا ادامه این رابطه پیامدهای بدتری برای افراد ایجاد می‌کند.

اهمیت مشاوره رابطه

اهمیت مشاوره رابطه

برخی از زوجین این فرایند را بی فایده و هزینه بر دانسته و علاقه ای به انجام آن ندارند. اما فراموش نکیند که کمک گرفتن از مشاور رابطه نتایج طولانی مدت تری برای افراد داشته و حتی سلامت روان آنها را ارتقا می‌دهد. در واقع افراد با اینکار نه تنها روش برقراری ارتباط موثر با پارتنر خود را می‌آموزند؛ بلکه با دیگران نیز ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. این موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار بوده و بهتر است افراد حتما از خدمات روانبخشی استفاده کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که باید در حین کمک گرفتن از مشاوره رابطه خود نیز اقداماتی را انجام داده و همچنین صبور باشید. برخی از افراد تنها به دنبال نتیجه هستند و یا همه چیز را تنها به مشاور خود می‌سپارند. اما در چنین حالتی هیچ نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود. بهتر است افراد با مشورت گرفتن از پارتنر و دیگران، به اینکار فکر کرده و همچنین در صورت لزوم از مشاور کمک بگیرند. قطعا با اینکار رابطه با شرایط بهتر و مطلوب تری پیش خواهد رفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره