خانوادهزوج و خانواده

چطور با زن داداشم رفتار کنم؟ | رفتار درست با زن برادر

رفتار با زن برادر و برقراری رابطه سالم و موثر با او یکی از موضوعاتی است که باید بعد از ازدواج برادر به آن توجه داشته باشید. در بسیاری از موارد شاهد بروز درگیری هایی میان زن برادر با خواهر شوهر هستیم که اغلب هم بر سر مسائل بی اهمیت است. اما این دو نفر می‌توانند رابطه بسیار خوبی با یکدیگر داشته و حتی مانند دو خواهر باشند. در این زمینه مسئولیت بیشتری بر عهده خواهر شوهر است. چرا که زن برادر به تازگی وارد خانواده و محیطی جدید شده است و باید در مورد مسائل مختلف کمک کرد. البته عروس هم باید همکاری لازم را داشته باشد. خانواده ها در این مورد از یک روانشناس نیز می‌توانند کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با زن برادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

رفتار با زن داداش

در مورد رابطه بین عروس و خواهر شوهر و به طور کلی رفتار با زن داداش، موضوع دیگری که حائز اهمیت است؛ مدیریت این رابطه توسط خود برادر است. در واقع او نیز نقش مهمی در این زمینه داشته و نباید همه چیز را به همسر و خواهرش واگذار کند. او وظیفه دارد که در مورد مسائل مختلف با آنها صحبت کرده تعادل برقرار کند. گاهی زن برادر با خواهر یا برادر همسر، به خودی خود مشکلی ندارند؛ اما این همسر است که باعث می‌شود این افراد نسبت به یکدیگر حساس شده و رفتارهای افراطی از خود نشان دهند. از این رو در یک خانواده، همه افراد باید برای داشتن رابطه ای سالم با یکدیگر تلاش کرده و حتی کمک بگیرند. برای اطلاع از نقش خانواده در ازدواج کلیک نمایید.

رابطه درست بین خواهر شوهر و زن برادر

چگونگی رفتار با زن برادر

در ابتدا باید به طور واضح منظور خود را از داشتن رابطه ای سالم مشخص کنیم. فراموش نکنید که در مورد ازدواج، در حال صحبت کردن از یک رابطه طولانی مدت هستیم. به همین دلیل نباید تصور کنید که در رفتار با زن برادر با موقعیتی موقتی مواجه هستید و یا تنها به خاطر برادرتان تحمل می‌کنید. بلکه باید به زن برادر به چشم عضو جدید از خانواده تان نگاه کرده و تلاش کنید تا او را بپذیرید. در ابتدا احتمالا ارتباط برقرار کردن برای او نیز دشوار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است به تفاوت های یکدیگر احترام گذاشته و از ایجاد ناراحتی و کدروت پرهیز نمایید. پایه و اساس این ارتباط باید بر احترام متقابل باشد. برای آشنایی بیشتر با راه های ابراز عشق در خانواده کلیک نمایید.

روش های رفتار با زن برادر

روش های رفتار با زن برادر

همه افراد تمایل دارند تا در رفتار با زن برادر خود به درستی عمل کرده و با او احساس راحتی و نزدیکی کنند. اما گاهی اوضاع به گونه ای پیش می‌رود که داشتن چنین رابطه ای ممکن نیست. چالش ها و مشکلات زیادی ممکن است در این حین بروز کند که مقصر همه آنها به عنوان خواهر شوهر، شما نیستید. اما به هر حال درگیر شده و این موضوع روابط شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این زمینه راهکارهایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید رابطه ای بهتر و سالم تری با زن داداش خود داشته باشید. در این قسمت به توضیح برخی از آنها خواهیم پرداخت.

محبت کردن بدون چشم داشت

یکی از اصلی ترین کارها در رفتار با زن برادر ، این است که به او بدون هیچ چشم داشتی محبت کنید. برخی از افراد همواره به منافع شخصی خود فکر کرده و حتی در مورد رفتار با زن داداش خود نیز سود خود را در نظر می‌گیرند. این منفعت همیشه مادی نبوده و گاهی پاداش های دیگری برای خواهر شوهر دارد. اما در نهایت همه چیز مشخص شده و زن برادر و دیگر افراد متوجه الکی بودن این احساس می‌شوند. برای جلوگیری از بروز ترس از برادر کلیک نمایید.

تبعیض قائل نشدن بین عروس های خانواده

یکی دیگر از راه های رفتار با زن برادر به شکل درست، این است که بین عروس های خانواده تبعیض قائل نشوید. این موضوع برای عروس ها اصلا خوشایند نبوده و حسادت آنها را برمی‌انگیرد. از طرفی در این شرایط تنها رابطه خانواده همسر با عروس بد می‌شود؛ بلکه عروس ها نیز نسبت به یکدیگر دچار مشکل خواهند شد.

گلایه نکردن از زن برادر در مقابل همسرش

فراموش نکنید هیچگاه از زن برادر خود در مقابل همسرش یعنی برادرتان گلایه نکنید. اشکالی ندارد اگر بخواهید از او انتقاد کرده و یا نکاتی را به او یادآوری کنید. اما نباید اینکار را در حضور دیگران انجام دهید. حتی گاهی برخی از افراد به جای اینکه با خود زن برادر به طور مستقیم صحبت کنند؛ این موضوعات را با برادر خود در میان می‌گذارند. اینکار همه چیز را بدتر کرده و روابط خانوادگی را دچار مشکل می‌کند.

دخالت نکردن در رابطه برادر و زن برادر

یکی از مشکلات اساسی عروس ها با خواهر شوهرشان این است که تصور می‌کنند خانواده همسر در مسائل شخصی و زندگی مشترک شان دخالت می‌کند. فراموش نکنید که اینکار اصلا درست نبوده و منجر به مشکلات زیادی می‌گردد. در واقع بعد از ازدواج برادرتان باید فاصله خود را با حریم خصوصی او حفظ کرده و مانند گذشته با او رفتار نکنید.

کمک و حمایت کردن از آنها در شرایط مختلف

دخالت نکردن در زندگی برادر و زن برادر به معنی کمک نکردن به آنها در شرایط سخت و بحرانی نیست. باید حسن نیت خود را به آنها نشان داده و اگر کمکی از دست تان برمی‌آید؛ برای آنها انجام دهید.

حسودی نکردن

برخی از زنان بعد از اینکه برادرشان ازدواج می‌کند؛ نسبت به زن برادر دچار حسادت شده و تمایل دارند تا برادر نسبت آنها محبت بیشتری نشان دهد تا همسر. این توقع اشتباه و غیرمنطقی محسوب می‌شود. برادر شما ازدواج کرده است و اکنون همسر او نردیک ترین فرد به اوست. همچنین طبیعی است که همه عشق و علاقه خود را نثار او کند. از این رو چنیدن انتظاری نداشته و حسادت نکنید.

برای بهتر کردن رابطه خود با زن برادر از مشاور کمک بگیرید

در بسیاری از خانواده ها رابطه خواهر شوهر با زن برادر تبدیل به یک بحران شده و این موضوع تنها به این دلیل است که افراد نحوه رفتار با زن برادر را نمی‌دانند و یا تلاشی در این راستا نمی‌کنند. در مواردی که اولین پسر خانواده به تازگی ازدواج کرده است؛ این موضوع تا حدی طبیعی است. چرا که خانواده هیچ تجربه ای در این زمینه نداشته و نمی‌دانند که چطور باید رفتار کنند. در این چنین شرایطی می‌توانند از مشاور خانواده کمک گرفته و در این زمینه با او مشورت کنند. مشاور به عنوان یک نفر سوم در این رابطه می‌تواند اوضاع را به خوبی بررسی کرده و به افراد راهکار ارائه دهد. برای اطلاع از روش های رفتار با خواهر شوهر کلیک نمایید.

سخن پایانی

برخی از خانواده موضوع رفتار با زن برادر را موضوعی پیش پا افتاده و سطحی در نظر گرفته و به همین دلیل در این راستا هیچ تلاشی نمی‌کنند. در صورتی که اگر در این مورد مشکلی به وجود آید؛ همه اعضا درگیر شده و روابطه خانوادگی از بین می‌رود. به همین بهتر است افراد این موضوع را جدی گرفته و در مورد آن حتما با یک روانشناس مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با زن برادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره