ازدواجزوج و خانواده

عشق اشتباه (عاشق آدم اشتباهی شدم)

عشق اشتباه می تواند تبدیل به بزرگ‌ترین اشتباه افراد در زندگی شان می‌شود. در واقع با اینکه ذات عشق بسیار خوب و دلنشین است حتی در بیشتر موارد منجر به پیشرفت افراد می‌گردد؛ اما گاهی دچار احساسات و یا حتی فرد اشتباهی می‌شویم. در بیشتر موارد خود ما در این مورد مقصر هستیم. چرا که درگیر احساسات افراطی شده و نمی‌توانیم تصمیم درستی بگیریم. اما متاسفانه عشق اشتباه پیامدهای زیادی دارد. برای مثال خارج شدن از آن بسیار دشوار بوده و همچنین دچار آسیب هایی نیز می‌شوید. اما این شرایط، با نشانه هایی همراه است که می‌توان آنها را تشخیص داده و از پیشروی شان جلوگیری نمود. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق اشتباه (عاشق آدم اشتباه شدم) می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

عشق اشتباه و عاشق آدم اشتباه

تشخیص یک عشق اشتباه کار دشواری نیست. اما کسی که درون این رابطه قرار دارد؛ نمی‌تواند به درستی شرایط را ارزیابی کند. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که “عشق، چشم آدم را کور می‌کند”؛ اما به هر حال این موضوع هرچقدر هم که خوب به نظر برسد؛ اما بازهم اشتباه است.

به همین دلیل بهتر است افراد اطلاعاتی داشته تا خود را در مقابل صدمات احتمالی حفظ کنند. گرچه نباید از همان ابتدا وارد چنین رابطه ای شد؛ اما همیشه راهی برای بازگشت وجود دارد. بهتر است در ابتدا بر روی خود کار کرده و در قدم بعدی به فکر تغییر شرایط باشید. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. برای آشنایی با نشانه های عشق یک طرفه کلیک کنید.

چرا عاشق آدم اشتباه شدم ؟

همانطور که گفته شد؛ در بیشتر موارد این خود افراد هستند که در مورد عشق اشتباه مقصر هستند. البته این موضوع را فراموش نکنید که طرف مقابل نیز از چنین شرایطی سواستفاده می‌کند. اما به طور کلی اگر نگرش و اطلاعات درستی در مورد عشق داشته باشیم؛ چنین اتفاقی نمی‌افتد. برای اطلاع از دلایل ناموفق بودن عشق در نوجوانی کلیک کنید.

ویژگی های شخصیتی

در بیشتر موارد افرادی که دچار اختلالات مختلف روانی و یا شخصیتی هستند؛ گرفتار عشق اشتباه می‌شوند. چرا که این افراد دچار خلاهای مختلف عاطفی بوده و به همین دلیل ب افراد اشتباهی دل می‌بندند. برای مثال افراد مهرطلب و یا شخصیت های وابسته بیشتر در روابط اشتباه قرار می‌گیرند. از این رو در قدم اول بهتر است اعتماد به نفس خود را افزایش داده و همچنین بعد از مطلع شدن از سلامت روان خود و یا دیگری یک رابطه را آغاز کنید. همچنین تنهایی صرفا دلیل خوبی برای شروع یک رابطه و عاشق شدن نیست. از همین رو حتی برای شروع یک رابطه عاشقانه نیز باید آمادگی داشت.

نشانه های عشق اشتباه | چطور بفهمم عاشق آدم اشتباهی شدم؟

نشانه های عشق اشتباه

در قدم اول بهتر است با نشانه های یک عشق اشتباه آشنا شوید؛ تا در صورت لزوم بتوانید برخورد درستی با آن داشته و حتی آن را به پایان برسانید. در این قسمت به توضیح برخی از این نشانه های می‌پردازیم. برای آشنایی با دلایل ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

تغییر نکردن مسائل حتی در صورت صحبت کردن در مورد آنها

وقتی عاشق آدم اشتباهی می شویم، حتی با اینکه در مورد مشکلات و خواسته های خود صحبت می‌کنیم؛ بازهم تغییری نمی‌بینیم. در واقع طرف مقابل هیچ اهمیتی به حرف های دیگری نداده و تلاشی برای تغییر نیز نمی‌کند. در یک رابطه دو نفر باید تلاش کنند تا شرایط بهتری را ایجاد نماید. اما این اتفاق در عشق اشتباه نمی‌افتد.

درست پیش نرفتن اوضاع

با وجود یک عشق اشتباه، هیچ چیز درست پیش نمی‌رود. در واقع خود فرد نیز این را احساس می‌کند اما دست به انکار می‌زند. برای مثال کارهای شما اصلا طبق برنامه ریزی پیش نرفته و یا تمرکز کافی برای انجام کارهای خود ندارید. البته طرف مقابل دلیل این موضوع بوده و حتی مانع پیشرفت می‌شود.

شما تلاش بیشتری می‌کنید

در یک عشق اشتباه ، همیشه یک نفر در حال تلاش کردن است. همیشه یک نفر پیش قدم شده و یا سعی می‌کند تا اوضاع را بهبود بخشد. این موضوع حتی شامل خرج و مخارج های یک رابطه نیز می‌شود. اما در یک رابطه سالم هر دو نفر با یکدیگر همکاری کرده و یا حتی مخارج را تقسیم می‌کنند. به همین دلیل در صورت مشاهده چنین وضعیتی بهتر است افراد حتما با یکدیگر صحبت کرده و یا از یک مشاور کمک بگیرند.

تنها هدف: رابطه جنسی

در عشق اشتباه ، افراد تنها به دنبال راه جنسی هستند. با اینکه این موضوع کاملا طبیعی بوده و حتی دو طرف با این موضوع مشکلی ندارند. اما رابطه جنسی نباید تنها هدف یک رابطه عاطفی باشد. در واقع برای اینکار دو طرف باید راضی بوده و در این مورد با یکدیگر صحبت کنند.

رها شدن و تنهایی شما

در یک عشق اشتباه بیشتر احتمال دارد که افراد رها شده و یا تنها شوند. در واقع یک نفر همیشه به دنبال پایان دادن به رابطه است. به همین دلیل طرف مقابل احساس طردشدگی و تنهایی را به مدام تجربه می‌کند.

ارزش شما به این رابطه است

همچنین افراد در یک رابطه اشتباه، تمام ارزش و اعتبار خود را به ادامه دادن به آن رابطه می‌دانند. در واقع به طور کامل خود را وقف این رابطه کرده و دیگر هیچ ارزشی برای خود قائل نیستند. اما زندگی شخصی افراد بخش های دیگری نیز دارد که باید به آنها توجه کرد.

رد کردن مرزها

یکی دیگر از نشانه های عشق اشتباه ، رد کردن مرزها و حد و حدودهاست. در واقع اتفاقاتی در این رابطه می‌افتد که دیگر افراد نمی‌توانند مثل سابق یکدیگر را دوست داشته و یا حتی به یکدیگر احترام بگذارند. اما همواره به این رابطه ادامه می‌دهند.

واکنش نداشتن طرف مقابل

واکنش نشان ندادن به موقع و بی اهمیتی نیز از دیگر نشانه های عشق اشتباه است. در واقع طرف مقابل بسیار بی توجه بوده و هیچ اهمیتی به مسائل و مشکلات شما نمی‌دهد. از همین رو شما دچار احساس بی ارزشی و ناکافی بودن می‌شوید.

شما اولویت اول نیستید

طبیعی است که در یک عشق اشتباه ، شما اولویت اول طرف مقابل نباشید. در واقع برای طرف مقابل همه کارها و افراد در اولویت بوده و اول به آنها می‌پردازد. او شما را نادیده گرفته و خود را درگیر مسائل شما نمی‌کند.

روش های پیشگیری از بروز عشق اشتباه

با شناسایی نشانه های عشق اشتباه ، تا حد زیادی می‌توان از بروز آن جلوگیری نمود و یا حتی به موقع آن را به پایان رساند. برای اینکار در قدم اول باید روی ویژگی های شخصیتی خود کار کرد. همچنین بهتر است هدف خود را از شروع یک رابطه عاطفی بدانید. در این صورت آسیب های کمتری را تجربه می‌کنید. برای مثال به دلیل احساس تنهایی تمایل دارید وارد رابطه شوید و یا واقعا به دیگری علاقمند هستید. از طرفی رفتارهای طرف مقابل را نیز زیرنظر گرفته و به صورت منطقی در این مورد تصمیم گیری کنید. برای اطلاع از راه های فراموش کردن عشق کلیک کنید.

پیامدهای عشق اشتباه در زندگی

پیامدهای عشق اشتباه

فراموش نکنید که عشق اشتباه و عاشق آدم اشتباهی شدن می‌تواند آسیب های غیرقابل جبرانی به شما وارد نماید. از این رو باید به موقع نشانه های آن را شناسایی کرده و از آن پیشگیری کنید. بعد از خارج شدن از یک رابطه اشتباه، احتمالا به ندرت می‌توانید به دیگران اعتماد کنید. همچنین به خودتان نیز احساس بدی پیدا کرده و یا به طور کلی از برقراری رابطه با دیگران منصرف می‌شوید. این تنها بخشی از احساساتی است که افراد در چنین شرایطی تجربه می‌کنند. از این رو بهتر است به موقع و همچنین محتاطانه در این زمینه رفتار کنید.

سخن پایانی

عاشق آدم اشتباهی شدن موضوعی است که ممکن است برای همه ما پیش بیاید و مشکلات زیادی را ایجاد نماید. از این رو بهتر است در این مورد آگاه باشید. طبیعی است که افراد در چنین شرایطی نتوانند به درستی فکر کنند و یا تصمیم گیری نمایند؛ به همین دلیل باید با یک متخصص مشورت کرده و از او کمک بگیرند. روانشناس می‌تواند شرایط رابطه را برای شما توضیح داده و احتمالات را برای شما شرح دهد؛ اما در نهایت تصمیم گیری در این زمینه به عهده شماست.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق اشتباه (عاشق آدم اشتباه شدم) می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره