ازدواجخانوادهزوج و خانواده

شوهر بچه ننه (وابستگی مادر شوهر به پسرش)

شوهر بچه ننه فردی است که همچنان مانند دوران کودکی خود به مادرش وابسته بوده و او را تنها زن زندگی خود می‌داند. چنین مردانی هیچگاه نمی‌توانند رابطه موفقی با همسر خود داشته باشند. البته خودشان اصلا در این مورد مشکلی ندارند و این زنان هستند که بعد از مدتی از این شرایط خسته شده و حتی به فکر طلاق و جدایی می‌افتند. در واقع رفتارهای یک شوهر بچه ننه ، به قدری آزاردهنده هست که بتواند یک زندگی مشترک را خراب کند. از این رو بهتر است قبل از ازدواج با چنین مردی به نشانه های رفتاری او توجه کرده و حتما این موضوع را در نظر گرفت. برخی از زنان حتی از این نزدیکی بیش از حد خوشحال هم می‌شوند؛ چرا که از پیامدهای ناشی از آن مطلع نیستند. به همین دلیل بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک دریافت کنند.برای دریافت مشاوره ازدواج تلفنی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر بچه ننه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

وابستگی مادر شوهر به پسرش

این نکته را در نظر داشته باشید که این وابستگی بین شوهر بچه ننه و ومادرش کاملا دوطرفه بوده و مادر از این موضوع بسیار خشنود است. در بیشتر موارد مادر اصلا اجازه نمی‌دهد که عروس در این رابطه اختلال ایجاد کرده و مادر و پسر را از یکدیگر دور کند. در واقع مادر تصور می‌کند که بعد از ازدواج نیز باید به همان اندازه به پسر خود نزدیک بماند. اما این نشانه ای هشدار دهنده است.

چرا که والدین، حتی قبل از ازدواج باید وابستگی خود را نسبت به فرزند کم کنند. نه اینکه بعد از ازدواج نیز همچنان از دختر یا پسر خود انتظار داشته باشند که مانند گذشته به آنها محبت کنند. این نه تنها انتظار زیاد و غیر منطقی است؛ بلکه منجر به بروز مشکلات زیادی نیز می‌گردد. از این رو در ازدواج با یک مرد بچه ننه باید انتظار مشکلات زیادی را داشته باشید. برای اطلاع از پیامدهای ناشی از مادری کردن برای همسر کلیک نمایید.

نشانه های رفتاری شوهر بچه ننه

نشانه های شوهر بچه ننه

اگر می‌خواهید از بچه ننه بودن شوهر خود اطمینان حاصل کرده و یا از آن مطلع شوید؛ باید به برخی از نکات توجه بیشتری داشته باشید. چرا که شوهر بچه ننه تلاش زیادی می‌کند تا این موضوع را پنهان کرده و یا حتی در صورت لزوم آن را انکار می‌کند. هیچ مردی به شما نخواهد گفت که من به مادر خود وابستگی دارم. از این رو خودتان باید به این موضوع پی برده و در صورت لزوم اقداماتی انجام دهید. برخی از نشانه هایی که بیانگر این موضوع هستند؛ شامل موارد زیر می‌باشند.برای آشنایی بیشتر با نقش خانواده در ازدواج کلیک نمایید.

  • هنوز از خانواده پول تو جیبی می‌گیرد
  • همواره به نظر دیگران اهمیت می‌دهد
  • در کنار مادرش مانند یک بچه رفتار می‌کند
  • مادر شوهرتان انگار رقیب عشقی شماست
  • جلب رضایت مادر و خوشحالی او برایش اولویت دارد
  • سعی می‌کند خود واقعیش را پنهان کند
  • در مورد جزئیات زندگی زناشویی با مادرش صحبت می‌کند
  • مقایسه کردن همسر با مادرش

روش برخورد با شوهر بچه ننه

روش برخورد با شوهر بچه ننه

اما چطور باید با یک شوهر بچه ننه رفتار کرد؟ در مرحله اول باید بدانید که شما نمی‌توانید تا حد زیادی این فرد را تغییر دهید. فردی که از دوران کودکی به مادر خود وابستگی زیادی داشته، در بزرگسالی و با ازدواج نمی‌تواند به طور کامل مستقل شود. از این رو یا باید این موضوع را پذیرفته و یا تصمیم دیگری در مورد ازدواج تان بگیرید. البته روش هایی وجود دارد که تا حدی این موضوع را در افراد کنترل کند. در این قسمت به توضیح برخی از این روش ها خواهیم پرداخت.

تن به خواسته های او ندهید

یکی از اولین اقداماتی که باید در این حین انجام دهید؛ این است که همیشه تن به خواسته های شوهر بچه ننه و یا مادر او ندهید. این افراد چنین انتظاری از شما دارند؛ اما اگر اینکار را بکنید، همه چیز بدتر خواهد شد و حتی باید انتظار بیشتر شدن این وابستگی را داشته باشید.

قبول نکنید که با مادر شوهر زندگی کنید

لزومی ندارد که در ازدواج با یک شوهر بچه ننه ، با مادر او زندگی کنید. باید مخالفت خود را به طور واضح نشان داده و این موضوع را قبول نکنید. چرا که در صورتی که تن به این خواسته بدهید؛ کنترل مادر شوهر بر پسرش بیشتر شده و حتی در زندگی شما دخالت نیز می‌کند. این بدان معنا نیست که بعد از ازدواج با شوهر بچه ننه به طور کامل او را از مادرش جدا کرده و به او اجازه ندهید که مادرش را ببیند. بلکه باید سعی کنید تا این ارتباط را مدیریت نمایید.

با مادر شوهر خود بحث و مجادله نکنید

فراموش نکنید که با بحث و مجادله و یا مقابله به مثل کردن با مادر شوهر در این زمینه نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد. در واقع با وجود خشونت و رفتارهای افراطی همه چیز بدتر شده و افراد شروع به لجبازی کردن با یکدیگر می‌کنند. بهتر است به جای این روش با یکدیگر به آرامی صحبت کرده و مشکلات خود را به صورت روشن و واضح بیان نمایید.

به مادر شوهر اجازه دخالت و تصمیم گیری ندهید

با وجود شوهر بچه ننه ، طبیعی است که مادر شوهر بخواهد دخالت کرده و حتی در مواردی تصمیم گیری کند. اما شما نباید اجازه اینکار را به او بدهید. اینکار کمی دشوار است. چرا که در این شرایط معمولا همسر نیز از مادر خود طرفداری کرده و حق را به او می‌دهد و یا مایل است که مطابق با دستورات مادرش عمل کند. اما بهتر است با قاطعیت در این زمینه عمل کرده و حتی در این مورد با همسر خود نیز صحبت کنید.

درک کردن شرایط

همانطور که در قسمت های قبلی هم به آن اشاره شد؛ درک و پذیرش این شرایط مهم تر از همه چیز است. چرا که گاهی نمی‌توان این شرایط را تغییر داد. در این مورد گذر زمان نیز دخیل بوده و می‌تواند به شما کمک کند.برای اطلاع از راه های وابسته کردن مرد به خود کلیک نمایید.

صحبت کردن با همسر

بهتر است در این مورد حتما با همسر خود به صورت مستقیم صحبت کنید. در بیشتر موارد به این دلیل تلاش های شما به نتیجه نمی‌رسند که خواسته های خود را با همسر بیان نمی‌کنید. اما با صحبت کردن با خود او احتمالا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

کمک گرفتن از روانشناس

یکی دیگر از راهکارهای موثر در زمینه برخورد با شوهر بچه ننه، کمک گرفتن از روانشناس و صحبت کردن با متخصص است. با اینکه نه تنها شما فشار روانی کمتری را تجربه خواهید کرد؛ بلکه احتمال تغییر کردن همسر نیز وجود دارد.

سخن پایانی

وابستگی بیش از حد شوهر به مادرش، مشکلات زیادی را در زندگی مشترک ایجاد می‌کند. از این رو نباید این موضوع را نادیده گرفته و نسبت به آن بی توجه باشید. بهتر است در صورت مشاهده نشانه های رفتاری شوهر بچه ننه حتما با او در این مورد صحبت کرده و حتی از یک روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر بچه ننه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره