خانوادهزوج و خانواده

دست بزن داشتن مرد | مردی که دست بزن دارد

دست بزن داشتن مرد باعث آسیب های بزرگ روحی و جسمانی همسر می‌شود. کتک زدن زن از لحاظ علمی بسیار آسیب زننده است. و به سادگی نباید از آن عبور کرد. در این شرایط حتی فرزندان این افراد با آسیب های جدی روبرو خواهند شد. در نهایت زندگی با فردی که دست به زن دارد از عشق، محبت، مهربانی و آرامش خالی است. حتی اعتماد و پیوند بین زوجین از بین خواهد رفت. همسران این مردان نگران هر حرکت خود هستند. و به شدت از ساده ترین حرکت خود هراس دارند. اگر شما نیز از این مشکل رنج می‌برید، حتما برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

دست بزن داشتن مرد

دست بزن داشتن مرد چگونه است؟

متاسفانه مردانی وجود دارند که رفتارهای خشونت آمیز از خود نشان می‌دهند. دست بزن داشتن مرد باعث آزار روحی و جسمانی خانم می‌شود. زندگی با این مرد بسیار سخت و طاقت فرسا است. حتی این رفتار باعث از بین رفتن عاطفه، احترام و علاقه زوجین می‌شود. در این شرایط خانم همشه نگران هر حرکت خود است که مبادا با کتک مواجهه شود.

معمولا دست بزن داشتن مردان را اگر پرس و جو کنید، همراه با دلایل است. اکثر مردانی که عادت به کتک زدن همسر دارند، از نظر خود دلایلی مبنی بر تنبیه همسر دارند. اما هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. در این شرایط تنها از روانشناس کمک بگیرید تا با ارائه راهکارهی مفید شما را راهنمایی کند.

نشانه دست بزن داشتن مرد

دست بزن داشتن مرد همراه با نشانه هایی است که به مرور زمان به سادگی قابل تشخیص است. در این بخش مقاله به نشانه دست بزن‌داشتن مرد اشاره کرده ایم.

? به سرعت عصبی می‌شوند.

? بیش از اندازه به همسر خود حسادت دارند.

?نسبت به همسر حس مالکیت دارند.

? در کنترل رفتار خود توانایی ندارند.

? نسب به دیگران بی احترامی می‌کنند.

?خلق و خوی آنها به سرعت تغییر می‌کند.

? با هر عصبانیت اشیاء را می‌شکند.

دلیل دست‌بزن داشتن مرد

دست بزن داشتن مرد از نظر خود مرد همراه با دلایل است. معمولا خانم ها این سوال را می‌پرسند که چرا همسرم دست به زن دارد. یا بهانه او برای این کار چیست؟ در این مقاله راجع به دلایل دست‌بزن داشتن مرد توضیح داده ایم.

? مشکلات دوران کودکی

آزار جنسی، سوءاستفاده، اذیت روانی و جسمانی از دلایلی است که باعث دست بزن داشتن مرد می‌شود. حتی در این شرایط مرد به صورت ناخواسته ای دست به کتک زدن می‌کند. برخی از این مشکلات در دوران کودکی اگر درمان نشود با بیماری هایی مانند دو قطبی نمایان می‌شود. بیماری دو قطبی توانایی فرد به سمت کتک زدن را افزایش می‌دهد.

? تربیت اشتباه | دست بزن داشتن مرد

یکی از دلایل دست بزن داشتن مرد، تربیت اشتباه است. زمانی که یک مرد دست به زن پدر خود را مشاهده می‌کند، به این موضوع فکر می‌کند که حتما رفتار پدرش درست است. کودکان با مشاهده یاد می‌گیرند و در بزرگسالی عین رفتار پدر و مادر را پیاده می‌کنند.

? مصرف الکل و مواد مخدر

مصرف الکل و مواد مخدر باعث دست بزن داشتن مرد می‌شود. در این شرایط فرد قدرت تصمیم گیری و کنترل رفتار را از دست می‌دهد. افرادی که به دلیل سوء مصرف مواد و الکل همسر خود را می‌زنند، بعد از هوشیاری از کارشان پشیمان می‌شوند.

? فرهنگ اشتباه | دست‌بزن داشتن مرد

در برخی از جوامع مرد نماد قدرت و قوی بودن است. در این فرهنگ مرد اجازه دارد برای تنبیه خانم هر کاری که دوست دارد انجام دهد. حتی در برخی از فرهنگ ها، کتک زدن زن یک حقوق برای مردان است. حتی آداب و رسوم اشتباه باعث بد خلقی، زورگویی و قلدر بودن مرد شده.

? اختلالات شخصیت

یکی از دلایل دست بزن داشتن مرد، اختلالات شخصیت است. در این شرایط مرد به طور ناخودآگاه توانایی کنترل خشم و عصبانیت خود را ندارد. اگر متوجه اختلالات شخصیتی همسرتان شده اید، فورا اقدام کنید تا علائم شدید تر نشود.

نحوه رفتار با دست بزن داشتن مرد

نحوه رفتار با دست بزن داشتن مرد

دست بزن داشتن مرد، برخورد مناسبی می‌خواهد. اگر به اشتباه از خود رفتارهایی نشان دهید، شاید باعث برخورد تند تر و خشن تر شود. در این بخش مقاله راجع به نحوه رفتار با دست بزن‌داشتن مرد توضیح داده ایم.

? آرامش خود را حفظ کنید

یکی از مهم ترین اقدامات اولیه در نحوه برخورد با دست بزن داشتن مرد، حفظ آرامش است. عصبانیت شما باعث تشدید عصبایت همسرتان می‌شود. به شما توصیه می‌شو که در کمال آرامش رفتار کنید و با داد همسر عصبانی نشوید. معمولا آرامش زن باعث آرامش مرد می‌شود.

? خودتان را مقصر اصلی ندانید | دست بزن داشتن مرد

دست بزن داشتن مرد با سکوت بدتر می‌شود. اگر شوهرتان دست به زن دارد، حتما با او برخورد کنید. و خودتان را مقصر خطاب نکنید. اگر خطای بزرگی نیز مرتکب شده اید، هرگز مستحق کتک خوردن نیستید.

? کتک خوردن را نپذیرید

از دیگر راهکارهای برخورد با دست بزن داشتن مرد، نپذیرفتن کتک است. معمولا خانم ها به خاطر فرزندان چاره ای جز تحمل ندارند. این تفکر نیز باعث تبدیل شما به همسری افسرده، منزوی و ناراضی می‌شود. زمانی که کتک خوردن را بپذیرید، باید با آرامش خداحافظی کنید.

? از بروز تشنج در خانه جلوگیری کنید

یکی از راهکارهای برخورد با دست بزن داشتن مرد، جلوگیری از بروز تشنج است. اجازه ندهید این رفتار تبدیل به عادت شود. اگر همسرتان توانایی مدیریت خشم و عصبانیت خود را ندارد، تا جای ممکن از بروز تشنج در خانه پیشگیری کنید.

? برای خود مکان امن پیدا کنید | دست بزن داشتن مرد

اگر با هیچ روشی همسرتان آرام نمی‌شود، باید به محیط امن مراجعه کنید. زمان عصبانیت همسر حتما به موقعیت دیگری رجوع کنید تا عصبانیت با دست بزن داشتن مرد بروز پیدا نکند. زمانی که از همسرتان دور می‌شوید، آرامش شما نیز تامین می‌شود.

⚪ به روانشناس مراجعه کنید

اگر در زندگی مشترک با دست بزن داشتن مرد روبرو هستید، بهترین راهکار کمک از روانشناس است. زمانی که از روانشناس کمک می‌گیرید، در وهله اول ریشه یابی و دلیل این رفتار مرد را مشخص می‌کنید. سپس با کمک راهکارها و حل دلایل خلق و خوی مرد تغییر پیدا می‌کند. برای رفع دست‌بزن داشتن مرد حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

کلام آخر

زندگی با مرد عصبانی و پرخاشگر بسیار آزار دهنده است. اگر فرد مقابل رفتارهای پرخاشگرانه داشته باشد، صحبت با او نیز برای شما سخت خواهد شد. و سکوت در برابر دست بزن داشتن مرد، ظلم به خودتان می‌باشد. برای رهایی از این مشکلات، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری در زمینه رواندرمانی به مراجعان مشاوره می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دست بزن داشتن مرد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره