ازدواجخانوادهزوج و خانواده

همکاری با همسر

همکاری با همسر و کار کردن در یک محیط کاری با همسر مزایا و معایب به خصوص خود را دارد. امروزه بسیاری از زوجین در محل کار با یکدیگر آشنا شده و ازدواج می‌کنند. احتمالا همه چیز قبل از شروع زندگی مشترک جذاب به نظر رسیده و برای دو نفر، کار کردن در یک محیط بسیار جذاب است. اما با شروع زندگی زناشویی مسائل تغییر می‌کند. در نظر گرفتن این موضوع بسیار حائز اهمیت است. برقراری تعادل در بخش های مختلف یک رابطه بسیار مهم بوده و نیاز به مهارت دارد. به همین دلیل در صورتی که زوجین با یکدیگر همکار هستند؛ باید برای داشتن زندگی بهتر، اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکاری با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

همکاری با همسر

طبیعی است که در رابطه با همکاری با همسر، افراد دچار چالش های مختلفی شوند. در واقع مسائل زیادی در محل کار بروز می‌کند که افراد باید با کمک یکدیگر آنها را حل نمایند. اما وقتی یک زوج در محل کار حضور دارند؛ اوضاع کمی متفاوت خواهد شد. در واقع احتمال ورود مسائل شخصی به محل کار بیشتر می‌شود. اما زوجین باید این موضوع را مدیریت کرده و اخلاق حرفه ای داشته باشند.

امروزه بسیاری از افراد زمان و انرژی زیادی را وقف کار خود می‌کنند. اما نباید اجازه دهند که این موضوع زندگی شخصی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین اگر با همسر خود در یک محیط کار می‌کنید؛ باید مسائل مختلفی را در نظر داشته باشید. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

مزایا و معایب همکاری با همسر

مزایای همکاری با همسر

به طور کلی همکاری با همسر دارای معایب و مزایای مختلفی است. در واقع افراد باید باتوجه به این موضوع، مسائل کاری را از زندگی شخصی خود جدا نمایند. با اینکه گذراندن مدت زمان بیشتر با همسر احتمالا بسیار لذت بخش است اما همین موضوع گاهی باعث بروز مشکلات زیادی می‌گردد. برخی از این مسائل، شامل موارد زیر می‌شوند.

صمیمیت بیشتر

وقتی افراد در محل کار به صورت مداوم یکدیگر را می‌بینند و به طور کلی مدت زمان زیادی را با یکدیگر می‌گذرانند؛ میزان صمیمیت و علاقه میان آنها بیشتر می‌شود. همچنین از آنجایی که آنها شاهد تلاش همسر خود هستند؛ بیشتر به او اهمیت داده و قدردانی می‌کنند. البته زوجین نباید مسائل عاطفی و احساسی خود را وارد محل کار کنند.

همکاری با همسر | درک بیشتر از مسائل حرفه ای و مالی

در صورت همکاری با همسر، دوطرف درگیر مسائل کاری و وظایف خود هستند و بیشتر این موضوع را درک می‌کنند. در واقع متوجه سختی کار هستند و حتی می‌توانند در این زمینه به یکدیگر کمک کنند. یکی از مشکلات میان بیشتر زوج ها، مسائل مالی است. اما وقتی دو نفر در یک مکان مشغول به کار هستند؛ متوجه محدودیت ها، هر دو درآمد داشته و بیشتر می‌توانند در این زمینه یکدیگر را درک کنند.

ورود مشکلات شغلی به رابطه

از طرفی یکی از معایب همکاری با همر، ورود مشکلات کاری به رابطه عاطفی و برعکس است. برخی از افراد قادر نیستند تا میان زندگی شخصی و حرفه ای خود تعادل برقرار کنند؛ به همین دلیل همسر خود را تحت فشار قرار داده و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شوند. برای مثال اگر مشکلی در محل کار به وجود آمده باشد؛ آنها در منزل نیز در این مورد با یکدیگر دچار اختلاف می‌شوند.

همکاری با همسر | ایجاد حساسیت میان دیگر همکاران

یکی دیگر از معایب همکاری با همسر، حساس شدن دیگر همکاران نسبت به زوجین است. در واقع برخی از افراد تصور می‌کنند که با حضور یک زوج در محل کار احتمال تبعیض یا بروز مشکلات شغلی بیشتر می‌شود. به طور کلی بسیار احتمال دارد که این موضوع در محل کار احساسات افراد را برانگیزد و آنها را دچار سوتفاهم کند. به همین دلیل بهتر است تا حد ممکن زوجین در یک مکان کار نکرده و یا در غیر اینصورت، محتاطانه عمل کنند.

تحت تاثیر قرار گرفتن آینده شغلی

در صورت همکاری با همسر، احتمالا آینده شغلی افراد نیز تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد. برای مثال اگر یکی از زوجین ترفیع بگیرد اما دیگری نه؛ احتمال بروز رقابت و یا روحیه رقابت طلبی، زیاد می‌شود. همه افراد دوست دارند تا در شغل خود موفق شده و یا بتوانند کسب و کاری برای خود داشته باشند. اما این موارد با همکاری با همسر، کمی سخت می‌شود.

نکات مرتبط با همکاری با همسر

در مورد همکاری با همسر، نکات مختلفی وجود دارد که افراد بهتر است در رابطه و یا محیط کار از آنها استفاده کنند. همچنین مسائل احساسی و حرفه ای  را مدیریت کرده و جوانب مختلف را در نظر داشته باشند. برای اطلاع از روش های رفتار با همسر کلیک کنید.

تمرکز بر پیشرفت و آینده نگری

بهتر است به جای درگیر شدن با حاشیه های همکاری با همسر، بر پیشرفت و آینده تمرکز کنید. این مورد باعث می‌شود احساس استقلال بیشتری در محل کار کرده و بتوانید فارغ از نسبت هایی که با دیگران دارید؛ موفق شوید. در برخی موارد نمی‌توان شغل را تغییر داد. اما نباید اجازه دهید تا همکاری شما با همسر، مانع از موفقیت تان گردد.

برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمینه همکاری با همسر، باید رعایت کنید؛ برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی و روابط عاطفی است. اجازه ندهید تا مشکلات و چالش های کاری سبب ایجاد تعارضاتی در زندگی شخصی تان شود. انعطاف پذیر و انتقاد پذیر باشید و به همسر خود در زمینه های مختلف کمک کنید. فراموش نکنید که پیشرفت او باعث بهتر شدن زندگی مشترک نیز می‌گردد؛ پس جای ناراحتی وجود ندارد.

حفظ استقلال و فردیت

اجازه ندهید که به دلیل همکاری با همسر، فردیت و استقلال شما زیر سوال رود. برای مثال وقتی زوجی در محل کار هستند؛ افراد همیشه آن دو را با هم در نظر گرفته و در مواردی اصلا به توانایی های فردی آنها توجه نمی‌کنند. نباید حضور همسر در محل کار باعث عدم حضور یا همکاری شما در مسائل مختلف گردد. بهتر است در این مورد به دیگران همکاران و همچنین مدیر خود توضیح دهید.

کارکردن در بخش های متفاوت

بر اساس تحقیقات انجام شده؛ همکاری با همسر مخصوصا در یک مکان، احتمال بروز مشکلات را بیشتر می‌کند. به همین دلیل بهتر است در بخش های مختلف کار کرده و به صورت مکرر یکدیگر را نبینید. حتی زوجین باید از وسایل مختلفی نیز برای همکاری استفاده کرده و در این مورد به یکدیگر وابسته نباشند.

جلوگیری از مشکلات ناشی از همکاری با همسر

مشکلات ناشی از همکاری با همسر

برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از همکاری با همسر، افراد بهتر است از همان ابتدا، مرزهایی را با یکدیگر مشخص کرده و هم در زندگی شخصی و هم کاری، به آنها پایبند بمانند. افراد باید در این مورد با یک دیگر صحبت کرده و از بروز سوتفاهم جلوگیری نمایند. به طور کلی کار کردن، فشار روانی زیادی را به افراد وارد می‌کند اما زوجین نباید این مورد را تشدید کرده؛ بلکه باید مکمل یکدیگر باشند. همچنین در مورد کارهای خانه نیز، تقسیم وظایف کرده و زمانی را به تفریح و استراحت نیز اختصاص دهند. برای جلوگیری از بروز دعوا با همسر کلیک کنید.

سخن پایانی

همکاری با همسر گاهی اجتناب ناپذیر بوده؛ اما از جهاتی لذت بخش نیز هست. اما باید قبل از شروع همکاری و یا زندگی مشترک، به موارد مختلفی در این زمینه فکر کرد و همچنین در این مورد صحبت کرد. زوجین می‌توانند با در نظر داشتن مزایا و معایب همکاری با یکدیگر و همچنین استفاده از راهکارهای ذکر شده در متن، از یک مشاور نیز کمک بگیرند. احتمالا بعد از مدتی شرایط برای دو نفر سخت شده و گاهی نمی‌دانند که واکنش مناسب به این موضوع چیست. به همین دلیل مشاوره گرفتن می‌تواند تا حد زیادی در این مورد موثر باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکاری با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره