روانشناسی فردیمشاوره تحصیلی

برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم ؟

برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم ؟ به چه شیوه ای باید برای ساعات مطالعه برنامه ریزی کنم؟ به طور کلی باید روزانه 8 ساعت برای کنکور مطالعه داشته باشید. اما این 8 ساعت حد وسط و میانگین است. برخی افراد کشش این را دارند که تا 10 ساعت مرور داشته باشند. اما برخی نیز توان بیش از 5 ساعت مطالعه ندارند. زمانی که برای کنکور مطالعه می‌کنید باید توانایی های شما مشخص شود. مشاور تحصیلی با بررسی ویژگی ها و توانایی های شما برنامه ریزی درسی ارائه می‌دهد. این برنامه ریزی بر اساس خواسته های شما و توانایی هایی که دارید صورت می‌گیرد.

بنابراین ساعت مطالعه درس برای موفقیت در کنکور باید بر اساس توانایی های شما باشد. برای مطالعه باید ساعت مفید را در نظر بگیرید. اینکه روزانه 10 ساعت کتاب باز باشد اما 2 ساعت بیشتر مطالعه نداشته باشید، مطالعه مفیدی نیست. بنابراین باید در آرامش و تمرکز عالی مطالعه کنید. برای رسیدن به چنین عملکردی مشاوره تحصیلی دریافت کنید.

برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم؟

برای موفقیت در کنکور چند ساعت باید درس بخوانم

این سوال که برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم بستگی به توانایی های فرد دارد. ساعت مطالعه برای موفقیت در کنکور برای هر فردی متفاوت است. برنامه ریزی و میزان علاقه به درس در هر فرد متفاوت است. برخی افراد در طول روز با 2 ساعت مطالعه خسته می‌شوند. اما برخی با 6 ساعت مطالعه نیز به طور مفید دروس را متوجه می‌شوند.

به طور کل ساعت مطالعه برای موفقیت در کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است. مشاور مدرسه بر اساس ویژگی های شخصیتی و توانایی های هر فرد برای او برنامه مشخصی را تعیین می‌کند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که هیچ موفقیتی بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست.

ساعت مطالعه روزانه کنکور برای قبولی پزشکی به چه صورته؟

برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانیم؟ برای موفقیت در کنکور برای پزشکی به صورت مفید چند ساعت باید مطالعه داشته باشیم؟ بر اساس تحقیقات انجام شده، دانشجویان پزشکی به صورت متوسط 6 تا 10 ساعت به صورت روزانه مطالعه داشته اند. البته که دانشجویان پزشکی باید خودشان ساعت مطالعه را بازگو کنند. حتی برخی از دانشجویان پزشکی کمتر از 3 ساعت را در طول روز مطالعه می‌کنند. و عده ای نیز بیش از 16 ساعت به مطالعه می‌پردازند.

اما با بررسی نفرات برتر کنکور در 10 سال اخیر، دانش آموزان اکثرا بین 8 تا 11 ساعت مطالعه داشته اند. اکثر دانشجویان پزشکی 3 تا 5 ساعت را در طول روز به مطالعه می‌پردازند. و موفق ترین دانشجویان روزی 8 ساعت را حداقل مطالعه می‌کنند.

ساعت مطالعه المپیاد کشوری و جهانی

اینکه برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم را توضیح داده ایم. اما عده ای نیز برای المپیاد کشوری و جهانی نیاز به مطالعه اصولی دارند. در این بخش از مقاله راجع به ساعت مطالعه المپیاد جهانی و کشوری توضیح داده ایم.

✅ مطالعه برای المپیادها خسته کننده و سخت است. همانطور خسته و کسل کننده است. اما با برنامه ریزی اصولی و مناسب به راحتی می‌توان برای المپیاد آماده شد.

✅ اگر حدود 2 تا 4 زمان برای آزمون دارید، باید آماده سازی ذهن را انجام دهید.

✅ برنامه ریزی اصولی داشته باشید.

✅به طور میانگین روزی 5 ساعت مطالعه داشته باشید.

✅ حداقل حدود 85 درصد از موضوعات را یاد بگیرید.

✅ ابتدا مباحث سنگین و سپس مباحث سبک را مطالعه کنید.

✅در اواخر شب نیازی به مطالعه نیست.

✅ به خوبی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید.

ساعت مطالعه مفید را چطور محاسبه کنم؟

زمان توصیه شده برای مطالعه 2 الی 3 ساعت است. مثلا برای درس 3 واحدی باید 6 تا 9 ساعت در هفته مطالعه داشته باشید. در مطالعات کوتاه مدت 1 تا 2 ساعت در هر بار مطالعه داشته باشید. حدود 5 دقیقه هر نیم ساعت یا 10 دقیقه در ساعت استراحت کنید. با استراحت بهتر تمرکز بالاتر می‌رود.

بهترین زمان برای مطالعه درس های مختلف چه زمانی است؟

بهترین زمان یادگیری بین 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب است. ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور بین ساعت 4 صبح تا 7 صبح است.

? مطالعه در صبح | برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم

برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم؟ زمان مناسب برای مطالعه و یادگیری کی است؟ بهترین زمان مطالعه برای یادگیری صبح است. مغز هنگام صبح پس از یک خواب خوب و استراحت کافی، با صبحانه مقوی قوی تر می‌شود. بنابراین بیشترین ساعت مطالعه خود را هنگام صبح تنظیم کنید.

? مطالعه در عصر

هنگام عصر و بعد از ظهر به دلیل خستگی مغز کشش یادگیری جدید ندارد. بنابراین برای موفقیت در کنکور هنگام عصر، دروسی که نیاز به مرور دارند را تمرین کنید. در واقع اطلاعات داخل مغز شما با مرور معنای بهتری پیدا می‌کند.

? مطالعه در شب | برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم

برخی از دانش آموزان مطالعه در شب را بیشتر می‌پسندند. در واقع شب ها انرژی بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور این افراد باید ساعت مطالعه درس را شب برنامه ریزی کنند. مطالعه در این زمان با تمرکز بیشتری همراه است. در واقع حواس پرتی کمتری است و فرد با دقت بیشتری ب مطالعه می‌پردازد. اما 8 تا 9 ساعت خواب را فراموش نکنید.

راهکارهای مفید جهت بهینه سازی ساعت مطالعه

راهکارهای مفید جهت بهینه سازی ساعت مطالعه

اینکه برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم در افراد گوناگون با توجه به توانایی هایش متفاوت است. بنابراین ساعت مطالعه درس برای موفقیت در کنکور بستگی به فرد و توانایی هایش دارد. اما برخی به دنبال راهکارهای مفید جهت بهینه سازی ساعت مطالعه هستند که در ادامه توضیح داده ایم.

? جدول زمانی مدرسه و برنامه مطالعه در خانه را همگام کنید

?هنگام خواب آلودگی مطالعه نکنید

? جلسات مطالعه را کوتاه تر کنید

? کار هوشمندانه انجام دهید که بهتر از کار سخت است

?موضوعات مشابه درسی را با هم مرور نکنید

? روش های خواندن متفاوت را بررسی کنید

? برنامه ریزی مناسب برای مطالعه داشته باشید

?استراحت بین درسی را فراموش نکنید

? در ساعات ابتدایی روز مانند صبح مطالعه کنید

? در طول امتحانات بر تمرکز خود تمرین کنید

?تا حد امکان تلاش کنید

? کلمات کلیدی به خاطر بسپارید

? متن ها را کامل بخوانید

?رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید

? برای مطالعه از رنگ های مختلف استفاده کنید

? ورزش کنید

?در دوران کنکور خیلی اجتماعی نباشید

? موضوعات سخت را پشت سر هم مرور نکنید

?هنگام مطالعه برای کنکور تلفن خود را خاموش کنید

? در طول مطالعه بر کنترل استرس در جلسه کنکور تمرین کنید

کلام آخر

در این مقاله مطالعه کرده اید که برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانم و چه زمانی در روز را به مطالعه بپردازیم. به طور کل در این مقاله بارها تکرار کرده ایم که ساعت مطالعه باید بر اساس توانایی های فرد مشخص شود. به همین دلیل در این باره باید از روانشناس و مشاورین تحصیلی کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته می توانید از طریق شماره تلفن 02191002360 با متخصصان کودک در مرکز مشاوره روانشناسی صحبت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره