خانوادهزوج و خانواده

همسرم غذا نمی پزه ( وقتی مشکل دارم غذا نمیپزم )

همسرم غذا نمی پزه ؟ غذا نپختن همسر موضوعی است که بعد از مدتی آزاردهنده شده و مشکلات زیادی را در زندگی مشترک ایجاد می‌کند. چرا که شاید افراد در ابتدای زندگی مشترک این موضوع را پذیرفته و بگویند که از نظرشان مشکلی ندارد و یا باهم آشپزی می‌کنیم؛ اما به زودی این موضوع را فراموش کرده و از خوردن غذاهای آماده نیز خسته می‌شوند. آشپزی کردن مهارتی است که حتی افراد مجرد به آن نیاز دارند. از طرفی این یک هنر است که انجام آن با یکدیگر حتی می‌تواند بر کیفیت رابطه زناشویی نیز تاثیر بگذارد. بیشتر جوانان از یادگیری آشپزی فرار می‌کنند. اما باید بدانند که در نهایت به آن نیاز پیدا کرده و بهتر است خود را کمی برای آن آماده کنند. اگر آشپزی نکردن همسرتان منجر به بروز مشکلاتی در رابطه شده است؛ بهتر است در این مورد با یک مشاوره خانواده مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشپزی کردن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

چرا همسرم غذا نمی‌پزه

چرا همسرم غذا نمی‌پزه

طبیعتا همه افراد به یک اندازه به آشپزی کردن علاقه ای نداشته و یا در آن مهارت ندارند. اما برخی از افراد بعد از ازدواج به طور کلی آشپزی نکرده و حتی در مقابل این موضوع مقاومت نیز می‌کنند. در چنین شرایطی بهترین اقدامی که همسر می‌تواند انجام دهد؛ این است که دلیل این موضوع را بیابد و موانع را از سر راه بردارد. اما متاسفانه بیشتر افراد تنها به همسر خود فشار آورده و این موضوع را تبدیل به یک بحران می‌کنند.

روش برخورد با این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. زوجین بهتر است پیش از ازدواج در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و به توافق برسند. از طرفی در ابتدا برای آشپزی کردن تلاش کرده و بعدا به این نتیجه برسند که می‌خواهند اینکار را انجام دهند یا خیر.

در ادامه به توضیح برخی از دلایلی می‌پردازیم که منجر به آشپزی نکردن افراد در زندگی مشترک می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با انواع وظایف مرد در خانه کلیک نمایید.

زمان کافی برای انجام اینکار ندارد

گاهی زن یا حتی شوهر تمایل دارد که برای دیگری آشپزی کند؛ اما زمان کافی برای انجام اینکار در اختیار نداشته و از شدت خستگی تحت فشار قرار می‌گیرد. برخی از زوجینی که هر دوی آنها ساعات طولانی کار کرده و بعد از آن نیز مجبور به نگهداری از فرزند هستند؛ دیگر زمان و انرژی کافی برای آشپزی کردن نداشته و بعد از مدتی به طور کلی علاقه خود را نیز به اینکار از دست می‌دهند.

علاقه ای به آشپزی ندارد | غذا نپختن همسر

یکی دیگر از دلایلی که همسرتان آشپزی نمی‌کند؛ این است که به طور کلی علاقه ای به انجام اینکار ندارد. همانطور که گفته شد؛ همه افراد به یک اندازه آشپزی کردن را دوست ندارند. زمانی که فردی به انجام کاری علاقه ندارد؛ حتی اگر خود را مجبور به انجام آن کند؛ بازهم نتیجه خوبی نخواهد داشت و در نهایت در انجام آن منصرف خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با وظیفه زن در خانه کلیک نمایید.

با اینکار اعتراض خود را نشان می‌دهد

گاهی افراد هم آشپزی کردن را دوست داشته و هم وقت و انرژی کافی برای انجام آن دارند. اما زمانی که شاهد همکاری نکردن همسرشان در امورد مختلف هستند؛ آنها نیز آشپزی نمی‌کنند. در واقع با آشپزی نکردن در حال نشان دادن اعتراض خود به طرف مقابل هستند که نیاز به مشارکت بیشتری دارند. این مشارکت می‌تواند حتما در آشپزی کردن هم نباشد. زمانی که به طور کلی دو نفر در امور خانه داری به یکدیگر کمک کرده و تقسیم وظایف کنند؛ هم تمایل برای انجام کارهای مختلف بیشتر می‌شود و هم کیفیت رابطه زناشویی افزایش می‌یابد.

نیاز به کمک دارد | غذا نپختن همسر

برخی از افراد حتی نمی‌خواهند به دیگری اعتراض کنند؛ تنها نیاز به کمک بیشتری برای آشپزی کردن داشته و این موضوع را به صورت مستقیم نیز به همسر خود می‌گویند. از این رو اگر نسبت به این موضوع معترض هستید که همسرتان آشپزی نمی‌کند؛ بهتر است بیشتر به او کمک کنید.

آشپزی کردن را به طور کلی بلد نیست

اینکه فردی اصلا آشپزی کردن را بلد نیست؛ بی تاثیر نخواهد بود. چنین فردی احتمالا هیچگاه تلاشی در این زمینه نکرده و یا در موقعیتی نبوده است که نیاز به آشپزی کردن داشته باشد. اما معمولا با قرارگیری در زندگی مشترک افراد به مرور این مهارت را به شکل های مختلف می‌آموزند.

پیامدهای غذا نپختن همسر

غذا نپختن همسر شاید در ظاهر موضوعی ساده و پیش پا افتاده ای به نظر برسد. اما در دراز مدت می‌‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در رابطه گردد و حتی سلامتی جسمانی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. همیشه نمی‌توان غذای آماده تهیه کرد و یا از خانواده ها انتظار داشت که در این زمینه کمک کنند. بروز مشکلات مالی، معترض شدن خانواده ها و… نیز از دیگر پیامدهای ناشی از آشپزی نکردن است.

در مورد غذا نپختن همسر چه اقداماتی باید انجام داد؟

اقدامات غذا درست نکردن همسر

اما در این مورد باید چه کرد؟ چطور به همسر خود بگوییم که از او انتظار آشپزی کردن داریم؟ این سوالی است که بسیار از زوجین از خودشان و یا مشاور خانواده می‌پرسند. روش های زیر می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک کند. برای اطلاع از انواع قوانین خانه کلیک نمایید.

از دستورهای آنلاین استفاده کرده و در کنار یکدیگر آشپزی کنید

امروزه تنوع غذایی بسیار افزایش یافته و با کمک اینترنت می‌توان به همه آنها و حتی آموزش رایگان شان دسترسی داشت. حتی گاهی این دستورهای غذایی بسیار هوشمندانه تر و ساده تر از گذشته شده اند. از این رو می‌توانید از آنها استفاده کرده در وقت و انرژی خود صرفه جویی بیشتری کنید.

با یکدیگر به کلاس های آشپزی بروید | غذا نپختن همسر

زمانی که همسر شاهد همراهی شما در مورد آشپزی باشد؛ بیشتر به انجام اینکار اشتیاق نشان می‌دهد. از این رو با یکدیگر در کلاس های آشپزی شرکت کرده و همراهی کنید.

پیشنهاد کمک کردن به او در آشپزی

حتی اگر او به طور مستقیم به شما نمی‌گوید که نیاز به کمک دارد؛ خودتان این پیشنهاد را به او بدهید. در این حالت او احساس راحتی بیشتری برای صحبت کردن در این مورد خواهد کرد.

در این مورد با او صادق باشید | غذا نپختن همسر

اگر دست پخت او را دوست ندارید و یا حتی تمایل دارید که او بیشتر آشپزی کند؛ در این مورد با او صادق بوده و به طور مستقیم این را بگویید. البته این بدان معنا نیست که به او حس ناکافی بودن داده و یا توقع بیش از حد داشته باشید.

از یک مشاور کمک بگیرید

همچنین اگر نمی‌توانید به طور مستقیم در این زمینه با او صحبت کنید؛ با یک مشاور مشورت کرده و از او بخواهید تا اینکار را برای شما انجام دهد.

سخن پایانی

آشپزی کردن یکی از فعالیت های دو نفره ای محسوب می‌شود که در یک زندگی مشترک به آن نیاز است. از این رو تلاش کنید تا هم خودتان و هم دیگری در این زمینه مهارت لازم را کسب کرده و همکاری داشته باشید. از طرفی در مورد کارهای خانه غیر از آشپزی کردن نیز تقسیم وظایف کرده و به توافق برسید. در این مورد بهتر است با یک روانشناس نیز مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشپزی کردن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره