روابط زناشوییزوج و خانواده

ویژگی مردان زن ذلیل

ویژگی مردان زن ذلیل و به طور کلی مردانی که کاملا مطیع همسر خود هستند؛ شامل رفتارهایی مشخص بوده که دیگران را متوجه خود می‌کند. البته که در بیشتر موارد این یک شوخی رایج در بین مردان است و به دلیل احترام گذاشتن زیاد به همسر این اتفاق می‌افتد. اما مردانی هم وجود دارند که عنان زندگی خود را به دست همسر داده و هیچ اختیاری از خود ندارند. در چنین حالتی باید به مرد زن ذلیل در نظر گرفته می‌شود. اما گاهی خود زنان هم در این مورد نقش داشته و باعث می‌شوند که مردان چنین رفتارهایی از خود بروز دهند. این مسئله می‌تواند مشکل ساز شده و پیامدهایی برای افراد داشته باشد. از این رو بهتر است در این مورد از یک متخصص کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویژگی زن ذلیلی مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ویژگی مردان زن ذلیل

ویژگی مردان زن ذلیل

  • از آنجایی که در بیشتر موارد زن ذلیلی با احترام به همسر اشتباه گرفته می‌شود؛ بهتر است با ویژگی مردان زن ذلیل آشنا شده و در صورتی که مرد چنین رفتارهایی را در رابطه از خود نشان داد؛ حتما به طور جدی به آن پرداخته شود. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر هستند.
    همیشه همسرشان تصمیم می‌گیرد که چه کاری باید انجام داد
  • همواره بله می‌گویند و بسیار سر به زیر هستند
  • از طرف همسر تحقیر و توهین می‌شوند
  • کلمات خود را سانسور می‌کنند
  • مدیریت درآمدشان و مسائل مالی خانه دست خودشان نیست
  • زیاد دروغ می‌گویند
  • در نبود همسر احساس خوشحالی و رضایت بیشتری می‌کنند
  • نشانه های افسردگی دارند

پیامدهای ناشی از زن ذلیل بودن

اما ویژگی مردان زن ذلیل و رفتارهایی که از خود بروز می‌دهند نیز منجر به بروز پیامدهایی می‌گردد. از آنجایی که این مردان بعد از مدتی به طور کامل اعتماد به نفس خود را از دست داده  دیگر قدرت تصمیم گیری ندارند؛ حتی در زندگی شخصی و کاری خود نیز دچار مشکلاتی می‌گردند. حتی خود متوجه این موضوع هستند؛ اما نمی‌توانند کمک بگیرند. از طرفی به این دلیل رابطه آنها با مردان دیگر نیز تحت تاثیر قرار گرفته و در بیشتر موارد منزوی و تنها می‌شوند. به همین دلیل در قسمت قبلی به نشانه های افسردگی در آنها اشاره کردیم.

مرز بین زن ذلیل بودن و احترام به همسر چیست؟

در ابتدا باید بدانیم که مرز بین ویژگی مردان زن ذلیل با احترام به همسر دقیقا کجاست. در چه زمانی مرد واقعا زن ذلیل است و یا این تنها یک شوخی است و او برای همسر خود احترام زیادی قائل است. وقتی رابطه بین زوجین بر پایه احترام و رفاقت باشد و دو طرف در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری داشته باشند؛ دوست داشتن نه تنها زن ذلیلی نیست؛ بلکه نشان دهنده یک رابطه سالم است. مرد باید در شرایط مختلف ابراز محبت و رفتارهای عاطفی داشته و توانایی های او را به رسمیت شناخته و به او احترام بگذارد.

دلایل به وجود آمدن زن ذلیلی کدام اند؟

دلیل ویژگی زن ذلیلی مردان

برای غلبه بر ویژگی مردان زن ذلیلی مردان ، در ابتدا باید دلیل شکل گیری این موضوع را در آنان شناسایی کرد. زن ذلیل شدن مردان دلایل مختلفی دارد؛ که در مورد برخی از آنها در این قسمت توضیح خواهیم داد.

مادر مرد

یکی از دلایل اصلی شکل گیری ویژگی زن ذلیلی مردان، نقش و تصوری است که از مادر خود در ذهن دارند. آنان به این دلیل که در خانواده ای بزرگ شده اند که مادر منبع قدرت بوده است؛ تصور می‌کنند که در زندگی مشترک خود نیز باید از چنین الگویی پیروی کنند.

کنترلگری زنان | ویژگی زن ذلیلی مردان

در برخی موارد این کنترل گری بیش از اندازه زنان است که منجر زن ذلیلی مردان می‌گردد. در واقع در این حالت ترس اساس رابطه بوده و مردان هر رفتاری که از خود نشان می‌دهند تنها به دلیل جلب رضایت همسرشان است.

ترتیب تولد در خانواده

ترتیب تولد مرد و زن نیز در مورد زن ذلیلی دخیل است. چرا که اگر زن فرزند اول داشته باشد؛ روحیه قدرت و رهبری داشته و اگر مرد فرزند دوم خانواده باشد؛ کمی منفعل است و تمایل دارد تا اختیارات بیشتری را به همسر خود بدهد.

مسائل اقتصادی | ویژگی زن ذلیلی مردان

بر اساس تجربه، مردانی که از تمکن مالی پایین تری برخوردار هستند؛ اعتماد به نفس کافی نداشته و به همین دلیل ممکن است ویژگی های زن ذلیل بودن را از خود نشان دهند.

مشکلات شخصیتی در مردان

ابتلا به برخی از اختلالات شخصیتی و حتی روانی نیز منجر به شکل گیری ویژگی زن ذلیلی مردان می‌گردد. ضعف های شخصیتی باعث می‌شود تا مردان خجالتی و فاقد و اعتماد به نفس شوند و مسئولیت پذیر نباشند.

ابتلا به اعتیاد | ویژگی زن ذلیلی مردان

یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن ویژگی زن ذلیلی مردان ، ابتلا به اعتیاد در آنهاست. چرا که در این شرایط آنها نقش فعال و اقتدار خود را در خانواده از دست می‌دهند و نشانه های زن ذلیلی را از خود نشان می‌دهند.

خیانت مرد

گاهی به دلیل خیانت کردن مرد است که شاهد بروز ویژگی زن ذلیلی مردان هستیم. چرا که مرد برای اینکه پنهانکاری کند؛ بیش از اندازه به همسر خود محبت کرده و یا آزادی عمل می‌دهد.

رضایت نداشتن زن از زندگی | ویژگی زن ذلیلی مردان

زمانی که زن از زندگی خود راضی نباشد و به صورت مداوم این موضوع را به همسر خود بگوید؛ مرد نیز از تلاش کردن ناامید شده و سعی می‌کند تا مسئولیت های بیشتری را به همسر خود بدهد.

تاثیر زن ذلیلی بر فرزندان

زن ذلیلی بر فرزندان نیز تاثیرگذاشته و آنان را دچار گمراهی می‌کند. چرا که آنان در این شرایط دیگر نمی‌دانند که باید از چه فردی در خانواده الگوبرداری کرده و حتی ممکن است بحران هویتی را تجربه کنند. به همین دلیل در یک خانواده همه افراد باید نقش و وظایف مشخصی داشته و حتی در این مورد با فرزندان نیز صحبت شود.

توهم زن ذلیلی

در بیشتر مردان زن ذلیلی تنها یک توهم است. چرا که فرهنگ ما یک فرهنگ مرد سالار است و از این رو اگر مردی به همسر خود حقوق و آزادی بیشتری بدهد؛ به او برچسب زن ذلیلی زده می‌شود. در صورتی که برخی از مسائل در رابطه کاملا طبیعی هستند و یا وظیفه اصلی افراد محسوب می‌شوند. از این رو مردان برای انجام آنها نباید احساس خجالت و یا حتی ترس کنند.

چطور بر زن ذلیلی غلبه کنیم؟

اگر ویژگی زن ذلیلی مردان منجر به بروز مشکلاتی در رابطه و حتی زندگی شخصی افراد شده است؛ افراد می‌توانند با استفاده از راهکارهایی این موضوع را حل نمایند. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر هستند.

🔽تغییر دادن رفتار همسر: اگر رفتار کنترلگری و قدرت طلبی همسر شما آزاردهنده است؛ این موضوع را با او درمیان گذاشته و تلاش کنید آن را تغییر دهید.

🔽تعیین کردن نقش خود: نقش خود را به طور مشخص تعیین کرده و از همسر خود بخواهید که به آن احترام بگذارد.

🔽تقویت کردن ویژگی های شخصیتی: سعی کنید خود و همسر خود را بیشتر شناخته و نقاط قوت و ضعف خود را قبول کنید.

🔽نجنگیدن بر سر قدرت: زندگی مشترک جنگ قدرت نیست که به وطرف مقابل خود نشان دهید که از او بهتر و بالاتر هستید. بلکه باید تعادل را رعایت نمایید.

زن ذلیلی | ارث یا محیط؟

در مورد این موضوع بحث های زیادی وجود دارد که زن ذلیل از خانواده فرد به ارث رسیده و یا حاصل یادگیری از محیط است. باید گفت که هردو این موضوعات در مورد زن ذلیلی نقش دارند. اما هیچ ژن خاصی در مورد این ویژگی وجود ندارد و یا افراد با زن ذلیلی متولد نمی‌شوند. اما عوامل ژنتیکی دیگر ممکن است بر این موضوع تا حدی تاثیر بگذارد.

مرد سالاری بهتر است یا زن سالاری؟

نمی‌توان پاسخ قطعی به این سوال داد. چرا که هیچ یک از ویژگی ها به تنهایی تاثیر خوبی بر جامعه ندارند. زن سالاری منجر به زن ذلیلی در مردان شده و مرد سالاری نیز محدودیت های زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند. از این رو در یک جامعه هم زنان و هم مردان باید از حقوق متناسب با جنسیت برخوردار بوده و نقش های مشخصی داشته باشند. از طرفی توانایی های و قابلیت های آنان قربانی جنسیت شان نشود.

سخن پایانی

ویژگی زن ذلیلی مردان در بسیاری از موارد زندگی آنان را به طور کلی تحت تاثیر قرار می‌دهد. چرا که آنان نمی‌توانند رابطه سالمی با دیگران برقرار کرده و همچنین حس خوبی نسبت به خودشان نیز نخواهند داشت. از این رو بهتر است افراد در صورتی که چنین نشانه هایی را در طرف مقابل و یا خود مشاهده کردند؛ حتما در این زمینه صحبت کرده و از متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویژگی زن ذلیلی مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

یک دیدگاه

  1. منکه شوهر نداشتم تا بخواد احترام بذاره درکل موندم چه خبره این وسط خدایی مردم خوشن همینطور چرت و پرت میگن گروه های مذهبی که زر مفت فراماسونرها هم چرت و پرت میگن خرخر راه می اندازن جهانی پوچ دروغ دغل حقه بازی مافیا باعث بی کاری من شد هرچی گه گوز ور داشتن بردن هرهر به عقاید من خندیدن آشغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره