زوج و خانوادهطلاق

طلاق خوب | 8 زمانی که باید طلاق گرفت

طلاق خوب به زمانی گفته می‌شود که هیچ راهی برای ادامه زندگی وجود ندارد. برخی از موارد طلاق خوب است. و مردان و زنان باید از یکدیگر جدا شوند. در این مواقع پایان رابطه برای هر دو طرف مفید است. پس همیشه طلاق بد نیست و می‌توان به عنوان راهی برای حل مساله در نظر گرفت. چه بسا گاه موهبتی است که شما را رها می کند.

اما چه زمانی طلاق خوب است؟ و چه زمانی باید طلاق گرفت؟ برخی موارد آسیب های روحی و روانی زیادی به زن یا مرد و حتی فرزندان وارد می‌شود. ادامه این زندگی آسیب ها و تنش های بیشتری به همراه دارد. و به طریقی عمر زندگی مشترک به پایان خود رسیده است. اگر در زندگی مشترک با آسیب ها و تنش های زیادی روبرو هستید؛ از روانشناسان در رابطه با تصمیم‌گیری درباره جدایی و طلاق راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق‌خوب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

طلاق خوب چیست؟

طلاق خوب چیست؟

اندکی با خود فکر کنید؛ چه زمانی باید طلاق گرفت؟ اصلا چه طلاقی خوب است؟ طلاق در چه شرایطی مناسب است؟ به طور کل اختلافات و دلگیری های زیادی در زندگی وجود دارد که باعث بروز جدایی و طلاق می‌شود. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید؛ شما با کسی ازدواج کرده اید که زمین تا آسمان افکار و عقاید متفاوتی دارد. و نمی‌توانید درخواست فردی شبیه به خودتان داشته باشید. اگر مشکلات جدی ندارید؛ دعوا و تنش هر روز رخ نمی‌دهد، به طلاق فکر نکنید.

اما در بعضی شرایط طلاق بهترین انتخاب برای شما و طرف مقابل است. اما در این مقاله تاکید داریم که قبل از اینکه به جدایی فکر کنید؛ باید ریشه مشکلات را بررسی کنید. مشاورین در این زمینه می‌توانند شما را راهنمایی کنند. تا راه بهبود رابطه با همسر را شناسایی کنید و از جدایی جلوگیری کنید. در این مقاله تمامی جوانب طلاق خوب را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد طلاق کلیک کنید.

در چه شرایطی باید به طلاق فکر کرد؟

در چه شرایطی باید به طلاق فکر کرد؟

طلاق خوب در برخی از شرایط ضروری است. گاهی فرد توانایی ادامه زندگی ندارد. و برای فرار از آسیب های روحی و روانی باید از زندگی مشترک فرار کنید. در این بخش مقاله راجع به شرایط مناسب برای جدایی صحبت کرده ایم.

پشیمان نبودن از رفتارهای نامناسب

طلاق خوب است در شرایطی که طرف مقابل شما تقریبا هیچ وقت از رفتارهای بد خود پشیمان نیست. مثلا زمانی که مورد تحقیر و سرزنش شدید قرار گرفته اید، همسرتان هرگز پشیمان نخواهد شد. مشکلات رفتاری مانند ضرب و شتم، خیانت، توهین و تحقیر باعث ناراحتی شریک احساسی می‌شود. روان فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین خاطر باید از زندگی فرار کرد.

طلاق عاطفی

یکی از شرایطی که طلاق خوب است، قهر عاطفی است. همیشه نباید برای هر بهانه و درگیری به جدایی فکر کرد. اما برخی موقعیت‌ها مانند طلاق عاطفی، سردی عاطفی و … می‌تواند دلیلی بر جدایی باشد. در این شرایط عمر رابطه عاطفی شما به پایان رسیده و هیچ انگیزه و بهانه ای برای ادامه زندگی وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

نبود امنیت روانی و جانی | طلاق خوب

اگر امنیت جانی ندارید، اگر خشونت در خانه شما به حدی است که احتمال آسیب به شما یا فرزندان تان وجود دارد؛ طبیعی است که طلاق‌خوب باشد. زندگی مشترک یعنی امنیت جانی و روانی در کنار همسر؛ اگر آرامش و امنیت وجود نداشته باشد, زندگی سرشار از تنش خواهد شد. مثلا اگر همسرتان مورد ضرب و شتم قرارتان داد؛ یا دائم روان شما را تخریب کرد، این زندگی چه ارزشی دارد؟ مشکلات روانی و روحی به مرور زمان شما را شکسته و نابود می‌کند.

اختلاف نظر های ریشه ای

اختلاف نظرهای ریشه ای دلیلی برای طلاق خوب است. طبیعیتا هیچ زوجی عین هم فکر نمی کنند؛ و همین مساله میتواند نقطه قوتی در رابطه آن ها باشد. اما اگر این اختلاف ریشه ای و شدید باشند و هیچ انعطافی در کار نباشد؛ میتواند دلیل یک طلاق‌خوب باشد. مثل تفاوت عقیده مذهبی که روی سبک زندگی و نوع پوشش تاثیر مستقیم دارد. یا تفاوت عقیده در چگونگی دخل و خرج که این روزها باعث تفرقه میان خیلی از زوج ها شده است.

وابستگی های بیش از اندازه

بسیاری از زن و مرد ها بیش از اندازه به پدر و مادر وابسته هستند. آنها همیشه والدین را اولویت قرار می‌دهند؛ به گونه ای که انگار شما (همسرشان) وجود ندارید. بدون مشورت والدین تصمیم نمی‌گیرند و دائم والدینش در حال نظارت و کنترل زندگی شما هستند. در این شرایط میتوانیم بگوییم طلاق خوب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلتنگی برای همسر سابق کلیک کنید.

زمانی که هر روشی را امتحان کرده اید

اگر میپرسید چه زمانی طلاق خوب است ؟ باید به زمان هایی که هر راهی را امتحان کرده اید اشاره کنیم. جدایی همیشه راهی برای بهبود حال و اوضاع نیست. قبل از اینکه به جدایی فکر کنید؛ در رابطه با ناراحتی خود صحبت کنید؛ از روانشناس راهنمایی بگیرید و تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه انجام دهید. بعد از اینکه تلاش های شما نافرجام ماند و هیچ تغییری در زندگی ایجاد نشد؛ به جدایی فکر کنید.

طلاق خوب هنگام اعتیاد همسر

طلاق خوب در شرایطی مانند اعتیاد همسر، مناسب است. اعتیاد یکی از زوجین به شدت زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زندگی را بسیار سخت و دشوار می‌کند و باعث آزار شریک احساسی می‌شود. در ابتلا باید به شریک احساسی خود کمک کنید تا از این منجلاب در بیاید؛ اگر شرایط بهبود پیدا نکرد برای سلامت روان خود باید جدایی را انتخاب کنید.

مشکلات جنسی

مشکلات جنسی موضوعی است که از نظر قانون گذار و شرع به عنوان دلیلی بر طلاق تایید شده است. یکی از ابعاد رضایت از زندگی، رابطه جنسی خوب است. شاید برایتان عجیب باشد؛ اما اگر به دادگاه های خانواده سر بزنید رابطه جنسی بد دلیل خیلی از طلاق هاست. به همین جهت اگر رضایت جنسی وجود نداشته باشد؛ زندگی مشترک بدون آرامش خواهد بود. و این موضوع سلامت روان شما را به کل تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با این حال پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از پشیمانی از طلاق حتما برای درمان و مشاوره جنسی اقدام کنید.

کلام آخر

هر زندگی مشترکی می تواند به جدایی ختم شود. این زوجین و نحوه ارتباط آن هاست که عاقبت آن ازدواج را مشخص می کند. اما گاه میبینیم تلاش بیش از حد موجب فرسایشی شدن رابطه شده؛ به نحوی که نه تنها زن و شوهر بلکه دیگر افراد خانواده (والدین، اقوام، فرزندان، گاه همسایگان و…) را تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی میتوان به جای ادامه، یک طلاق خوب را بر هر دو طرف رقم زد. اما توصیه میکنیم قبل از هر تصمیمی حتما از مشاوران متخصص آواژه در این خصوص کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق‌خوب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره