کودک

مشاوره کودک تلفنی و آنلاین

مشاوره کودک تلفنی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن با برترین متخصصان معتبر در مورد فرزند خود صحبت نمایید. خیلی از والدین به دلیل مشغله های مختلف فرصت نمی‌کنند برای مشکلات رفتاری و خلقی کودک خود به متخصص مراجعه نمایند. مجموعه تخصصی کودک آواژه این امکان را فراهم نموده تا شما با کوتاه ترین روش بتوانید به درمانگران معتبر در این حوزه دسترسی پیدا کنید. در ادامه به مزایا و ملاک های مربوط به انتخاب مرکزی مناسب برای مشاوره پرداخته‌ایم.

مشاوره تخصصی کودک تلفنی

با توجه به در دسترس نبودن مراکز معتبر در همه جای کشور و تراکم بیش از حد آن‌ها در مناطقی نظیر پایتخت یا شهرهای بزرگ، بسیاری از افراد امکان مراجعه حضوری به این مراکز را ندارند. علاوه بر این مسائلی نظیر شیوع ویروس کرونا باعث شده است که افراد تمایل کمتری به دریافت مشاوره حضوری داشته باشند و خدمات مشاوره تلفنی یا آنلاین کودک را ترجیح دهند. با توجه به اینکه مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان یکی از مسائل عمده در مشاوره روانشناسی است؛ امروزه بسیاری از مراکز مشاوره اقدام به ارائه خدمات تلفنی در این زمینه کرده‌اند که این امر کار را برای بسیاری از والدین آسان کرده است.

مشاوره تلفنی کودک تلفنی چطور انجام می شود؟

برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید تا برای شما وقت مشاوره رزرو شود. خیلی از والدین با این تصور که تلفنی نمی توان از کودک ارزیابی به عمل آورد برای مشاوره تلفنی کودک اقدام نمی کنند. در حالی که بیشتر مواقع اصلا نیازی به معاینه مستقیم نیست و تنها در صورتی که متخصص تشخیص دهد برای ارزیابی مستقیم کودک برای جلسه حضوری هماهنگی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک 

چرا باید به مشاور کودک مراجعه کرد؟

با توجه به اینکه دوران کودکی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل از رشد انسان است بسیار اهمیت دارد که والدین وضعیت ذهنی فرزند خود را در این دوران مورد توجه قرار داده و برای ارتقای هرچه بیشتر سلامت روان او بکوشند. در بسیاری از موارد وقتی مشکلات در دوران کودکی مورد درمان قرار بگیرند به راحتی بهبود می‌یابند اما در صورت بی‌توجهی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر و پایداری را در زندگی فرد ایجاد کنند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که در کنار سلامت جسم به مسائلی نظیر روحیه و توانمندی‌های ذهنی فرزندتان نیز توجه کنید و در صورت لزوم به موقع از یک مشاور کودک کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که کودک در آینده فرد توانمندتری باشد و معضلات و آسیب‌های کمتری را تجربه نماید.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

مشاوره تلفنی کودک چه محدودیت هایی دارد؟

از جمله محدودیت‌های مشاوره تلفنی کودک این است که در مورد بچه‌های کوچک‌تر که هنوز به توانایی کلامی بالایی دست نیافته‌اند و امکان برگزاری جلسات فردی وجود ندارد ممکن نیست. همچنین استفاده از روش‌هایی نظیر بازی درمانی به کمک درمانگر نیز از طریق تلفن امکان پذیر نمی‌باشد. در عین حال این محدودیت تنها مربوط به کودکان خردسال است و سایر کودکان بزرگ‌تر، نوجوانان و والدین آن‌ها همگی می‌توانند با استفاده از جلسات مشاوره تلفنی از مزایای آن بهره مند شوند.

از جمله مزیت‌های این روش این است که افراد از هرجای کشور می‌توانند با بهترین متخصصان تماس گرفته و در مورد مشکلات خود و فرزندشان از آن‌ها مشورت بگیرند. علاوه بر این ممکن است فرزندان در سنین نوجوانی نسبت به مراجعه نزد روانشناس مقاومت داشته باشند و تمایلی به جلسات مشاوره حضوری نشان ندهند. مشاوره تلفنی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند و آزادانه تر مسائل و مشکلات خود را با درمانگر در میان بگذارند.

از چه کسانی باید مشاوره دریافت کرد؟

دوران کودکی و نوجوانی دوران بسیار مهمی از زندگی است در نتیجه شما نباید از افراد غیر متخصص برای حل مشکلات یا ارتقای توانمندی‌های فرزندتان کمک بگیرید. این کار ممکن است علاوه بر نداشتن فایده؛ آسیب‌هایی را نیز در پی داشته باشد. در نتیجه قبل از هرچیز ملاک‌های درستی را در ذهن خود تصویر نمایید و به کمک آن‌ها از افراد کارآمد و متخصص کمک بگیرید.

برای اینکه از انتخاب خود مطمئن شوید پیش از هر چیز لازم است با مراکز مشاوره‌ای تماس بگیرید که رسماً از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی مجوز رسمی برای فعالیت دارند. همچنین متخصصینی که در زمینه کودک مشاوره می‌دهند باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و یا روانشناسی کودکان استثنایی برخوردار باشند. البته شما در مورد مسائلی نظیر برنامه ریزی تحصیلی می‌توانید از افراد تحصیل کرده در گرایش مشاوره نیز کمک بگیرید. علاوه بر مسائل ذکر شده بهتر است سوابق آموزشی و تجربی مشاوران را نیز بررسی نمایید تا بتوانید به بهترین گزینه دست یابید.

چه مسائلی را باید در مشاوره تلفنی کودک مطرح کرد؟

جلسات مشاوره کودک تلفنی بر مسائل مختلف دوران کودکی و نوجوانی تمرکز دارند و می‌توانند موضوعات گسترده‌ای را در بر بگیرند. از جمله مسائلی که می‌توانید در این جلسات مطرح کنید باید به موارد زیر اشاره کرد.

– ناتوانی در کنترل خشم و وجود پرخاشگری زیاد در کودک یا نوجوان

– ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط و تمایل او به انزوا

– وجود ترس‌های مفرط و غیر منطقی در کودک

– روبه‌رو شدن با مشکلات تحصیلی و رفتارهای مخرب در مدرسه

– داشتن مشکلات ارتباطی با فرزند از مباحث مهم در جلسه مشاوره کودک تلفنی

– وجود اختلالاتی نظیر نقص توجه-بیش فعالی در کودک و سایر اختلالات دوران کودکی

بیشتر بخوانید : کودک استثنایی

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره