خانوادهزوج و خانواده

پول خواستن از پدر و مادر (چطور راضی به خرید چیزی کنیم؟)

پول خواستن از پدر و مادر و داشتن چنین درخواستی کاملا منطقی و طبیعی است. البته ممکن است که در ابتدا در این مورد احساس راحتی نکرده و شاید حتی هیچگاه آن را به صورت مستقیم انجام ندهید. در واقع خود همسر باید در این مورد اقدام کرده و به صورت مرتب پولی را در اختیار شما قرار دهد. البته که زوجین باید در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و به توافق برسند. چرا که این همواره وظیفه مرد نیست که به همسرش پول بدهد. گاهی زنان نیز باید درآمد خود را به اشتراک گذاشته و همواره از دیگری متوقع نباشند. پس بهتر است از همان ابتدا به طور واضح و روشن با همسر خود صحبت کرده و حتی در این مورد از روانشناس نیز کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول خواستن از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

قبل از پول خواستن از پدر و مادر باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

برای پول خواستن از والدین باید شرایط او را نیز در نظر بگیرید. پدر یا مادر شما یک دستگاه عابر بانک نیست که تنها برای پول گرفتن به سراغ او بروید. از طرفی ممکن است اصلا در شرایط مناسبی از لحاظ مالی قرار نداشته باشد. به طور کلی انجام دادن اینکارها باعث می‌شود تا پدر و مادرتان با خوشنودی و رضایت بیشتری به شما پول داده و از این درخواست ناراحت نشود. نکاتی که باید رعایت کنید؛ شامل موارد زیر هستند.

خلق و خوی همسر: توجه داشته باشید که او در این زمان چه حالی داشته و آیا آمادگی شنیدن چنین درخواستی را دارد یا خیر!

شرایط: منظور از شرایط در اینجا شرایط مالی است. اگر او خود از نظر مالی در شرایط خوبی قرار ندارد و شما نیز از این موضوع مطلع هستید؛ نباید هرگز چنین درخواستی از او داشته باشید.

زمان و مکان: به زمان و مکان این درخواست نیز توجه داشته و در موقعیت مناسبی آن را مطرح کنید. برای مثال زمانی که او در محل کار است اینکار را انجام ندهید.

روش های مختلف پول خواستن از پدر و مادر

روش های پول خواستن از پدر و مادر

در مورد درخواست پول از همسر ، روش هایی وجود دارد که در صورت استفاده از آنها، بیشتر احتمال دارد که به درخواست شما پاسخ مثبتی داده شده و از طرفی هر دو طرف احساس رضایت داشته باشند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به پول داشته باشید؛ اما ندانید که چطور اینکار را انجام دهید. در این قسمت به توضیح این راهکارها خواهیم پرداخت. برای از مشکلات ازدواج با آدم خسیس کلیک نمایید.

صحبت کردن در مورد نیازهای خود با پدر و مادر

در ابتدا بهتر است به صورت واضح و روشن در مورد نیازهای خود صحبت کنید. او باید مطمئن شود که شما این پول را در مسیر درستی خرج می‌کنید. در واقع با اینکار اعتماد او بیشتر جلب شده و مطمئن می‌شود که شما واقعا به این پول نیاز دارید.

در حضور پدر و مادر از فرد دیگری پول نخواهید

یکی از اشتباهاتی که افراد در زمینه درخواست پول از همسر می‌کنند؛ این است که به دلایل مختلفی اینکار را در حضور دیگران انجام داده و یا حتی از فرد دیگری غیر از همسر خود پول می‌گیرند. اینکار غرور او را جریحه دار کرده و منجر به بروز واکنش های مختلفی می‌گردد.

ولخرجی نکنید

با اینکه شما مجاز به درخواست پول از همسر هستید و این حق طبیعی شماست؛ اما نباید با ولخرجی کردن در این مورد زیاده روی کنید. چرا که در این حالت هم دیدگاه همسر نسبت به شما دچار تغییر شده و هم اینکه از لحاظ مالی فشار زیادی به طرف مقابل خود وارد می‌کنید.

تعریف و تمجید کردن از پدر و مادر خود

پیش از درخواست پول از همسر و یا بعد از آن، حتما از همسر خود تعریف و تمجید کنید. البته این بدان معنا نیست که هر زمان که پول می‌خواهید اینکار را انجام دهید. بلکه باید به او به بهانه های مختلف ابراز احساسات کرده و نشان دهید که تنها برای پول گرفتن اینکار را نمی‌کنید.

به آن‌ها فرصت دهید

انتظار نداشته باشید که هر زمان که درخواست پول کردید؛ بلافاصله به شما داده شود. کمی صبوری کرده و مدام این موضوع را تکرار نکنید. چرا که اصلا خوشایند نبوده و حتی ممکن است همسر را نیز به طور کلی از پول دادن منصرف کند.

در این زمینه از روانشناس کمک بگیرید

اگر مطرح کردن چنین درخواستی برایتان دشوار است؛ می‌توانید از روانشناس نیز کمک بگیرید. او با کارکردن روی مهارت های ارتباطی شما، این موضوع را برایتان آسان خواهد کرد.

تهیه کردن فهرستی از نیازهای خود

اگر همسرتان در مورد پول دادن به شما مقاومت می‌کند؛ فهرستی از نیازهای خود را تهیه کرده و اولویت بندی کنید. این لیست را در اختیار همسر قرار داده و در مورد آن با او صحبت کنید.

بخشنده باشید

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ شما نیز باید بخشی از هزینه ها را برعهده بگیرید. اگر شاغل هستید و درآمد دارید؛ شما نیز گاهی به طرف مقابل خود پول قرض داده و یا از پول های خودتان خرج کنید.

قدردانی کنید

یکی دیگر از اقداماتی که باید حتما در مورد درخواست پول از همسر انجام دهید؛ قدردانی کردن از اوست. به بهانه مختلف مراتب تشکر و قدردانی خود را به روش های مختلف به او نشان دهید.

از تهدید استفاده نکنید

برای پول گرفتن از همسر خود ، هیچگاه از تهدید استفاده نکنید. اینکار نه تنها روی ارتباط و اعتماد شما به یکدیگر تاثیر می‌گذارد؛ بلکه اصلا صورت خوشی ندارد که به خاط پول بخواهید همسر خود را تهدید کنید.

پول خواستن از همسر در دوران عقد یا از پدر و مادر؟

در دوران عقد شما رسما متاهل هستید و پول گرفتن از همسر نیز اصلا اشکالی ندارد. اما در مورد دوران نامزدی و یا حتی دوران دوستی، نمی‌توان به طور قطعی نظر داد. چرا که این موضوع به دلایل مختلفی بستگی دارد. خود زوجین باید در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و از طرفی به صورت غیرمستقیم شرایط یکدیگر را نیز در نظر بگیرند.

دلایلی که مانع از پول خواستن از پدر و مادر هستند

موانع پول خواستن از پدر و مادر

گاهی ارتباط زوجین به گونه ای پیش می‌رود که مانع از راحتی آنها برای پول گرفتن از یکدیگر می‌گردد. در بیشتر موارد افراد به دلیل احساس ترس یا غرور است که اینکار را انجام نمی‌دهند. برای مثال شوهر خسیسی که اصلا به همسر خود پول نمی‌دهد و یا این موضوع را بهانه ای برای بحث و درگیری قرار می‌دهد؛ با ایجاد ترس در همسر خود از اینکار مانع می‌شود. برخی از زنان نیز به دلیل عزت نفس و یا غرورشان تمایل ندارند تا از همسر خود پول بگیرند. در صورتی که این موضوع کاملا طبیعی بوده و یا حتی جزوی از وظایف همسر است.

سخن پایانی

شاید در ابتدا پول خواستن از همسر شرایط سختی را برایتان ایجاد کرده و باعث شود تا نسبت به خودتان احساس بدی پیدا کنید. اما همین موضوع در ادامه منجر به استقلال بیشتر شما و یا حتی تلاش برای مدیریت مالی خواهد شد. از این رو می‌توانید علاوه بر استفاده از روش های بالا در این مورد با یک روانشناس نیز مشورت کرده تا صحبت کردن در این مورد برایتان ساده تر شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول خواستن از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره