ازدواجزوج و خانواده

پشیمانی از رد خواستگار (راه های بازگشت خواستگار)

پشیمانی از رد خواستگار به هر دلیلی میتواند رخ دهد و احساسات مختلفی را در خانم برانگیزد. هر کسی ممکن است نظرش درباره جوابی که به خواستگار داده تغییر کند. اما این بدان معنا نیست که همه بعد از جواب رد خود پشیمان می‌شوند. از آنجایی که این احساس پشیمانی گاهی به صورت عذاب وجدان و یا حتی خودسرزنشگری بروز می‌کند؛ سلامت روان افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو بهتر است دختران پیش از پاسخ به خواستگارشان به خوبی فکر کرده و در این زمینه حتما از روانشناس کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از رد خواستگار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

پشیمانی از رد خواستگار

طبیعی است که پاسخی که دختر به خواستگارش می‌دهد؛ تحت تاثیر نظرات و حرف های دیگران قرار بگیرد و بعد از مدتی که احساسات و هیجانات در او فروکش کرد؛ دیدگاهش تغییر کند. اما گاهی خود فرد نیز می‌داند که جواب رد او کاملا غیر واقعی است و هیچ دلیلی برای رد کردن خواستگارش ندارد. در این حالت بیشتر احتمال پشیمانی از رد خواستگار وجود دارد.

در واقع زمانی که افراد دلیل محکمی برای جواب منفی خود داشته باشند؛ دیگر دچار پشیمانی نشده و حتی این موضوع را راحت تر برای دیگران توضیح می‌دهند. البته این بدان معنا نیست که برای پاسخ منفی دادن به دنبال ایراد گرفتن از طرف مقابل خود باشید. بلکه با توجه به ملاک ها و معیارهای خود در این زمینه تصمیم گرفته و حتی در صورت لزوم با دیگران نیز مشورت نمایید. برای آشنایی بیشتر با آداب خواستگاری کلیک نمایید.

علت پشیمانی از رد خواستگار

علت پشیمانی از رد خواستگار

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ در نظر داشتن علت پشیمانی از رد خواستگار از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که می‎تواند در آینده در موقعیت های مشابه به افراد کمک کند، یک اشتباه را دوبار تکرار نکرده و تصمیم بهتری بگیرند. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم.

پاسخ عجولانه

یکی از دلایل اصلی پشیمانی از رد خواستگار جواب دادن به صورت عجولانه است. وقتی دختر به اندازه کافی فکر نکرده و به خود و طرف مقابل برای شناخت بیشتر زمان نمی‌دهد؛ دچار پشیمانی خواهد شد. فراموش نکنید که هیچکس کامل و بی نقص نبوده و همه افراد ایراداتی دارند. از این رو نباید به کوچک ترین مشکلی در طرف مقابل او را به طور کامل رد کنید. برای پاسخ به سوال از خواستگار چی بپرسم کلیک نمایید.

غرور کاذب | پشیمانی از رد خواستگار

غرور منجر به از بین رفتن و آسیب به بسیاری از روابط شده است. برخی از افراد به دلیل ویژگی هایی مثل ثروت، زیبایی، شهرت، موقعیت اجتماعی و… دچار غرور و خودبزرگ بینی شده و به همین دلیل به طرف مقابل خود پاسخ منفی می‌دهند. اما این موضوع قطعا منجر به پشیمانی از رد خواستگار شده و افراد بعدها متوجه خواهند شد که اشتباه کرده اند.

کمالگرایی

یکی دیگر از دلایل پشیمانی از رد خواستگار کمالگرایی افراد است. برخی از دختران تصور می‌کنند که هرچه خواستگارهای خود رد کنند و یا ازدواج خود را به تعویق بیاندازند؛ موقعیت های بهتری برایشان پیش خواهد آمد. در صورتی که ممکن است موقعیت ازدواج دیگر هرگز تکرار نشده و افراد بهتری برای خواستگاری اقدام نکنند. در واقع هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

ادامه تحصیل یا شرایط کاری | پشیمانی از رد خواستگار

پاسخ رد به خواستگار به دلیل ادامه تحصیل و یا شرایط کاری افراد نیز اتفاق می‌افتد. برای برخی از دختران ازدواج اولویت نبوده و ترجیح می‌دهند تا در جوانی در کار خود پیشرفت کنند و یا درس را ادامه دهند. به همین دلیل موقعیت های ازدواج خود را رد می‌کنند. اما ممکن است بعد از فراغت از تحصیل و یا حتی به دست آوردن یک موقعیت کاری خوب، دیگر هرگز شرایط خوبی برای ازدواج فراهم نشود.

قضاوت و فشارهای اطرافیان

نظرات دیگران در مورد خواستگار و یا حتی فشارهایی که در این مورد به دختر وارد می‌کنند؛ در مورد پشیمانی از رد خواستگار موثر هستند. در واقع دختر در ابتدا به خاطر حرف و نظر دیگران پاسخ منفی به خواستگار خود می‌دهد؛ اما بعد از گذشت مدتی دچار پشیمانی شده و احساس می‌کند که موقعیت خوبی را از دست داده است.

راهی برای بازگشت خواستگار

راهی برای بازگشت خواستگار

اما برای برگرداندن خواستگار چه باید کرد؟ آیا اصلا اینکار درست است؟ به این دسته از سوالات نمی‌توان پاسخ قطعی داد. چرا که در صورت علاقه دختر و پسر به یکدیگر، آنها با یکبار پاسخ منفی دچار ناامیدی نشده و دوباره برای اینکار اقدام می‌کنند؛ که اصلا هم اشتباه نیست. از طرفی برای برگرداندن خواستگار راه های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند در صورت پشیمانی از آنها استفاده کرده و دوباره به موقعیت خواستگاری برگردند. برای آشنایی بیشتر با مراحل ازدواج کلیک نمایید.

کمک گرفتن از دیگران

یکی از این روش ها کمک گرفتن از دیگران و واسطه قرار دادن آنهاست. طبیعی است که غرور دختر و یا خانواده او اجازه ندهد که از خواستگار دوباره بخواهند که اقدام کند. از این رو می‌توانند از آشنایان و دوستان خود کمک گرفته و آنان بخواهند که پادرمیانی کنند.

صحبت کردن با مشاور | پشیمانی از رد خواستگار

از طرفی با صحبت کردن با یک مشاور، کمتر احتمال دارد که افراد دچار پشیمانی از رد خواستگار شده و یا بدانند که در این شرایط باید چطور رفتار کنند. همچنین اگر دختر و پسر از قبل از خواستگاری با یکدیگر مشاوره می‌گرفتند؛ در این شرایط مشاور می‌تواند باعث شود تا دوباره این شرایط تکرار شده و افراد اینبار تصمیم درست تری بگیرند.

صحبت کردن با خواستگار به صورت مستقیم

بهترین راه این است که در صورتی که دچار پشیمانی از رد خواستگار شده اید؛ به طور مستقیم با خود او صحبت کرده و احساسات تان را در میان بگذارید. همیشه صحبت کردن به صورت مستقیم بهترین راه بوده و از بروز سوتفاهمات نیز جلوگیری می‌شود. از این رو در صورت پشیمانی می‌توانید با خود خواستگار نیز صحبت کنید.

سخن پایانی

بروز احساس پشیمانی از رد خواستگار تا حدی طبیعی بوده و در بیشتر دختران بروز می‌کند. حتی برخی از آنها با اینکه ازدواج هم می‌کنند؛ بازهم از رد کردن برخی از خواستگارهایشان هنوز پشیمان هستند. از این رو بسیار اهمیت دارد که پیش از تصمیم گیری قطعی در این مورد، به خوبی فکر کرده و حتما در این زمینه از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از رد خواستگار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره