انتخاب مهد و مدرسهکودک

فرستادن کودک به مهد کودک | سن مناسب برای فرستادن کودک به مهدکودک

فرستادن کودک به مهد کودک همواره برای والدین یک چالش محسوب می‌شود. با اینکه بسیاری از کودکان واکنش بدی در این مورد نداشته و به زودی به محیط جدید عادت می‌کنند؛ اما این موضوع می‌تواند برای آنها و والدین استرس زا بوده و حتی با مشکلاتی همراه شود. مهدکودک مکانی است که برای مراقبت از کودک های خردسال طراحی شده و گاها جنبه آموزشی هم برای آنها دارد. از طرفی این مکان تنها برای کودکانی که والدین شاغل دارند؛ مناسب نیست. بلکه کودکان برای اینکه بتوانند با کودکان بیشتری ارتباط برقرار کرده و فعالیت های جدیدی را بیاموزند نیز می‌توانند در این محیط ها حضور یابند. اما به طورکلی حضور در این مکان و بهره مندی از مزایای آن نیاز به برخی پیش زمینه ها دارد. والدین می‌توانند در این مورد با روانشناس مشورت کرده و از او کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرستادن کودک به مهد کودک می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سن فرستان کودک به مهد کودک

موضوع دیگری که در مورد فرستادن کودک به مهد کودک گاهی والدین را دچار سردرگمی می‌کند؛ زمان اینکار است. در واقع والدین نمی‌دانند که باید در چه سنی کودک خود را به مهدکودک بفرستند. از طرفی نمی‌توان سن و زمان دقیقی برای انجام اینکار معین کرد. چرا که این موضوع تا حد زیادی به شرایط روانی خود کودک و والدین او دارد. برخی از کودکان به طور ذاتی وابسته تر هستند. از طرفی برای حضور در مهدکودک باید از برخی مهارت های اولیه برخوردار باشند. در بیشتر موارد چهار و یا پنج سالگی می‌تواند سن مناسبی برای اینکار باشد.

راه های فرستادن کودک به مهد کودک

راه های فرستادن کودک به مهدکودک

برای فرستادن کودک به مهد کودک روش هایی وجود دارد که با انجام آنها شرایط هم برای کودک و هم برای والدین او راحت تر می‌شود. زمانی که کودک هیچ مراقب دیگری به جز والدین خود نداشته و والدین نیز شاغل هستند؛ کودک باید هرچه سریعتر به این وضعیت عادت کرده و بتواند از خود محافظت نماید. از این رو والدین می‌توانند در این شرایط، از این روش ها استفاده نمایند. برای آشنایی بیشتر با روانشناسی کودک کلیک نمایید.

بازدید کردن از مهدکودک

در ابتدا و قبل از فرستادن کودک به مهد کودک ، والدین باید حتما از این مکان بازدید کرده و از شرایط آن اطمینان حاصل کنند. در واقع تحقیق کردن در مورد مهدکودکی که کودک وقت زیادی را در آن می‌گذراند؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. از این والدین باید برای این موضوع به اندازه کافی وقت بگذارند.

مطلع شدن از اتفاقاتی که در مهد کودک می‌افتند | فرستادن کودک به مهد کودک

بعد از فرستادن کودک به مهد کودک ، والدین باید از اتفاقاتی که در این مکان می‌افتد؛ مطلع شوند. برای اینکار باید در این مورد با کودک خود صحبت کرده و سوالهایی در مورد روزش از او بپرسند. اینکار کودک را نیز بیشتر تشویق می‌کند که به جزئیات توجه کرده و با والدین خود همه چیز را در میان بگذارند.

برنامه ریزی برای کودک

یکی دیگر از اقداماتی که باید در مورد فرستادن کوک به مهدکودک صورت گیرد؛ برنامه ریزی است. برخی از کودکان در کنار مهدکودک به کلاس های آموزشی دیگری نیز می‌روند. از طرفی در خود مهدکودک نیز کلاس های متنوعی برگزار می‌شود که نیازی نیست که کودک در همه آنها شرکت کند. از این رو بهتر است برنامه ای مشخص در این مورد داشته باشید. برای آشنایی با راه های چگونگی صحبت کردن با بچه ها کلیک کنید.

مهیا کردن وسایل مورد نیاز کودک | فرستادن کودک به مهد کودک

برای حضور در مهدکودک، کودک نیاز به برخی از وسایل مانند مدادرنگی، کیف، ظرف غذا و… دارد. والدین باید از پیش از فرستادن کودک به مهدکوک لیستی از این وسایل را نوشته و آنها را برای کودک خود تهیه کنند.

مرور کردن برنامه کودک با خود او

برای اینکه امنیت روانی کودک را تامین کنید؛ برنامه روزانه خود را نیز با او چک کنید. برای مثال به او بگویید که در ساعتی مشخص به دنبالش می‌روید و یا بعد از اینکه به خانه برسد باید چه کاری انجام دهد. این به معنی محدود کردن کودک نیست. بلکه اینکار باعث می‌شود تا کودک اعتماد بیشتری به شما بکند.

تنظیم برنامه مرتبی برای صبحانه | فرستادن به مهد کودک

قبل از اینکه کودک را به مهدکودک بفرستید؛ حتما از این موضوع اطمینان حاصل کنید که به خوبی صبحانه اش را بخورد و یا در مهد کودک صبحانه سالمی با دوستان خود می‌خورد. کودکان در این سنین علاقه زیادی به خوردن صبحانه ندارند؛ اما همین موضوع می‌تواند تاثیر زیادی در روند رشد آنه داشته باش.

تهیه نهاری سالم برای کودک

به طور کلی زمانی که کودک به مهدکودک رفته و زمان زیادی را با دوستان و دور از خانه می‌گذراند؛ باید به تغذیه او نیز اهمیت دهید. برای اینکه نهارخوردن را برای او جذاب تر کنید؛ می‌توان از ظروف خاصی استفاده کرده و یا با غذاهایی شروع کرد که کودک به آنها علاقه بیشتری دارد.

حذف کردن خواب میان روز کودک

طبیعی است که کودکان عادت دارند که زمانی در میان روز را بخوابند. اما قبل از فرستادن کودک به مهدکودک باید مدت زمان این خواب را کمتر کنید. در بعضی از مهد کودک ها این امکان فراهم است که کودک در آنجا بخوابد. اما به طور کلی بهتر است او را برای نخوابیدن در مهدکودک آماده کنید.

روشن کردن برنامه رفت و آمد کودک

بهتر است زمان رفت و آمد کودک به این مکان برای خود او روشن بوده و برنامه ثابتی داشته باشد. برخی از کودکان همواره در این مورد استرس دارند که والدین آنها را فراموش کرده و یا برنامه مشخصی برای رفتن به خانه ندارند.

مزایا و معایب فرستادن کودک به مهد کودک

فرستادن کودک به مهدکودک ، مزایا و معایب مختلفی دارد. در واقع اطلاع از این موضوع به والدین این امکان را می‌دهد که تصمیم درست تری در این مورد بگیرند. کودکان در این محیط مهارت های زیادی را آموخته و مهم تر اینکه اجتماعی می‌شوند. اما از طرفی اگر مهدکودک از شرایط خوبی برخوردار نباشد؛ ممکن است آسیب هایی را نیز تجربه کند. معایب اینکار بیشتر از مزایای آن نیست؛ اما به هرحال باید احتمالات مختلفی را در نظر گرفت. برای جلوگیری از چندتربیتی شدن کودک کلیک نمایید.

مهارت های لازم برای فرستادن کودک به مهد کودک

مهارت های لازم برای فرستادن کودک به مهد کودک

پیش تر به این موضوع اشاره کردیم که کودک باید از برخی مهارت ها قبل از رفتن به مهدکودک برخوردار باشد. به طور کلی کودک در هر سنی به توانایی مراقبت از خود، مهارت های اجتماعی، آمادگی برای جدایی از والدین، توانایی انجام کارهای گروهی و دفاع از حقوق خود را داشت؛ می‌تواند به مهدکودک برود.

سخن پایانی

با اینکه فرستادن کودک به مهد کودک با چالش های زیادی هم برای کودک و هم برای والدین او همراه است؛ اما به هرحال کودک باید به این وضعیت عادت کرده و خود را بای حضور در مدرسه آماده نماید. در این مورد والدین و کودکان باید با یکدیگر همکاری کرده و حتما با یک روانشناس نیز مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرستادن کودک به مهد کودک می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره