ازدواجزوج و خانواده

مادری کردن برای همسر چه ایرادی دارد؟

مادری کردن برای همسر و رفتار به مانند مادران در رابطه مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد. در بسیاری از موارد شاهد این موضوع هستیم که زنان به صورت ناخودآگاه با همسران خود مانند یک مادر رفتار کرده و به او به چشم فرزند نگاه می‌کنند. این موضوع حتی برای برخی از زوجین جذابیت داشته و از این طریق تلاش می‌کنند تا خلاءهای دوران کودکی خود را ازین طریق برطرف نمایند. در صورتی که در طولانی مدت، چنین رفتارهایی آسیب های زیادی به رابطه وارد می‌کند. زوجین باید به این موضوع توجه داشته و در صورت لزوم از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مادری کردن برای همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مادری کردن برای همسر

برخی از زنان بر این باورند که مردان عاشق زنانی می‌شوند؛ که شبیه مادرشان باشد و چنین حسی به آنها بدهد. گاهی همین باور اشتباه است که باعث تغییر الگوی رفتاری زنان در رابطه با همسرشان می‌شود. اما بیشتر مردان نه تنها در همسرشان به دنبال مادرشان نمی‌گردند؛ بلکه از این موضوع فراری نیز می‌باشند. در این حالت با اینکه نیازهای مرد در اولویت است و همواره مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما خودشان هم متوجه این موضوع هستند که بر روند رابطه تاثیر می‌گذارد. البته گاهی در این مورد با همسر صحبت کرده و آن را متوقف کرده و در موارد دیگر به این وضعیت عادت می‌کنند.

نشانه هایی که بیانگر مادری کردن برای همسر است

نشانه های مادری کردن برای همسر

با اینکه در بیشتر موارد خود زنان متوجه این موضوع نیستند که در حال مادری کردن برای همسرشان می‌باشند؛ اما با بروز برخی از نشانه ها می‌توان به این موضوع پی برد. در این قسمت به توضیح این نشانه ها می‌پردازیم. برای اطلاع از دلایل وابسته کردن مرد به خود کلیک نمایید.

معلم اخلاق شدن

در شرایط مادری کردن برای همسر، زنان تبدیل به یک معلم اخلاق در رابطه می‌شوند که همواره در حال گوشزد کردن مسائلی به همسرشان می‌باشند. در واقع زن، همسر خود را کنترل کرده و بایدها و نبایدها را به صورت مجدد به او آموزش می‌دهد.

نقش ساعت زنگ دار را دارید

در این حالت زنان حتی زمان بیداری و خواب مرد را تعیین کرده و برای او مانند یک ساعت زنگ دار عمل می‌کنند. مردان نیز بعد از مدتی این وظیفه را به زن سپرده و کاملا خود را در اختیار او قرار می‌دهند.

تر و خشک کردن | مادری کردن برای همسر

یکی دیگر از نشانه های مادری کردن برای همسر این است که زن همواره در حال ترو خشک کردن همسرش است. تر و خشک کردن در اینجا به معنی توجه کردن به غذا خوردن، لباس پوشیدن، رفت و آمد و بسیاری دیگر از مسائل است.

رفتار کردن مثل یک پرستار تمام وقت

در شرایط مادری کردن برای همسر ، زن مانند یک پرستار تمام وقت با مرد رفتار می‌کند. در این حالت آزادی عمل مرد نیز گرفته می‌شود؛ چرا که اجازه ندارد هیچ کاری انجام دهد. برای آشنایی با دلایل ازدواج با دختر بزرگتر کلیک نمایید.

ناظم خانه بودن | مادری کردن برای همسر

اگر توجه کرده باشید؛ زنانی که نقش مادر را برای فرزند خود بازی می‌کنند؛ این جملات را زیاد می‌گویند. “لباست رو مرتب کن” “با کفش گلی داخل خونه نیا” “دستات را بشور” و… این رفتارها به شکلی است که انگار مرد یک بچه کوچک است که خود نمی‌داند باید چطور رفتار کند.

رفع نیازهای همسر بر همه چیز اولویت دارد

زمانی که زن شروع به مادری کردن برای همسر می‌کند؛ به طور کلی نیازهای خود را نادیده گرفته و نیازهای همسر را ارجحیت می‌دهد. در واقع مانند مادری که دوست دارد که برای فرزندش همه چیز را محیا کند؛ در رابطه عاطفی نیز چنین حالتی به وجود می‌آید.

به جای او صحبت می‌کنید

برخی از زنان در مادری کردن برای همسر به قدری پیشروی می‌کنند که حتی به جای همسر در جمع ها صحبت کرده و تصمیم گیری می‌کنند. این موضوع می‌تواند شخصیت مردان را تا حد زیادی زیر سوال ببرد.

پیامدهای ناشی از مادری کردن برای همسر

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ قطعا مادری کردن برای همسر نمی‌تواند به نتایج خوبی منجر شود. این موضوع پیامدهای زیادی برای دو نفر داشته؛ حتی اگر برای مدتی آنها را راضی کند. برخی از این مشکلات، شامل موارد زیر هستند.

  • همراهی با یک مرد یا زن واقعی را از دست می‌دهید
  • پایین آمدن کیفیت رابطه جنسی
  • بیشتر شدن احتمال خیانت
  • رفتار کردن مانند یک نوجوان

علت مادری کردن برای همسر

علت مادری کردن برای همسر

برای غلبه بر این موضوع و جلوگیری از پیش آمدن چنین شرایطی در رابطه، در ابتدا باید به علت آن پی برد. با پیدا کردن علت افراد می‌توانند محرک ها را شناسایی کرده و رفتار بهتری را در شرایط مختلف از خود بروز دهند.

پیروی از الگوهای گذشته

یکی از دلایل تمایل زنان برای مادری کردن برای همسر این است که از الگوهای گذشته و خانوادگی خود پیروی می‌کنند. به این معنا که مادرشان چنین رفتاری با پدر داشته و آنان نیز تصور می‌کنند رفتار درست با همسر همین است. در واقع آنان در حال ادامه دادن الگوی مادر خود در زندگی مشترک هستند.

مادری کردن برای همسر بدلیل ابتلا به تله های روانشناسی

فراموش نکنید که مادری کردن برای همسر می‌تواند یک تله روانشناسی باشد. افرادی که چنین رفتارهایی با همسر خود دارند؛ در بیشتر موارد دچار طرحواره محرومیت هیجانی و یا طرد و رهایی هستند. از این رو بیش از اندازه به همسر خود محبت و توجه کرده و این موضوع مانند مادری کردن به نظر می‌رسد.

نیاز به مادر داشتن و یا مادر بودن

در برخی موارد زنان میل به مادری  کردن و یا مادر داشتن را به شکل مادری کردن برای همسر ارضا می‌کنند. گاهی زنان در سن کم مادر خود را از دست داده اند و یا تمایل دارند که بچه دار شوند. اما به دلیل اینکه از این شرایط برخوردار نیستند؛ روحیات مادرانه خود را در ارتباط با همسر برطرف می‌کنند.

در این مورد چه باید کرد؟

بسیاری از زوجین درگیر این الگو واشتباه در رابطه خود شده اند؛ اما نمی‌دانند که چطور باید با این موضوع برخورد کرده و آن را از بین ببرند. از طرفی گاهی این موضوع به قدری عمیق است که زوجین به تنهایی نمی‌توانند در مورد آن کاری انجام دهند. در چنین شرایطی کمک گرفتن از روانشناس یکی از اصلی ترین اقداماتی است که افراد باید انجام دهند. همچنین در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید؛ دیگری را نیز آگاه کنید. همکاری زوجین با یکدیگر می‌تواند در گذر از این به آنها بسیار کمک کند. برای اطلاع از روش های صحیح رفتار با همسر کلیک نمایید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در بالا به آنها اشاره شد؛ رفتار مادری کردن برای همسر در بین زوجین زیادی رایج شده و این به دلیل مسائلی است که خود افراد با آنها درگیر هستند و نه نیاز همسر به مادر داشتن و یا مراقبت. از این رو زنان باید در این مورد بیشتر اطلاعات کسب کرده و مهارت های بیشتری کسب کنند. از طرفی به خودشناسی برسند و با همسر خود نیز در این مورد صحبت کنند. در آخر اینکه برای کنترل این موضوع بهتر است افراد حتما از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مادری‌کردن برای همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره