ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

چرا جواب پیامم رو نمیده (سین کردن و جواب ندادن یعنی چه)

چرا جواب پیامم رو نمیده !؟ این سوالی است که خیلی از ما زمانی که از طرف همسر یا پارتنرمان مورد بی اعتنایی قرار می‌گیریم؛ می‌پرسیم. طبیعتا این حس ناخوشایندی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته و احساس کنیم طرف مقابل نمی‌خواهد جواب ما را بدهد. البته این موضوع را فراموش نکنید که در برخی مواقع واقعا طرف مقابل شرایط پاسخگویی را ندارد. مخصوصا اگر شما در حال پیام دادن باشید. نوشتن و تایپ کردن برای یک نفر نیازمند تمرکز و زمان است و شاید بهتر است تلاش کنید تا به روش دیگری با او ارتباط بگیرید. از روانشناس درباره مهارت های ارتباطی و نوع رابطه تان حتما کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چرا جواب پیامم رو نمیده!

چرا جوابم رو نمیده

اگر زمانی از اینکه طرف مقابل جواب پیام تان را بی دلیل نداد؛ دچار استرس شدید و یا همواره چنین ترسی داشتید؛ بدانید که در رابطه اشتباهی قرار گرفته اید. دو طرف موظف هستند تا در صورت امکان به پیام های یکدیگر جواب داده و از خودشان به دیگری خبر بدهند. اما اگر یک نفر از قصد اینکار را انجام نداد؛ حتما باید دلیل قانع کننده ای برای آن داشته باشد. از طرفی اینکار اصلا نباید تبدیل به یک عادت برای طرفین گردد. چرا که ممکن است طرف مقابل به این دلیل استرس و اضطراب زیادی را تجربه نماید.

در این قسمت به توضیح برخی از دلایلی می‌پردازیم که مانع از پاسخ دادن افراد به طرف مقابل می‌شوند. برای اطلاع از دلایل تلفن جواب ندادن همسر کلیک نمایید.

طرف مقابل مشغول انجام کاری است

گاهی طرف مقابل به این دلیل جواب پیام شما را نمی‌دهد؛ که واقعا مشغول انجام کاری است و امکان دسترسی به تلفن همراه را ندارد. که در این صورت بازهم باید از قبل به طرف مقابل خود خبر دهد. برای مثال زمانی که فرد پشت فرمون است و یا در محل کار قرار دارد؛ نباید از او توقع داشت تا بلافاصله جواب دهد.

به ادامه دادن رابطه تمایلی ندارد | چرا جواب پیامم رو نمیده

یکی دیگر از احتمالاتی که باید در این شرایط در نظر بگیرید؛ این است که طرف مقابل به ادامه دادن رابطه تمایلی ندارد. البته در این شرایط معمولا از قبل شاهد نشانه هایی در این زمینه خواهید بود. یعنی یک نفر یک روزه تصمیم نمی‌گیرد که دیگر جواب شما را ندهد و رابطه را به پایان برساند. بلکه مدت ها در حال نشان دادن این موضوع به شما به صورت غیرمستقیم بوده است. برای آشنایی بیشتر با نحوه ارتباط کلامی کلیک نمایید.

نمی‌تواند چیزی را که مد نظرش هست را بگوید

گاهی طرف مقابل سکوت می‌کند چون نمی‌تواند و یا نمی‌داند که چطور باید منظورش را برساند. در این شرایط احتمالا او پیام های شما را سین کرده و تنها جواب نمی‌دهد. شما نمی‌توانید او را مجبور به حرف زدن کنید؛ تا زمانی که خودش بخواهد. از این رو زمان کافی را در اختیار او گذاشته و اگر بعد از مدتی بازهم جواب نداد؛ دوباره پیگیری کنید.

از عمد اینکار را می‌کند | چرا جواب پیامم رو نمیده

در یک رابطه سمی، فرد از قصد جواب پیام و زنگ های شما را نمی‌دهد. او از اینکه شما را بیازاد؛ احساس لذت می‌کند. در این حالت بهتر است پیگیری نکرده و اصرار بی مورد نکنید. چنین واکنش هایی، منجر به شدت یافتن این رفتارها در او می‌گردد.

در مقابل این رفتار چه کنیم؟

در مقابل جواب ندادن چه کنیم

اما زمانی که یک نفر به دلیلی که احتمالا ما از آن مطلع نیستیم؛ جواب ما را نداد، باید چه کنیم؟ فراموش نکنید که واکنش شما در چنین شرایطی بسیار مهم است. برخی از رفتارهایی که در این موقعیت می‌توانید داشته باشید؛ شامل موارد زیر هستند.

در ابتدا به او فرصت دهید

برخی از افراد زمانی که طرف مقابلشان پاسخگو نیست؛ شروع به زنگ زدن و پیام دادن بی وقفه می‌کنند. این رفتار اشتباه است. چرا که اگر طرف مقابل فرصت داشت و یا می‌خواست؛ جواب همان پیام اولیه را می‌داد. به همین دلیل آرامش خود را حفظ کرده و صبوری به خرج دهید.

مطمئن شوید که از قصد جواب شما را نمی‌دهد | چرا جواب پیامم رو نمیده

طبیعتا این موضوع را در مورد خودتان انکار می‌کنید که طرف مقابل از قصد اینکار را می‌کند و تمایلی ندارد تا جواب شما را بدهد. اما بهتر است از این موضوع اطمینان حاصل کرده اگر متوجه این موضوع شدید؛ خود را عقب بکشید. برای آشنایی بیشتر با نشانه های یک رابطه تاکسیک کلیک نمایید.

دلیل این موضوع را پیدا کنید

پیش از هرچیز بهتر است دلیل این موضوع را پیدا کنید که چرا طرف مقابل جواب شما را نمی‌دهد. شاید مقصر خودتان باشید. برای اینکار در ابتدا به طور مستقیم از خود او سوال بپرسید و اگر بازهم جوابی دریافت نکردید؛ از روش های دیگر اقدام کنید.

واکنش بیش از حد از خود نشان ندهید | چرا جواب پیامم رو نمیده

شاید موضوع به قدری که شما فکر می‌کنید؛ بزرگ و بغرنج نیست. به همین دلیل بهتر است از بروز واکنش های شدید پرهیز نمایید. در این حالت می‌توانید اوضاع را بدتر کرده  و حتی سوتفاهم های بیشتری ایجاد کنید.

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

برخی از افراد زمانی که طرف مقابل شان پاسخگو نیست؛ خود را مقصر دانسته و شروع به سرزنش کردن خود می‌کنند. اما همانطور که گفتیم؛ گاهی اصلا این موضوع مربوط به شما نیست و این طرف مقابل است که مشکل دارد.

اگر نیاز هست عذرخواهی کنید | چرا جواب پیامم رو نمیده

همانطور که گفته شد؛ گاهی این شما هستید که مقصر جواب ندادن طرف مقابل می‎باشید. به همین دلیل باید مسئولیت این موضوع را برعهده گرفته و عذرخواهی کنید.

به حضوری با طرف مقابل صحبت کنید

در ارتباط تلفنی و در قالب پیام، احتمال بروز سوتفاهم بیشتر است. چرا که در این حالت شما متوجه لحن طرف مقابل نمی‌شوید. از این رو برای اینکه از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری نمایید؛ حتما قرار ملاقات حضوری ترتیب داده و با یکدیگر صحبت کنید. همچنین مطمئن شوید که این رفتار به بهانه های مختلف تکرار نخواهد شد.

سخن پایانی

برخی از افراد به این دلیل که سواد رابطه ندارند؛ زمانی که با خودشان و یا دیگر به مشکل برمی‌خورند، اولین واکنش شان جواب ندادن است. در صورتی که این یک رفتار اشتباه بوده و همه چیز را بدتر می‌کند. حتی اگر تمایل دارید تا رابطه خود را با طرف مقابل قطع کنید؛ بازهم این روش مناسبی نیست. از این رو بهتر است در ابتدا مهارت های لازم برای حضور در یک رابطه را کسب کرده و حتما در این مورد از یک روانشناس نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره