ازدواجزوج و خانواده

ازدواج از راه دور چه چالش ها و روندی دارد؟

ازدواج از راه دور امروزه یکی از انواع جدیدرابطه است که در بیشتر موارد نتیجه خوبی هم به همراه دارد. تکنولوژی این امکان را برای افراد فراهم کرده که با فردی کیلومترها دورتر از خود ارتباط گرفته، عاشق شوند و حتی ازدواج کنند. شاید اگر در این مورد، چند سال پیش می‌شنیدیم؛ تعجب می‌کردیم و یا حتی به شدت مخالف بودیم. اما امروزه حتی از راه دور نیز می‌توان افراد را شناخت و در مورد ازدواج با آن‌ها فکر کرد. حتما زوج هایی را دیده اید که حتی در کنار یکدیگرند اما به شناخت‌درستی نمی رسند. توصیه‌داریم در مورد چنین ازدواجی اطلاعات بیشتری کسب کرده و حتما با روانشناس مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه‌ ازدواج از راه دور می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج از راه دور به چه معناست؟

امروزه با شکل گیری روابط لانگ دیستنس باید انتظار ازدواج از راه دور را نیز داشته باشیم. چرا که ممکن است افراد به هر دلیل از نظر جغرافیایی از یکدیگر دور بوده و نتوانند حتی برای ازدواج در یک مکان قرار بگیرند. داشتن چنین رابطه ای امکانپذیر بوده و معمولا هم افراد بعد از مدتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. اما پیش از انجام آن باید بدانند که احتمالا سختی های زیادی در انتظارشان است. این ازدواج مزایا و معایبی دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد آنها به خوبی فکر کرده و حتی از افراد با تجربه در این مورد کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با شرایط رابطه از راه دور کلیک نمایید.

مزایای ازدواج از راه دور

مزایای ازدواج از راه دور

خوشبختانه ازدواج از راه دور در عصر حاضر، نه تنها بسیار ساده‌تر شده؛ بلکه مزایای خاص خودش را نیز دارد. فراموش نکنید که عشق و دوست داشتن فاصله نمی‌شناسد و حتی کسانی که دور از یکدیگر هم هستند نیز حق ازدواج کردن را دارند. با این نوع ازدواج زوجین در شرایطی قرار می‌گیرند که منجر به رشد و پیشرفت هردوی آنان نیز می‌گردد. برخی از مزایای ناشی از این ازدواج شامل موارد زیر هستند.

به حداقل رسیدن چالش های قبل از ازدواج

زمانی که زن و مرد یکدیگر را دیر به دیر دیده و یا تماس کمتری با یکدیگر دارند؛ احتمالا چالش های کمتری را تجربه خواهند کرد. با اینکه معمولا در این شرایط ارتباط هم سخت تر بوده و یا حتی گاهی غیرممکن است. اما همین موضوع گاهی می‌تواند کمک کننده باشد. چرا که در بیشتر موارد حس دلتنگی بین آن ها غالب بوده و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا طرف مقابل را کمتر ناراحت کنند.

شانس زندگی در محیطی جدید | ازدواج از راه دور

با ازدواج از راه دور شما یا همسرتان مجبور به زندگی در یک محیط جدید خواهید بود. آشنایی با فرهنگی تازه و کسب تجربیات تازه از مزایای ازدواج از راه دور است که حال شما می‌توانید آنها را در کنار یک نفر دیگر به دست آورید. در واقع چنین ازدواجی، این موقعیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

زمان برای تقویت مهارت زندگی مستقل

زمانی که ازدواج از راه دور را انتخاب می‌کنید؛ احتمالا زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت تا خود را برای زندگی مشترک آماده کنید. حتی احتمالا زمانی را در اختیار خواهید داشت که تا به صورت مستقل و به تنهایی زندگی کرده و مهارت های لازم را کسب کنید. این اتفاق معمولا در ازدواج عادی رخ نمی‌دهد. برای آشنایی بیشتر با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک نمایید.

پیامدهای ناشی از ازدواج از راه دور

اما زمانی که ازدواج از راه دور را انتخاب می‌کنید؛ باید پیامدهای ناشی از آن را نیز در نظر بگیرید. حتی شاید بتوان گفت که مشکلات وچالش های این نوع ازدواج بسیار بیشتر از شیرینی های آن است. پس در صورت تن دادن به چنین رابطه ای باید خود را برای سختی های آن نیز آماده کنید.

ایجاد اختلاف با خانواده ها

معمولا این خانواده ها هستند که ترتیب چنین ازدواجی را برای زوجین می‌دهند. برای مثال فردی که خودش در خارج از کشور زندگی می‌کند؛ از خانواده اش می‌خواهد تا به دیدار طرف مقابل رفته و از مقدمات ازدواج را فراهم کنند. در این حالت هم احتمال بروز مخالفت هایی از سمت آنها وجود دارد و هم دخالت های آنها بیشتر می‌شود.

کسب شناخت کمتر در ازدواج از راه دور

زمانی که افراد دور از یکدیگر زندگی می‌کنند؛ کمتر همدیگر را ملاقات کرده و به طور کلی شناخت  کمتری نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند. فراموش نکنید که دیدار حضوری به صورت مکرر از اهمیت زیادی برخوردار است. در رابطه لانگ دیستنس این امکان برای افراد مهیا نیست و از همین رو ممکن است تصمیم برای ازدواج در این شرایط درست نباشد.

غالب بودن دلتنگی در ازدواج از راه دور

همانطور که پیش تر گفتیم که دلتنگی گاهی باعث می‌شوند تا افراد از موضع خود فاصله گرفته و مهربان تر باشند؛ غالب بودن این احساس در رابطه می‌تواند مشکل ساز باشد. دوری باعث می‌شود افراد کنترل خود را بر احساسات شان از دست داده و در بسیاری موارد نتوانند تصمیم منطقی و درستی بگیرند.

سختی تحقیق کردن در مورد طرف مقابل

قبل از ازدواج خانواده ها معمولا از یکدیگر تحقیق کرده و از این طریق شناخت اندکی کسب می‌کنند. اما در صورتی که فرد با خانواده اش در شهر یا کشوری دیگر زندگی کنند؛ نمی‌توان اینکار را انجام داد.

عدم پذیرش شرایط زندگی و محیط جدید | ازدواج از راه دور

از آنجایی که بعد از ازدواج از راه دور ، احتمالا مجبور خواهید شد تا در محیط و با فرهنگی جدید زندگی کنید. برای این شرایط باید روحیه انعطاف پذیری و سازگاری داشته و خود را با شرایط جدید وقف دهید. برخی از افراد قادر به انجام اینکار نیستند و همین موضوع تبدیل به یک چالش در زندگی مشترک می‌گردد.

برای ازدواج از راه دور چه کنیم؟

اقدامات ازدواح از راه دور

اما روش هایی وجود دارد که مشکلات و ریسک های ازدواج از راه دور را به حداقل رسانده و باعث می‌شوند تا افراد تصمیم درست تری در این زمینه بگیرند. در این قسمت به توضیح برخی از این راهکارها می‌پردازیم.

به صورت روزانه با یکدیگر تعامل داشته باشید

قبل از ازدواج از راه دور به صورت روزانه با یکدیگر تعامل داشته و به صورت مرتب با یکدیگر صحبت کنید. در واقع در تماس ماندن باعث می‌شود تا کمتر احساس دوری کنید. حتما برای اینکار برنامه ریزی داشته و از روش های مختلفی مثل پیامک، تماس تلفنی، تصویری و… استفاده نمایید.

عجول نباشید

در مورد ازدواج از راه دور عجله نکنید. برای شناخت طرف مقابل به اندازه کافی زمان گذاشته و به خودتان نیز فشار زیادی از این بابت وارد نکنید.

انعطاف پذیری خود را بیشتر کنید

برای اینکه بتوانید خود را با فرهنگ ها و محیط های جدید سازگار کنید؛ باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. از این رو از تجربه کردن کارهای جدید نترسیده و شهامت بیشتری از خود نشان دهید.

تصمیم گیری نهایی را به بعد از دیدارهای حضوری واگذار کنید

طبق تجربه کیس های مختلفی که در اتاق درمان قرار گرفته اند؛ هیچ نوع رابطه لانگ دیستنسی نمی تواند شناخت کافی به دختر و پسر بدهد. دیدارهای حضوری بسیار ضروری هستند و در این ملاقات هایست که شما می توانید احساس واقعی تان را کشف کنید. بنابراین هرگز بدون تجربه ملاقات حضوری برای زندگی مشترکتان که قرار است روی کل آینده تان تاثیر بگذارد؛ تصمیم نگیرید.

سخن پایانی

از آنجایی که امروزه ازدواج از راه دور تبدیل به یکی از راه های مرسوم ازدواج شده است و افراد زیادی در رابطه لانگ دیستنس هستند؛ بهتر است افراد حتما خود را برای چنین شرایطی آماده کرده و در مورد ازدواج بیشتر تامل کنند. همچنین در این مورد با یک روانشناس نیز مشورت کرده و از دیگران نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه‌ ازدواج از راه دور می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره