ازدواجزوج و خانواده

ازدواج بدون عشق | عواقب ازدواج بدون عشق

زندگی و ازدواج بدون عشق چه پیامدهایی دارد؟ چرا برخی از انسان ها به چنین ازدواجی تن می‌دهند؟ در فرهنگ و جامعه امروزی کمتر کسی بدون عشق‌ازدواج می‌کنند. اما آمار ازدواج بدون عشق هنوز صفر نشده است. در جوامع سطح پایین فاجعه ازدواج‌اجباری، فرار از خانه پدری و … همچنان در حال رخ‌دادن است. ازدواج های اجباری افراد را از ابراز علاقه، عشق، محبت و انجام کارها با میل درونی محروم می‌کند. شروع زندگی بدون عشق زیاد بوده، اما در طول زندگی به یکدیگر علاقه مند شده اند. عواقب زندگی و ازدواج بدون‌عشق را جدی بگیرید و قبل از اقدام همه جوانب را بررسی کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بدون عشق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج بدون عشق

احتمالا داستان هایی من‌باب ازدواج بدون عشق در زمان های قدیم شنیده اید. مادر بزرگ هایی که معشوقه کسی بودند اما به اجبار خانواده با کسی دیگر ازدواج کردند. حقیقت ماجرا این است که اگر ذره ای علاقه در ازدواج وجود نداشته باشد شخص مورد نظرتان را به هیچ وجه قبول نخواهید کرد. و سالها خاطرات ازدواج بدون عشق در ذهن شما خواهد ماند.

ازدواج هایی که فقط در صورت منافع مالی، فرار از شرایط خانواده و اجبار پدر صورت می‌گیرد بدون عشق است. ازدواج بدون عشق به طور کل سخت و گاهی طاقت فرسا است. و دشواری هایی وجوددارد، که در ازدواج با عشق کمتر دیده می‌شود. اما به طور کل برای یک ازدواج درست، قبل از اقدام از روانشناس کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ویژگی های ازدواج با عشق

دلایل ازدواج بدون عشق

از نظر روانشناسان علاقه در ازدواج بسیار حائز اهمیت است. یکی از ارکان مهم ازدواج علاقه و دوست داشتن طرف مقابل است. در ادامه به ویژگی های ازدواج با عشق اشاره کرده ایم.

  • حساسیت و محبت نسبت به همسر
  • همانند سازی با همسر
  • علاقه به محافظت از همسر
  • تلاش برای خوشحال کردن همسر
  • تمایلات جنسی مناسب با همسر
  • تجسم همسر به صورت فوق العاده
  • احساس خوشنودی و حال خوب از بودن در کنار همسر
  • ساخت خاطرات خوب و شیرین
  • دعوا و مشکلات را چاشنی زندگی می‌دانند
  • ابراز علاقه مداوم
  • دعوا و مشکلات به زودی حل می‌شود
  • تلاش برای مورد توجه قرارگرفتن همسر

ویژگی های ازدواج بدون عشق

فرض کنید با کسی ازدواج کرده‌اید که هیچ علاقه ای به او ندارید. و خدماتی باید ارائه دهید که از روی عشق و علاقه نیست. حقیقتا خصوصیات بد ازدواج بدون عشق از خصوصیات خوبش بیشتر است. در ادامه به چند نمونه از ویژگی های ازدواج بدون عشق اشاره کرده ایم.

  • بی علاقگی نسبت به تمیز کردن خانه
  • مقاومت در برابر بچه دار شدن
  • بدون عشق آشپزی کردن
  • بی حوصلگی در خانه
  • دعوا و بحث فراوان
  • نداشتن مکالمه دو نفره
  • تجربه عشق یک طرفه
  • نداشتن خلوت و تفریح دو نفره
  • کم بودن ابراز علاقه
  • با هر دعوا به فکر جدایی هستند
  • تمایل نداشتن به رابطه جنسی
  • عدم تلاش برای بالابردن کیفیت زندگی

عواقب ازدواج بدون عشق

بسیاری از افراد‌ازدواج بدون عشق را مساله مهمی تلقی نمی‌کنند. اعتقاد دارند که علاقه و عشق در طول زندگی اتفاق می‌افتد و با کمی صبر و تحمل زندگی برایتان شیرین خواهد شد. اما ازدواج بدون‌عشق عواقبی دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

1. نبود علاقه برای شروع زندگی

ازدواج هایی که بدون عشق صورت گرفته بدون شور و هیجان ادامه می‌یابد. شاید اطراف خود زوج های جوانی دیده باشید. که بدون عشق ازدواج کرده‌اند و رفتارهای عجیبی (سرد، خشک، بدون ابراز علاقه و دور از هم) با یکدیگر دارند. ازدواج بدون عشق چاشنی علاقه، شور و هیجان ندارد و به مرور زمان خسته کننده می‌شود.

2. پدیدار شدن مشکلات در وهله اول

یکی از اثرات ازدواج با عشق از خودگذشتگی و فداکاری است. اما ازدواج بدون عشق از این دو ویژگی برخوردار نیست. به همین دلیل بر سر کوچک‌ترین مسائل دچار مشکل و بحث و دعوا رخ می‌دهد. اما شاید برعکس این اتفاق هم رخ دهد، حتی حوصله جر و بحث با یکدیگر را ندارند. مشکلات برایشان بی اهمیت است و به همین دلیل باعث سرد شدن محیط خانه می‌شود.

3. رساندن ارتباط به کمترین حالت ممکن

زمانی که به یکدیگر علاقه ای نداشته باشید، مشتاق ارتباط با یکدیگر نیز نمی‌شوید. ارتباط مانند: رابطه جنسی، حل مشکلات، قرارهای دو نفره و … . حتی سعی در جداگانه غذا خوردن، دیر به خانه برگشتن و حتی تغییر جای خواب جدا از همسر. همه این عوامل باعث دورشدن و جدایی از همسر می‌شود.

4. نبود هدف برای آینده

زوجینی که به یکدیگر علاقه دارند برای آینده خود برنامه ریزی می‌کنند. زندگی را هدفمند و پر از امید و آرزو می‌بینند. اما زندگی با شخصی که علاقه ای به او ندارید، بدون هدف و برنامه ریزی است. هر شخص به دنبال برنامه ریزی برای خودش است.

5. بی اعتمادی به یکدیگر

در ازدواج های بدون عشق، اعتماد به شخصی که برای شما همیشه به شکل غریبه می‌بینید، سخت است. به همین خاطر در ازدواج بدون‌عشق، زوجین باید تلاش کنند تا اعتماد یکدیگر را جلب کنند.

دلایل ازدواج بدون عشق

دلایل زیادی برای ازدواج بدون‌عشق وجود دارد. اما گاهی افراد فکر می‌کنند که عاشق شده اند. اما پس از ازدواج، این علاقه فروکش کرده و حتی پشیمانی به بار می‌آورد. در ادامه دلایل عمده ازدواج‌بدون عشق را توضیح داده ایم.

1. ازدواج با منطق

بسیاری از افراد معتقدند اگر به شخصی علاقه داشته باشند که نیازهای او را نتواند بر طرف کند، ازدواج خوبی نخواهند داشت. اما اگر شخص مقابل آن‌ها از شرایط مالی و اجتماعی خوبی برخوردار باشد، به تدریج علاقه شکل می‌گیرد. اما باور به این روش اشتباه است و تبعات جبران ناپذیری مانند طلاق و جدایی به همراه خواهد داشت.

2. هراس از تنهایی

برخی افراد به دلیل هراس از تنهایی تن به ازدواج بدون عشق می‌دهند. این افراد دنبال شخصی قابل اعتماد و تکیه گاهی محکم هستند تا بتوانند به او تکیه کنند.

3. اجبار خانواده

در برخی موارد نیز شاید فرد به اصرار خانواده یا فرار از خانه پدری تن به ازدواج بدهد. این مورد در خانم ها بیشتر صدق می‌کند که استقلال مالی و روحی ندارند و تنها راه فرار از خانه پر دردسر پدری را ازدواج می‌بینند.

4. علاقه به فرزند

عده محدودی از افراد به ازدواج علاقه‌ای ندارند. اما کمبود فرزند و علاقه شدید به پدر/مادر شدن دارند. این افراد هم برای رفع نیاز بچه‌دار شدن خودشان تن به ازدواج بدون عشق می‌دهند.

دلایل ادامه دار بودن ازدواج های بدون عشق

ادامه دار شدن ازدواج بدون عشق

تا به اینجای مقاله دلایل و پیامدهای ازدواج‌بدون عشق را مطالعه کردید. اما با این همه مشکل چرا زوجینی که هیچ علاقه ای به یکدیگر ندارند باهم زندگی می‌کنند؟ در ادامه دلایل ادامه دار بودن ازدواج بدون عشق را توضیح داده ایم.

1. پذیرفته نشدن طلاق در جامعه

اگر از افرادی که بدون عشق‌ازدواج کردند سوال کنید آیا از زندگی خود راضی هستند یا خیر؟ قطعا جواب خیر خواهند داد. اما اگر از آنها سوال بپرسید که چرا جدا نمی‌شوند، اغلب پذیرفته نشدن طلاق در جامعه را می‌گویند. به دلیل ترس ازطلاق عمر خود را در زندگی بدون عشق تلف می‌کنند.

2. وجود فرزندان

برخی از زوجین به دلیل ترس از آسیب های روحی به فرزند خود جدا نمی‌شوند. ترجیح می‌دهند که بدون علاقه به زندگی ادامه بدهند اما فرزندانشان با مادر و پدر بزرگ شود.

3. انکار مشکلات

نبود عشق در رابطه را نمی‌توان در طولانی مدت پنهان کرد. اما برخی از زوجین به دلیل دخالت و حرف های اطرافیان از بیان مشکلات می‌ترسند.

کلام آخر

ازدواج بدون‌عشق دلایل و پیامدهایی دارد که به آنها اشاره کرده ایم. بسیاری از زوجین به دلیل اجبار خانواده با یکدیگر ازدواج‌کرده اند، اما وجود فرزندان نیز دلیل فرار نکردن از زندگی بدون عشق است. بهترین راهکار برای مواجه با این مشکل، مشورت با روانشناس و متخصص خانواده است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بدون عشق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره